1
Гра-квест «Мандрівка у світ професій»
Гра-квест являє собою мандрівку молодших школярів по різних станціях Міста майстрів. Представники різних професій (учні старших класів) діляться секретами майстерності. Діти виконують різні завдання: розгадують загадки, майструють, малюють і т. д. В ході проходження квесту учні дізнаються історію професій, зможуть спробувати себе в ролі майстра.
Мета і завдання:
Попередня робота:
Учасники гри:
Час проведення: 90 хвилин.
Місце проведення: кабінети школи.
Обладнання: картки з назвами професій, кольорові вказівники, маршрутні листи, картки для оцінювання зеленого, червоного та жовтого кольорів, емблеми майстерень, фотокамера, комп’ютер, проектор.
Для професії «Хореограф» – костюми Попелюшки та Принца для ведучих, мелодія вальсу, програвач, малюнки з вбранням до різних видів танців.
Для професії «Кухар» – вбрання кухаря: халат, фартух, косинка чи ковпак, різнобарвні серветки (чи кольоровий папір), овочі (огірок, помідор, перець, листя салату, морква, буряк), фрукти (мандарин, апельсин, лимон, яблуко, ківі, банан), печиво та цукерки, комп’ютерна презентація.
Для професії «Лікар» – білий халат, ящик чи мішечок, мило, мочалка, зубна паста, зубна щітка, полотенце, серветки, носова хустинка, гребінець, шампунь, картинки овочів, фруктів, солодощів, напоїв, музична фізкультхвилинка, програвач, аптечка з ліками від застуди, хвороб горла, живота.
Для професії «Військовий. Прикордонник» – відповідна форма військового (камуфляж), відео «Прикордонник – професія для обраних», відеопрогравач, картки із записами професійних якостей, набір м’ячиків, мішені, предмети для «смуги перешкод», картки із зображеннями слідів тварин, різнокольорові предмети одягу.
Професія «Хореограф». Попелюшка запрошує на бал.
Попелюшка:
Доброго дня вам, любі друзі! Запрошую вас до чарівного і захоплюючого світу танцю. Чи знаєте ви професії, пов’язані з танцем? (Ймовірні відповіді дітей: Хореограф, який навчає танцювати інших). Як ви вважаєте, чи повинен хореограф уміти танцювати сам? Давайте спробуємо вивчити найпоширеніші вправи найвідомішого танцю у світі. Який це танець? (Вальс)
Дружно за руки візьмемося
Та по колу ми пройдемося (йдуть по колу хороводним кроком)
Всі крокуєм не спіша,
Ногу ставимо з носка.
По доріжці ми пройдем
І притопувать почнем (виконують крок з притопом)
Рівно ми тримаєм спинку,
Прямо, рівно, як тростинку.
Носочок потягнули
Та красиво розвернули.
Носочок – раз, носочок – два,
Це права нога,
Це ліва нога (виставлення ноги на носочок)
Носочки – нарізно, п’ятки – разом.
Потанцюємо на місті,
Пружиночка зжимається,
Спинка випрямлється (виконують пружинку)
А тепер поспішим,
Підстрибом побіжим (підстрибом по колу)
И потопаємо трошки,
По дорожці, по дорожці (топаючий крок)
Попелюшка:
У вальсі існують свої правила, виконання яких є обов’язковим. Наприклад, привітання і запрошення на танець. Розіб’ємося по парах і спробуємо.
Попелюшка:
Давайте у парі виконаємо вправу.
Попелюшка:
Хореограф повинен уміти підібрати правильний музичний супровід. А чи потрібне відповідне вбрання? Чи однакові костюми використовують для всіх танців? Давайте разом визначимо, у якому вбранні танцюють саме вальс.
Попелюшка:
А зараз спробуємо уявити себе у великій залі одягненими – хлопці у фраках, дівчата у розкішних бальних сукнях, і закружляємо у чарівному вальсі. Спершу стали парами, хлопці запрошують дівчат до танцю, пройдемо по колу бальним кроком, виконаємо вправу, реверанс (поклон).
Попелюшка:
Діти, яким же повинен бути хореограф? (Вміти танцювати, рухатися красиво, бути прикладом, знати різноманітні види танців і різні вправи, вміти підібрати музику, відповідне вбрання, повинен розробляти нові ідеї, бути оригінальним, мати величезне терпіння і талант навчити інших манерам і правилам, бути організатором).
Прошу проголосувати, чи сподобався вам майстер-клас від Попелюшки і Принца: зелені картки – сподобалось (відмінно), жовті – і так, і ні (посередньо), червоні – не сподобалось (погано).
Професія «Кухар». Гостей вітає Господиня.
Господиня:
Вітаю вас усіх на нашій кухні. Професія кухаря є багатогранною. Давайте разом визначимо, що повинен знати сучасний кухар. (Діти пропонують, наприклад, кухар повинен уміти готувати).
Так, у першу чергу, кухар повинен знати правила приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь.
Серед розмаїття українських традиційних смаколиків особливе місце займають вареники з різноманітною начинкою. Традиційними українськими є вареники з картоплею, сиром і вишнею, і навіть ліниві.
А чи знаєте ви, що у канадському місті Глендоні на центральній площі височіє пам’ятник варенику, який вважається офіційним символом міста! Кулінарне диво з каменю заввишки у 9 метрів важить майже три тони.
Шанують традиційні наїдки і в самій Україні. У 2006 році у Черкасах також встановили двометровий пам’ятник варенику. До дня відкриття монумента черкаські господині зліпили вареник з печінкою і зі шкварками вагою у 72 кг і пригостили гігантом усіх охочих.
У різних країнах борщ готують по-своєму, але традиційний український є особливим, найкращим.
На честь українського борщу було назване невелике містечко Борщів, розташоване на Тернопільщині. Щоосені воно стає центром фестивалю «Борщ-їв».
Існує навіть географічне поняття «борщовий пояс», що охоплює території, на яких традиційно готують борщ, – від південно-східної Польщі через Україну, Білорусь до російських регіонів на Волзі та Дніпрі.
У голубці додають різні начинки: у Карпатах використовують кукурудзяні крупи, на Полтавщині – гречку. Фарш робили з м’яса, грибів, тертої картоплі. Загортали начинку у свіжі або квашені капустяні листки. Навесні капусту заміняли молодим листям червоного буряка, а на південному заході — молодим листям винограду. На Лівобережжі та Півдні голубці робили великі, на цілий капустяний лист, а у Подністров'ї та Карпатах листя ділили на декілька часток (господиня, яка робила великі голубці, вважалася там ледачою).
Деруни користуються великою популярністю у народній кухні особливо у північних районах України. Цю, на перший погляд, просту страву можна приготувати вишукано: наприклад, з м’ясом чи грибам, додавши якийсь вишуканий соус.
Промите пшоно засипають у казан з киплячою водою, для смаку додають оду-дві картоплини, сіль, яйце, масло, цибулю, часник, зелень. Особливо смачним є куліш із салом, шматком м’яса або рибиною. Це одна з улюблених страв українців, яку можна приготувати вдома чи у польових умовах.
Хліб здавна є символом добробуту та гостинності. Протягом віків у народі вироблялося ставлення до нього як до священного предмета. Крихти й уламки хліба ніколи не викидали, а віддавали птиці чи худобі. За гріх вважалося недоїсти шматок хліба, а якщо такий шматок падав на землю, годилося підняти його, почистити від пилу, поцілувати й доїсти.
Зустрічати хлібом дорогих гостей, благословляли молодят на весіллі.
Млинці ще часто називають блинцями, налисниками. Слово «млин» від дієслова «молоти», що означає виріб з намеленного, тобто борошняний виріб.
Німці і французи віддавали перевагу тонким млинцям, загорнутим в рулетики з різною начинкою. Англійці почали додавати в тісто для млинців ель з солодовим борошном. Мексиканці поповнили світові рецепти рецептом тортільяс, в які загортали квасолеву або м'ясну начинку з томатним соусом.
Найбільший у світі млинець був діаметром 15 метрів, товщиною 2.5 см і важив 3 тони. Випекли його у Манчестері (Сполучені Штати Америки).
На Україні млинці, безумовно, асоціюються з Масницею. Недарма кажуть у народі: «Без млинця – не Масляна". Існує багато народних звичаїв, традицій, навіть ворожінь, пов’язаних саме з млинцями.
Господиня:
Кухар також повинен красиво, апетитно і вишукано оформити будь-яку страву. Від найпростішої до більш складної, для дітей і дорослих, святкових і буденних. Звичайно, це потребує неабиякої майстерності.
Господиня:
Будь-яка відповідальна господарка повинна знати про те, як правильно сервірувати стіл, як розкласти посуд на столі так, щоб це виглядало красиво, акуратно і функціонально. Звичайний прийом їжі перетворюється в урочистий захід, якщо на столі розставлені столові прилади для різних блюд за правилами сервіровки. Чистота, порядок і гармонічна естетика повинні панувати у вашому домі завжди!
Ось погляньте, скільки різновидів виделок, ложок та столових ножів існує.
У якому порядку і де саме на столі потрібно, за правилами, розташувати столове приладдя.
Необхідним атрибутом святкового столу є серветка.
Господині проводять майстер-клас з складання серветок.
Господиня:
Діти, яким же повинен бути кухар? (Діти відповідають, а Господині доповнюють, наприклад: знати все про страви, вміти їх готувати, оформляти, подавати, повинен мати хороші розумові здібності, добре розвинені дотик та нюх, управління рухами рук, вміння зосереджуватися, переключатися, естетичний смак, творчу уяву, стійку увагу, добре розвинену пам'ять, бути добросовісним, ввічливим, охайним, старанним, терплячим, швидким, дотримуватись правил і вимог у роботі).
Прошу проголосувати, чи сподобалася вам наша співпраця: зелені картки – сподобалось (відмінно), жовті – і так, і ні (посередньо), червоні – не сподобалось (погано).
Професія «Лікар»
Госте зустрічає лікар Айболить у білому халаті.
Добрий лікар Айболить!
В кабінеті він сидить.
І бабуся йде до нього:
«Поможіть заради Бога»,
І матусі, і дівчатка,
Дідусі всі, і хлоп’ятка.
Всіх їх вилікує вмить
Добрий доктор Айболить!
Прийшла телеграма
Від Гіпопотама!
"Якнайшвидше в Гути їдьте напрямки.
Щоб не захворіли наші дітлахи".
Лікар:
Найважливіше для кожної людини – бути здоровою.
Виконавши завдання нашого квесту ви зможете вберегти себе від багатьох недуг, і хворіти будете набагато менше.
Завдання 1.
Діти по-черзі визначають на дотик речі особистої гігієни, що знаходяться у ящичку (чи мішечку): мило, мочалка, зубна паста, зубна щітка, полотенце, серветки, носова хустинка, гребінець, шампунь.
Завдання 2.
Групова робота. Із запропонованих картинок вибрати правильні вітаміни.
Завдання 3.
Фізкультхвилинка.
Завдання 4.
Із аптечки вибрати ліки від
(Після дитячих відповідей Лікар наголошує ДІТЯМ НЕ МОЖНА ОБИРАТИ СОБІ ЛІКИ! Ліки призначають лікарі. Діти вживають ліки тільки під наглядом дорослих).
Лікар:
Діти, яким же повинен бути лікар? (Діти відповідають, а Лікарі доповнюють, наприклад: володіти глибокими знаннями з різних наукових дисциплін, відчувати любов до своєї професії, до людини, до хворої людини, бути чесним, порядним, обов’язковим, відповідальним, інтелігентним, людяним, добрим, надійним, принциповим, безкорисливим, уміти тримати слово, ввічливим, поважати до оточуючих, бути готовим допомогти, тактовним, уважним, спостережливим, лікар повинен викликати довіру, бути впевненим у собі, стриманим, врівноваженим, рішучим, цілеспрямованим).
Прошу проголосувати, чи сподобалася вам наша співпраця: зелені картки – сподобалось (відмінно), жовті – і так, і ні (посередньо), червоні – не сподобалось (погано).
Професія «Військовий. Прикордонник».
Гостей вітають Прикордонники.
Перегляд відео «Прикордонна служба»
Перегляд відео «Прикордонна полоса».
Перегляд відео «Прикордонний собака»
Перегляд відео «Навчальний кінологічний центр»
Перегляд відео «Маскування»
Перегляд відео «Про безпілотник»
Просимо проголосувати, чи сподобалася вам наша співпраця: зелені картки – сподобалось (відмінно), жовті – і так, і ні (посередньо), червоні – не сподобалось (погано).
Підсумок.
Діти, сьогодні ви взяли участь у грі, яка познайомила вас з деякими професіями. Назвіть їх (діти відповідають: «Лікар», «Кухар», «Хореограф», «Прикордонник»). Вказували, якою повинна бути людина тієї чи іншої професії.
А чи є якості, притаманні кожній з представлених професії? (бути чесним, порядним, добросовісним, відповідальним, терплячим, дисциплінованим, доброзичливим, охайним, уважним, мати гострий розум, гарну пам’ять, міцні знання, вміти мислити, уявляти, правильно висловлюватись, тримати слово, любити свою професію, дбати про людей і поважати Батьківщину.
Незалежно від того, яку професію обере сучасна людина, вона повинна дбати про своє здоров’я, правильно харчуватися, бути людиною культурною, духовно і естетично розвиненою, любити свою Батьківщину і бути готовою її захистити.
Підсумок голосування: проаналізувати відповіді дітей на Маршрутних листах.
Маршрутний лист Міста Майстрів
Інструкція:
№ |
Назва станції |
Місце-знаходження |
Оцінка |
||
Відмінно |
Посередньо |
Погано |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|