Сценарій години спілкування для учнів початкових класів “Україна понад усе”
Автор: учителька початкових класів Дівичківського ліцею Герасько Лариса Федорівна
Мета заходу:
Виховувати учнів у дусі патріотизму, бережливого ставлення до національних символів, культурної спадщини України, усвідомлення важливості збереження миру.
Класна кімната заздалегідь прикрашена у патріотичному стилі, вчитель готує матеріал для виготовлення оберегів.
В ході проведення заходу застосовуються музичні твори:
Тіна Кароль «Моє ім’я – Батьківщина»,
Н.Май «Лелеки-лелеченьки»
Хід виховного заходу
Ведучий
Найрідніша, наймиліша кожному українцеві земля — це його Батьківщина, Україна. Живе вона у серці кожного з нас. Ми- маленькі громадяни України, але вже дуже сильно і віддано любимо і шануємо свою Батьківщину.
Учні:
Є щось святе в словах: мій рідний край.
Для мене — це матусі ніжна пісня
І рідний сад, від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
Для мене — це твої стежки й мої,
В містах і селах стоптані любовно,
Й пісень людські прозорі ручаї,
Усе, що серцю рідне невимовно.
Його історія... В ній стільки гіркоти.
І тим рідніш мені ти, краю рідний,
Що вже назад поламані мости,
І день встає, як райдуга подібний.
Вчитель
Ви всі здогадались про що сьогодні піде мова? Так, про Україну. Вона – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, зі своєю чарівною природою, квітучими полями, працьовитими людьми.
Земля, де ти народився- найдорожча і найрідніша земля.
Діти виконують пісню Т.Кароль «Моє ім’я – Батьківщина».
Бесіда:
Отже, ви знаєте про Україну багато цікавого. Сьогодні ми спробуємо поглибити Ваші знання та зрозуміти найважливіші речі, які потрібно для процвітання нашої держави.
Учні.
1.Хоч маленькі ми ще діти,
Мов весняні дрібні квіти,
Величаємо в цю днину
Нашу матір – Україну!
2.Кохаю край наш дорогий,
Що зветься Україна.
Вітчизні хочу я своїй
Зрости достойним сином.
Ведучий.
Діти, назвіть, будь ласка, українські прислів’я про мову.
А тепер прочитайте вірші, у яких автори прославляють нашу мову.
Учні.
1.Розплющуєш, прокинувшися, очі
І відкриваєш дивний світ.
І душу відкривай охоче
Ти для добра з маленьких літ.
Вікно до сонця відчиняєш,
Для друзів двері відчиняй.
2.Замок у дверях відмикаєш.
Ти добре це запам’ятай!
Що закупорене тісненько,
Відкупорити треба нам.
Запам’ятай і це гарненько
І раду всім даси словам.
3.А книжку треба розгортати
Й перегортати сторінки.
Щоб у житті все добре знати,
Бо ж світ цікавий і дзвінкий.
4.Наче з поля чи з лугівки,
У розповні літа
Чую голос перепілки
З чебреців чи жита.
То говорить поле хлібне,
Луг, трава щовкова…
Найдзвінкіше слово рідне,
Найрідніша мова
Світла і багата
Українська мова,
Мова мами й тата!
Мова мами й тата, діда і бабусі.
Знаю її добре, ще краще навчуся.
5.Спитай себе, дитино, хто ти є,
І в серці обізветься рідна мова;
І в голосі яснім ім’я твоє
Просяє, наче зірка світанкова.
З родинного гнізда, немов пташа,
Ти полетиш, де світу далечизна,
Та в рідній мові буде вся душа
І вся твоя дорога, вся Вітчизна.
У просторах, яким немає меж,
Не згубишся, як на вітрах полова.
Моря перелетиш і не впадеш,
Допоки буде в серці рідна мова
Вчитель: Велич нашої мови описує багато авторів віршів, пісень та інших творів. Нажаль, не завжди наша мова могла вільно звучати. Роками її витісняла, наприклад, російська мова. І зараз в час коли в Україні точиться війна нам, українцям, потрібно як ніколи згуртуватися, шанувати, возвеличувати свою мову. Говоріть українською, думайте українською, співайте українською.
Ведучий.
Творчість – це краса, це демонстрація вмінь. Вона зосереджує, заспокоює.
Вчитель.
Я пропонує Вам зробити разом обереги для наших Захисників. Сьогодні це буде птах – один із символів миру – лелека.
Учень:
Довгу зиму жив лелека
У далекій стороні.
А тепер вернувсь здалека
І таке сказав мені:
«У краю тім — вічне літо
І нема снігів, зими,
Та свою країну, діти,
Найщиріше любим ми».
Учні виготовляють паперових лелек, а потім разом виконують пісню Н.Май «Лелеки-лелеченьки»
Діти прилаштовують вироби до плакату, утворюючи композицію.
Бліц-турнір «Все буде Україна»
1.Що похилилося у лузі? (Калина)
2. Яка пісня стало на даний час символом єднання українців?
(Ой у лузі червона калина)
3.За допомогою якого українського слова можна виявити російського окупанта? (паляниця) (Скоромовка Вася Попович)
4.Яка найбільша мрія в українців? (мир)
5.Кого називають батьком в одній відомій пісні українці?(батько наш Бендера, Україна –мати….)
Вчитель підводить підсумки заходу.