Даний позакласний захід спрямований на те щоб розвивати кмітливість, швидкість мислення, творчі можливості учнів; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати уміння культурно поводитися на природі.
Екологiчний брейн-ринг
«Природа – наш спільний дім»
Мета: розвивати кмітливість, швидкість мислення, творчі можливості учнів; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати уміння культурно поводитися на природі.
Обладнання: малюнки птахів.
Хід заходу
Ведуча. Добрий день усім присутнім! Ми раді вітати вас у себе в гостях. Сьогодні у нас «Екологічний брейн-ринг», але не звичайний, а експериментальний.
Ведуча. У грі беруть участь дві команди. А як називаються команди, скажуть нам капітани.
Перший капітан.
Подивіться, у дворі
В чорних шапках снігурі,
Ще й червоні фартушки
Одягли собі пташки.
Значить, сніг і холоди
Наближаються сюди.
Снігурами через те їх тепер і ви звете.
Ведуча. Так, ми зрозуміли, ваша команда називається «Снігурі».
Другий капітан.
Жайвір в небо високо літає,
Жайвір найперший весну зустрічає,
В нього високий дзвінкий голосочок,
Ніби то срібний б'є молоточок,
Ніби він тягне нитку сріблясту,
З неба до лану людям на щастя.
Ведуча. Перша команда у нас «Снігурі», друга команда у нас «Жайвір».
Займайте місця, будемо починати гру.
Ведуча. Прошу членів журі (…………….) зайняти свої місця.
Увага! Перший тур: «Природа — наш дім»
Кожній команді потрібно дати відповідь на 10 запитань. За кожну правильну відповідь команда отримає один бал.
Запитання командам зачитуються відповідно жеребкування (команда, що дістала непарне число відповідає на непарні запитання, а інша команда – на парні).
1. Хто з птахів не вміє літати?
а) Кури;
б) страуси;
в) колібрі.
2. Як називають ведмедя в Америці?
а) Панда;
б) гризлі;
в) лінивець.
3. Який ведмідь має сумку?
а) Коала;
б) бурий;
в) панда.
4. Хто літає найвище?
а) Сокіл;
б) орел;
в) ворона.
5. Хто живе найдовше серед птахів?
а) Сокіл;
б) лелека;
в) альбатрос.
6. Хто мас найдовший дзьоб?
а) Чапля;
б) гуска;
в) лелека.
7. Яка риба найбільша?
а) Кит;
б) акула;
в) дельфін.
8. Яка морська тварина ніколи не спить?
а) Кит;
б) черепаха;
в) дельфін.
9. Скільки очей має бджола?
а) п’ять;
б) шість;
в) сім.
10. Яка наземна тварина найшвидша (до 110 км/год)?
а) Заєць;
б) гепард;
в) кінь.
Другий тур – «Відгадайте хто це?»
Загадки зачитуються по черзі кожній команді
Уночі гуляє, а вдень спочиває,
Має круглі очі, бачить серед ночі.(Сова)
Сірий хлопчик
В теплій сорочці,
По дворах стрибає,
Крихти підбирає.(Горобець)
Летів птах через дах,
Сів на воротях
В червоних чоботях.(Лелека)
Чорномазий, жовотодзьобий
Він за плугом вазко ходить,
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів. (Грак)
Жовті груди маю
І за день комах зїдаю,
Скільки важу сама. (Синичка)
Б’ється, стука молоток,
Поправляє нам садок. (Дятел)
Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Третій тур «Впізнай мене»
( На табло – малюнки 4 птахів із порядковими номерами. За описом тварини чи рослини плем’я повинно відгадати, про кого або про що йде мова. Хто швидше підніме картку з порядковим номером, робить крок вперед. Переможе та команда, яка здолає більшу відстань.)
Четвертий тур «Ситуація в природі»
Кожна команда пантомімою зображує своє завдання одна одній.
Одна команда показує, а друга розгадує, яку зображено ситуацію.
Запрошуємо команду «Снігурі»
Ситуація для команди «Жайвір»
Ситуація для команди «Снігурі»
П’ятий тур – «Екологічні задачки»
За день сім’я мурашок знищує до 100 тисяч шкідників лісу. Скільки шкідників лісу знищує сім’я мурашок за тиждень?
( 700 тисяч,)
Верблюд живе 40 років, а його дитинча росте 8 років. Яку частину життя росте дитинча верблюда?
( П’яту частину)
Гра з вболівальниками (поки команди вирішують задачки)
Шостий тур – «Знавці приказок» (домашнє завдання підготувати якнайбільше прикозк та прслівїв про тварин, по 1 балу за приказку, щоб неповторювались).
Оголошення результатів, нагородження переможців.
А закінчити наше змагання хочеться такими словами:
Державо,моя,Україно! |