Сценарій спрямований :
-на формування в учнів знань традицій та обрядів українського народу,які ввійшли й у їхній побут ;
- на виховання у дітей поваги та любові до історичного минулого України, бажання пишатися нею.
У святі приймають участь учні 1-4 класів, старших класів у ролі дійових осіб та організаторів свята.
Свято проводиться у ігровій формі і може використовуватися у роботі пришкільних таборів
1
Розробка фольклорно-розважального свята
«Русалчин тиждень або Зелені свята»
Автор сценарію Гринкевич Тетяна Юріївна
Учитель ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 13
Торецької військово цивільної адміністрації
Тема « Русальчин тиждень, Зелені свята»
Свято для учнів 1-4 класів
Мета заходу:
Обладнання та костюми дієвих осіб: розвішана на гілках тканина, « святковий кущ»,прикрашений стрічками та квітами, кошики з зіллям( квітами, листям, колосками), українські сорочки, маски жабок, кінь, зроблений з швабри, кошик для ласощів та подарунків активним учасникам заходу, костюм Водяника( перука, довга сорочка)
Музичне оформлення: пісня « Ой у лузі, лузі…», « Ой проведу я Русалочку до броду…», « Розпрягайте, хлопці коней…», «А мій миленький вареничків хоче…», фрагменти з опери Даргомижського « Русалка».
Технічне обладнання:
1.Акустична система;
2.Мікрофон;
3.Запис фонограм « мінус» пісень, зазначених вище.
Під звуки пісні «Ой проведу я Русалочку до броду…» на сцену виходять дві ведучі у сорочках, прикрашені віночками
Ведуча 1: Добрий день любі хлопчики та дівчатка, добрий день папи та мами, бабусі та дідусі.
Ведуча 2: А чому ми сьогодні зібралися разом?
Ведуча 1:В нас сьогодні свято!
Ведуча 2:А це ж як ?
Ведуча 1:Ми святкуємо Русалчин тиждень або Зелені свята, це свято прощання з весною і зустрічі з літом, свято трав, квітів, сил природи.
На сцену виходить ансамбль з хлопчиків та дівчат, виконує пісню « Ой у лузі, лузі…»
Ведуча 2:А що це в нас таке дивне розвішано( вказує на тканину на дереві)
Ведуча 1: А ти що не знаєш, що у давнину люди на Зелені свята задобрювали русалок, щоб ті допомагали їм ловити рибу, не плутали їх у лісі та насилали дощик, тому жінки та дівчата розвішували на деревах полотно, для того щоб русалонька могла собі сорочку нову зшити.
Ведуча 2:І що це допомагало?
Ведуча 1:А зараз подивимось. Нумо русалоньки, нумо красуні, виходьте, подивіться, якої обновки ми вам припасли!
Під музику з опери Даргомижського «Русалка» виходять русалоньки, танцюють
Русалки беруть тканину і ховаються
Звучить пісня «Розпрягайте хлопці коней…»,на сцену виходять батько та син з «конем»
Ведуча 2:Раз за разом не легше. Це що таке?
Ведуча1:Так ти знову не в курсі, що свято Трійці на Україні завжди вважали святом переходу від весни до літа, до Русалчиного тижня сіно на зиму не запасали . А цей тиждень називали ще Зеленими святами і виганяли коней на пасовисько.
Батько: Синку, ти там за нашим Орликом добре пильнуй, на дівчат не заглядайся, холодної води з струмка не давай пити.
Син: Та годі, батько, я вже не малий, впораюся.
Ведуча 2:І що саме зараз коня треба на літню травичку гнати?
Ведуча 1:Так! А ну, любі наші, допоможемо конику бігти на зелену травку попоїсти!
Діти кричать та плескають у долоні, «коник» під пісню «Розпрягайте, хлопці коней …» прямує на галявину
Ведуча 2:Як багато цікавого я сьогодні узнала!
Ведуча 1:І це ще не все. Дівчатка та хлопчики « водили кущ».
Ведуча 2:А як це?
Ведуча 1: А зараз побачиш!
Діти збираються в коло, в центрі якого дівчинка, прикрашена квітами і стрічками. Гурт ходить поміж дорослих, діточки співають пісні, виконують віршики . Дорослі за це кидають їм в кошик солодощі
Звучить музика Е. Гріга «Ранок», виходить Водяник у супроводі русалок та 2 жабок
Ведуча 2:А це що за дива. Хто такий
Ведуча 1:Не галасуй. Це сам Водяник - болотяний цар.
Ведуча 2:А він чого до нас прийшов?
Ведуча 1:Його завжди селяни на Зелені свята запрошували, веселили, пригощали, щоб він дав життєдайного дощика, щоб земля була родючою, щоб багатий врожай дала.
Ведуча 2:І ми будемо пригощати? А мені теж можна пригоститися(дістає велику ложку)
Ведуча 1:Ну, якщо ти допоможеш мені провести конкурс на кращий віночок
Ведуча 2: Та допоможу ж. Дівчатка, красуні, а ну, покажемо нашому Водяничку, як ми вміємо плести віночки.
Виходять команди дівчаток з оберемками трав і квітів, під музику Даргомижського плетуть віночки
Водяник: Ой, які ж гарні віночки! Вчиться, русалоньки, ви мабуть таких гарних плести не вмієте? Діточки, а ви знаєте, що в віночки вплетали окрім квітів ще й колоски для доброго врожаю. Віночок після свята не викидали, несли додому, вішали у садку на дерево, щоб городина добре вродила?
Щось я зголоднів тут з вами, а раніше б мене почастували б галушками з квасом. Жінки та дівчата приносили на берег ставка смачні галушки і залишали для мене. Та ви мабуть і галушок зварити не вмієте?
Ведучі разом: Вміємо, вміємо! Давайте пригостімо нашого водяника!
Виносять галушки, Водяник куштує під музику «Навари, милая…» галушки, хвалить страву
Ведуча 1: Ну ось Водяник і попоїв. А знаєте ви що, для того щоб був родючий дощик, селяни проводжали Водяника гучними оплесками.
Звучить музика, всі плескають у долоні, Водяник, жабки, коник, пастух, русалки роблять круг почту і зникають у дверях школи
Ведуча 2:Ну а тепер мене нарешті погодують чи ні?
Ведуча 1:Звичайно погодують. І ми всі любі діти і дорослі будемо пригощатися смачними галушками продовжувати святкувати Русалчин тиждень.
Під деревами накриті столи з галушками та узваром, учні та гості свята пригощаються