23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Сценарій до Дня цивільного захисту "Школа виживання" для учнів 5-6 класів

Про матеріал
Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення. Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно. Форма проведення: лінійка, квест «Простір безпеки».
Перегляд файлу

Сценарій до Дня цивільного захисту

Школа виживання

Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.

Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.

Форма проведення: лінійка, квест «Простір безпеки».
                                                    Хід заходу

Ведучий 1: Нарешті квітень. Земля в цвіту. Знову пахне свіжістю молодої зеленої трави, ароматом квітучих верб, свіжо побілених хат, сліпучих вишиваних рушників над образами. Спокій... Тиша...

 

Ведучий 2: Здається нам, що буде так завжди:

Зелене листя, і блакитне небо,

І чистота джерельної води -                                                                        Всього доволі, стільки, скільки треба.

 

Ведучий 1: Здається людям, що ось так весь час                                                       Земля ділитись щедро буде з ними                                                                 Всім тим, що відкладала про запас -                                                    Скарбами невичерпними своїми.

 

Ведучий 2: Та час минає, все ясніш стає:

Робити треба висновки належні.

І треба правильні шляхи знайти,

Щоб те, що є у людства, зберегти.

Ведучий 1: Урочиста лінійка, присвячена Дню Цивільного захисту оголошується відкритою.

 

Трек № 3  Гімн України, підняття державного прапору

 

Ведучий 2: Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя.

 

Ведучий 1: Сьогодні основна задача нашої країни – збереження головної цінності – її громадян, їхнього здоров’я і життя. Кожен з нас має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж і будь-якого стихійного лиха.

Ведучий 2: Саме цивільний захист має своєю метою захистити населення від небезпечних наслідків екологічних, техногенних, природних і воєнних катастроф.

Ведучий 1: У Законі України “Про цивільну оборону України” від 3.02.1993р. говориться, що:

“Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права”.

Ведучий 2: Завдання цивільної оборони:

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат вразі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;

Ведучий 1: Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку;

Ведучий 2: Захист населення від наслідків надзвичайних ситуацій;

Ведучий 1: Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;

Ведучий 2: Організація і проведення рятувальних та ін. невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження;

Ведучий 1: Створення систем аналізу і прогнозування, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх у готовності для сталого функціонування в надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часів.

Ведучий 2: Під надзвичайними ситуаціями ми називаємо   порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат

Ведучий 1: За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:

  • НС природного характеру;
  • НС техногенного характеру;
  • НС соціально-політичного характеру;
  • НС воєнного характеру.

Ведучий 2: Система ЦО визнана складовою національної безпеки країни, а виконання її завдань – відповідальний обов’язок кожного з нас.

Ведучий 1: Кожний громадянин України повинен знати правила ЦО та правильно діяти за ними в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Ведучий 2: Памятайте!

Дисципліна і організованість, суворе виконання без поспіху правил поведінки під час надзвичайних ситуацій буде сприяти збереженню Вашого здоровя і життя, а також зменшенню матеріальних витрат.

Ведучий 1: За будь-яких обставин дотримуйтесь спокою, не піддавайтеся паніці та провокаціям,  утримуйтесь від нерозумних вчинків.

В разі необхідності надавайте першу медичку допомогу потерпілим.

Ведучий 2: А також, в разі надзвичайних ситуацій телефонуй в служби порятунку. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба, міліція. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час.

Ведучий 1: Найдорожче у людини – це життя, тому потрібно робити все, щоб зберегти його!

Ведучий 2: Слово надається директору школи, Донюш Тетяни Миколаївни.

 

Ведучий 1: Життя – це найвища цінність. Бережи його!

                     Спасибі за увагу! Будьте здорові!             

 

Ведучий 1: Сьогодні для учнів 5-х класів будуть проводитись змагання під час яких ми перевіримо, які ви дружні і як вмієте діяти у надзвичайних умовах. Для цього у нас є 5-ть команд.

Ведучий 2: Прошу кожній команді по черзі представитись.

Ведучий 1: Команда 1, 2,3, 4, 5. (по черзі представляють свої команди)

 

Ведучий 2: Ось ми і познайомились з командами. Шановні учасники команд, кожен з вас повинен під час змагань дотримуватись правил з безпеки життєдіяльності: не штовхатись, бути толерантним зі своїми товаришами, обережними та уважними. 

Ведучий 1: А зараз дозвольте, оголосити умови гри.
Вся дистанція, яку вам належить подолати, розбита на станції.
На станціях вас чекають різні завдання.

Ведучий 2: За проходження кожної станції квесту команда отримує пазл, та команда яка найшвидше пройде всі станції та складе першими картинку і буде переможцем.

Ведучий 1: На проходження кожного етапу квесту відводиться 10 хв., якщо команда не встигає за відведений час виконати завдання то пазл не отримує.

Ведучий 2: А зараз послухайте про етапи змагань. «Простір безпеки» складається з шести етапів:

І етап «Вогонь»

ІІ етап «Надзвичайні ситуації»

ІІІ етап «Мозковий штурм»

ІV етап «Евакуація»

V етап «Відгадай загадку»

VІ етап «Укриття – фініш»

Ведучий 1: Для того, щоб дізнатись в якій послідовності команди почнуть змагатись ми задаватимемо запитання і та команда, яка перша дасть правильну відповідь піде на свою станцію для проходження квесту.

Ведучий 2: Розпочинаємо змагання.

Запитання:

  • Що може статися через витік газу? (Вибух) – кімната …
  • Як найшвидше загасити тлінне багаття? (Засипати піском, залити водою) – кабінет …
  • Пристрій для гасіння пожежі (вогнегасник) – кімната …
  • За яким телефонним номером потрібно звертатися у разі виникнення пожежі? (101) – кабінет …

 

І етап «Вогонь». Завдання для кабінету (№ 1)

  1. Уявіть, що виникла пожежа і ви телефонуєте *101. Яку інформацію ви повинні надати? Поміркуйте разом та розіграйте сценку.
  2. Назвіть слова, пов’язані з вогнем. У вас є 3 хв. Почали!

(Пожежа, пожежник, сірники, сирена, полум’я, гасити, рятувальник …)

 

ІІ етап «Надзвичайні ситуації». Завдання для кабінету (№ 2)

  1. Відгадайте про що йде мова:
  • Раптові підземні поштовхи (землетрус);
  • Виникає при горінні (вогонь);
  • Неконтрольоване горіння (пожежа);
  • Природне лихо, коли вона виходять з берегів (повінь);
  • Електричний розряд між хмарами або між хмарами і землею (блискавка);
  • Що не можна гасити водою? (електроприлади, нафту, бензин).

 

  1. Роз’єднайте на окремі слова, запишіть речення:

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь!

 

  1. Складіть речення зі слів:

Не, під, розпалюй, деревами, багаття!

 

  1. Закресліть букви Ч, М, С та прочитайте речення:

Нечзалчишаймбезснагмлядучелекстромприламдис!

 

ІІІ етап «Мозковий штурм». Завдання для кабінету (№ 3)

  1. Дайте відповіді на 10 запитань (використовуйте картки з питаннями для настільної гри). Учасники можуть по черзі витягувати картки з питаннями.

Питання:

  • Назвіть щонайменше 2 причини пожеж у лісах.

(блискавка, викинута цигарка, яка ще горить, випалювання торішньої трави, покинуте вогнище, самозаймання сухої трави внаслідок спекотної погоди, залишене сміття, …)

  • Що заборонено робити під час купання?

(пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів; допускати у воді грубі ігри, пов’язані з обмеженням руху рук і ніг у воді; залазити на попереджувальні знаки, буїв, …)

  • Що може статися, якщо викидати сміття в річку?

(ріка може перекритися і рівень води підніметься зависоко, що спричинить раптову повінь. Річка також може забруднитись і люди захворіють, якщо питимуть з неї воду)

  • Що необхідно зробити, коли Ви почуєте запах газу?

(відчинити вікно, нічого не підпалювати, викликати газову службу)

  • Що треба зробити перш ніж ступити на лід?

(перевірити товщину льоду, переконатись, що немає течії, джерел)

  • Чому небезпечно гратись з сірниками в лісі?

(це може спричинити пожежу в лісі. Як тільки вогонь здіймається, він може зруйнувати гектари лісу, кущів і трави. Це дуже складно зупинити)

  • Як правильно поводитись на пікніку з сімєю чи друзями?

(не запалювати вогонь у мангалі біля сухої трави або гілок. Уникати робіт з відкритим полум’ям, що може викликати пожежу. Не залишайте сміття в лісі, аби запобігти самозайманню. Впевніться в тому, що повністю погасили вогнище перед тим як піти)

  • Назвіть номери телефонів служб безпеки і коли треба на них дзвонити?

(101 – пожежна охорона;   102 – поліція;

103 – швидка медична допомога;  104 – аварійна служба газу)

  • Що робити якщо Ви вийшли на лід, але він недостатньо товстий?

(зупинитись, розвернутись і йти назад «човгаючим» кроком)

  • Чому не слід жити надто близько до річки?

(бо рівень води може піднятись, призведе до повені і нанесе школу вашому будинку).

 

 

  1. Уявіть себе поетами. Вставте у вірш пропущені слова:

На виклик ….(пожежна машина) летить,

Сміливий …(пожежник) в кабіні сидить.

Його телефон …(101) люди знають

І в разі пожежі завжди ….(викликають).

 

ІV етап «Евакуація». Завдання для кабінету (№ 4)

  1. Намалюйте план евакуації з вашого кабінету де ви навчаєтесь.

 

 

V етап «Відгадай загадку». Завдання для кабінету (№ 5)

1. Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає,

А як даси йому води,

Одразу помирає. (Вогонь)

2. Я всюди рвуся напролом,

То й називаюсь просто... (Лом)

3. Хвіст дерев'яний, залізний рот,

Скрізь вистачає мені турбот. (Сокира)

4. Грушка не грушка,

Вушка ще й дужка,

Порожнє бриньчить,

А повне мовчить. (Відро)

5. До пори вишу,

До пори мовчу.

А вогонь зачую

І сичу, й лютую. (Вогнегасник)

6. Дерев'яна скіпка,

Із сірки голівка. (Сірник)

7. Без рук, без ніг, а вгору повзе. (Дим)

8. Що в червоній скриньці

Скарб, а чи гостинці?

Справжня чудасія

Жовта смерть для змія! (Ящик з піском)

9. Спішить, сурмить

- Дорогу дай!

Моргає синім оком.

Примчиться вчасно і біда

Людей обійде боком. (Пожежна машина)

10. Що то за гість, що сам себе їсть? (Свічка)

 

VІ етап «Укриття – фініш»

Командам потрібно скласти з отриманих пазлів картинку.

 

Підбиття підсумків і нагородження переможців.

Ведучий 1: Ось і завершилися змагання. І зараз на вас чекає хвилююча мить - нагородження.

Ведучий 2: Кожен з вас приклав максимум зусиль, тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу. Але за законом змагань переможцем стає лише однакоманда.

Ведучий 1: Тож бажаю всім вам успіху і надаю слово головному судді змагань.


Оголошення результатів. Нагородження.

 

Дякую всім за співпрацю. До нових зустрічей.

 

 

doc
Додано
22 травня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку