Розважально-пізнавальна гра
“Travelling to English”
Вчитель: Грабчак Ольга Дмитрівна
Розважально-пізнавальна гра “Travelling to English” для учнів 4 класів
Мета та завдання:
„Подорож” проводиться з учнями 4 класів. Всі учні – пасажири потягу, який рушає в подорож до англійської мови. Кожна група учнів займає свій поїзд, який зупиняється на різних станціях. Діти самі обирають розпізнавальні знаки для себе, але в кожній групі є машиніст “driver”, який проводить свою групу по станціях. Для того, щоб поїзди „не потрапляли в аварійні ситуації” на своєму шляху, кожна група отримує маршрутний лист “train table”, в якому вказано маршрут кожного поїзда, назви станцій та порядок руху. В ньому також вказано час зупинки, кількість отриманих балів.
Хід гри
Teacher: Dear friends, today you are passengers of these trains. We are going to travel to English. The trains are leaving. Good voyage! See you later!
Station 1: “Reading”
Перевіряється техніка читання (кількість слів за одну хвилину). Один з учнів, обраний командою, отримує лист зі словами або з текстами. Учню дається одна хвилина на підготовку, потім він зачитує запропонований матеріал. Підраховується кількість прочитаних слів за одну хвилину і виставляється така ж кількість отриманих балів у маршрутний лист.
Teacher: You should read words in one minute. I’ll count only correct ones. The winner will get 5 points. The second 3.
Наприклад: Ship, egg, bus, book, star, horse, name, sit, yes, cook, feed, park, cake, little, jump, good, farm, floor, nose, big, bell, sun, fish, pen, pupil, that, king, morning, yellow, ball, day, boy, hand, teacher, classroom, England, shelf, computer, witch, bottle, orange, tree, snow, small, monster, comfortable, gallery, leg, hair, soldier, birthday, Christmas, five, Sunday, season, winter, desk, chair, May, Monday, summer, sister, family, hippo, clown, dancer, nice, magazine, shampoo, ghost, Ukraine, doctor, September, Wednesday.
Якщо учень завершив читати слова, а вчитель його не зупиняє, він починає читати запропонований матеріал з початку.
Station 2: “Phonetics”
Teacher: Read words in the transcription. One correct word 1 point.
Прочитайте слова в транскрипції.
Наприклад: [sta:] [kwi:n] [fa:m] [bo:l] [boks] [teib(ə)l] [ʧeə] [kuk] ['kæbɪʤ] ['t(j)uːzdeɪ]
[plein] [faiv] [fa:m] [blu:] ['pju:p(ə)l] [gri:n] ['vedʒ(ı)təb(ə)l] [ʤʌmp] ['sætədeɪ]
Station 3: “Poetical”
Teacher: The drivers of your team will declare the poems. You can get 5 points.
Розкажіть вірш англійською мовою.
Butterfly
Butterfly, butterfly,
Where do you fly
So quick and so high
In the blue-blue sky?
Butterfly, butterfly,
Where do you go?
Where the sun shines
And where the flowers grow.
The Bee
BUZZ! goes the bee,
Hour after hour,
BUZZ! goes the bee
From flower to flower.
BUZZ! goes the bee,
Making honey so sweet.
Bee makes the honey
That I love to eat!
Station 4: “Grammatical”
Teacher: The first team should fill in the right form of the verb to be, the second team should find and correct the mistakes. You can get 7 points.
І. Поставте правильні форми дієслова to be (am/is/are) |
ІІ. Знайдіть і виправте помилку |
1. I …a pupil. |
1. Ann and Mike is pupils. |
Station 5: “Lexical”
Teacher: Continue the list of the words. One additional word 1 point.
Продовжити перелік слів за темами (усно):
1. dog … 2. red … 3. Monday …
1. toy … 2. September …3. pen …
Station 6: “Riddles”
Teacher: Solve the riddles. Correct answer 2 points.
Відгадайте загадки.
1. A lot of spots. A long, long neck A funny scarf. It ‘s a … GIRAFFE.
2. Green and long With many teeth. Beautiful smile - It`s … A CROCODILE.
3. A very long nose. It grows and grows. Не is huge and likes fun. It is … AN ELEPHANT.
4. So colorful and bright, Is fond of talking much. Likes eating carrot It is … A PARROT.
5. I can be red and yellow. I also can be green. I may be the home of a hungry worm, so make sure I am clean. (Answer: APPLE)
6. Monkeys eat me, kids do too. Gorillas love me, how about you? It’s fun to tug my yellow peel, my creamy insides to reveal. (Answer: BANANA)
Station 7: “Conversation”
Teacher: Look at the picture and describe the animal. Mind your grammar. You can get 10 points.
Складіть розповідь за малюнком.
Наприклад: “I see a dog. Its name is Rex. Rex is big and good. It is red. Its nose is black. It’s a good dog. Rex is happy. I like the dog.
Team 1 Team 2
Station 8: “Crossword”
Teacher: Solve the crossword. The first team should find 9 colors, the second 9 animals.
Знайти 9 слів, що позначають кольори та тварин (можна використати будь-який кросворд за темою).
k |
r |
e |
d |
a |
j |
l |
a |
y |
d |
b |
b |
r |
o |
e |
k |
s |
g |
r |
e |
y |
l |
r |
f |
g |
r |
e |
e |
n |
m |
l |
c |
a |
o |
k |
i |
g |
a |
t |
b |
v |
l |
p |
c |
w |
b |
l |
u |
e |
n |
n |
b |
o |
i |
k |
n |
i |
g |
z |
j |
n |
g |
y |
w |
n |
i |
f |
q |
c |
w |
h |
i |
t |
e |
o |
k |
p |
A |
N |
T |
D |
E |
S |
R |
O |
H |
V |
B |
X |
V |
T |
I |
G |
E |
R |
F |
H |
J |
M |
D |
G |
T |
R |
A |
A |
E |
V |
W |
O |
S |
A |
R |
M |
W |
E |
F |
I |
G |
I |
C |
D |
C |
W |
A |
O |
K |
T |
U |
L |
P |
O |
P |
E |
X |
C |
T |
P |
S |
S |
Q |
E |
L |
I |
O |
N |
I |
K |
B |
A |
E |
A |
I |
H |
F |
G |
K |
E |
S |
C |
A |
T |
C |
N |
E |
H |
A |
D |
S |
Y |
H |
O |
R |
S |
E |
R |
F |
Teacher: Lets count the points and congratulate the winners! Thank you for your work. Good luck!