Основні принципи проектної діяльності

Про матеріал

Ця стаття допоможе вчителю більш досконало впровадити методи проектів в навчанні та вихованні підростаючого покоління. Дасть змогу глибше розібратися в основних принципах проектної діяльності в позаурочний час з метою виховання громадянськості та патріотизму учнів.

Перегляд файлу

 У період становлення України як суверенної держави, відродження духовності суспільства проблема громадянського виховання підростаючого покоління набуває особливої актуальності. Пріоритетність виховання громадянина зумовлюється водночас процесом відродження нації.

 Мета громадянського виховання – сформувати в учнів комплекс громадянських якостей, глибоке розуміння ними належності до українського народу, до своєї Батьківщини, внутрішню потребу і готовність відстоювати та захищати її інтереси, реалізовувати свій особистісний потенціал на благо зміцнення української держави. Отже, громадянське виховання нерозривно пов’язане з відродженням нації, демократизацією та гуманізацією суспільства, поглибленням та самоуправління народу.

 Посилення виховної функції освіти, формування громадянськості, працелюбність, моральність, поваги до прав і свободи людини, любов до Батьківщини, сім’ї, довкілля розглядається одним із стратегічних напрямків державної політики в галузі освіти.

 На мій погляд, лише застосування багатоманітних активних форм урочної та позаурочної діяльності учнів можна досягти якості та дієвості громадянської освіти у школі.

 На мою думку, саме проектна технологія – метод, цінність якого визначається освітнім, розвивальним і виховним потенціалом, тобто можливість залучити учнів, до найрізноманітніших видів діяльності. Це забезпечує не лише розширення їхнього кругозору, життєвого досвіду, але й оволодіння різними способами творчої, дослідницької діяльності. Реалізація проектів відбувається як в урочний так і позаурочний час.

 Особливості питання організації проектної діяльності в позаурочний час достатньо широко висвітлене в наукових джерелах: Биковська О.В. [1,28], Жуковська С.В. [2, 2], Онопрієнко О.В. [3, 53].

Отже, застосування форм і методів проектної діяльності сприяє вирішенню наступних питань:

Учні школи при виконанні позаурочних проектів набувають досвіду вирішення реальних проблем у майбутньому самостійному житті, що в наш час стає однією із цілей соціалізації сучасних підлітків.

Організатору позаурочних проектів необхідно пам'ятати про основні принципи проектної діяльності:

 доброцільність вибору виду діяльності кожним школярем;

 врахування інтересів та психологічних особливостей певної вікової групи учнів;

 посильність роботи, доведення її до логічного кінця;

 формування основ культури праці, якісне виготовлення та естетичне оформлення об'єктів;

 корисна значимість виконаних проектів;

 дотримання правил безпеки праці тощо.

Згідно соціометричних даних опитувань вчителів, організація учнівських проектів приводить до таких позитивних змін:

 пошук нових форм і методів організації виховного процесу шкільного колективу:

 активне залучення до позаурочної роботи учнів різних категорій, а саме: важко виховуваних підлітків, дітей із неблагополучних сімей, учнів-сиріт, дітей із малозабезпечених сімей тощо:

 активізація пошукових вмінь, ініціативи, творчості, самостійності, урізноманітнення інтересів школярів:

 розвиток інтелектуальних здібностей, відповідальності, уміння планувати прийманні рішення та оцінювати результати.

 змістовного проведення дозвілля класу;

 налагодження встановлення дружніх стосунків в дитячому колективі;

 залучення до проектної діяльності всіх членів класного колективу та активне залучення батьків до співпраці;

 вирішення психологічних проблем, особистісних стосунків між учнями, пошук нових лідерів класу;

 зростання активності, ініціативи, творчості, пошуку в учнівському колективі:

 виховання таких важливих якостей, як взаємодопомога, взаємодія, самовдосконалення, самореалізація у кожного учня класного колективу тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Биковська О.В. Теоретико – методичні основи позаурочної освіти в Україні: Монографія/ О.В.Биковська.- К.: ІВЦ АЛКОН, 2006.- 356 с.
  2. Жуковська С. В. Впровадження проектної діяльності в роботі вчителя початкових класів // Початкове навчання та виховання, 2006. №8. – С. 2-5.
  3. Онопрієнко О. В. Управління проектною діяльністю молодших школярів//Навчання і виховання учнів 4 класу: Методичний посібник для вчителів / Упор. О. Я. Савченко – К.: Видавництво «Початкова школа», 2005 с. 53 – 64.

 

docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку