Сценарій + Презентація "Година ввічливості"

Про матеріал
Сценарій виховного заходу "Година ввічливості. Що означає бути вихованим?" для учнів 4 класу.
Перегляд файлу

Година  ввічливості у 4 класі

Що  означає  бути  вихованим?

 

 

Підготувала Наталія ГРИЦЕНКО

 

Мета  заходу:  навчати  учнів  ввічливо  спілкуватися  з  однолітками  та 

                             дорослими.

                             Показати  перевагу  доброти,  чуйності  над  байдужістю.               

                             Розширити  і  закріпити  вміння  вживати  слова  ввічливості.

 

                            Формувати  манери  культурної  поведінки,  навички  і  звички  

                            «хорошого тону».

                            Домагатися  доброзичливої  атмосфери  в  класі.

 

                            Виховувати  ввічливість,  чемність,   доброзичливість,  повагу     

                            до    старших,  до  своїх  однолітків.

 

Обладнання:    мультимедійна  презентація,  малюнки,  вислови  про         

                         ввічливість,    культуру  поведінки, вихованість, картки  для     

                         виконання  завдань,  кольорові  олівці, стрічки  зі  словами 

                         «Ввічливість»,  «Доброта»,   «Чемність»,  «Вихованість»,   

                         «Чуйність»,  «Порядність», «Тактовність».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

ХІД  ЗАХОДУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА  ЧАСТИНА.

Привітання

Вчитель:  Добрий день!       Діти:  Добрий день!

                  Вчитель:     Треба дружно привітатись:  (повертаються до гостей)

      Діти :  Добрий день!        

Вчитель:   Дружно голосно сказати:          Діти: Добрий день!

 Вчитель  Вліво, вправо поверніться,

      Всім сердечно усміхніться!             Разом:  Добрий день!

 Сідайте, діти! У гурті

Зустрілися ми знову.

    Про вихованість нашу

                                                   Поведемо розмову.

ІІ ОСНОВНА  ЧАСТИНА  ЗАХОДУ

1. Мотивація діяльності.

Вчитель: 

                    Криниця без джерела – це не криниця .

І колос –це не колос без зерна .

Без доброти душа –то є безкрила птиця ,

Не заспіває жайвором вона .   

 

            Є поміж нас багаті й бідні .

            Кому що треба, доля не пита .

            Та є дві речі всім нам необхідні :

            У світі –  мир , а в душах –  доброта .

    Любі діти! Гадаю, нікому з вас не подобається грубе, зневажливе, образливе ставлення до себе інших людей Кинуте з самого ранку зневажливе слово може зіпсувати настрій на весь день. І, навпаки, добре ставлення, привітне слово чи побажання, що супроводжується посмішкою, може поліпшити настрій. Іноді ви навіть не помічаєте, що образили товариша. Тому дуже важливо, щоб ви з малих літ набули навичок вихованості, ввічливості.

 

2. Повідомлення теми години спілкування.

      Відомий іспанський письменник Мігель де Сервантес  говорив : “ Ніщо  не  дається  людині  так  дешево і  не  цінується  так  дорого,  як  ввічливість ” . А  у  нас на  Україні  говорять: “ Стався  до  людей  так,  як  би  ти  хотів,  щоб  люди  ставилися  до  тебе ”.  Тому  сьогодні  ми  зібралися на годину спілкування, щоб іще раз обговорити і визначити,  як  мають  поводитись  культурні, виховані люди. Людина  живе  серед  людей, і  вміння  спілкуватися  з  іншими  ввічливо  і  тактовно  є  головною  ознакою культурної людини.

 

3. Словникова  скарбничка

 Вправа «Мозковий штурм»

2

 

  • Як ви розумієте значення слова «вихованість»?

(виховання – це система поведінки людини щодо навколишнього середовища);

 

 (вихований – той, хто внаслідок виховання набув навичок пристойного, позитивного поводження; той, хто чемний, ввічливий).

  • Що означає бути чемним, ввічливим?

( чемний – шанобливий, ввічливий до людей)

  • Що означає бути  толерантним?

(толерантність – в перекладі з англійської – терпіння; вміння бачити індивідуальне в кожній людині; вміння сприймати людину такою, якою вона є, а не прагнути «переробити» її на свій лад.)

  • До речі, Всесвітній день толерантності відзначають 16 листопада.
  • Що таке тактовність?

(Це  вміння відчувати настрій оточуючих, поважати їхню думку, погляди, почуття. Тактовну людину відразу помітно. Вона ніколи не стане зневажливо вислюватися на будь чию адресу, завжди вислухає і не перебиватиме співбесідника, обов’язково вибачиться, якщо спричинить комусь незручність.

Вправа  «Асоціативний кущ «Ввічливість»

( Ввічливість – це широке поняття. Це - сукупність правил поведінки, що стосуються прояву відношення до інших людей: шанобливість, привітність,доброзичливість, прагнення не завдавати неприємностей іншим, готовність прийти на допомогу. Це – поводження з тими, що вас оточують, форми звернення і вітання, поведінка в громадських місцях, манери і, навіть, одяг).

 Ввічливість визначає поведінку будь-якої людини. Це не лише ті правила, яким необхідно слідувати за столом або в гостях, це взагалі всі норми людських взаємин. За допомогою таких з дитинства засвоєних правил регулюються взаємодії з тими, що оточують).

  • Які ви знаєте «чарівні слова»?

4. Уявна подорож до країни Ввічливості.

Вчитель:   Так, мова, якою ми розмовляємо, красива, багата, ніжна, мелодійна, милозвучна. У ній є багато чудових «чарівних» слів - слів ввічливості. Тож давайте будемо завжди вживати їх у своїй мові так, як це роблять мешканці незвичайної, чудової країни Ввічливості. Всі вони дружать між собою, радо зустрічають один одного, завжди приходять на допомогу.

  • Загадка про трьох синів короля.

       Давайте уявимо, що ми потрапили з вами до короля країни Ввічливості. Він мав три сини. Перший син прокидається зі сходом сонця, будить пташок і ті своїм співом сповіщають, що настав ранок. А як сонце висушить росу, на зміну першому братові до діла береться середущий брат. Він працює для ввічливих людей цілий день, аж доки сонце не ховається за обрій. Тоді естафету

3

 перехоплює старший брат. Він зустрічає перехожих на вечірніх вулицях, дарує приязні слова й усмішки.

 Король дуже пишається своїми синами.

- Хто вже здогадався, як звали синів?

 (Добрий ранок, Добрий день, Добрий вечір).

  Мешканці цієї країни подарували нам чудовий вірш:

 

 Учениця:  Посмішку мамі я вранці дарую,

                         «Доброго ранку», - завжди говорю я.

    Не лінь промовити удень

               Усім знайомим «Добрий день».

                                                  При зустрічі увечері

     Скажу я: «Добрий вечір».

      Я Настю знаю з малих літ     Їй весело скажу: «Привіт»!

  •  «Ввічливі задачі»

Вчитель:  Окрім вірша, ввічливі мешканці подарували нам ще й ввічливі задачі.

1.     Філя – це цуцик, гуляв вздовж дороги,

Зненацька зустрів він старого бульдога.

Я прошу вас, друзі, скоріш відгадати,

Хто перший повинен «Здоров  був» сказати?

 (Цуценя, адже воно молодше, а молодші першими вітають старших).

2.  Ось іде болонка Жулька –

     Модниця і вередулька,

       А назустріч – кавалер ,

       Симпатичний скотчтер'єр.

       Тож мерщій мені назвіть,

       скаже першим хто «привіт»?

 (Скотчтер'єр, тому що він чоловік, а чоловік першим вітається зі знайомими жінками).

  •  Повірте, привітання має чарівну силу. Вимовити його зовсім не складно, а якщо при цьому ще й посміхнутися, то на душі стане легко й приємно.

5.Блок «Привітання. Чарівні слова»

   Учень:         Ти  прокинься  вранці – рано,

       Як  над  містом  сонце  встане,

       Привітайся  з  ластівками,

       З  кожним  променем  ласкавим.

       Сам  гарнесенько  умийся,

       Сам  тихенько  одягнися,

       Підійди  до  тата  й  мами

4

       І   скажи  їм :  “ Добрий  ранок ! ”

                         Посміхнися  всім  навколо :    

                         Небу,  сонцю,  квітам,  людям.

       І  тоді  обов’ язково      

                         День  тобі  веселим  буде.

Вчитель:   Любі  діти !  Майже  щоразу,  коли  ви  збираєтесь  у  гості,  мама  нагадує:  “ Не  забудь  чемно  привітатися ! ”   А  як  це  “ чемно ” ?

  • Кому  можна  говорити  “ Привіт !” ? 
  •  А  як  потрібно  вітатися  з  дорослими ?      (відповіді  дітей)                         

 

Хвилинка-цікавинка

Вчитель :   За  час  свого  існування  людство  виробило  багато  традицій.  Наприклад,  у  деяких  індійських   племен  прийнято, побачивши  незнайому  людину,  сідати  навпочіпки,  доки  вона  не  наблизиться  й  не зверне увагу на цю  миролюбну  позу. Інколи  вони  для  привітання  знімають  взуття.

На Філіппінах руки стискають лише злегка, а сильне рукостискання знаменує агресію.

У Малайзії вітаються, стискаючи руки, обов’язково продовжуючи ритуал притисканням руки співбесідника до своїх грудей і запитанням “Куди йдете?”

Жителі арабських та мусульманських країн вітають один одного, злегка схиляючись і схрещуючи руки на грудях  та промовляючи “Намасте”, що символізує повагу.

Таджики завжди обіймають руку того, хто вітається, двома долонями. Простягнена лише одна рука у відповідь символізує глибоку зневагу.

Кожен парижанин, що поважає свого співбесідника, завжди розпочинає привітання із поцілунків у щоку. Важливе уточнення — починають завжди із лівої щічки.

Індуси, простягаючи руку для привітання, також пропонують ліву.

Гренландія. Люди один одному говорять "Гарна погода!", навіть якщо за вікном мінус 40 градусів і дме сирий вітер (!)

Ізраїль. Люди один одному говорять: "Світ вам!"

Іран. Люди один одному говорять "Будь веселим!"

Китай. При зустрічі люди кланяються з витягнутими уздовж тіла руками.

Країни Латинської Америки. При зустрічі прийнято обійматися, навіть якщо це малознайома або зовсім незнайома людина.

Самоа (острівна держава в Тихому океані). При зустрічі люди обнюхують один одного.

Тибетці,  (регіон в Китаї) вітаючись,  знімають  головний  убір  правою  рукою, ліву  закладають  за  вухо і  показують  при цьому  язик.

Японці  для  привітання  застосовують  три  види  поклонів : найнижчий, 

5

середній – під  кутом  30  градусів  і  легкий – під  кутом  15  градусів.

Фізкультхвилинка

Екскурс  в  історію  звичаїв

Вчитель:   Із  давніх - давен  існує  звичай  знімати  шапку,  коли  заходимо  до приміщення .   - Що  він  означає ?

Учень  : Так ми  показуємо,  що  прийшли  з  миром.

             Цей  звичай  виник  у  лицарів,  які  мандрували  країною. Входячи  в  дім,  вони  знімали  шолом  і  ніби  говорили : “ Я  не  боюся  тебе.  Я  прийшов  з  миром ”.  Цей  звичай  дійшов  до  наших  днів. Хлопчики, заходячи  в  дім,  у  школу,  знімають  шапку. Цим  виявляють  повагу  до  людей.

  Чоловіки  вітаючись,  інколи  злегка  піднімають  капелюх.

Вчитель:  А  хто  з  вас  знає,  звідки  прийшов  звичай,  вітаючись,  знімати  рукавичку ?

Учень : Цей звичай теж прийшов до нас з тих  самих  лицарських  часів. Коли  вітались, знімали  рукавичку  з  правої  руки. Лицар  показував,   що  у  руці  у  нього  нема зброї. Ввічливий  чоловік  вітається  з  усіма  знайомими, проте  ні  жінкам,  ні  дівчатам  перший  не  подає  руки,  а  чекає, коли  це  зроблять  вони.

Вчитель : З глибини віків  наші пращури з особливою  повагою і шанобливістю  ставилися до вітань, вірили в магічну силу, що таїться в кожному слові. Жили глибоким переконанням, що добре слово потрібне людині «як хліб і сіль, як жива вода». В Україні з давніх-давен  вітання було ознакою вихованості і шляхетності. Особливо в селах, де і досі вітають навіть незнайомих людей щирим, теплим «Доброго дня!» «Доброго здоров’я!»     Пригадаймо,  як  віталися   в  Україні.

Учень  : В  Україні  клали  руку  на  груди  і  вклонялися  під  час  вітання. І  нині  вітаються  по – різному :  чоловіки  тиснуть  руки  чи  просто  кажуть  добрі  слова, часто використовують дружні обійми.

  • Які слова використовують українці для привітання?

( «Доброго дня», «Здоровенькі були», «Доброго здоров’я», «Добридень», «Дай Боже здоров’я», «Щасти Вам», «Вітаю», «Радий бачити», «Моє шанування» «Світлої днини»

  • Що  ж  означає  просте,  звичайне  слово  “здрастуйте”  ? 

(  Ти  мені  приємна  людина. Знай,  що  тебе  я  поважаю. Я  тобі  бажаю  всього  найкращого :  здоров’я,  миру,  радості,  щастя )

Вчитель:  З Країни Ввічливості до нас завітали гості. Це принцеси Ввічливість, Доброта, Чемність, Порядність.

Ввічливість:     “ Доброго  ранку ! ” –

   Мовлю  за  звичаєм.

         Доброго  ранку ! ” –

6

   Кожному  зичу  я.

   “ Доброго  дня  вам ! ” –

    Людям  бажаю.

   “ Вечором  добрим ”

    Стрічних  вітаю.

    І  посміхаються

    В  відповідь  люди, -

    Добрі  слова  ж  бо 

    Кожному  любі.

                                          Чемність:  Сію  дитині  в  серденько  ласку,

                                 Сійся – родися,   ніжне  “ будь  ласка ”,

                                 Вдячне  “ спасибі ”, “ Вибач ”  тремтливе

                                 Слово  у  серці  як  зернятко  в  ниві.

                                “ Доброго  ранку ! ”,   “ Світлої  днини ! ” –

                                                            Щедро  даруй  ти  людям,  дитино !

Доброта:              Розтопить  серце  всякого

   Сердечне  слово   “ дякую ”

                               Коли  тебе  впіймають  раптом  за  підказку,

   Ти  вчителя  розчулиш :  “ Вибачте,  будь  ласка ! ”

                               Коли  згасає  сонце  у  росі

   Й  зоря  лягає  лагідно  на  плечі,

   Серед  знайомих,  рідних  голосів

   Ми  чуємо  привітне:  “ Добрий  вечір ! ”

                                 Порядність: Зазеленіє  й  древній  пень,

                              Коли  почує :  “ Добрий  день ! ”

                              Щоб  знову  зустрітись  в  годину  призначену,

                              Щиро  завжди  я  кажу :  “ До  побачення ! ”

                                                                До  всіх  сердець,  як  до  дверей,

                                            Є  ключики  малі.

                                             Їх  кожен  легко  підбере,

                                             Якщо  йому  не  лінь.

                                            Ти,  друже,  мусиш  знати  їх,

                                            Запам’ятать  неважко:

                                            Маленькі  ключики  твої –

                                         “ Спасибі !”  і  “ Будь  ласка ! ”

Вчитель: Але іноді бувають такі випадки, коли ці чудові чарівні слова не допомагають стати справді чемним і ввічливим

Читання та обговорення оповідання Алли  Потапової «Чемний  Миколка»

 

                Ввічливість:                «Будь  ласка»,  «Спасибі» і  «Будьте  здорові» -

7

                                              Слова  необхідні  й  корисні  у  мові.

                                              Приємно  їх  чути  і  в  школі  і  вдома

                                              Від  мами,  від  вчителя  й  просто  знайомих.

                                              То ж радьмо: частіше їх, друзі,  вживайте,

                                               Даруйте  сміливіше  радісний  настрій,

                                               І  кожен  свій  день,  як  завжди,  починайте

                                                  Із  слів  «Добрий  ранок», «Вітаю Вас», «Здрастуй»

Пісня  на  мелодію  пісні   «Голубий   вагон»  (муз. В. Шаїнського)

          Добре  слово   вилікує  з  часом.

          Вдячне  слово  -  теплий  промінець.

          Дякую!  Спасибі! – кажем  разом,

          Хто  це  робить – справжній  молодець!

Приспів.   Дякую!  Дякую! Щиро всім дякую!

                   Милій, мату-у-сі   і  спасибі   вам.

                   Дякую!  Дякую!  Дякую!  Дякую!

                   Треба  казати  так  всім  чемним  діточкам.

        Всім  бажаєм  гарних  слів  багато,

       « На  здоров’я», « на  все  добре  вам».

        «Хай  щастить!»  бажаєм  в  будні  й  свята

         «На  добраніч»  -  для  татусь  і  мам. 

6. Блок «Правила спілкування»

Вчитель:    Але знати і використовувати «чарівні» слова – це ще не все.  Потрібно знати основні правила спілкування – мовного етикету. Давайте їх пригадаємо. Допоможуть нам у цьому ось такі веселі віршики. Я читаю, ви думаєте і робите висновки – які правила порушують діти.

                              Юрко  з  Тарасом  розмовляв,

   Крутився  на  всі  боки,

   Неначе  він  сорока,

   До  неба  очі  зводив, в  канаву  зазирав…

   А  Тарас  терпів,  терпів :

         “ Ти  до  кого  говорив ? ”

1 правило.  “ Коли  говориш – дивись  у  вічі  співрозмовникові ”

                               Юля  з  Танею  зі  школи

   Йдуть  по  скверику  поволі.

   “ Ой,  дивись, - горлає  Юля, -

   Листя  клена  шелестить  і  як  літачки  летить ! ”

   “ Ой – ой – ой ”, - верещить,  заливається, -

   Горобці  у  пилюці  купаються ! ”

   Чути  Юлю  аж  ген  за  майданом.

   Може,  Таня  чує  погано ?

2  правило. “ Хочеш, щоб  тебе  почули, - не  кричи. Говори  спокійно,  чітко»

8

                

                  “ Я  у  театрі  був учора,

  Мені  сподобалась  ігра ” –

  Так  повідомив  друзям  Коля…

   Від  сміху  шибки  задзвеніли  у  школі.

3   правило. “ Слова  вимовляй  правильно ”

                                                        Стрілись  якось  Рома  і  Вова :

                           “ Я  був  на  стадіоні  вчора. Кльово ! ”

                             “ Ми  класно  у  футбола  намотались…”

                                                        Де слів таких ви, хлопці,  нахапались?

4   правило. “ Слова  вживай  за  призначенням ”

Вправа «Хвостики»

              Вчитель:  Рідну  мову  треба  знати,

    Слова  любити  й  поважати.

    Говорити  треба  чемно,

    Щоб  слухати  тебе  було  приємно.

                                Культуру  мовлення  ви  знаєте,

    Загадки  зразу  відгадаєте.

    Коли  говориш – не … ( горлань )

    Слів  поганих – не … ( вживай )

    На  всі  боки – не … ( крутись )

    У  вічі  співрозмовнику … ( дивись )

                               Говори  спокійно, чемно,

    Спілкуватись  тоді  буде  дуже … ( приємно )

Розтане навіть криги глиба   від слова теплого… (спасибі)

Зазеленіє навіть пень, коли почує… (добрий день!)

Робота  в  парах

І ряд     Гра «Розсипанка»   Скласти із розсипаних слів прислів’я

- Слово – не стріла, а глибше ранить.

- Від теплого слова і лід розмерзає.

                                - Гостре словечко коле сердечко.

      - Шабля ранить голову, а слово – душу.

                                          - Слово чемне кожному приємне.

   - Ввічливих і добрих скрізь шанують.

ІІ ряд      Гра «Світлофор ввічливості»   Позначити зеленим кольором –  «ввічливо»,   червоним – «неввічливо»

- «Дайте мені хлібину», - звертається хлопчик у магазині до продавця.

- «Вибачте, будь ласка, я штовхнула  вас ненароком», каже дівчинка в автобусі.

9

- «Покличте до телефону Марину!»

- Молодші першими вітаються зі старшими.

- Втручатися в розмову дорослих.

- Завжди вислухати співрозмовника.

- Вживати в розмові образливі, лайливі слова.

- Слід подякувати за гостинність.

- Допомагати меншим, шанувати старших.

 

ІІІ ряд     Гра «Світлофор  ввічливості»  Позначити  зеленим  кольором – ввічливо,    червоним – «неввічливо»

- Поводитися скромно й привітно.

- Сідати за стіл у гостях без запрошення.

- Приходити в гості слід без запізнення.

- Поступатися місцем у транспорті літнім людям.

- Потрібно вередувати.

 - Потрібно бути привітним, посміхатися.

- Вживати в розмові «чарівні» слова.

- Можна не попрощатися з господарями.

- Відчинити перед дівчинкою двері і пропустити її першою.

7. Блок «Поведінка в театрі»

Вчитель:  Вихована, чемна людина дотримується не тільки мовного етикету, а і знає, як себе поводити в різних місцях.  Про правила поведінки в театрі нам нагадають учні.

                 Учень1.                     Якщо ти десь забарився,

                                               До театру запізнився,

                                               Не хвилюйся, постарайся,

                                                     І до зали ти вривайся!

                                               Щоб знайти куди сідати,

                                              Треба гучно закричати:

                                                - Це який тут ряд? Дев’ятий?

                                                 Де тут місце двадцять п’яте?

  • Чи згодні ви, що це правила чемних, ввічливих людей?
  • А ось інші поради.

   Учень 2:      Охайним завжди до театру ходи

                          І причепурись, як ідеш ти туди.

                         Той до театру вчасно прибуває,

                          Хто ввічливим завжди себе вважає.

                          Одяг у гардеробі залишають –

                          Це правило і діти навіть знають.

                                          Учень 3:       Ти іншим присутнім не заважай

10

                                                                 І гучно з сусідкою не розмовляй.

                                                                Виховані діти мають знати –

                                                                Під час вистави не треба жувати.

                                                                Скінчилась вистава ти геть не спіши,

                                                                А краще акторам «спасибі» скажи.

8. Блок «На гостину»

 Вчитель:   А  зараз  ми  повторимо правила поведінки в гостях.

          Гра  «Відшукай   шкідливу  пораду»

     (сплеснути  в  долоні).

   1.    Якщо  в  друга  іменини,

Ти  не  гай  ані  хвилини!

Завітай  до  нього  вранці,

Ввімкни  музику  для  танців,

Ще  й  пісні  горлай  щосили,

Щоб  скоріше  стіл  накрили.

2. Подарунок  лишай  вдома –

Треба  він  тобі  самому.

За  один  обід  не  варто

Подарунок  віддавати.

3. Загрібай  цукерки  в  жмені

І  ховай  їх  у  кишені,

Торт  хапай  двома  руками,

Їж  великими  шматками.

4. Після  торту  руку  жирну

Витри  краєм  скатертини.

А  якщо  вікно  є  поруч,

Витри  руки  краєм  штори.

5. А  коли  ступнеш  за  ґанок,

Скажи:  «Стіл  був  препоганий!»

Стане  соромно  родині –

Особливо  господині.

Вчитель:   Молодці!  Ви  зуміли  розпізнати  шкідливі  поради.  І, звичайно,  не  будете  їх  виконувати.  Дуже часто ви йдете в гості або запрошуєте гостей до себе. Але все не так просто. Для того, щоб вам було зручно ходити в гості і гості добре почували себе  у вас, треба знати певні норми гостювання та прийому гостей.

Читання правил прийому гостей

 1. Якщо ви запросили в  гості друзів, не шкодуйте для них своєї уваги, часу та іграшок.

  2. Із друзями, які прийшли в гості, можна пограти в цікаві ігри, порозгадувати кросворди.

  3. Заздалегідь подумайте з мамою, чим будете пригощати гостей.

  4. Не забудьте подякувати гостям за те, що вони прийшли і разом з вами

11

відпочивали.

 Якщо ми знаємо, як приймати гостей – це чудово, а щоб знати, як себе в гостях поводити, то треба звернути увагу на наступне.

Читання правил поведінки в гостях.

  1. Про свій візит треба попереджувати.
  2. Якщо тебе запросили на якесь свято, то не забудь про подарунки.
  3. Приходити в гості треба лише з гарним настроєм.

       4. Не припустимо запізнюватися.

      5. За столом поводь себе культурно.

       6. Не забувай дякувати за пригощання.

 

Вправа «Мікрофон»

 Пояснити вислів Гете: «Поведінка – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя».

 

Гра «Так чи  ні»   Діти встають. Вчитель називає рису характеру людини. Якщо дітям подобається – плескають в долоні, якщо ні – тупотять ногами.

 Добрий, веселий, щедрий, злий, дратівливий, люб’язний, активний, уважний, грубий, ввічливий, упертий, правдивий, сміливий, щирий, чесний, брехливий, надійний.

 

Бліц-опитування

Вчитель  читає  запитання кожному ряду.

  1. Ви зайшли в автобус із рюкзаком на спині чи сумкою на плечі.  Що ви повинні зробити? (Зняти, щоб не заважати іншим)
  2. Вам  допомогли  роздягнутися,  повісити  одяг.  Що  потрібно  сказати?   (Дякую)
  3.  Ви  йшли  по  коридору  і  випадково  когось  штовхнули.  Що  потрібно  сказати?  (Перепрошую.  Вибачте.)
  4.  Якщо  вам  треба  когось  попросити,  щоб  допомогли  виконати  якусь  роботу,  що  ви  скажете?  (Будь  ласка.)
  5.  У  дверях  школи  ви  зустрілися  з  однокласницею. Хто  першим  повинен  привітатися.  (З  двох  людей  одного  віку  перший  вітається  той,  хто  краще  вихований).
  6.  Назустріч  чоловікові  йде  жінка.  Хто  має  першим  привітатися?  (Першим  вітається  молодший  зі  старшим,  чоловік  з  жінкою,  хлопчик  з  дівчинкою,  але  руки  вони  першими  не  подають.)
  7.  Ви  зустрічаєте  цю  людину  часто  йдучи  в  школу,  але  незнайомі  з  нею.  Чи треба в таких випадках вітатися? (Так.)
  8.  У шкільному  коридорі розмовляють  вчителі.  Серед  них і  твоя  вчителька.  Як  треба  привітатися?  (З  усіма.)
  9. Чи можна заходити в транспорт із морозивом чи іншою їжею?

 

12

10.Блок «Я і однокласники»

Вчитель:   Говорячи про вихованість і ввічливість, ми не можемо не сказати про поведінку в школі серед однокласників. Послухайте вірш і потім скажете, чи хотіли б ви навчатися у такому класі.

  Вірш  «Хіба  це  клас?»

                   Нема  ні  миру  ні  любові –

Розтанули  і  щезли  вмить.

Розбив  Віталій  носа  Вові,

І  той  заплаканий  стоїть.

                   Замазали  весь  зошит  Галі,

                   Погане  слово  хтось  сказав.

                   Пішла  біда  гуляти  далі –

                   Ніхто її не зупиняв…

                   Скубнули  Настю  за  косичку.

Вона  ображена  мовчить.

З  книжками  скинули  поличку…

Ну  як  в  такому  класі  жить?

                                      Де  хлопці  сваряться  і  б’ються

                   І  обзиваються  весь  час,

                   Де  над  бідою  всі  сміються.

                  Скажіть  мені,  хіба  це  клас?   

Вчитель:    Іноді і у нас трапляються такі прикрі випадки… Що потрібно зробити, щоб їх не було?  (Виробляти найкращі якості)

ІІІ  ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА   ЗАХОДУ

1. Складання «Словника ввічливої людини»

Учні на листочках виконують роботу (2хв.)

Вітаюся, вживаю «чарівні слова», вибачаюся, вмію слухати, допомагаю, дякую, не вживаю грубих, лайливих слів, не перебиваю розмову, не кричу, не розмовляю голосно, не штовхаюся, не б’юся, поважаю старших, поступаюся місцем,  привітно посміхаюся.

Висновок:     Мені б дуже хотілося, щоб ви жили за ЗОЛОТИМ ПРАВИЛОМ СПІЛКУВАННЯ «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставились до тебе». Будьте завжди вихованими, культурними, чемними, ввічливими, толерантними, тактовними. Частіше посміхайтеся!Будьте добрими!

          Сказав  мудрець:    «Живи,  добро  звершай!

                   Та  нагород  за  це  не  вимагай!

                   Лише в добро і вищу правду віра

                   Людину  відрізня  від  мавпи  й  звіра.

                    Живе  на  світі  істина  стара:

                   Людина  починається  з  добра.»             Відеоролик про доброту

 

Вірш Н. Красоткіної «Людина починається з добра»

 

                      Доброта.  Людина  починається  з  добра,

13

                                        Із  ласки  і  великої  любові,

                                        Із  батьківської  хати  і  двора, 

                                        З  поваги,  що  звучить  у  кожнім  слові.

                      Чемність.  Людина  починається  з  добра,

                                          З  уміння  співчувати,  захистити.

                                          Це  зрозуміти  всім  давно  пора,

                                          Бо  ми  прийшли  у  світ  добро  творити.   

              Порядність      Ти  добро  лиш  твори  повсюди,

                                        Хай  тепло  твої  повнить  груди.

                                        Ти  посій  і  вирости  пшеницю,

                                        Ти  викопай,  почисть  криницю.

                       Ввічливість. Волю  дай,  нагодуй  пташину.

                                             Приголуб  і  навчи  дитину,

                                             Бо  людина  у  цьому  світі

                                             Лиш  добро  повинна  творити.

Вчитель:  Там, де живе доброта, живе і співчуття, і мир, і злагода, і взаємодопомога, і ввічливість. Доброта дуже важлива для людини. Навіть Всесвітній день доброти існує – 13 листопада. Тому вчимося й ми жити серед людей за законами доброти.

 

                 1.   Ти  добре  правила  вивчай

                        Бо   між  людьми  живеш.

                        І  про  культуру  пам’ятай,

                        Як  між  людей  ідеш.          

                 2.      І  привітатись  не  забудь,

                          Будь  чемний  кожен  раз.

                          І ввічливим,  культурним  будь,

                          І  кожну  мить  і  час.

3     За  правило  собі  візьми

       Поводитися  так.

       Бо  ти  живеш  поміж  людьми,

       А  без  людей – ніяк!

 

Вчитель:   Ввічливість, чемність, доброта – це крила, на яких тримається людство.

Добрі думки – це корені. Добрі слова – це квіти. Добрі справи – це плоди. Добрі серця – це сади. Піклуйтеся про свій сад, поповнюйте його сонячним світлом.

Шлях до країни Ввічливості та Доброти  довгий, але ми здатні подолати його. Для цього потрібні бажання й наполегливість.

 Я дякую гостям за увагу! Дякую дітям за підготовку та активну участь у годині спілкування. Маю надію, що після неї ви станете ще більш вихованими, культурними і ввічливими! Всім – здоров’я, миру і добра! Щасти вам!

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виховний захід«Година ввічливості»Презентацію підготувала вчитель початкових класів ЗОШ № 27м. Полтави. Наталія ГРИЦЕНКО

Номер слайду 2

Про вихованість нашуповедемо розмову

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставились до тебе

Номер слайду 5

Номер слайду 6

ВВІЧЛИВІСТЬ – ЦЕ ДОТРИМАННЯ ЗАГАЛЬНОПРИЙНЯТИХ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ, ВМІННЯ ПОВОДИТИСЯ МІЖ ЛЮДЬМИ ВІДПОВІДНО ДО ОБСТАВИН. Порядність, тактовність, толерантність, шанобливість, привітність, доброзичливість, прагнення не завдавати неприємностей іншим , готовність прийти на допомогу. Це – поводження з тими, що вас оточують, форми звернення і вітання, поведінка в громадських місцях, манери і, навіть, одяг.

Номер слайду 7

КРАЇНА ВВІЧЛИВОСТІНіщо не обходиться нам так дешево й не цінується так дорого, як ввічливість. М. Сервантес

Номер слайду 8

СЛОВА-ПРИВІТАННЯ

Номер слайду 9

«Добрий ранок! Добрий ранок!Зустрічаємо світанок!»

Номер слайду 10

ДОБРИЙ РАНОК!

Номер слайду 11

- «Добрий день! Чи Ви здорові?»- Вдячна вам на добрім слові!

Номер слайду 12

СЛОВА-ПРИВІТАННЯ

Номер слайду 13

Номер слайду 14

ПРИВІТ!

Номер слайду 15

Добрий ранок, добрий ранок!Добрий сонячний світанок,в добрий день переросте,добрих приведе гостей.

Номер слайду 16

ДЯКУЮ !Якщо бажаєш висловити подяку,промовити потрібно: «Красно дякую».

Номер слайду 17

СПАСИБІ!

Номер слайду 18

ДОБРОГО ВЕЧОРАstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 19

ДО ПОБАЧЕННЯ

Номер слайду 20

До всіх сердець, як до дверей,Є ключики малі,Їх кожен легко підбере,Якщо йому не лінь. Ти, друже, мусиш знати їх,Запам'ятать неважко. Маленькі ключики твої —«Спасибі» і «Будь ласка».

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

ПРИСЛІВ’Я Слово – не стріла, а глибше ранить. Від теплого слова і лід розмерзає. Гостре словечко коле сердечко. Шабля ранить голову, а слово – душу. Слово чемне кожному приємне. Ввічливих і добрих скрізь шанують. Будь ввічливим – і матимеш багато друзів.

Номер слайду 24

“ Світлофор ввічливості ”

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Вітаюся чемно. Вживаю “ чарівні слова ”. Вибачаюся. Вмію слухати. Допомагаю. Дякую щиро. Не вживаю грубих слів. Не перебиваю розмову. Не кричу, не розмовляю голосно. Не штовхаюся, не б’юся. Поважаю старших. Привітно посміхаюся.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

zip
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
2883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку