Мандрівка в чарівний світ
українських казок
(літературна гра для
учнів 1-2 класів)
Мандрівка в чарівний світ українських казок
(літературна гра для учнів 1-2 класів)
Мета: розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра і справедливості, любов до краси слова, доброзичливість, доброту, чуйність, почуття гумору, дотепність, створити атмосферу радості, насолоди від творчості
Вступне слово класного керівника:
Їх читають залюбки
І дорослі й малюки.
Ви, напевно, здогадались?
Ну, звичайно ж, це… (казки)
В казках наших українських
Безліч різних є пригод,
А складав їх рік за роком
Добрий, мудрий наш…. (народ)
- Діти, народні казки народилися в сиву давнину, їх передавали з вуст в уста від покоління до покоління. Вам розповідала народні казки ваша бабуся, а їй – її бабуся, а та почула їх від своєї бабусі. Саме у казках поєднується реальність і вигадка, життя і чудеса. Вони живуть поряд з нами з дитинства, зачаровують завжди красою рідного слова. Знаю, що ви дуже любите казки.
Сьогодні ми проведемо літературну гру, яка виявить найкращих знавців українських народних казок. Для цього ви розподілитися на дві команди. Члени команд повинні виконати поставлені перед ними завдання. Відповіді буде оцінювати журі. Журі –це……., які запрошені на нашу гру. У скарбничку кожної команди за правильну відповідь буде опускатися фішка. В якої з команд в результаті виявиться більше фішок – та команда і буде переможцем у грі.
I. Конкурс «З якої казки рядки ?»
Несе мене лиска
По каменю-мосту.
Порятуй мене! («Котик та Півник»)
II. Конкурс «Телеграма»
Капітани команд отримують телеграми, розшифровують їх і по черзі дають відповіді. (З якої казки? Від кого?)
III. Гра «Реклама»
Класний керівник знайомить учасників з виставкою книг «Чарівний світ українських казок» та презентує нову збірку українських казок «Казки про тварин».
IV. Конкурс «В яких казках живуть ці звірі ?»
А час знає. (Півень)
Хитра й довгохвоста,
На курей я дуже ласа,
В них смачненьке м’ясо. (Лисиця)
Ще й клюкасті зуби,
По лісу ганяє,
Зайчат лякає. (Вовк)
В нього зубки, як залізні.
Капустину він гризе,
Зветься звір на букву З. (Заєць)
Молоко дає, а не корова,
Кору обгризає, кошиків не плете. (Коза)
Сухенькою зосталася. (Качка)
V. Літературний конкурс «Відгадайте загадки»
Класний керівник:
Якось йшла я гаєм,
Аж зайчик вибігає
З лукавими очима,
З мішечком за плечима,
Прудкий, мов Колобок,-
По стежці скок та скок.
Побачив він мене,
Та в ліс як дремне!
Як зайчик налякався,-
Мішечок розв’язався.
І загадки в травиці
Розсипав між ялиці.
А я їх позбирала
І діткам загадала.
(Команди по черзі дають відповідь)
Дід і баба тут стоять
Тягнуть щось поперед себе
І не витягнуть ніяк. («Ріпка»)
Скоро дівчинка розтане.
І тому вона смутна,
Бо надвір прийшла весна. («Снігурочка»)
Не простий – а третячок –
Дуже, дуже він був ловкий,
Упіймав ведмедя, вовка,
Зайчика, а ще – лисичку,
Хоч і сам він невеличкий. («Солом’яний бичок”)
Годував і рятував?
Тричі піднімав в лисиці,
Був хоробрим, як годиться. («Казка про котика і півника»)
Біди наробило
Щось біле, кругленьке
Хвостиком розбило. («Курочка Ряба»)
Принесла в родину сина.
Мав таку цей хлопець силу,
Що зміюку підкорив,
Визволив сестру, братів
Відгадайте без підказки,
Із якої герой казки. («Котигорошко»
Хоч і кривенька,
Роботяща, моторненька,
Як гніздо її спалили,
То з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку,
То ж назвіть її, будь ласка! («Кривенька качечка»)
YI. Ляльковий театр
Класний керівник:
- Діти, як добре побачити прочитану казку. Сьогодні у нас в гостях шкільний ляльковий театр з казкою «Колосок».
- Диво, диво, дивина –
Для вас є в мене новина.
Це не приказка й не жарт,
Запрошую вас у театр…
(Виступ шкільного лялькового театру)
YII. Підсумок гри
Класний керівник: