6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Сценарій свята до дня рідної мови у форматі інтелектуально-розважального шоу "Хто зверху?"

Про матеріал

Шановні колеги, пропоную вашій увазі розробку сценарію свята до дня рідної мови у форматі інтелектуально – розважального шоу «Хто зверху?»". Сценарій доповнено бонусними питаннями з відповідями у відсотках та чудовою сценкою про багатство і красу рідної мови. Рукавиці до раунда 2 робили з паралона і скотчу. Відеоролик з YouTube оберіть на власний розсуд (їх там багато). Успіхів!

Перегляд файлу

Її Величність – Мова

(Сценарій свята до Міжнародного дня рідноїмови)

Лунає мелодія

 

Виходять ведучі:
 

Ведучий: Доброго дня всім присутнім!
 Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов’язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.
 

Ведуча: Сьогодні, 21 лютого, – унікальне свято. Воно є і спільним, і водночас вузько родинним для людей, яких об`єднала спільна історична доля.

 

Ведучий: А ти знаєш, де і коли народилася традиція святкування Міжнародного дня рідної мови?

 

Ведуча: Історія свята, на жаль, має дуже трагічний початок.

 

Ведучий: Що ти маєш на увазі?

 

Ведуча: Давай переглянемо відео про історію даного свята і ти все зрозумієш. (відеоролик)

 

Ведуча: Так, мова — одне з багатьох див, створених людьми. Вона віддзеркалює душу народу, його історію. Бувають такі ситуації, коли навіть звучання рідного слова стає причиною особливого душевного стану, емоційного збудження будь-якої людини, не кажучи вже про тих, хто наділений, емоційно-образним баченням світу. Тож нехай наші почуття на сьогоднішньому святі стануть не тільки емоційними, а і яскраво колоритними й незабутніми.


Ведучий: Вітаємо вас, шановні гості та учасники інтелектуально- розважального шоу «Хто зверху?» присвяченому до Міжнародного дня рідної мови! (звучить пісня з ток-шоу «Хто зверху?») І з вами ведучі цього шоу: чарівний, розумний, талановитий, неперевершений ______… і _______.

 

Ведуча. Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата нелише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

 

Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є зазвичай дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!

 

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. Давайте запросимо наші команди до нас у зал.

 

Ведучий. Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». В моїй команді:

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

 

  • Цей учасник свої погляди на життя сформував коротко: «Хочеш жити – умій вертітися». Який поряд із собою хоче бачити людей правдивих, сміливих та ввічливих. Зустрічайте – це ________.
  • Серйозний, врівноважений, спокійний, любить навчатися, не має шкідливих звичок. В майбутньому мріє стати бізнесменом, розпочати власну справу і мати гарний прибуток. Знайомтесь – _________.
  • Наступний герой по житті дотримується правила «Тихіше їдеш – далі будеш». Мріє здобути бажану професію, мати власний будинок та щасливу родину. Це наш – ________.
  • Цей учасник вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед! Веселий та артистичний хлопець; учасник різних змагань та конкурсів; вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати, насолоджуватися життям, бо воно лише одне! Це – ________.

(пісня з ток-шоу «Хто зверху?» грає чуть голосніше і затихає)

Ведучий. Ну і я, капітан цієї команди. Перемогти у цієї команди не-ре-а-ль-но. Хіба не знаю, можливо там є доктора наук!

(ОПЛЕСКИ ГЛЯДАЧІВ ВИГУКИ па – ца – ни!)

Ведуча. Дякую мій колега, дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи, і поки що не доктора наук, але все може бути! Давайте якнайголосніше вітаємо наших красунь!

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

(ОПЛЕСКИ ГЛЯДАЧІВ ВИГУКИ дів – ча – та!)



Ведуча. І  серед нас є...

  • Добра, весела, симпатична дівчина, але з характером. Любить готувати смачні страви та відпочивати, бо вважає, що « в здоровому тілі – здоровий дух». Поважає в друзях чесність, доброту. Мріє стати фотографом. Привітаймо –_________.
  • Впевнена, красива , має багато друзів, бо завжди прийде на допомогу за першим покликанням. Переконана, щоб досягти своєї мети в житті- потрібно ніколи не здаватися, якби важко тобі не було. Це наша________.
  • Ця дівчина – відповідальна та цілеспрямована, впевнена в собі. Вона  творча захоплюється живописом і танцями, вважає найбільшим своїм досягненням – розуміння свого призначення у житті. А мріє стати програмістом. Знайомтесь –_________.
  • Доброзичлива та чуйна, підтримує друзів у важку хвилину. Приваблива та неповторна  і  стверджує, що не помиляється лише той, хто нічого не робить. Життєве кредо: ніколи не зупинятися – йти вперед! Мріє стати президентом. Вітаємо – ________!

(пісня з ток-шоу «Хто зверху?» грає чуть голосніше і затихає)

Ведучий. Дуже у вас така гарна команда.У нас сьогодні яскраві суперники. В принципі ми готові до двобою.Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пане суддя вам слово!

Суддя. (Нехай переможуть найрозумніші!)

Ведуча. Тобто ми – дівчата.

Ведучий. Дякуємо, пані суддя. Дуель поставить усе на свої місця. Але хочу наголосити, що, крім гравців, у залі є ще й ті, які чекають від нас захопливого шоу,  заради якого ми зібралися  – це групи підтримки хлопців і дівчат. Вітаємо їх у залі! А зараз оголоси всім правила гри.

Ведуча. Із задоволенням. На шляху до перемоги у команд є шість раундів, кожен із яких оцінюється у 10 балів. Але команда , що програла у раунді, може поповнити свою скарбничку на п’ять балів, якщо відгадає бонусне запитання з похибкою на 10%. Коли ж відповідь буде названа точно, то команда отримає не п’ять, а десять балів.

Ведучий. Шановне суддівство слідкуватиме за ходом гри і в разі виникнення спірних питань (за нічиї) оголосить ДИВОГЛЯДКИ.

Ведуча. Усе зрозуміло, дякую. Але граємо не тільки для того, щоб накопичити побільше балів, а й для гарного настрою.

Ведуча.  Отже, виклик кинуто!

Ведучий. Оголошуємо двобій століття!

Ведуча.  Змагатися будуть краса і сила!

Ведучий. Розум і  кмітливість!

Ведуча. Мудрість і витримка!

Ведучий. Логіка  і швидкість реакції!

Раунд І  «Розшифруй фото»

Умови такі:  перед вами пазли з зображенням портрета визначної для української мови людини. Вам потрібно скласти і на аркуші написати, портрет якого українського письменника чи письменниці зображено перед вами? (Час – 120 с.)

Ведуча. Команди отримали  пазли. Готові? Раз – два – три, почали!

(грає пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

Бонусне питання

– Який відсоток людей спілкується вдома українською мовою? (55%)

Допустима похибка 10%.

Ведучий. Шановні друзі, глядачі як ви помітили наша команда уже має обновки, їм дуже пасує. Рукавиці від Дольче Габана з супер модними принтами: дві літери – ззаду і спереду. А це означає що у нас раунд №2 « Збери слово».

Раунд №2 «Збери слово»

Правила такі: 4 гравців із вашої команди отримують рукавиці з 2 літерами. Букви у вас різні. Ознайомтесь з ними і будьте уважні. Логічно, що слово буде складатися з 4 букв і буде  містити саме ті літери, які є у вас. Ви маєте скласти це слово. Так, щоб глядачі могли його прочитати,  тобто зліва направо. Все зрозуміло?У вас є час – 2 хвилини, тож переміщатися треба швидко. Ви готові? Три, два, один – час пішов.

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

Букви: УМКАВСОБ

Розподіл:  В   У    С    А

                   К   О   М   Б

Ведучий. Три, два, один – час пішов.

 

Овсяннікова Ю.О.: Дівчатам

1. Чоловіча прикраса під носом. ВУСА

2. Буває англійська, буває німецька, а наша українська. МОВА

3. Моя хрещена, а моєму татові й мамі. КУМА

4. Змелені зерна пшениці. МУКА

5. Розділовий знак; сон, що може тривати місяць або й рік. КОМА

6. Нічний великий птах. СОВА

7. Нею косять, а дівчата заплітають. КОСА

8. Вид спорту, яким досконало володіють Володимир та Віталій Клички. БОКС

 

Ведуча: Хлопцям

Букви СІНОКАША

Розподіл: С   І    Н    О

                  К  Ш   А    А

1. Суха трава, їжа для тварин. СІНО

2. Що нас катає взимку. САНІ

3.  Що дивляться  в кінотеатрі. КІНО

4. Можливість, яку треба використати. ШАНС

5. Страва з крупи і води, в казках її варять навіть із сокири. КАША

6.  Відома марка радіо та телеапаратури, приймачів,  ігрових приставок. СОНІ

7. Пестливе імя, утворене від імені Олександр. САША

8. Тварини, на яких їздять вершники. КОНІ

 

Бонусне питання

- Найбільше спільної лексики українська мова має з білоруською. Який відсоток спорідненості? ( 84%)

Допустима похибка 10%.

Ведуча. Ведуча. Поки судді підбиватимуть результати – давайте трішки відпочинемо і  переглянемо відео «Цікаві факти про українську мову».

(відео «Цікаві факти про українську мову»)

 

Ведучий. Так, ану скажи, хто в цьому конкурсі найкрасивіший?

Ведуча. Я!

Ведучий. Правильно, я! А хто в цьому конкурсі найрозумніший?

Ведуча. Я!

Ведучий. Правильно, я!

Ведуча. А хто в цьому раунді програє?

Ведучий.Ти!

Ведуча. Правильно, ти!

Ведучий. Отже, ви, друзі, зрозуміли, що на черзіРаунд 3«Хто я?».

 

Раунд 3«Хто я?»

Один гравець із кожної команди має відгадати, ким він став завдяки зображенню на картонці. Для цього учасник повинен ставити питання гравцям своєї команди, яка має відповідати лише «так» чи «ні». Правила зрозумілі? Головна задача: вгадати хто ви за 90 секунд.

 

Ведуча. Почнемо з моїх? Дівчатка, гайда! Кого з  моїх коліжанок хочеш бачити?

 

Ведучий. Звісно (пауза), _______!У вас є 90 секунд.

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

Ведучий. Кого з моїх  парубків ти хочеш бачити ?

Ведуча. Усі розумні, інтелектуальні, але піде (пауза) ______. Прошу, час пішов.

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

Бонусне питання

- Який відсоток людей в Україні називають своєю рідною мовою українську?
(66%)

Допустима похибка 10%.

 

Ведучий. Дякуємо. А зараз на черзі Раунд 4 «Бліц», у якому команда виявить свій сукупний інтелект.

Раунд 4«Бліц»

Я буду зачитувати слова, які є або Прізвищем жінки (чи чоловіка), або є жіночого (Чи чоловічого) роду і за 100 секунд  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути  короткою «Чоловік» або «Жінка». Зараз ви продемонструєте як Ваші знання допоможуть Вам. Команда, що дасть більше правильних відповідей отримає до своєї  скарбнички +10 балів, команда суперниця не отримає нічого. (Метроном двічі в одну сторону)

 

Ведуча. Я думаю, хлопці, Ви не проти, якщо цього разу  ви розпочнете перші. Отже, дорогенькі хлопчики Ваш час пішов.

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

Хлопцям:

  1. Марко Вовчок (жінка)
  2. Шимпанзе (чоловік)
  3. Путь (жінка)
  4. Сковорода (чоловік)
  5. Нежить (чоловік)
  6. Мензатюк (жінка)
  7. Климко (чоловік)
  8. Морозенко (чоловік)

Ведучий. А тепер черга дівчат.

Дівчаткам:

  1. Косач (жінка)
  2. Собака (чоловік)
  3. Кольрабі (жінка)
  4. Біль (чоловік)
  5. Тичина (чоловік)
  6. Ява (чоловік)
  7. Чурай (жінка)
  8. Бульба (чоловік)

 

Бонусне питання.

– Який відсоток усього населення України спілкується суржиком?

( 11-18%)

Допустима похибка 10%.

 

Ведуча. Ведуча. Поки судді підбиватимуть результати – давайте трішки відпочинемо і  переглянемо сценку «Багатство нашої мови».

 

Сценка «Багатство нашої мови»

Звук «потяг»

Один випадок, який яскраво засвічує багатство нашої мови.

У купе вагона першого класу потяга Львів – Відень їхало четверо пасажирів-інтелектуалів: англійка, німкеня, італійка, четвертою була  українка.  Розмова точилася навколо різних тем. Нарешті заговорили про мову: чия краща, багатша, досконаліша і якій бути провідною у світі. Звісно, кожен почав вихваляти свою рідну.

Першим заговорила англійка (_________):

- Англія – країна великих завойовників і мореплавців, які поширили славу англійської мови, рознесли по всьому світу.

(____________) – Німецька мова – то мова двох великих імперій – Великонімеччини й Австрії, які займають більше половини Європи.

Тут усміхнулася італійка (__________) і стиха мовила:

- Панове, ви обидва не маєте рації. Бо італійська  мова – це мова сонячної Італії, мова музики і кохання.

Українка (_________)  промовила:

- Ви ж бо, по суті, нічого не сказали про багатство і можливості ваших мов. Чи могли б ви, скажімо, своїми мовами прочитати невеликий твір, у якому

всі слова починалися б з однакової літери?

- Ні, ні, це неможливо! (_________)

- Ось вашими мовами це неможливо, а нашою зовсім просто. Назвіть якусь букву.

- Хай буде «ес». (___________)

- Гаразд. Вірш називається «Самотній сад»

 

Сипле, стелить сад самотній

Сірий смуток – срібний сніг.

Сумно стогне сонний струмінь,

Серце слуха скорбний сміх.

Серед саду страх сіріє,

Сад – солодкий спокій – спить.

Сонно сипляться сніжинки,

Струмінь стомлено сичить.

Стихли струни, стихли співи –

Срібні співи серенад.

Стиха стеляться сніжинки –

Спить самотній сонний сад.

(англійка) - Геніально!

(німка) Неймовірно!

Потім усі замовкли. Говорити вже не було потреби.

 

Ведучий. Отак неспішно ми добралися до раунду номер 5 «Обмін ролями».

Раунд 5«Обмін ролями»

В цьому раунді традиційно чоловіки займаються жіночими справами , а жінки показують, що вони не гірше, аніж чоловіки,  справуються у наших справах. І на все про все 90 секунд. Перед вами слова, що вийшли з ужитку. Хлопці мають підкреслити слова жіночого роду або що стосуються жінок, дівчата – що стосуються чоловіків чи чоловічого роду. (по 20 слів, з них – 10 правильних) Ведучі можуть допомогти своїм командам! Готові? 1, 2, 3 – почали!

Слова: (ч): Нетій, вуй, варах, перст, глас, каплун, глоба, ірой, кватерка, кубара.

(ж): ланіта, чисниця, вия, десниця, брань, бленд, кад, дол, гавот, єлей.

Бонусне питання.

  • Який саме відсоток від загальної кількості сеансів демонстрування фільмів у кінозалі на місяць не може перевищувати сумарна кількість сеансів демонстрування фільмів мовою оригіналу, відмінною від державної? (10%)

Допустима похибка 10%.

Раунд 6«Зірки школи»

Дівчата, а чи добре ви знаєте хлопців. От і перевіримо. Розмістіть хлопців у порядку зростання, залежно від часу, який вони витрачають на вивчення вірша, що складається з трьох строф : на першому місці має стояти той, хто найбільше часу, а на четвертому – хто найменше. (Ведучі можуть допомогти своїм командам)

Ведуча. Ну що, дівчата, давайте покажемо, що ми знаємо про них все. Почали!

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

Хлопці, а ви добре знаєте дівчат? Розмістіть дівчат у порядку зростання, залежно від часу, який дівчата витрачають на читання творів українських поетів і письменників протягом тижня.

(грає тихо пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

Бонусне питання.

– У кожному місці розповсюдження друкованих засобів масової інформації друковані засоби масової інформації державною мовою мають становити не менше скількох відсотків назв друкованих засобів масової інформації, що розповсюджується в цьому місці? (50%)

Допустима похибка 10%.

Ведуча. Найсмішніше в тому, що я і сама не помітила,  за кого я вболівала більше? Ніколи не думала, що ви, хлопці, такі веселі, винахідливі та  прикольні!

Ведучий. Та й ви, дівчата, нічого, з вами можна повеселитися!

Ведуча.  Ну, а зараз, поки наша непідкупна Феміда підсумовує результати змагань, пропоную відволіктися і заслухати пісню «Гімн українській мові»

(Виступ журі, нагорода переможців мандаринками і медальками, а переможених – мандаринками і цукерками)

Ведучий. На цьому наше свято підійшло до завершення. І не важливо, хто переміг, адже наші дівчатка найкрасивіші та наймиліші!

Ведуча. А наші хлопці найсміливіші та найсильніші!

(грає пісня з ток-шоу «Хто зверху?»)

1

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку