Сценарій. "Памятаймо про минуле, дбаємо про майбутнє"

Про матеріал

Мета заходу: поглибити знання учнів з історії рідного краю; прищеплювати шанобливе ставлення до історії козацького краю, козацьких чеснот і національних героїв (І. Сірко); сприяти пробудженню національної самосвідомості; виховувати любов до України,

свого народу.Діти створюють символічні сторінки журналу: люби свій край, історія українського козацтва, Запорізька Січ, наші славні герої, краєзнавча сторінка, літературна сторінка, народ скаже, як зав'яже.


Перегляд файлу

Пам’ятаймо про минуле,

дбаємо про майбутнє

(усний журнал)

7 – А клас

Вчитель: Бабенко Т.В.

Мета: поглибити знання учнів з історії рідного краю;

             прищеплювати шанобливе ставлення до історії

             козацького краю, козацьких чеснот і національних

             героїв (І. Сірко); сприяти пробудженню національної

             самосвідомості; виховувати любов до України,

             свого народу.

 

Обладнання: портрети І. Сірка, Т. Г. Шевченка,

                            виставка книжок,

                            народна мудрість.

 

Форма роботи: усний журнал.

 

                    Епіграф: «Хто не знає свого минулого,

                                             той не вартий свого майбутнього»

                                                                    М. Рильський

 

 

                   Символічні сторінки журналу:

 

                                       1. Люби свій край.

                                   2. Історія українського козацтва.

                                   3. Запорізька Січ.

                                   4. Наші славні герої.

                                   5. Краєзнавча сторінка.

                                   6. Літературна сторінка.

                                   7. Народ скаже, як зав’яже.

                               8. Вікторина «Україно, Україно,

                                   славний край козаччини!


Хід

 І. Організація класу.

 ІІ. Вступне слово вчителя.

  Прочитайте слова на дошці та поясніть їх значення. Отже, сьогодні ми випустимо усний журнал, присвячений одній із славетних сторінок історії - козаччині.

 

Перша сторінка. Люби свій край.

1 - й учень

«Любити свій край – це значить все любити, у чім його святе ім’я живе» (В. Сосюра). Скільки ніжних ласкавих поетичних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до краю, де ти народився і виріс, де живуть і жили твої пращури.

 

2 - й учень   Тобі рідний краю, і честь, і любов!

                      Хай вітер гуде пісню волі,

                      За тисячу років і сльози і кров

                      Пролив твій народ у неволі.

 

Друга сторінка. Історія українського козацтва.

Вчитель: Тоді, коли ми краще хочемо збагнути наше сьогодення, ми

                    звертаємо погляд до свого минулого. Кожна сторінка історії

              набуває неабиякої ваги, особливо – історія українського козацтва.

3 - й учень        Де Дніпро наш котить хвилі,

                           Рве стрімкі пороги,

                           Там країна, вся зелена,

                           Славний край розлогий.

4 - й учень        Там козацтво виростало,

                            Слави, волі добувало.

                            Україно, Україно,

                            Славний край козачий!

5 – й учень        Козак – це людина чесна і смілива.

                            Найдорожча йому – Батьківщина,

                            Козаки – це вільні люди!

                            Козаки – безстрашні люди!

Третя сторінка. Запорізька Січ.

Вчитель: Запорізька Січ... Найлегендарніше минуле українського народу. Синонім свободи, людської й національної гідності, талановитості.

Запорозькі козаки – люди нечуваної доблесті.

6 – й учень         Славна Січ ворогам ішла навстріч,

                             Рідну землю захищала і народ наш

                             Прославляла!

                             Лиха ж отчий край зазнав...

 

7 – й учень          Але наш народ боровся,

                             І Хмельницький в нас знайшовся,

                             І Сірко, І. Дорошенко,

                             Й Полуботок, й Морозенко...

                             Рабства каламутну ніч переборола Січ.

 

Четверта сторінка. Наші славні герої.

8 – й учень  Українці мають усі підстави пишатися тим, що їхня

                 Батьківщина мала славні періоди історії, справді легендарних

                 героїв. Серед яких яскравою зіркою сяє ім’я І. Сірка –

                 легендарного кошового отамана. І. Сірко 8 разів обирався

                 кошовим отаманом, народний герой брав участь у 55 битвах,

                 в яких завжди виходив переможцем. Ім’я Сірка, військове

                 мистецтво Січі були добре відомі у всій Європі.

 

П’ята сторінка. Краєзнавча.

Вчитель: 5 травня 1648 р. почалася велика Битва під Жовтими Водами, яка стала переломною у визвольній війні 1648 – 1654 рр. (розповіді учнів).

 

Шоста сторінка. Літературна.

9 – й  Т. Г. Шевченко чудово знав місця пов’язані з історією Запорізької 

      Січі. У 1843 році він побував на Хортиці, в Нікополі, с. Покровському.

      Поет на власні очі побачив місця, які він оспівував у своїх ранніх

      творах, ніби ще раз перегорнув сторінки історії козацтва, їх боротьбу

      проти татарських орд.

 

Сьома сторінка. Народ скаже, як зав’яже.

1. За честь голова гине.

2. Слава не поляже, а про себе розкаже.

3. Без доброго командира військо – отара.

4. Взявший меч від меча й пропаде.

5. Степ та воля – козацька доля.

6. Коли козак у полі, то він на волі.

     7. Де козак, там і слава.

     8. Терпи, козаче, отаманом будеш.

     9. Хліб та вода – козацька їда.

    10. Або волю добути, або дома не бути.

 

Восьма сторінка.

Вікторина «Україно, Україно, славний край козаччини!»

1. В свій час козацький рух очолювали відомі українські гетьмани.

   Давайте зараз згадаємо їх. (Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Петро

   Дорошенко, Богдан Хмельницький).

 

2. Назвіть прізвище людини, яка була останнім гетьманом України.

 (Петро Сагайдачний).

 

3. Кому надавали козаки найвищу виконавчу владу? (кошовому отаману).

 

4. Хто командував загоном з 2,5 тис. козаків, яких взяв до себе на службу 

   французький кардинал Ришельє? (Б. Хмельницький).

 

5. Як називали у 15 – 18 ст. вільну людину із селян чи міської бідноти,

    утікача від утиску феодалів, жителів Запоріжжя, Дону? (козак)

 

6. Як називався виборний ватажок козацького війська Запорізької Січі

 з 17 ст. - начальник козацького війська та верховний правитель України?                    (гетьман).          

 

Вчитель: Запорізька Січ знищена, але запорізьке козацтво навіки збереглося в народній пам’яті. Козацтво відіграло велику роль у формуванні української нації, української культури. Майбутнє залежить від нас, тому потрібно знати та любити історію своєї держави, свого краю. Ви повинні добре вчитися, організовувати творчі справи, корисні для всіх, і цим доведете свою любов до рідного краю.

 

10 – й учень          Козацькому роду нема переводу,

                               Лине його слава з далечі віків.

                               Гей, співай, козак, про любов, про землю святу.

                           Про землю славте, гей, козаки, волю золоту.

 

 11 – й учень        Живи, Україно, живи для краси,

                          І сили, і слави, і волі.

                          Шуми, Україно, як рідні ліси,

                          Як вітер в широкому полі.

                          Довіку тебе не скують ланцюги

                          І руки не скрутять ворожі.

doc
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку