Сценарій "Методичного кесту" є авторським, підготовлий для засідання методичного об'єднання вчителів природничого циклу Верхнянської сільської ради ОТГ. Завдання розраховані на три команди вчителів, з яких перемагає тільки одна - відповідно отримує приз.
ВЕРХНЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ОТГ
Станьківська ЗОШ І-ІІ ступенів
Методичний квест
проведений на засіданні методичного об`єднання вчителів природничого циклу
Автор:
Богдан Іванна Іванівна,
вчитель географії Станькіської ЗОШ І-ІІ ступенів
с.Станькова
2018
"Технології ніколи не замінять вчителя.
Але вчитель, який ефективно застосовує
технології для розвитку своїх учнів,
замінить того, хто ними не володіє" -
Шеріл Нуссбаум-Біч
Мета:
- підготовка вчителя до роботи в умовах впровадження нового Державного стандарту загальної середньої освіти;
- підвищення мотивації професійної діяльності педагогів, їх соціальної та пізнавальної активності;
- набуття досвіду колективної діяльності, взаємної поваги, підтримки, співпраці.
Завдання:
Якість освіти та її ефективність - одна з актуальних проблем сьогодення. Провідну роль у забезпеченні ефективності освітнього процесу відіграє педагог, його професіоналізм. Впровадження нових Державних стандартів загальної середньої освіти вимагає від вчителя широкого спектра теоретичних знань, постійного підвищення кваліфікації, росту професійної майстерності, набуття здатності до аналізу та прогнозування результатів власної роботи, забезпечення ефективного функціонування закладу в цілому. Сучасний педагог в умовах конкуренції повинен вміти швидко отримувати науково-методичну інформацію, володіти прийомами її обробки, вміти заощаджувати час на виготовлення дидактичних матеріалів, презентабельно оформляти їх, що в свою чергу сприятиме його переходу на новий рівень педагогічної майстерності.
Як зробити, щоб кожен вчитель став активним, зацікавленим учасником роботи методичних об'єднань? Як позбутися пасивності окремих педагогів? Як перевести їх від репродуктивної діяльності до дослідницької, підвищити мотиваційний рівень самоосвіти, сформувати вміння рефлексії в процесі пізнання нового?
Формуванню інтелектуальної культури та культури саморозвитку сприяють організаційно - діяльнісні , ділові , рольові та інші ігри ,
психолого-педагогічні тренінги, диспути, методичні веб-семінари, конкурси майстерності, інтерактивні бесіди та інші. Вони дозволяють стимулювати процеси набуття професійної компетенції вчителів, змінюють їх професійно-особистісну позицію, вносять в освітній процес свіжі думки, нові ідеї, сприяють згуртуванню колективу.
Пропонуємо вашій увазі одну із найсучасніших інтерактивних форм роботи з педагогічними працівниками, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен педагог може самостійно набувати знань і навичок, сприяє підвищенню його фахової майстерності - методичний квест. Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, перетворює педагогів із пасивних об’єктів навчальної діяльності в її активних суб’єктів, підвищує не лише мотивацію до процесу «добування» знань, а й відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію.
У квесті беруть участь три команди, які обирають собі капітана.
Кожна команда виконує по-черзі завдання. Команда, яка перша справиться із усіма завданнями, отримує конверт із підказкою, де знаходиться скарб.
Завдання №1
Згідно малюнків визначити ключову особу сьогоднішнього квесту. Відповідь впишіть у зазначене поле
|
|
|
|
|
|
|
Завдання № 2
|
спроможність вирішувати проблеми, які виникають у житті, засобами навчального предмету: а) розпізнавати з-поміж проблем, що виникають такі, що можуть бути вирішені засобами даного предмету; б) формулювати й вирішувати такі проблеми із застосуванням предметних знань і вмінь; в) аналізувати застосовані методи рішення; г) інтерпретувати одержувати одержані результати, формулювати остаточні результати вирішення поставленої проблеми.
|
|
фахівець, який зацікавлений у підсумках обговорення, не представляє інтереси жодної з груп-учасників і не бере участі в обговоренні, але несе відповідальність за якісне виконання завдань.
|
|
стійка властивість індивіда виявляти соціально значущу творчу активність; рівень творчої обдарованості, здатності до творчості.
|
|
діяльність, що полягає в наданні допомоги, поради, навчання менш досвідченої особи. |
|
|
фасилітатор |
один з найефективніших методів засвоєння інформації в групі, де учасники в практичних ситуаціях формують свою думку, відпрацьовані навички.
|
|
|
|
|
Завдання № 3
Анограма
Завдання: складіть анаграму до слова «педагог», використовуючи тільки кращі риси характеру сучасного вчителя.
П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання № 4
«Чорна коробочка»
На столі лежать три коробки, в яких сховано завдання для команди. Команда, яка найшвидше справилась із трьома завданнями вибирає коробку в якій є певне завдання.
Коробка № 1 – скласти пазл «Карта України»
Коробка № 2 – скласти пазл «Тваринний світ України»
Коробка № 3 – скласти конструктор.
Перемагає та команда, яка найшвидше виконала завдання. Вона отримує конверт із підказкою де схований скарб.