Самостійна робота з теми «Світлові кванти». 11 клас.
Мета уроку: перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, виявити прогалини в знаннях учнів для подальшого усунення; розвивати уяву, творче мислення; виховувати працелюбність та наполегливість.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Оголошення теми і мети уроку.
ІІ. Перевірка теоретичного матеріалу.
-
У чому полягає явище фотоефекту? Як його можна спостерігати?
-
Сформулюйте закони фотоефекту.
-
Що називають червоною межею фотоефекту? Чи залежить вона від міри освітленості матеріалу?
-
Чому для різних речовин червона межа фотоефекту має різні значення?
-
Чи можна пояснити другий і третій закони фотоефекту з точки зору електромагнітної теорії світла?
ІІІ. Самостійна робота.
ЗРЗ для ДПА, стор.68.
-
(16Д2) На поверхню металу діє світло з частотою . Якою є максимальна кінетична енергія фотоелектронів, якщо робота виходу електронів з металу дорівнює ?
-
(16Д3) Якщо фотоефект виникає при дії на катод будь-якого видимого світла і не виникає при дії інфрачервоного проміння, то робота виходу електронів з даного катоду… А. між 1,3 еВ і 1,8 еВ. Б. між 2,1 еВ і
2,4 еВ. В. між 2,5 еВ і 2,9 еВ. Г. між 3 еВ і 3,5 еВ.
-
(16Д5) Лазер кожні 10 с випромінює фотонів проміння, довжина хвилі якого 600 нм. Якою є потужність випромінювання лазера?
-
(16Д9) Для калію червона межа фотоефекту відповідає довжині хвилі 620 нм. Якою є максимальна швидкість руху фотоелектронів при опроміненні калію світлом з довжиною хвилі 500 нм?
-
(16Д10) Мінімальна частота світла, що вириває електрони з поверхні катода, дорівнює Гц. При якій довжині хвилі проміння максимальна швидкість руху фотоелектронів дорівнює м/с?
-
(16Д11) Мінімальна частота світла, що вириває електрони з поверхні катода, дорівнює Гц. Якою є довжина хвилі діючого на катод проміння, якщо затримуюча напруга дорівнює 2 В?
-
(16В4). Коли на поверхню металу діє проміння з довжиною хвилі 400 нм, затримуюча напруга дорівнює 1 В. Якою є затримуюча напруга при дії на цю поверхню проміння з довжиною хвилі 300 нм?
ІV. Підсумок уроку.
Домашнє завдання: