Сценарій свята «В гостях у Казки»
Мета: розширити знання учнів про українські народні казки; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, артистичні здібності учнів; виховувати любов до української народної творчості, бажання продовжувати її традиції.
Хід свята
Ведучий 1: Вітаю вас, любі друзі!
Ведучий 2: Добрий день!
Ведучий 1:
Ой лишенько, як мляво всі відповіли!
Може, вранці чаю не пили?
Чи поснідали сьогодні щось не те?
Ведучий 2:
А, … мабуть ви ще спите?
Прокидайтеся, будь ласка.
Бо до вас не прийде …
Чарівна наша казка.
Ведучий 1:
Запрошуємо усіх дітей,
Запрошуємо усіх гостей
На зустріч з казкою
В чудовий день оцей.
Ведучий 2
Увага! Увага!
Вже час розпочинати
Веселе, радісне свято.
Чудових дитячих казок!
Учні:
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні.
Та кожен з нас: дорослий чи малий
Казки читає, дуже вони гарні.
Казка – це світ, чарівний та незвичний.
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку – це ж бо так цікаво.
Це справді свято, радість для душі.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають.
Тому і люблять казку діти всі.
А чи знаєте ви, друзі,
звідки прийшла казка?
В ній живе народна мудрість,
матусина ласка.
В ній звірята і пташата
розуму навчають.
В ній завжди любов і дружба
зло перемагають.
Ще колись, давно-давно,
люди не читали
А казки із вуст в уста переповідали.
Бо народ наш український –
мудрий і завзятий,
Бо з життя прийшли казки
і їх так багато!
Ще з колиски все життя
живе казка з нами.
Вона розуму навчає,
мудрості з роками.
В ній живуть чарівне слово,
пісенька, прислів`я.
В ній живе вкраїнська мова
і природа дивна.
Живуть в казках колобок
і кізонька-мати
Ще й солом`яний Бичок
і ліниві мишенята,
І Пан Коцький, Сірий вовк,
Хатка-рукавичка.
Зайчик, мудрий Журавель,
Лисичка-сестричка.
Вже багато ми казок,
друзі прочитали
Про любов, красу і дружбу
ми з казок дізнались.
Бо виховують казки
добро, повагу, ласку.
І дорослі і малі люблять
чарівну казку.
Сьогодні ми казку сюди запросили.
Щоб бачити казку і слухать разом.
(Здалека чується пісня).
Баба Яга.
А я сяду в кабріолет
і поїду собі туди,
Там, де Чахлик мій дорогий
жде мене уже сотні літ...
А я сяду в кабріолет
(На мітлі забігає до зали).
Ведучий 1. Оце так казочка!
Баба Яга (робить реверанс)
Я не казочка!
Я Баба-Яга, кістяна нога,
На мітлі літаю, всіх перелякаю.
Зараз у вас тут перепочину,
А тоді полечу хутенько,
Пошукаю жабеняток своїх маленьких.
(Бігає по залі, винюхує щось).
Ведучий 2. Люба бабусю! Кого ви тут шукаєте? Івасика Телесика забрало лебедятко на крилятко.
Баба Яга. Ну Івасика, того вундеркінда я ще впіймаю, а зараз я ловлю іншого хлопчика – Буратіно. Чи чули ви про такого? Знаєте, що він задумав?
Подарувати чарівного ключика дітям, щоб вони могли багато читати, знати і про мене багато дізнатися. Я цього не хочу!
Ведучий 1. Заспокойтеся бабусю, краще привітайтеся. Бачите – публіка.
Баба Яга. Та не бачу я ніякого бублика.
Ведучий 2. Та не бублика, а публіка, привітайтеся з дітьми.
Баба Яга. (стає у загрозливу позу).
Добрий день, коли голову не морочите, а побитися зі мною не хочете?
Ведучий 2. Бабусю, у нас свято – а ви битися.
Баба Яга. Свято? А яке?
Ведучий 1. Свято казки.
Баба Яга.Тьху! Та казок не буває, вони зникли, бо їх забули. Не хочуть їх читати. Тільки дивляться телевізор, грають у телефони та м’яча б’ють.
Ведучий 2. А ось зараз ми і перевіримо, як діти читають.
(Ведучі загадують загадки).
Хто у лісі найбільший боягуз? (Заєць)
Хто стояв на воротах у червоних чоботях?(Дід)
Як називають жабку у казці “Рукавичка”?(Жабка-Скрекотушка)
Хто ніс бабусі пиріжки?(червона шапочка)
Хто садив гроші у землю?(Буратіно)
Кого запхав у піч Телесик? (Оленку-Зміючку)
Хто біг із зайцем наввипередки?(Їжачок)
До кого в гості ходив журавель?(Лисиця)
У якій казці взимку росли підсніжники?(Дванадцять місяців)
Хто дав пір’я кривенькій качечці?(Гуси)
По чому метений колобок?(По коробу)
Хто прогнав Козу –Дерезу з Зайчикової хатинки?(Рак)
Ведучий 1.
Помилилися ви, Бабусю.
Діти казочки читають
І героїв казок знають.
Ви краще, бабусю, сідайте в цей час
Багато сюрпризів чекає на вас...
(З’являється Буратіно)
Буратіно.
Добрий день!
Я – веселий Буратіно!
Ключ від знань приніс для вас.
Всі навчайтесь на відмінно
Та книжки не забувайте
Ви читати у вільний час
Ведучий 2.Привіт, Буратіно. Ми тебе чекали, відкривай швидше чарівні двері.
(Буратіно підходить до імітованих дверей)
Буратіно
Ключик, ключик золотий!
Двері чарівні відкрий
Та дивись не підведи
Нас чекають вже казки.
Ведучий 2
А казка в дорозі десь там забарилась
Давайте її погукаєм гуртом.
Всі: Казочко, казочко, ти приходь до нас,
Завітай любесенько у наш клас
Казка:
Вітаю вас, дорослі і малі.
Від всіх казок низенький вам уклін.
Я казка мудра, хочу вам сказати
Що кожен з вас мене повинен знати.
Бо, кажуть, казка вчить на світі жити.
Та правду й волю завжди боронити.
Я дуже рада, що ви мене запросили на свято.
Але крім вітання, я приготувала для вас завдання.
Це вікторина «Чарівний кошик». З яких казок ці речі?
Бинт – Айболить
Яйце – Курочка Ряба
Ключик – Золотий ключик або пригоди Буратіно
Рукавиця – Рукавичка
Черевичок – Попелюшка
Солома – солом’яний бичок
Піря – Кривенька качечка
Колосок - Колосок
Тарілка - Лисичка і журавель)
Черевичок - Попелюшка
Золотий ключик – Буратіно
Інсценізація казки « Кривенька качечка» учнів 4 класу
Казка. Молодці, діти добре справились з завданням. А тепер казкова математика
Ведучий 1 Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.
Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.
Ведучий 2 Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?
Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
Ведучий 1Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?
Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
Ведучий 2Скільки звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?
Ведучий 1 : Молодці, діти. А тепер спробуємо відгадати з якої казки ці рядки
Інсценізація казки «Солом’яний бичок» 3 класу
Завдання «З якої казки?»
1. «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)
По каменю-мосту на своєму хвосту,
Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника»)
7. «ото Івасик, як підріс трішки, став просити батька...» ( «Івасик-телесик» )
Ведучий 2. Молодці, друзі, і з цим завданням впорались. Ну що, бабусю Ягусю, переконались, що дітки наші читають казки?
Баба Яга
Друзі наші вірні -
Відважні та кмітливі!
Бачу, що казки читаєте
І чимало їх ви знаєте
І ми вас попросимо, будь-ласка,
Покажіть нам свою казку
Інсценізація казки «Рукавичка» 2 класу( з музичним оформленням)
Пісня «Казочка»
Ведучий 1:
Прийшла, нарешті, довгождана мить:
Герої казки нас усіх вітають.
І знову пісня радісно дзвенить,
І казка перед нами оживає.
Відеоролик « З якої казки фрагмент?»
Інсценізація казки «Ріпка» 1 класу
Вед.1 Підходить до завершення наше свято. Шануйте, любіть українську мову, цінуйте наші українські казки.
Вед.2 Ми не кажемо : «До побачення!»
Вед.1 Ми кажемо : «До нових зустрічей!»