Сценарій до Дня цивільного захисту "Школа виживання" для учнів 5-6 класів

Про матеріал
Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення. Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно. Форма проведення: лінійка, квест «Простір безпеки».
Перегляд файлу

Сценарій до Дня цивільного захисту

Школа виживання

Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.

Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.

Форма проведення: лінійка, квест «Простір безпеки».
                                                    Хід заходу

Ведучий 1: Нарешті квітень. Земля в цвіту. Знову пахне свіжістю молодої зеленої трави, ароматом квітучих верб, свіжо побілених хат, сліпучих вишиваних рушників над образами. Спокій... Тиша...

 

Ведучий 2: Здається нам, що буде так завжди:

Зелене листя, і блакитне небо,

І чистота джерельної води -                                                                        Всього доволі, стільки, скільки треба.

 

Ведучий 1: Здається людям, що ось так весь час                                                       Земля ділитись щедро буде з ними                                                                 Всім тим, що відкладала про запас -                                                    Скарбами невичерпними своїми.

 

Ведучий 2: Та час минає, все ясніш стає:

Робити треба висновки належні.

І треба правильні шляхи знайти,

Щоб те, що є у людства, зберегти.

Ведучий 1: Урочиста лінійка, присвячена Дню Цивільного захисту оголошується відкритою.

 

Трек № 3  Гімн України, підняття державного прапору

 

Ведучий 2: Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя.

 

Ведучий 1: Сьогодні основна задача нашої країни – збереження головної цінності – її громадян, їхнього здоров’я і життя. Кожен з нас має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж і будь-якого стихійного лиха.

Ведучий 2: Саме цивільний захист має своєю метою захистити населення від небезпечних наслідків екологічних, техногенних, природних і воєнних катастроф.

Ведучий 1: У Законі України “Про цивільну оборону України” від 3.02.1993р. говориться, що:

“Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права”.

Ведучий 2: Завдання цивільної оборони:

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат вразі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;

Ведучий 1: Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку;

Ведучий 2: Захист населення від наслідків надзвичайних ситуацій;

Ведучий 1: Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;

Ведучий 2: Організація і проведення рятувальних та ін. невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження;

Ведучий 1: Створення систем аналізу і прогнозування, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх у готовності для сталого функціонування в надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часів.

Ведучий 2: Під надзвичайними ситуаціями ми називаємо   порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат

Ведучий 1: За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:

  • НС природного характеру;
  • НС техногенного характеру;
  • НС соціально-політичного характеру;
  • НС воєнного характеру.

Ведучий 2: Система ЦО визнана складовою національної безпеки країни, а виконання її завдань – відповідальний обов’язок кожного з нас.

Ведучий 1: Кожний громадянин України повинен знати правила ЦО та правильно діяти за ними в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Ведучий 2: Памятайте!

Дисципліна і організованість, суворе виконання без поспіху правил поведінки під час надзвичайних ситуацій буде сприяти збереженню Вашого здоровя і життя, а також зменшенню матеріальних витрат.

Ведучий 1: За будь-яких обставин дотримуйтесь спокою, не піддавайтеся паніці та провокаціям,  утримуйтесь від нерозумних вчинків.

В разі необхідності надавайте першу медичку допомогу потерпілим.

Ведучий 2: А також, в разі надзвичайних ситуацій телефонуй в служби порятунку. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба, міліція. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час.

Ведучий 1: Найдорожче у людини – це життя, тому потрібно робити все, щоб зберегти його!

Ведучий 2: Слово надається директору школи, Донюш Тетяни Миколаївни.

 

Ведучий 1: Життя – це найвища цінність. Бережи його!

                     Спасибі за увагу! Будьте здорові!             

 

Ведучий 1: Сьогодні для учнів 5-х класів будуть проводитись змагання під час яких ми перевіримо, які ви дружні і як вмієте діяти у надзвичайних умовах. Для цього у нас є 5-ть команд.

Ведучий 2: Прошу кожній команді по черзі представитись.

Ведучий 1: Команда 1, 2,3, 4, 5. (по черзі представляють свої команди)

 

Ведучий 2: Ось ми і познайомились з командами. Шановні учасники команд, кожен з вас повинен під час змагань дотримуватись правил з безпеки життєдіяльності: не штовхатись, бути толерантним зі своїми товаришами, обережними та уважними. 

Ведучий 1: А зараз дозвольте, оголосити умови гри.
Вся дистанція, яку вам належить подолати, розбита на станції.
На станціях вас чекають різні завдання.

Ведучий 2: За проходження кожної станції квесту команда отримує пазл, та команда яка найшвидше пройде всі станції та складе першими картинку і буде переможцем.

Ведучий 1: На проходження кожного етапу квесту відводиться 10 хв., якщо команда не встигає за відведений час виконати завдання то пазл не отримує.

Ведучий 2: А зараз послухайте про етапи змагань. «Простір безпеки» складається з шести етапів:

І етап «Вогонь»

ІІ етап «Надзвичайні ситуації»

ІІІ етап «Мозковий штурм»

ІV етап «Евакуація»

V етап «Відгадай загадку»

VІ етап «Укриття – фініш»

Ведучий 1: Для того, щоб дізнатись в якій послідовності команди почнуть змагатись ми задаватимемо запитання і та команда, яка перша дасть правильну відповідь піде на свою станцію для проходження квесту.

Ведучий 2: Розпочинаємо змагання.

Запитання:

  • Що може статися через витік газу? (Вибух) – кімната …
  • Як найшвидше загасити тлінне багаття? (Засипати піском, залити водою) – кабінет …
  • Пристрій для гасіння пожежі (вогнегасник) – кімната …
  • За яким телефонним номером потрібно звертатися у разі виникнення пожежі? (101) – кабінет …

 

І етап «Вогонь». Завдання для кабінету (№ 1)

  1. Уявіть, що виникла пожежа і ви телефонуєте *101. Яку інформацію ви повинні надати? Поміркуйте разом та розіграйте сценку.
  2. Назвіть слова, пов’язані з вогнем. У вас є 3 хв. Почали!

(Пожежа, пожежник, сірники, сирена, полум’я, гасити, рятувальник …)

 

ІІ етап «Надзвичайні ситуації». Завдання для кабінету (№ 2)

  1. Відгадайте про що йде мова:
  • Раптові підземні поштовхи (землетрус);
  • Виникає при горінні (вогонь);
  • Неконтрольоване горіння (пожежа);
  • Природне лихо, коли вона виходять з берегів (повінь);
  • Електричний розряд між хмарами або між хмарами і землею (блискавка);
  • Що не можна гасити водою? (електроприлади, нафту, бензин).

 

  1. Роз’єднайте на окремі слова, запишіть речення:

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь!

 

  1. Складіть речення зі слів:

Не, під, розпалюй, деревами, багаття!

 

  1. Закресліть букви Ч, М, С та прочитайте речення:

Нечзалчишаймбезснагмлядучелекстромприламдис!

 

ІІІ етап «Мозковий штурм». Завдання для кабінету (№ 3)

  1. Дайте відповіді на 10 запитань (використовуйте картки з питаннями для настільної гри). Учасники можуть по черзі витягувати картки з питаннями.

Питання:

  • Назвіть щонайменше 2 причини пожеж у лісах.

(блискавка, викинута цигарка, яка ще горить, випалювання торішньої трави, покинуте вогнище, самозаймання сухої трави внаслідок спекотної погоди, залишене сміття, …)

  • Що заборонено робити під час купання?

(пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів; допускати у воді грубі ігри, пов’язані з обмеженням руху рук і ніг у воді; залазити на попереджувальні знаки, буїв, …)

  • Що може статися, якщо викидати сміття в річку?

(ріка може перекритися і рівень води підніметься зависоко, що спричинить раптову повінь. Річка також може забруднитись і люди захворіють, якщо питимуть з неї воду)

  • Що необхідно зробити, коли Ви почуєте запах газу?

(відчинити вікно, нічого не підпалювати, викликати газову службу)

  • Що треба зробити перш ніж ступити на лід?

(перевірити товщину льоду, переконатись, що немає течії, джерел)

  • Чому небезпечно гратись з сірниками в лісі?

(це може спричинити пожежу в лісі. Як тільки вогонь здіймається, він може зруйнувати гектари лісу, кущів і трави. Це дуже складно зупинити)

  • Як правильно поводитись на пікніку з сімєю чи друзями?

(не запалювати вогонь у мангалі біля сухої трави або гілок. Уникати робіт з відкритим полум’ям, що може викликати пожежу. Не залишайте сміття в лісі, аби запобігти самозайманню. Впевніться в тому, що повністю погасили вогнище перед тим як піти)

  • Назвіть номери телефонів служб безпеки і коли треба на них дзвонити?

(101 – пожежна охорона;   102 – поліція;

103 – швидка медична допомога;  104 – аварійна служба газу)

  • Що робити якщо Ви вийшли на лід, але він недостатньо товстий?

(зупинитись, розвернутись і йти назад «човгаючим» кроком)

  • Чому не слід жити надто близько до річки?

(бо рівень води може піднятись, призведе до повені і нанесе школу вашому будинку).

 

 

  1. Уявіть себе поетами. Вставте у вірш пропущені слова:

На виклик ….(пожежна машина) летить,

Сміливий …(пожежник) в кабіні сидить.

Його телефон …(101) люди знають

І в разі пожежі завжди ….(викликають).

 

ІV етап «Евакуація». Завдання для кабінету (№ 4)

  1. Намалюйте план евакуації з вашого кабінету де ви навчаєтесь.

 

 

V етап «Відгадай загадку». Завдання для кабінету (№ 5)

1. Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає,

А як даси йому води,

Одразу помирає. (Вогонь)

2. Я всюди рвуся напролом,

То й називаюсь просто... (Лом)

3. Хвіст дерев'яний, залізний рот,

Скрізь вистачає мені турбот. (Сокира)

4. Грушка не грушка,

Вушка ще й дужка,

Порожнє бриньчить,

А повне мовчить. (Відро)

5. До пори вишу,

До пори мовчу.

А вогонь зачую

І сичу, й лютую. (Вогнегасник)

6. Дерев'яна скіпка,

Із сірки голівка. (Сірник)

7. Без рук, без ніг, а вгору повзе. (Дим)

8. Що в червоній скриньці

Скарб, а чи гостинці?

Справжня чудасія

Жовта смерть для змія! (Ящик з піском)

9. Спішить, сурмить

- Дорогу дай!

Моргає синім оком.

Примчиться вчасно і біда

Людей обійде боком. (Пожежна машина)

10. Що то за гість, що сам себе їсть? (Свічка)

 

VІ етап «Укриття – фініш»

Командам потрібно скласти з отриманих пазлів картинку.

 

Підбиття підсумків і нагородження переможців.

Ведучий 1: Ось і завершилися змагання. І зараз на вас чекає хвилююча мить - нагородження.

Ведучий 2: Кожен з вас приклав максимум зусиль, тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу. Але за законом змагань переможцем стає лише однакоманда.

Ведучий 1: Тож бажаю всім вам успіху і надаю слово головному судді змагань.


Оголошення результатів. Нагородження.

 

Дякую всім за співпрацю. До нових зустрічей.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Юлія Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурковецька Тетяна Олександрівна
    Дякую.Цікаво.Змістовно.Творчо.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Литвин Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Миронець Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
22 травня 2019
Переглядів
10147
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку