Даний матеріал допоможе вчителям початкових класів побудувати свою педагогічну діяльність відповідно до нових вимог в освітньому просторі: викликати інтерес дітей до шкільних занять, до прекрасного, позитивне ставлення до школи, до джерел і витоків народної спадщини, збагачувати знання про народні звичаї та обряди, бажання вчитися, виховувати повагу до старших і самоповагу.
П О С В Я Т А В П Е Р Ш О К Л А С Н И К И
(С В Я Т О)
Вчитель: Підберезна Л. В.
1 – А клас
Посвята в першокласники
(свято)
(Під музичний супровід 1к. «Зелене жито, зелене» діти заходять до зали.)
Учень.
Добрий день, наші мами!
Учень.
Добрий день, татусі!
Учень.
Добрий день, шановні бабусі й дідусі!
Учні хором.
І, звичайно, гості всі!
Вчитель.
-Сьогодні ми зібралися разом, щоб відсвяткувати і глибше усвідомити те, що у кожній вашій родині з’явився справжній учень. Минає час. Учні змінилися, подорослішали. Усі вони стали на найпершу сходинку, яку треба подолати за рік. Вони стали справжніми школярами. Перше родинне свято «Посвята в першокласники» розпочинаємо.
(Звучить 2к. пісні «Зелене жито, зелене», учні сідають. Троє учнів з хлібом на рушникові вітають гостей.)
Учень.
У початковій школі свято,
Гостей зібралося багато.
Учень.
Радо вас вітаємо!
Всім здоров’я бажаємо!
Учень.
Гостей зустрічаємо щиро,
З любов’ю, хлібом та миром!
(Діти передають хліб – сіль директору школи. Слова привітання директора, вручення ним учням 1-А класу посвідчення першокласника.)
Учень.
А чому це, а чому
Ви такі веселі?
Чом так радісно у нас
В початковій школі?
Учень.
Може їдемо у цирк? (Ні)
Може прийде чарівник? (Ні)
Може в кого іменини? (Ні)
Може гості будуть нині? (Так)
(До зали заходять 2 учнів у костюмах бджілок.)
Бджілка.
-Добрий день, наші маленькі друзі! Ми – бджілки із країни «Весела бджілка».
Бджілка.
-Ми завітали, щоб запросити вас до країни «Веселих бджолят» - чемних, вихованих, а головне працьовитих учнів.
(Бджілки передають вчителю конверт із запрошенням.)
Вчитель.
-Так, так. Ми чули про цю країну. Там учні слухають своїх вчителів, старанно вчаться і працюють, як невтомні бджілки – трудівниці. Шановні бджілки, дякуємо за запрошення і, в свою чергу, запрошуємо до нас на свято. Ми розповімо вам про себе і своє життя.
Учень.
Школа – це важлива річ!
Прокидався я всю ніч.
Раз у раз питав бабусю:
«Чи я в клас не запізнюся?»
Ось мій зошит та буквар!
Я вже учень, я – школяр!
Учень.
Встав я рано, як ніколи:
Швидше, мамо!
Швидше, тато!
Скільки можна вас чекати?
Я іду не в дитсадок,
А у школу на урок!
Учень.
Ось і школа, ось і клас!
Він завжди чекає нас!
І прийшли ми всі сюди,
Щоб учитись і рости!
Учень.
Перший раз – у перший клас!
Все у нас у перший раз!
Перша парта і дзвінок.
Перша книжка і урок.
Ми – не просто малюки.
Ми вже справжні первачки!
(Пісня «А у школі»)
Учень.
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівці поклав у сумку,
Зошит, ручку, книги, гумку,
М’яч, перо, подушку.
Два ведмедика, лопатку,
Лук і стріли, і рушницю.
Сів Микола, дума думку:
«А чи все поклав у сумку?»
Вчитель.
-Які речі не потрібні Миколі? А ви вмієте самостійно складати портфель до школи? Давайте доведемо!
(Гра «Збери портфель до школи». 5 учнів із кола вибирають по 1учнівському приладдю, пояснюючи свій вибір.)
Вчитель.
-В портфелі все необхідне є. А одягатися до школи швидко вмієте? А переодягнутися до уроку фізкультури? Пропоную зіграти у гру «Взуй однокласника».
(Кожен із 2 –х учнів вибирають із коробки по парі взуття для 3 –х однокласників окремо і пару для себе.)
Вчитель.
-Бачимо, вмієте збиратися до школи. Справжні школярі. Час відгадувати загадки.
Вчить читати й рахувати,
І писати, і співати
Всіх дітей довкола
Наша рідна ---- (школа.)
Разом стіл і стілець.
Хто вгадає – молодець! (парта.)
Виводить букви і слова
Оця цікава штучка.
В руці виблискує здаля
Нова гарненька ----- (ручка.)
У коробці спочивають
Спритні хлопці – молодці!
Убрання барвисте мають
І загострені кінці.
На папері слід лишають
А зовуться ---- (олівці.)
Цю першу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш ---- (Буквар.)
Вчитель.
-Молодці! Всі загадки відгадали правильно! Настав час веселого відпочинку!
(Під музику проводимо рухому фізкультпаузу.)
Учень.
Я прийшов до школи вчитися,
Бо поставив за мету:
Скоро стану інженером,
Тільки трохи підросту.
Учень.
Я також прийшов учитись,
Бо вже вирішив давно:
Стану, може, футболістом,
Може – зіркою кіно.
Учень.
Скоро я навчусь писати,
Буду так багато знати!
Потім стану я студентом,
А тоді вже – президентом!
Учень.
Буду вчитися, як слід,
Виросту – побачу світ.
Хочу капітаном стати,
Пароплавом управляти.
Учень.
Я банкіром хочу стати –
Полюбляю рахувати.
Учень.
Я у Думу депутатом –
Буду там голосувати!
Учень.
Я в лікарні після школи
Всім робитиму уколи.
Учень.
Я в письменники подамся,
Або, навіть, в моряки.
Учень.
Я учителькою стану –
Буду вчити малюків.
Учень.
Може ще казати рано:
Може в бізнес я піду!
Чи фотомоделлю стану,
Як за зростом підійду!
Учень.
Я вчитимусь добре, бо маю мету.
Я знаю, ким стану, коли підросту.
Я мрії своєї не зраджу ніколи…
Тож знайте: я буду директором школи!
Вчитель.
-Любі мої першокласники! Я впевнена, що для здійснення цих мрій ви готові старанно вчитися, уважно слухати, ретельно виконувати завдання вчителя, будете, як бджілки-трудівниці. Багато працювати у своєму вулику. Як же він, наш вулик, буде називатися? Хочете дізнатися?
(9 учнів із конверта-запрошення дістають 9 аркушів з цифрами, утворюють із них числовий ряд від 1–9, розгортають аркуші, читають назву вулика. Спочатку читають окремі учні, потім хором діти,а далі хором батьки.)
Вчитель.
-Уважно слухайте і повторюйте за мною девіз вулика «Медянички».
Бджолята – медянички
Працювати мають звичку.
До країни Знань летять,
Щоб нові знання придбать!
(Танок бджілок.)
Вчитель.
-Діти! Мої працьовиті, талановиті, найкращі бджолята вулика «Медянички». Я запрошую вас стати почесними мешканцями країни «Весела бджілка». Зараз від своїх старших друзів ви отримаєте галстуки–символи казкової країни працьовитих бджолят.
(Під музику учні 2-4 кл. пов’язують першокласникам галстуки - символи).
Вчитель.
-Увага! Увага! Увага! Дорогі діти! Приготуйтеся до урочистої миті! Зараз ми будемо приймати клятву першокласника.
(Учні піднімаються з місць. Звучать фанфари. Учні повторюють за вчителем: «Клянусь!».)
Буду я в школі вчитись читати,
Гарно писати і рахувати.
Буду в альбомі своїм малювати,
Твори писати, вірші вивчати. Клянусь!
Обіцяю не лінитись,
Добросовісно трудитись.
Педагогів поважати
І оцінки добрі мати. Клянусь!
Книги й зошити любити,
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути. Клянусь!
На уроках не жувати,
Не дрімати і не спати.
І домашні всі завдання
На «12» готувати. Клянусь!
(Пісня «Я - школярка».)
Батько.
-Дорогі наші діти! Ми – батьки вітаємо вас з почесним званням – учень. Бажаємо вам миру, здоров’я, успіхів.
Мати.
А я ще й Богу помолюся:
Пошли їм, Боже, маленьким дітям,
Щастя, здоров’я на довгі літа!
Щоб виростали розумні і сильні,
Душею чисті і серцем вільні.
Вчитель.
-Діти, ви віднині повноправні господарі своєї школи. Дотримуйтесь клятви і у ваших щоденниках завжди будуть тільки високі бали за навчання. Я прошу гостей ще раз глянути на наших першокласників, запам’ятати їх такими. Сподіваюся, що через 11 років ми побачимо на цій сцені їх дорослими хлопцями і дівчатами, а до «Посвідчення першокласника» додадуться «Атестати зрілості».
-Діти, від своїх друзів бджолят на згадку про це свято прийміть подарунки – смачні солодкі соти.
(Бджілки під музичний супровід 3к. «Зелене жито, зелене» пригощають учнів солодкими подарунками. Родина шикується на сцені для фотосесії.)