Тема: Казкова вікторина
Мета: зацікавити учнів до читання казок; перевірити знання казок серед дітей; розвивати мову, мислення, творчість; виховувати любов та повагу до казки.
Хід заходу
(Зал прикрашений у вигляді лісової галявини. Посередині ходить Мальвіна і щось шукає. З – за куща виглядає Баба Яга).
Мальвіна: Ну куди ж я його поділа. Поставила серед галявини, пішла подивитися як цвітуть ромашки, а рюкзака десь загубила.
Баба Яга: І що шукаємо?
Мальвіна: Доброго дня, бабусю. Чи не бачили Ви тут часом такого гарного рюкзака? Я купила для Буратіно і ручки, і олівці кольорові, і фарби, і пензлики, і альбоми, і зошити в лінійку та клітинку, і пенала. Поклала все те до новенького рюкзака. А він десь пропав, поки я ходи дивитися на ромашки. А я ж так хочу, щоб Буратіно прийшов до школи першого вересня як справжній учень. З усім учнівським обладнанням.
Баба Яга: А! Так це ти тут залишила свої речі. А я ж то думаю хто це по лісі олівці порозкидав, ніби ними їжаки картини на пеньках малюватимуть.
Мальвіна: Дякую, бабусю. Це мої речі.
Баба Яга: Рано дякуєш. Свої речі отримаєш тоді, коли принесеш мені всі мої ключі, які я розгубила, коли ходила дивитися чи ще немає блідих поганок, бо без них юшка зовсім не смачна. Не одна ж ти така роззява по лісі ходиш.
Мальвіна: А як же я їх одна знайду у цьому величезному лісі?
Баба Яга: Чому одна? Нехай тобі ось ці діти допоможуть, що прийшли з гімназії до лісу погратися. І користь зроблять і в лісі не встигнуть нашкодіти.
Мальвіна: Бабусю, це ж не ті діти, що шкоду в лісі роблять. Вони чемні, слухняні. Так, діти? А допоможете мені зібрати ключики для Бабусі Яги?
Діти: Так!
Баба Яга: Ну раз це чемні діти, то дам вам маленькі підказки, де шукати мої ключі.
(Баба Яга дає дітям карту. Діти по карті підходять до станцій, виконують завдання і отримують ключика. Коли всі ключики зібрані, команди підходять до Мальвіни.)
Мальвіна: Бабусю, з вашим завданням ми впоралися. Ось ваші всі ключики.
Баба Яга: Невже всі до одного визбирали? (Перераховує ключі). Ти диви які кмітливі. Ну гаразд. Ось твій рюкзак. Неси для свого двійочника, можливо в наступному році відмінником стане.
Мальвіна: Дякую вам, бабусю. Я допомагатиму для Буратіно, що б він добре вчився. А вам, діти, за допомогу, я теж хочу віддячити. Ви любите малювати? Я хочу для кожного подарувати по коробці кольорових олівців. Щоб ви вправлялися в малюванні. (Дарує дітям олівці.)
1 станція «Казкові переплети»
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок
1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? ( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
1) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
2) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
3) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
4) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
5) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
6) У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
7) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові)
8) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
2 станція «Музична»
Пісня «Ходить гарбуз по городу’’
«Пісня Колобка»
М.Лисенка «Коза-Дереза»
( Звучить перший куплет пісні Гравці повинні продовжити пісню та вгадати її назву)
3 станція «Загадки казкових героїв»
Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки.
Казка 1
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок»)
Казка 2
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… » (Яйце , «Курочка-Ряба»)
4 станція «Впізнай з якої казки»
Звучить музика. До глядачів виходить Лисичка з кошиком та співає пісню з дитячої опери
-Ой, куди це я потрапила?
-На літературну вікторину «У казки на гостинах».
-Мабуть, тут зібралися справжні знавці казок?
-Так. Наші діти добре знають казки.
-А можна мені провести один з конкурсів?
-Проводь.
-У моєму кошику різні предмети. Спробуйте відгадати з яких вони казок.
Глечик з вузькою шийкою «Лисичка та Журавель»
Борошно «Колобок»
Солома «Солом’яний бичок»
Колосок «Колосок»
Пір’я «Кривенька качечка»
5 станція «Телеграма від казкового героя»
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. ( Курочка Ряба )
3) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. ( Півник )
4) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. ( Коза –Дереза )
5) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. ( Вовк-панібрат
6 станція «Чи уважний ти читач ?»
Назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Три міхи хитрощів»