ОРГАНІЗОВАНІ ПЕРЕРВИ
Безладдя і галас, біганина і крик негативно впливають на учнів. Кожна перерва повинна бути продумана. Вправи та рухливі ігри на великій перерві потрібно проводити для того, щоб призупинити гальмування в корі головного мозку, що розвивається в процесі занять; запобігти розвиткові гострої і попередити виникнення хронічної розумової втоми школярів; переключити увагу учнів з навчальної роботи на емоційний руховий вид діяльності; сприяти всебічному фізичному розвитку і зміцненню здоров'я учнів.
ОРГАНІЗОВАНІ ПЕРЕРВИ
Безладдя і галас, біганина і крик негативно впливають на учнів. Кожна перерва повинна бути продумана. Вправи та рухливі ігри на великій перерві потрібно проводити для того, щоб призупинити гальмування в корі головного мозку, що розвивається в процесі занять; запобігти розвиткові гострої і попередити виникнення хронічної розумової втоми школярів; переключити увагу учнів з навчальної роботи на емоційний руховий вид діяльності; сприяти всебічному фізичному розвитку і зміцненню здоров’я учнів.
Наведемо приклади організованих перерв у 1 класі протягом тижня.
Понеділок (у приміщенні класної кімнати)
Ень-ень-ень – понеділок-першийдень.
Ем-ем-ем – ми чудово проведем.
Олі-олі-олі – в дружньому веселім колі.
Са-са-са – встане вся наша краса.
Ята-ята-ята – а за ними і хлоп’ята.
Ай-ай-ай – 1-А, пісню, заспівай.
(Діти стають у коло, співають під супровід пісні, виконують рухи, які показує черговий учень. Чудово виконувати під пісні «Шляхом доброти», «Годинники»)
Вівторок (На коридорі поруч з кабінетом, а в теплі дні на вулиці)
Орк-орок-орок – другий день вівторок.
Ема-ема-ема – фізкультури в нас нема.
Ня-ня-ня – до змагань готові ми щодня.
Ри-ри-ри – чотири команди швидко створи.
Ори-ори-ори – на веселі старти ми готові.
(Діти підбігають до мішка, витягують номерки і стають у колону по одному відповідно до номера)
Естафети з м’якими буквеними кубиками
(Кожна команда отримує кубик,учасники передають його наступному)
1 естафета
Передавання кубиків ліворуч від себе, промовляючи слова ввічливості, (діти-спостерігачі (закріплені за кожною командою) хлопочками рахують слова, промовлені товаришами.
2 естафета
Передавання кубиків над головою, вигукуючи слово на букву, що є на грані кубика.
3 естафета
Передавання кубиків праворуч від себе, промовляючи імена хлопчиків свого класу.
Середа
Да-да-да – за вівторком середа.
Ри-ри-ри – ти фігурку створи.
Ін-ін-ін – з шафи вийми пластилі.
Аже-аже-аже – кожен свій виріб покаже.
Ри-ри-ри – щось цікаве відтвори.
(Продовжують речення, створюючи кінцівку з пластиліну. На уроці читання я дізнався про… На уроці математики я познайомився з… Я вперше почув про… Вироби виставляють на завчасно підготовлену підставку, розповідають педагогу, вихователю або батькам)
Четвер (на коридорі)
Твер-твер-твер – за середою слідує четвер.
Ім-ім-ім – швидше в класики стрибати всім.
Уй-уй-уй – вправно цифри приготуй.
Вий-вий-вий – де у нас черговий.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
Ут-ут-ут – класики готує тут.
(Діти виходять у коридор, стрибають на підготовленій цифровій палітрі, клас поділений на 4 групи, кожна група працює окремо. Вчитель називає приклад, діти, стрибають на певну цифру – відповідь).
Іт-іт-іт – хто несе наш алфавіт?
Яти-яти-яти – хто знання буде перевіряти?
Зьме-зьме-зьме – хто роль учителя на себе візьме?
Ена-ена-ена – наша справна Олена
Стрибаючи на літери з різним завданням: тільки на позначення голосних; приголосних; за алфавітом; стрибаючи – співаючи; Vназиваючи алфавітні назви; придумуючи слова; назви істот та неістот; власні й загальні і т.д. (з віком завдання ускладнюються).
П’ятниця (за будь-якої погоди на вулиці, якщо опади – під навісом шкільного ґанку).
Иця-иця-иця-довгоочікувана п’ятниця.
Її-її-її – дуже любимо її.
Ємо-ємо-ємо – День здоров’я маємо.
Имо-имо-имо – на подвір’я біжимо.
Ляти-ляти-ляти – у – рухливі ігри погуляти.
(Грають ігри під керівництвом учителя. Клас поділений на групи, кожна група отримує завдання з фізкультури (навчитися стрибати на скакалці; закріпити вміння набивати тенісний м’яч; рухлива гра, вивчена на уроці; попадання в ціль і т. д. Кожна група працює над завданням, за сигналом педагога проходить зміна завдань по колу)
Яця-яця-яця – цього дня не можемо дочекаться.
Ить-ить-ить – всю родину запросить.
М’я-м’я-м’я – на свято «Спортивна сім’я».
Кожні 3 місяці – свято «Тато, мама і я – спортивна сім’я».