Сценарій "Брейн-ринг замість свята букваря"

Про матеріал

Традиційне свято букваря втратило свою актуальність ще тоді, коли діти почали приходити до школи вже навчившись читати. Погодьтеся, щонайменше половина ваших дітей ще до зустрічі з вами, вчителем, могла привітати себе з тим, що знає всі літери. Досить дивно через рік після цього урочисто говорити про те, що «я нарешті їх вивчив». Набагато цікавіше та захоплююче проходить брейн-ринг замість традиційного свята букваря. Звичайно, завдання потрібно готувати кожному вчителеві, виходячи з того, що та по якій програмі вивчали діти, тому я пропоную тільки один з варіантів, який робила для своїх дітей.

Перегляд файлу

Брейн-ринг замість свята букваря.

Мета. Формувати в учнів позитивне ставлення до навчання, узагальнити знання, здобуті в першому класі з усіх предметів, навчити працювати в групі, підтримці один одного, вмінню працювати в незвичних умовах, розвиток ораторських та акторських здібностей, навчити позитивно сприймати будь-який результат роботи.

Обладнання. Емблеми для команд, аркуші паперу, маркери.

На мій погляд традиційне свято букваря втратило свою актуальність ще тоді, коли діти почали приходити до школи вже навчившись читати. Погодьтеся, щонайменше половина ваших дітей ще до зустрічі з вами, вчителем, могла привітати себе з тим, що знає всі літери. Досить дивно через рік після цього урочисто говорити про те, що «я нарешті їх вивчив».

Набагато цікавіше та захоплююче проходить брейн-ринг замість традиційного свята букваря. Звичайно, завдання потрібно готувати кожному вчителеві, виходячи з того, що та по якій програмі вивчали діти, тому я пропоную тільки один з варіантів, який робила для своїх дітей. (програма Ельконіна - Давидова)

Починають два учня.

Учень

Раді вас вітати! Всі гості тут, але когось не вистачає!

Учениця

ітайте! Ось він – наш зірковий перший клас!

Вчитель:

З цієї пісні майже рік тому починалося наше шкільне життя!

Під музику забігають учні першого классу, виконуючи той номер, який був на святі першого дзвоника.

Учень 1

Ми сьогодні доведемо собі та один одному, що недаремно ходили цілий рік до школи, що ми багато чого досягли , що ми стали розумними,

Учень 2

Ми сьогодні доведемо собі та один одному, що недаремно ходили цілий рік до школи, що ми багато чого досягли , що ми стали розумними,

Учень 3

дружніми,

сильними, …

Учень 4

і дуже впевненими в собі.

Учень 5

Ми розпочинаємо наш брейн-ринг!

Можна додати будь-які вірші, які вам подобаються.

Учні сідають двома командами, на які потрібно поділити їх заздалегідь, також до цього моменту команди вже визначилися зі своїм капітаном та назвою. Звичайно, намагайтеся вирівняти сили обох команд. Якщо клас великий, кількість команд бажано збільшити до трьох.

Далі йде повідомлення вчителя про членів журі. Бажано запросити для оцінювання учнів учителів – предметників старшої школи.

Учням надаються інструкції, за якими вони мають працювати.

Приблизно:

  • Працюйте злагоджено та дружньо;
  • Намагайтеся встигнути за відведений для роботи час;
  • Якщо ваша команда готова, капітан піднімає символ вашої команди;
  • Не заважайте працювати другій команді.

І тур.   Українська мова.

  1. Вправи з мови.

 1.1 Учитель кидає м’яч учням по черзі, називаючи звук. Діти повертають м’яч, називаючи, який це звук за твердістю, а потім за дзвінкістю

1.2 Зробіть звукову схему слів 

«повітря»

«барвінок»

 

1.3 Інсценування вірша або байки

Наприклад, казка С. Міхалкова «Дзеркало для носоріга»

Дітям надається 5 хвилин для того, щоб підготувати інсценування. Краще взяти казку, яка їм відома, щоб прискорити роботу.

  1. Читання вірша. Текст повинен бути дітям незнайомим.Наприклад,

ГРИГОРІЙ ГРАЙКО
ЧИ ВСЕ ЦЕ ЗДАЄТЬСЯ?
Корова червона,
І кінь голубий,
І біла ворона,
І кіт золотий.
Корова співає,
Кінь слуха  її.
Ворона сідає
На руки мої.
А кіт, посміхаючись,
Лапку дає.
Чи все це здається,
Чи так воно є?

Вірш читає один член команди.

ІІ тур. Математика.

  1. Завдання з підручника. Це завдання видається кожному. Кількість балів підраховується, як кількість правильно виконаних завдань у групі.

Побудуйте величину за формулою  = 5

  1. Рівняння

х + 5 = 9

  1. Задачі

Задача1

Мама - курка веде за собою  курчат. Два з них постійно не слухаються, а 6 – дуже слухняні. Скільки ж  у мами курчат?

Задача 2

Кіт переплив через струмок та здивував 7 синиць. Він вирішив їх прогнати та стрибнув на них. 3 синиці не втерпіли та полетіли. Скільки синичок залишилися глузувати з кота.

Задача 3

При загадкових обставинах з холодильника зникло 5 порцій морозива, а зі стола – на одну порцію більше, ніж із холодильника. Скільки ж морозива загадково зникло зі стола?

 

  1. Порівняння величин.

На дошці написані величини типу А+1   А- 2, дітям потрібно по черзі підійти та поставити знак між величинами.

ІІІ тур. Музика.

Дітям потрібно проспівати будь-яку пісню, вивчену в 1 класі.  Дітям пропонуються дві картки, на яких надруковані назви пісень, шляхом обговорення у своїй групі вони обирають і виконують пісню.

IV тур. Російська мова.

На дошці два великих аркуша, у дітей маркери.

Їм потрібно написати слова, які диктує вчитель. Виконують по черзі, передаючи маркер один одному.

Наприклад:

Живот

Чудо

Шелест

Цыган

Цирк

Шипы

Чаща

Широкий

Удача

 

V тур. Фізкультхфилинка.

Дітям пропонується злагоджено показати будь-яку фізкультхвилинку з тих, які вони вивчили в першому класі.

 

Звичайно, можна коректувати кількість завдань та уроки в залежності від класу. Наприклад, можна додати музичні паузи, якщо у вас є музичні номери. Можна додати завдання з природи та основ здоров’я у вигляді бліц-опросу. Фантазуйте! Не бійтеся того, що переможе не дружба. Діти повинні звикати до того, що буває так, що хтось перемагає, а хтось буде до цього прямувати. Головне, що справжні друзі радіють за своїх товаришів і вітають їх с перемогою. Головне, вітають все одно всіх дітей, хоча не у всіх є медаль переможця. Цього дня кожен першокласник заслуговує атестати за старання та перші успіхи у навчанні, подарунки та медалі.

Вчитель

На цьому наше свято закінчується, але шлях до знань тільки розпочався. І сьогоднішнє свято – перша сходинка у шкільному житті, яку учні подолали власною працею.

 

 

Варіант таблиці для оцінювання додаю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Членами журі виставляються бали за кожний конкурс за п’ятибальною шкалою

Назва конкурсу

Назва команди

Назва команди

Математика

Побудова величини

 

 

Рівняння

 

 

Задача

 

 

Порівняння

 

 

Українська мова

Звуки за твердістю

 

 

Звуки за дзвінкістю

 

 

Звукова схема

 

 

Читання вірша

 

 

Театр

 

 

Російська мова

Диктант

 

 

Музика

Пісня

 

 

Фізкультура

Фізкультхвилинка

 

 

Загальна кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2018
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку