29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Сценарій свята " Розкажи мені про себе"

Про матеріал
Сценарій свята для учнів 4 класу. Презентація проекту під назвою “Майбутній 5 клас або розкажи мені про себе “. На допомогу вчителям , педагогам - організаторам.
Перегляд файлу

Ведучий.

 

Увага ! Увага ! Спішіть ,поспішайте ,

Залу святкового не проминайте.

Зібрались дружно  ми на свято

Сьогодні тут в прекрасний час,

Щоб наших учнів привітати

І запросити в п’ятий клас.

 

Багато доброго ,нового

життя відкриє ще для них.

Тож щирими оплесками зустрічайте

 наших майбутніх п’ятикласників.

 

Ведуча.

Сьогодні у нас незвичне свято. Ми, майбутні п’ятикласники, хотіли б розповісти про себе вчителям , які будуть навчати нас у 5 класі.  Учням середніх класів, з якими незабаром ми будемо вчитись  і веселитись на перервах разом. Тобто ми презентуємо проект під назвою “Майбутній 5 клас або розкажи мені про себе “.

Ось закінчився перший , мабуть ,найважчий і найвідповідальніший етап навчання .Чотири роки ми піднімалися сходинками країни Знань все вище і вище ...

А щоб піднятися вище , до другого етапу навчання , до 5 класу ми створили

“ машину часу “.

Ми вклали в неї :

  • Розум.
  • Знання.
  • Силу.
  • Творчість .
  • Дружбу.
  • Повагу.
  • Любов.

Вона буде нам допомагати в нашій презентації.  Для початку давайте познайомимось.

Учень:

КАЗКА ПРО ІМЕНА
Наймення, поширені в різних народів,
До нашого люду дійшли крізь віки,
І носимо їх ми тепер залюбки.
В них сила і віра, і щастя, і врода,
Хоробрість і мужність, життя нагорода.
Аглая — прекрасна, Валерія — сильна,
Віталій — життєвий, а Ганна — граційна,
Кирило — господар, а Клара — ясна,
Галина — спокійна, Аза — міцна.
Найбільший Максим, і маленький Павло,
Наталія — рідна, і камінь — Петро.
Красиве ім'я Маргарита — перлина.
Оксана й Варвара — чужі, а Ірина...
Ірина — це мир, благородний — Євген,
А Костя — постійний, все чує Семен.
Олена — це світло, Лариса — це чайка,
Тамара — це пальма, а Марфа — хазяйка.

Вчитель:    Імена, імена... Скільки їх у світі? Не злічити! Ми звикли до того, що кожна річ, явище, дія, жива істота мають назву. Людина має ще й власне ім'я. Багато жителів земної кулі мають однакові імена. Деякі імена зі спільною основою, а є одиничні і дуже оригінальні. Переконатись у цьому можна на прикладі великого колективу людей, зокрема школи, нашого  

міста , вулиці.
— Як же прийшли імена в нашу мову? Як вони змінювалися протягом свого існування?


Розповіді учнів:
1-й учень: В українців, білорусів, росіян є імена, імена по батькові і прізвища. І до цього всі вже звикли. А у більшості країн Заходу люди один одного звертаються на ім'я, незважаючи на вік чи посаду, і лише в офіційних випадках на прізвище.
2-й учень: У багатьох народів Сходу прізвищ немає, а тільки одне ім'я. До нього може входити і прізвисько, і характеристика людини, і визначення категорії людей, до яких певна особа належить (наприклад, хлопчик, юнак, дівчина, мати, батько), і назва роду, й імена родичів. У В'єтнамі і Бірмі ім'я людини змінюється протягом її життя кілька разів відповідно до усталеної традиції.
Історична довідка.
3-й учень: У різних народів дуже своєрідні імена та традиції, пов'язані з ними. Розділ лексикології, що вивчає власні імена, називається ономатологія або ономастика (гр. onoma — ім'я). У східних слов'ян у давні часи новонародженому давали лише ім'я: Ігор, Олег, Володимир, Владислав, Вячеслав, Мсчислав, Мстислав, Ростислав, Ярослав, Богдан, Віра, Надія, Любов, Людмила.
Імена Ігор і Олег — скандинавського походження (одне — «воїнство», «сила»; друге — «священний»).
4-й учень: Чимало імен з'явилося на Русі із введенням християнства. Вони прийшли на Київську Русь через Візантію (Грецію). Недаремно християнство називали «грецькою вірою». З Візантії привезено списки узаконених релігією імен; у них зазначалося, в який день якого святого вшановувати (Аквілон, Ісаак, Садок, Пуд, Лука, Тарах...). Новонародженим дітям у цей день давали ім'я святого, якого вшановували, отже, про дітей піклуватимуться святі заступники. Одні імена прижилися, інші - загубилися з плином часу.
5-й учень: Давні жителі землі надзвичайно шанували диких звірів, тому назви багатьох хижаків стали іменами-талісманами. На Сході поширене ім'я Лев, у східних слов'ян — Вовк, Волк, у сербів — Вук, у поляків — Вільк. у німців — Вольф, у румунів — Лупул.
6-й учень: У народів Західної Європи та в інших країнах при хрещенні давали кілька імен. Французький письменник Мопассап мав імена Анрі Ренс Альоср Гі. В Іспанії люди теж мають по кілька імен і кілька прізвищ. Людина з одним прізвищем вважається незнатного роду.
— Що ж означають імена, які давно стали нашими, рідними? З яких країн вони до нас потрапили?
Виступи учнів з поясненнями окремих імен.
Андрій (гр.) — «чоловік», «людина», «муж», «хоробрий»; Анрі, Андріян, Гандрей, Анджей.
Володимир — «володар світу», східнослов'янське.
Ганна — староєврейське — «благодать»; Ханна, Анна, Ана, Она. Іван — Йоханаан, давньоєврейське — «божий дар»; Джон, Ганс, Жан, Ян, Джованні, Юхан, Йоганн, Йон, Янка, Ованес, Вано.
Ксенія (гр.) — Аксіпья, Оксана — «чужоземка», «гостя». (На плакаті ~ значення поданих нижче слів і виставка книг про значення імен): Лев —- цар звірів, «могутній», «хоробрий»; Леонід — «син лева», з левиного роду; Лідія — лідіянка (з міста Лідії); Лариса — гр. місто Лариса («приємна», «чайка»); Марина — «морська»;
Марія — (євр.) — «гірка», «плачлива», «піднесена»; Михайло — (євр.) — «богоподібний», «божественний»; Микола — «переможець народів»; Олег — «священний»; Ольга — від імені Олег; Петро — «камінь»; Раїса — «покірна», «легка»; Роман — «римський», «римлянин»; Сава — «неволя», «полон»; Сергій — «високий», «шановний»; Тарас — «неспокійний», «бунтар»; Григорій — «бадьорий».

 
(Читання прислів’їв та загадок, у яких є імена людей).
Прислів'я:
Як у поле — Анцю в боці коле,
Як до танцю — вже не коле Анцю.
У всякої Федори свої одговори.
Посидь, Уляно, бо ще рано.
Побили Хому за Яремину вину.
Вискочив, як Пилип з конопель.
Катерина та Дем'ян посварились за бур'ян.
Збагатів Кіндрат — забув, де брат.

Загадки:
Довга Настя простяглася,
Якби встала, то б неба дістала. (Дорога)
Що за Мартин дереться на тин? (Хміль)
Бігає Марушка у ста кожушках,
Як вітер повіє, то й спина замріє. (Курка)

Вікторина.
— Назвати без запинки 10 чоловічих імен (для дівчаток), 10 жіночих імен (для хлопчиків).
— Пригадати назви кінофільмів і літературних творів, у яких ужиті імена людей.
— Які є спільнокореневі чоловічі та жіночі імена?
— Пригадати прислів'я та приказки з людськими іменами.
— Назвати якнайбільше загадок, у яких є імена.
— Що означає ваше ім'я, імена ваших рідних?
— Як називаються люди з однаковими іменами?
— Назвати найбільше старовинних імен, що зустрічаються в Україні.

 

Вірш – сценка “ Хлоп’ячі імена “

 

  • Чи все ,що ти знаєш ,ти взяв на уроках ?
  • Ні , - Знайко  промовив , - книжки я читав ,

У різних гуртках після школи бував .

  • Ти знаєш і те , як ім’я виникає ?

І звідки походить ? І що означає ?

  • Так ,знаю , - відказує Знайко спокійно ,-

Ось Костя , наприклад , це значить постійний ,

Кирило – господар і мужній Сашко ,

Степан – це вінок , бадьорий – Гришко.

А Петрик – то камінь , хоробрий – Андрій ,

Найбільший –Максим , захисник – Олексій.

Не наші слова в цих звучать іменах ,

Дали імена нам чужі племена .

А наші  ти знайдеш із коренем – слав –

Дивись : Святослав , Владислав , Мирослав.

Незнайко зрадів : “Ось тепер і я знаю .

Чому тебе Знайком усі називають “.

 

Розповідь скоромовок учнями .

 

Пік біля кіп картоплю Прокіп.

Їхав Прокіп з Прокопихою , ще й з маленьким Прокопенятком .

 

Вправа “ Криголами “

Напиши ім’я друга і за початковими літерами  надай характеристику цій людині,

наприклад ,

О – охайна

Л –ласкава

Е –енергійна

Н – непосидюча

А –артистична

 

 Декілька дітей виконують цю вправу.

 

Гра “Перестав букви “

Треба переставити букви , щоб утворилося ім’я хлопчика .

Траса – Тарас

Тонна – Антон

Норма – Роман.

 

Гра “ Фотосалон  “.

 Ми добре знаємо один одного .А чи впізнаєте Ви нас ? 

Показ на екрані комп’ютера фото дітей в дошкільному віці .

  

Гра «Чарівні окуляри».

 

Діти по черзі одягають окуляри, про­мовляють:

Окуляри! Окуляри! Кого ви бачите перед собою?

Я бачу... (Прізвище та ім'я)

Що вам у мені подобається?

  ...

(Окуляри передають другові і т. д.)

 

Я думаю , що Ви  дещо дізнались про нас .А далі продовжимо знайомство.

 

Дівчинка.

Ми вміємо співати і добре танцювати ,

В музичну школу ходимо і граєм залюбки.

Займаємось футболом , а також волейболом,

І робимо все разом , а не навпаки.

 

За цей короткий час “ машина часу “ виявила в нашому класі такі здібності і таланти , як музиканти , танцюристи , художники , ерудити , майстри і спортсмени.

 

  • Ритмічність і точність в неї вклали такі музиканти ( імена дітей )

 

Звучить пісня у виконанні колективу дівчат.

 

Пісня “ Чом я не хазяйка “

 

  1. Чом я не хазяйка ,

 Чом  не господиня .

Сім днів хати не мела ,

 печі не топила.  ( 2 р. )

 

  1. Ідуть люди з поля ,

Ідучи , сміються ,

Що у мене  в подушках

Ворони несуться . ( 2р.)

 

  1. Не смійтеся , люди ,

Якось воно буде .

Я ворону поскубу ,

Ще й перина буде . ( 2р. )

 

 

Приваблює усіх театр ,

Театральна сцена ,

Свято , світло рампи , грим , костюми

І велика сцена.

 

Гра “ Показуха “

Діти отримують квітку , а на ній – завдання :обрати казкового героя та необхідний йому предмет, проінсценізувати.

 

 

  • Але як би працювала “машина “ без ритмічних ударів і плавних переходів стрілок ?

Це вони , майбутні танцюристи , попрацювали ( імена дітей ).

 

Танок у виконанні дітей .

 

  • А як гарно оформлена “ машина часу “  . Приклали до неї свою творчість і фантазію юні художники. ( імена дітей ).
  •  

Гра “Пофантазуй ! “

( В учнів лежить аркуш з намальованим колом )

Намалюйте те ,що ви хотіли б подарувати своєму другу . Трохи уя-

ви ,фантазії , вигадки і, взявши за основу  коло , можна намалювати...

 

Гра “ Пантоміма “

 Діти діляться на групи . Кожна група отримує завдання .За 3 хвилини необхідно приготувати пантоміму на прислів’я , яке ви оберете .

Прислів’я.

Говори мало ,слухай багато ,а думай ще більше .

Книжка – маленьке віконце , а через нього увесь світ видно .

Той хто не вчиться , ходить у пітьмі.

Очам страшно , а руки роблять.

 

  • Не могла працювати “ машина “без наших ерудитів :( імена дітей) Це вони займали призові місця  в конкурсах , олімпіадах ,а також гарно вчились.

 

Завдання.

Учні одержують по три кольорові кубики , які необхідно розкласти так , як зазначається в завданні .Потрібно збудувати дві вежі .  Усі працюють одночасно.

  1. Збудуй вежу так , щоб :

а) червоний був вище синього , а зелений – між ними .( червоний ,зелений ,синій .)

б ) зелений був не нижнім і не верхнім , а синій – вищим від червоного ( синій , зелений червоний ).

 

Конкурс (“Найрозумніший “)

Кожному даються питання і 1 хвилина.

  1.  Державні символи нашої держави ?
  2. В якій природній зоні знаходиться Харків ?
  3. Скільки нулів у числі 100000 ?
  4. Увага на екран ! Пам’ятне місце нашого міста Мерефа .

5.Які пташенята не знають своєї матері ?

6.Назвати річку нашого міста .

7.Хто така Леся Українка ?

8.Рослини – символи України?

9.Лінія ,яка з’єднує дві точки на папері?

10.Українська казка , в якій домашню тварину називають Паном ?

тощо.

 

Швидкість ,  спритність і лад у “ машині “створили наші спортсмени і майстри

 ( імена дітей ).

  •  

Конкурс.

Діти отримують ролі і повинні виконувати свої ролі .Ведучий читає текст.

Яскраво світить сонце. Раптом подув вітер Велика хмара закрила сонечко.  Дерева сплять зимовим сном. До дерева підбіг маленький зайчик. Він встав на задні лапки і весело замахав вушками. Обережно до зайчика підбігла лисичка. В цей час посипав маленький сніжок.  Сніжинки кружляли у повітрі і тихенько падали на землю.

 Але ось знову вийшло сонечко . Друзі зраділи і посміхнулись один одному. тощо.

 

 

  • Як своє творіння ,ми даруємо нами створену  “ машину часу “нашій рідній школі для майбутніх поколінь . А Вам даруємо пісню.

 

 

                         Пісня “ Надія “

1.Мріє листочок  явором стати

Пташка маленька в небі літати

Вірить у диво кожна людина

Вірить матуся в дочку і сина

 

Приспів .

Хай живе , хай живе надія ,

Хай земля  , хай земля радіє,

Хай печаль серце обминає

І добро всіх людей.

 

2.Ночі вишневі в зоряній тиші ,

Вітер блакитно жито колише .

Ми збережемо нашу єдину .

Вільну Вкраїну , славну родину .

Приспів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку