ДНЗ «Мелітопольське Вище професійне училище»
Методична розробка
Позакласного заходу
Розробила майстер в/н
Черкашина Н.М.
2019
ДНЗ «Мелітопольське Вище професійне училище»
Методична розробка
Позакласного заходу
Розробила майстер в/н
Черкашина Н.М.
2019
Розробка вікторини
« Ярмарок компетентностей »
(проведена в рамках тижня верстатних професій)
Мета вікторини:
Обладнання вікторини:
Хід вікторини
Ведучий: Добрий день, дорогі друзі! Ласкаво просимо на наш « Ярмарок компетентностей». Сьогодні ми ознайомимось із ключовими компетентностями, що повинен мати кожен учень сучасної системи освіти.
Компетентність (лат. competens — підходящий, відповідний, належний, здібний, знаючий) — риса людини, яка має всебічні знання з будь якої галузі та вміє активно використовувати отримані особисті та професійні знання та навики в своїй практичній діяльності.
Ведучий:
Ми проведемо наш «Ярмарок» серед представників груп 204, 304, які навчаються за професією «верстатник широкого профілю», та групи № 203 які навчаються професії «швачка-вишивальниця». Поділимо наших учасників на дві команди в рівних пропорціях, загальна кількість членів команд – 6 осіб. В кожному конкурсі команди будуть виконувати завдання і команда, яка досягне успіхів, отримає сертифікат про надбання тієї чи іншої компетентності. Ці сертифікати були виготовлені спеціально для нашого «Ярмарку». За результатами команд буде спостерігати наше шановне журі.
Розпочнемо наш «Ярмарок».
Здоров’я-зберігаюча компетентність
Перша компетентність, яку будуть набувати наші команди –здоров’я-зберігаюча.
Здоров’я – це найцінніше в нашому житті. Його треба підтримувати, зберігати та зміцнювати. А в цьому нам допомагають заняття фізичною культурою. І як жоден ярмарок не відбувається без цікавих конкурсів, ми теж проведемо змагання по «Дартсу». По 3 учасники з кожної команди роблять по 3 кидки, загальна кількість отриманих балів, визначає переможця.
Математична компетентність
Математична компетентність - уміння бачити й застосовувати математику в реальному житті, розуміти зміст і метод математичного моделювання, вміння будувати математичну модель, досліджувати її методами математики.
Знання математики - дуже важливий аспект в нашому житті. І однією з її складових є логічне мислення та кмітливість. Зараз ми перевіримо готовність наших команд поєднати прості математичні дії та кмітливість.
Ведучий: Я буду задавати питання командам. А вы по черзі будете відповідати на них. Ітак – почнемо.
1. Як поділити 6 цукерок між шістьма дівчатами, щоб всі отримали по цукерці, і одна цукерка залишилась в коробці? (Одній дівчинці віддати цукерку разом з коробкою).
2. Який знак потрібно поставити між числами 4 та 5, щоб результат був більше 4, але менше 5? (треба поставити кому: 4,5)
3. Скільки разів із дюжини можна відняти число три? (Із дюжини число три можна відняти лише один раз, перший, бо всі наступні віднімання будуть з меншого числа).
4. Із гнізда вилетіли три ласточки.
Яка вірогідність того, що через 15 секунд вони будуть знаходитись в одній площині? (100% , тому що три точки завжди знаходяться в одній площині).
5. Скільки місяців в році мають 28 днів? (всі місяці).
6. Що стане більше, якщо його перевернути догори ногами? (Число 6).
7. За столом сиділи: два батька, два сина, дідусь та онук. Скільки осіб сиділо за столом? (Троє: дід, син і онук).
8. Скільки кінців у палки? А у 2-х палок, а у двух з половиною? (2,4,6).
9. Собака був прив’язаний до десятиметрової мотузки, а пройшов сто метрів. Як це йому вдалося? (Його мотузка не була ні до чого прив’язана)
10. Якщо п’ять котів можуть спіймати п’ять мишей за п’ять хвилин, то скільки часу знадобиться одному коту, щоб спіймати одну мишу? (Відповідь: Пять).
11. Скільки землі знаходиться в ямі діаметром 3 метри та глибиною 3 метри? (Відповідь: ніскільки – ями порожні)
12. Летіли галки, сіли на палки. Сядуть по одній — галка лишня, сядуть по дві — палка лишня. Скільки було палок і скільки було галок? (Відповідь: Три палки і чотири галки
Екологічна компетентність
Екологічна компетентність - бережливе ставлення до природи, охорони навколишнього середовища, поліпшення екологічної ситуації в кожному місті, Україні і всієї планети.
Як сказав Маленький принц у відомій казці французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: «… вранці прокинувся, вмився, привів себе до ладу – і відразу приведи до ладу свою планету». І не даремно, адже оточуюча нас природа – це комора повна здоров’я, краси та довголіття! Але ми, люди, ставимося до чистоти навколишнього середовища, до екології дуже легковажно! Демонструється відеоролик про екологію.
Одним із способів зберегти природу, є переробка сміття, але для цього його спочатку треба розсортувати. Зараз наші команди будуть сортувати підготовлені пакети із сміттям за правилами: окремо папір, скло, металеві вироби, органічні відходи та пластик. Яка з команд це зробить правильно та швидко, отримає сертифікат про отримання екологічної компетентності.
Інформаційна компетентність
Інформаційна компетентність – це добра обізнаність у світі інформації, вміння її аналізувати та систематизувати.
Ми всі живемо в світі інформації і буває важко виділити головне. Ви вивчала тему «Види різьб». Пропонуємо вам скласти схему «Класифікація різьб», розставити складові, та показати зв’язки між елементами.
Команди виконують завдання «Види різьби». Оцінюється швидкість та вірність виконання.
Соціальна компетентність
Соціальна компетентність - здатність до співробітництва в групі та команді, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі
Здатність до співробітництва є важливим набуттям і від праці кожного залежить результат. В цьому конкурсі чотири учасники кожної команди одягають накидки із літерами. Треба швидко і вірно скласти з цих літер слова за визначенням. Кожен учасник, як гвинтик в механізмі. Проводиться конкурс «Разом до перемог». Команди надягають накидки з літерами.
Перший комплект: літери Д-Р, Ш-М, Н-А, У-А. для першої команди.
Питання для першої команди.
Другий комплект:накидок з літерами А-О, Г-М, Е-А, Р-Н. надягає друга команда. Питання для другої команди.
Дуже багато соленої води в одному місці. Іноді має зв'язок з океаном. (МОРЕ);
Пізнавальна компетентність
Навчально-пізнавальна компетентність - це сукупність компетенцій учня у сфері самостійної пізнавальної діяльності, що включає елементи логічної, методологічної, загально навчальної діяльності, співвіднесені з реальними пізнаваними об'єктами.
Вміння пізнавати щось нове, це добра риса, але вміння визначити результат завдяки своїй інтуїції, якщо не вистачає знань ще краще.
Проводиться конкурс «Види графіки». Командам треба визначити назви видів графік, які знаходяться на малюнках.
Спілкування іноземною мовою
Володіння іноземною мовою – це не знання сукупності правил і граматичних конструкцій, а уміння використовувати мову в повсякденному житті.
В наш час інтеграції та розмитих кордонів, знання іноземних мов виходить на перше місце. Тому напередодні Дня всіх закоханих ми пропонуємо такий конкурс – домашнє завдання: сказати на різних мовах фразу «я тебе кохаю». Проводиться конкурс «Фраза «Я тебе кохаю» різними мовами».
На цьому ми завершуємо наш «Ярмарок компетентностей», команди впродовж гри отримували сертифікати за перемогу в кожному конкурсі, підведемо підсумки – яка команда перемогла.
Дякуємо за увагу!