Мета: поглиблювати знання дітей про доброту як одну з найважливіших людських чеснот; розвивати емоційно-ціннісну сферу учнів, естетичні смаки, акторські здібності; виховувати людяність, порядність, доброзичливість, чуйність, бажання дарувати добро і любов оточуючим
Ступай в житті Дорогою Добра
Мета: поглиблювати знання дітей про доброту як одну з найважливіших людських чеснот; розвивати емоційно-ціннісну сферу учнів, естетичні смаки, акторські здібності; виховувати людяність, порядність, доброзичливість, чуйність, бажання дарувати добро і любов оточуючим.
Обладнання: плакати з висловами про добро, ілюстрації, записи пісень, кульки, квіти, костюми для казкових героїв, свічка, скринька, кошик із гостинцями.
Хід заходу
Звучить пісня «Даруй Добро»
Учні заходять під музику у святково прикрашений клас і займають свої місця.
Учитель 1. Вона найпотрібніша всім над усе,
Вона тільки щастя і радість несе,
Для кожного вічна, проста й дорога,
І кожному з нас допомага.
Учитель 2. Її спішать творити люди,
Вона, як сонце, зігріва,
Із нею всім зручніше буде,
Без неї затишку нема.
Хто ж вона, наша гостя дорога?
Учитель 1. Сьогодні на наше свято завітала незвичайна гостя – це королева Доброта. Заходь, будь ласка, королево, до нас, у наш чудовий 3-Б клас! (Заходить королева Доброта з букетом квітів)
.
Королева Доброта.
Доброго дня, друзі!
Я – вічна Доброта!
Назбирала квітів я у лузі,
Я щира і проста!
(Роздає всім по квітці.)
– Наповніть душу ніжністю,
– Теплом,
– Добром,
– Любов’ю.
– Мудрістю зорійте!
– На зло ніколи не віддячте ви злом,
– Серця людей добром своїм зігрійте.
– На доброті існує світ,
– І добротою пахне хліб,
– І мирне небо…
– І в школу йти – це вияв доброти.
– А все – із доброго чи злого,
– Починається з малого.
– Дорогою добра в житті ступай,
– Образи вмій прощать і люте зло,
– Бо ти – людина, завжди пам’ятай,
– Роби добро, щоб менше зла було.
Учитель 2. Я помітила, що всі посміхнулися, усім стало приємно і тепло. І справді, щира посмішка, добре слово і краплиночка тепла мають велику силу – силу любові і добра.
Королева Доброта. Діти, запрошую вас на танець «Оплески»
Учитель 2. А що містять у собі слова добро, доброта?
Учень 1. Добро – корисна справа, добрий учинок.
Учень 2. Доброта – чуйне, доброзичливе ставлення до людей.
Учень 3. Доброта – це слово, яке зігріває, огортає теплом душу, робить життя світлим і радісним.
Королева Доброта. Дуже приємно жити у світі добра, краси і добрих справ. Спробуймо скласти прислів’я про добро із «розсипаних» слів.
(Завдання для першого ряду: «Світ не без добрих людей», для другого: «Людина починається з добра», для третього «Хто людям добра бажає, той і собі має».)
Учитель 1. Перший крок до доброти – це добре слово. Недарма в народі говорять, що: «Лагідне слово і залізні двері відчиняє», «Одне приємне слово, а наче сад цвіте», «Мудре слово збережи, а погане – геть жени». Пропоную вам конкурс «Добрі слова»
Добра людина – завжди ввічлива людина. Доповніть вірш потрібними словами ввічливості:
Заходить Галя до кімнати,
Забула Галя, що сказати.
Стоїть, мовчить, анітелень,
– Кажи, Галинко:… («Добрий день»).
Якщо бажаєш висловити подяку,
Промовити потрібно: … («дуже дякую»).
Коли мене сварять, я намагаюсь
Завжди казати чемно: … («вибачаюсь»).
І в Україні, і в Словаччині
Всі кажуть на прощання: … («до побачення»).
Учень 4.
«Будь ласка, спасибі, будьте здорові», –
Слова необхідні й корисні у мові.
Учень 5.
Приємно їх чути і в школі, і дома,
Від мами, учителя, просто знайомих.
Учень 6.
Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій.
Учень 7.
І кожен свій день починайте зі слів:
– Доброго ранку, вітаю, привіт!
(Заходять Леопольд і мишенята)
Я – Леопольд! А це – мої друзі-мишенята. Дозвольте пісню вам подарувати.
(Виконують пісню «Якщо добрий ти».)
Якщо добрий ти
Дощик босоніж по землі пробіг.
Клени по плечах плескав.
Якщо день ясний – то лунає сміх.
А коли все навпаки – кепсько.
Чуєш, як дзвенять в небі промінці –
Сонячні ясні струни.
Якщо добрий ти – хороше усім.
А коли все навпаки – сумно.
Кожному свою усмішку лиши,
Радість - тим, кому тяжко.
Якщо заспівать – легко на душі,
А коли все навпаки – важко.
Учитель 2. Діти, добро народжується в серці, а виявляється у вчинках. Кому конкретно сьогодні потрібна наша допомога, підтримка чи співчуття. Що доброго ми можемо зробити? У наших серцях дуже багато добрих думок і ми їх записали на маленьких червоних сердечках. Давайте їх усіх прикріпимо на великому серці. А засвітиться добротою воно тоді, коли всі ці справи будуть виконані.
(На великому символічному серці учні прикріплюють маленькі серця.)
(Заходять казкові герої: Тато Карло, Айболить, Герда, Женя з казки «Квітка-семицвітка».)
Учитель 1. Діти, Чи упізнали ви наших казкових гостей? Як звати тата Буратіно? Найдобріший лікар тварин? Відважна дівчинка - сестра Кая? Дівчинка, що загадувала бажання для квітки-семицвітки? (відповіді дітей).
Які добрі вчинки вони зробили? (відповіді дітей)
Тато Карло.
Добрим бути – зовсім це не просто.
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку,
Добрим треба бути нам до віку.
Айболить.
Добро творити на Землі Людині лиш дано.
І навіть діточки малі Всі знають це давно.
Герда.
Тільки треба добрим, добрим бути,
І в біді про друга не забути.
І закрутиться Земля скоріше,
Якщо будем ти і я добріші.
Женя.
Всі прийшли на Землю, щоб добро творити,
Щоб ростить старанно честі деревце.
Треба добрим бути, чесно завжди жити
Й ти ніколи в світі не забуть про це.
Учитель 2. Шановні гості (звертається до казкових героїв)! Наші дівчатка і хлопці дуже виховані і добрі школярі, але вони й уміють жартувати про своє шкільне життя. Давайте послухаємо.
(Діти виконують частівки.)
Частівки.
Заспіваєм вам частівки і веселі, і смішні.
Ви послухайте уважно наші успіхи шкільні. (усі разом)
«Добрий день» – казати треба
Знаєм добре ми це всі.
Одні кажуть все, аж зайве,
Інші ходять, мов німі. (дівчата)
У дівчаток гарні кіски,
Але надто вже малі.
А щоб більші виростали,
Ми їх тягнем до землі. (хлопці)
Хлопців треба научати,
Бо вони будуть солдати.
А для того, щоб навчати,
Любим їх завжди щипати. (дівчата)
Джентльмени ми всі справжні,
Коли треба чергувать,
Для дівчат звільняєм місце
І не будем заважать. (хлопці)
А коли ідем в їдальню,
Чи вертаємось у клас –
Ви чомусь всі дружно місце
Не звільняєте для нас. (дівчата)
Ми куплети заспівали,
Може в чомусь неправі.
Неодмінно станем кращі,
Адже ми іще малі. (усі разом)
Наймиліші, найдобріші,
Дуже любимо ми вас.
А тепер ловіть скоріше
Поцілуночки від нас! (хлопці)
Ми частівки вам співали,
Чи сподобались, чи ні,
А тепер ми вас попросим,
Щоб поплескали усі. (дівчата)
Королева Доброта. Добрі серця – уважні серця. А чи справді це так? Зараз ми перевіримо.
Вправа «Овації»
Виконайте:
- підскоки ті, кому виповнилось 8 років;
- присісти один раз, у кого є брат чи сестра;
- покружляти на місці, у кого русяве волосся;
- крок вальсу, хто любить своїх тата і маму;
- поклон - усі;
- покружляти тим, хто у вишиванках;
- «а-рам-зам-зам», хто любить зиму;
- колупалочку ті, у кого гарний настрій;
- поплескати у долоні тим, у кого є бажання робити добрі справи.
Учитель 2. Ви лиш погляньте, як весело живеться добрим дітям. Адже творити добро – весело.
Учитель 1. Але творити добро і серйозна справа. У Біблії написано: «Не роби іншим того, чого не хотів би, щоб робили тобі». З давніх-давен доброта приносить користь людям на Землі. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. А от добро примножує добро. У доброзичливих людей «кришталево чисті душі», а у злих, жадібних, брехливих, жорстоких людей – «чорні душі». Не заплямуйте свою душу поганими вчинками. (Запалює свічку.)
Учитель 2. Життя – це скарб, дарований нам Богом.
Це радість, віра, мудрість, доброта.
Не розгубімо їх життєвими дорогами.
Нехай панує людяність свята.
Учень 8. (Читає «Молитву школяра».)
Боже Отче, глянь на діти –
На дрібненькі твої квіти.
Світи сонцем і зірками
Над малими школярами.
Дай нам сили і охоти
До науки і роботи.
Учень 9.
Щоб росли ми здоровенькі
На потіху батька й неньки,
Дух святий хай з нами буде,
Щоб з нас стали добрі люди.
Учитель 1.
Діти, у мене є для вас подарунок. Запрошую вас до корзини з «мудрими» сюрпризами. Розгорніть їх і прочитайте.
Поради
– Пам’ятай добро.
– Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувай того, з ким разом плакав.
– Будь вищим від усіляких пліток, заздрощів.
– Найкращі ліки від образи – прощення.
– Не втрачай самоповаги. Умій володіти собою.
– Перш ніж сказати щось погане, згадай, що найкраще слово – не сказане.
– Якщо тобі погано, то це не причина, щоб завдавати страждань іншому.
– Найкоротша відстань між людьми – усмішка. Частіше усміхайся.
Учитель 2. Від мене теж є невеликий подарунок – таємна «Скринька добрих учинків». Нагадую, що кожен із вас записував власні добрі вчинки та опускав їх у скриньку. Зверніть увагу, що вона таємна. Не можна вихвалятися один перед одним кількістю добрих учинків. Ми творили добро не заради похвали, а для загального добра на нашій планеті. Але скринька ще неповна. До кінця тижня ми будемо її поповнювати. Запрошуємо і гостей доповнити цю скриньку.
Королева Доброта. Людина насправді може бути доброю, сердечною, милосердною тільки тоді, коли вона любить свою Батьківщину.
Учень 10.
Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна.
Учень 11.
У моєї України – є і гори, і долини,
На Волині є вугілля,
Хлібом славиться Поділля.
У Карпатах є ліси дивовижної краси.
Учень 12.
На Поліссі льон цвіте, мов нагадує про те,
Що в моєї України простір вільний,
Небо синє!
Королева Доброта. Давайте подаруємо неньці Україні музичну композицію «Ми діти твої, Україно».
(Виконується композиція «Ми діти твої, Україно».)
Учитель 1. Дякую вам за теплу, довірливу розмову, за добрі думки, за творче ставлення до роботи.
Добрі слова – корені.
Добрі думки – квіти.
Добрі справи – плоди.
Добрі серця – сади.
Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому зарости бур’янами, наповнюйте його добрими словами, гарними вчинками і сонячним світлом!
Учитель 2. Сьогодні ви протоптали стежку доброти. Бажаю вам, діти, щоб ця стежка перетворилася на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов.
(Звучить пісня «А я бажаю вам добра»)
1