Сценарій до Дня цивільного захисту
Школа виживання
Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.
Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.
Форма проведення: лінійка, квест «Простір безпеки».
Хід заходу
Ведучий 1: Нарешті – квітень. Земля в цвіту. Знову пахне свіжістю молодої зеленої трави, ароматом квітучих верб, свіжо побілених хат, сліпучих вишиваних рушників над образами. Спокій... Тиша...
Ведучий 2: Здається нам, що буде так завжди:
Зелене листя, і блакитне небо,
І чистота джерельної води - Всього доволі, стільки, скільки треба.
Ведучий 1: Здається людям, що ось так весь час Земля ділитись щедро буде з ними Всім тим, що відкладала про запас - Скарбами невичерпними своїми.
Ведучий 2: Та час минає, все ясніш стає:
Робити треба висновки належні.
І треба правильні шляхи знайти,
Щоб те, що є у людства, зберегти.
Ведучий 1: Урочиста лінійка, присвячена Дню Цивільного захисту оголошується відкритою.
Трек № 3 Гімн України, підняття державного прапору
Ведучий 2: Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя.
Ведучий 1: Сьогодні основна задача нашої країни – збереження головної цінності – її громадян, їхнього здоров’я і життя. Кожен з нас має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж і будь-якого стихійного лиха.
Ведучий 2: Саме цивільний захист має своєю метою захистити населення від небезпечних наслідків екологічних, техногенних, природних і воєнних катастроф.
Ведучий 1: У Законі України “Про цивільну оборону України” від 3.02.1993р. говориться, що:
“Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права”.
Ведучий 2: Завдання цивільної оборони:
Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат вразі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;
Ведучий 1: Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку;
Ведучий 2: Захист населення від наслідків надзвичайних ситуацій;
Ведучий 1: Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;
Ведучий 2: Організація і проведення рятувальних та ін. невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження;
Ведучий 1: Створення систем аналізу і прогнозування, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх у готовності для сталого функціонування в надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часів.
Ведучий 2: Під надзвичайними ситуаціями ми називаємо – порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат
Ведучий 1: За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:
Ведучий 2: Система ЦО визнана складовою національної безпеки країни, а виконання її завдань – відповідальний обов’язок кожного з нас.
Ведучий 1: Кожний громадянин України повинен знати правила ЦО та правильно діяти за ними в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.
Ведучий 2: Пам’ятайте!
Дисципліна і організованість, суворе виконання без поспіху правил поведінки під час надзвичайних ситуацій буде сприяти збереженню Вашого здоров’я і життя, а також зменшенню матеріальних витрат.
Ведучий 1: За будь-яких обставин дотримуйтесь спокою, не піддавайтеся паніці та провокаціям, утримуйтесь від нерозумних вчинків.
В разі необхідності надавайте першу медичку допомогу потерпілим.
Ведучий 2: А також, в разі надзвичайних ситуацій телефонуй в служби порятунку. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба, міліція. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час.
Ведучий 1: Найдорожче у людини – це життя, тому потрібно робити все, щоб зберегти його!
Ведучий 2: Слово надається директору школи, Донюш Тетяни Миколаївни.
Ведучий 1: Життя – це найвища цінність. Бережи його!
Спасибі за увагу! Будьте здорові!
Ведучий 1: Сьогодні для учнів 5-х класів будуть проводитись змагання під час яких ми перевіримо, які ви дружні і як вмієте діяти у надзвичайних умовах. Для цього у нас є 5-ть команд.
Ведучий 2: Прошу кожній команді по черзі представитись.
Ведучий 1: Команда 1, 2,3, 4, 5. (по черзі представляють свої команди)
Ведучий 2: Ось ми і познайомились з командами. Шановні учасники команд, кожен з вас повинен під час змагань дотримуватись правил з безпеки життєдіяльності: не штовхатись, бути толерантним зі своїми товаришами, обережними та уважними.
Ведучий 1: А зараз дозвольте, оголосити умови гри.
Вся дистанція, яку вам належить подолати, розбита на станції.
На станціях вас чекають різні завдання.
Ведучий 2: За проходження кожної станції квесту команда отримує пазл, та команда яка найшвидше пройде всі станції та складе першими картинку і буде переможцем.
Ведучий 1: На проходження кожного етапу квесту відводиться 10 хв., якщо команда не встигає за відведений час виконати завдання то пазл не отримує.
Ведучий 2: А зараз послухайте про етапи змагань. «Простір безпеки» складається з шести етапів:
І етап «Вогонь»
ІІ етап «Надзвичайні ситуації»
ІІІ етап «Мозковий штурм»
ІV етап «Евакуація»
V етап «Відгадай загадку»
VІ етап «Укриття – фініш»
Ведучий 1: Для того, щоб дізнатись в якій послідовності команди почнуть змагатись ми задаватимемо запитання і та команда, яка перша дасть правильну відповідь піде на свою станцію для проходження квесту.
Ведучий 2: Розпочинаємо змагання.
Запитання:
І етап «Вогонь». Завдання для кабінету (№ 1)
(Пожежа, пожежник, сірники, сирена, полум’я, гасити, рятувальник …)
ІІ етап «Надзвичайні ситуації». Завдання для кабінету (№ 2)
Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь!
Не, під, розпалюй, деревами, багаття!
Нечзалчишаймбезснагмлядучелекстромприламдис!
ІІІ етап «Мозковий штурм». Завдання для кабінету (№ 3)
Питання:
(блискавка, викинута цигарка, яка ще горить, випалювання торішньої трави, покинуте вогнище, самозаймання сухої трави внаслідок спекотної погоди, залишене сміття, …)
(пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів; допускати у воді грубі ігри, пов’язані з обмеженням руху рук і ніг у воді; залазити на попереджувальні знаки, буїв, …)
(ріка може перекритися і рівень води підніметься зависоко, що спричинить раптову повінь. Річка також може забруднитись і люди захворіють, якщо питимуть з неї воду)
(відчинити вікно, нічого не підпалювати, викликати газову службу)
(перевірити товщину льоду, переконатись, що немає течії, джерел)
(це може спричинити пожежу в лісі. Як тільки вогонь здіймається, він може зруйнувати гектари лісу, кущів і трави. Це дуже складно зупинити)
(не запалювати вогонь у мангалі біля сухої трави або гілок. Уникати робіт з відкритим полум’ям, що може викликати пожежу. Не залишайте сміття в лісі, аби запобігти самозайманню. Впевніться в тому, що повністю погасили вогнище перед тим як піти)
(101 – пожежна охорона; 102 – поліція;
103 – швидка медична допомога; 104 – аварійна служба газу)
(зупинитись, розвернутись і йти назад «човгаючим» кроком)
(бо рівень води може піднятись, призведе до повені і нанесе школу вашому будинку).
На виклик ….(пожежна машина) летить,
Сміливий …(пожежник) в кабіні сидить.
Його телефон …(101) люди знають
І в разі пожежі завжди ….(викликають).
ІV етап «Евакуація». Завдання для кабінету (№ 4)
V етап «Відгадай загадку». Завдання для кабінету (№ 5)
1. Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає,
А як даси йому води,
Одразу помирає. (Вогонь)
2. Я всюди рвуся напролом,
То й називаюсь просто... (Лом)
3. Хвіст дерев'яний, залізний рот,
Скрізь вистачає мені турбот. (Сокира)
4. Грушка не грушка,
Вушка ще й дужка,
Порожнє бриньчить,
А повне мовчить. (Відро)
5. До пори вишу,
До пори мовчу.
А вогонь зачую
І сичу, й лютую. (Вогнегасник)
6. Дерев'яна скіпка,
Із сірки голівка. (Сірник)
7. Без рук, без ніг, а вгору повзе. (Дим)
8. Що в червоній скриньці
Скарб, а чи гостинці?
Справжня чудасія
Жовта смерть для змія! (Ящик з піском)
9. Спішить, сурмить
- Дорогу дай!
Моргає синім оком.
Примчиться вчасно і біда
Людей обійде боком. (Пожежна машина)
10. Що то за гість, що сам себе їсть? (Свічка)
VІ етап «Укриття – фініш»
Командам потрібно скласти з отриманих пазлів картинку.
Підбиття підсумків і нагородження переможців.
Ведучий 1: Ось і завершилися змагання. І зараз на вас чекає хвилююча мить - нагородження.
Ведучий 2: Кожен з вас приклав максимум зусиль, тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу. Але за законом змагань переможцем стає лише однакоманда.
Ведучий 1: Тож бажаю всім вам успіху і надаю слово головному судді змагань.
Оголошення результатів. Нагородження.
Дякую всім за співпрацю. До нових зустрічей.