Сценарій свята "Traveling to English"

Про матеріал
Сценарій свята "Traveling to English". Повторення та закріплення вивченого матеріалу. Створення позитивної мотивації до вивчення англійської мови.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розважально-пізнавальна гра

“Travelling to English”

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Грабчак Ольга Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розважально-пізнавальна гра “Travelling to English” для учнів 4 класів

 

Мета та завдання:

  • створити позитивну мотивацію до вивчення англійської мови;
  • повторити та закріпити вивчений матеріал;
  • вчити дітей колективній діяльності, співпраці.

 

„Подорож” проводиться з учнями 4 класів. Всі учні – пасажири потягу, який рушає в подорож до англійської мови. Кожна група учнів займає свій поїзд, який зупиняється на різних станціях. Діти самі обирають розпізнавальні знаки для себе, але в кожній групі є машиніст “driver”, який проводить свою групу по станціях. Для того, щоб поїзди „не потрапляли в аварійні ситуації” на своєму шляху, кожна група отримує   маршрутний лист “train table”, в якому вказано маршрут кожного поїзда, назви станцій та порядок руху. В ньому також вказано час зупинки, кількість отриманих балів.

 

 

Хід гри

Teacher: Dear friends, today you are passengers of these trains. We are going to travel to English. The trains are leaving. Good voyage! See you later!

Station 1: “Reading
Перевіряється техніка читання (кількість слів за одну хвилину). Один з учнів, обраний командою, отримує лист зі словами або з текстами. Учню дається одна хвилина на підготовку, потім він зачитує запропонований матеріал. Підраховується кількість прочитаних слів за одну хвилину і виставляється така ж кількість отриманих балів у маршрутний лист.

Teacher: You should read words in one minute. I’ll count only correct ones. The winner will get 5 points. The second 3.

 Наприклад: Ship, egg, bus, book, star, horse, name, sit, yes, cook, feed, park, cake, little, jump, good, farm, floor, nose, big, bell, sun, fish, pen, pupil, that, king, morning, yellow, ball, day, boy, hand, teacher, classroom, England, shelf, computer, witch, bottle, orange, tree, snow, small, monster, comfortable, gallery, leg, hair, soldier, birthday, Christmas, five, Sunday, season, winter, desk, chair, May, Monday, summer, sister, family, hippo, clown, dancer, nice, magazine, shampoo, ghost, Ukraine, doctor, September, Wednesday.

Якщо учень завершив читати слова, а вчитель його не зупиняє, він починає читати запропонований матеріал з початку.  

 

Station 2: “Phonetics

Teacher: Read words in the transcription. One correct word 1 point.
Прочитайте слова в транскрипції.
Наприклад: [sta:] [kwi:n] [fa:m] [bo:l] [boks] [teib(ə)l] [ʧeə] [kuk] ['kæbɪʤ] ['t(j)uːzdeɪ]

[plein] [faiv] [fa:m] [blu:] ['pju:p(ə)l] [gri:n] ['vedʒ(ı)təb(ə)l] [ʤʌmp] ['sætədeɪ]

Station 3: “Poetical

Teacher: The drivers of your team will declare the poems. You can get 5 points.
Розкажіть вірш англійською мовою.


Butterfly

Butterfly, butterfly,

Where do you fly

So quick and so high

In the blue-blue sky?

Butterfly, butterfly,

Where do you go?

Where the sun shines

And where the flowers grow.

The Bee

BUZZ! goes the bee,

Hour after hour,

BUZZ! goes the bee

From flower to flower.

BUZZ! goes the bee,

Making honey so sweet.

Bee makes the honey

That I love to eat!


Station 4: “Grammatical”

Teacher: The first team should fill in the right form of the verb to be, the second team should find and correct the mistakes. You can get 7 points.

І. Поставте правильні форми дієслова to be (am/is/are)

ІІ. Знайдіть і виправте помилку

1. I …a pupil.
2. You … from England.
3. My dad … tall and strong.
4. My mum … very good.
5. This dog … fat.
6. We …big.
7. Pete and Bob … students.

1. Ann and Mike is pupils.
2. We English are.
3. I have five book.
4. They has two stars.
5. What is your names?
6. I see one dogs.
7. Pete run in the park.

Station 5: “Lexical

Teacher: Continue the list of the words. One additional word 1 point.
Продовжити перелік слів за темами (усно):

  1. dog … 2. red … 3. Monday …

1. toy …  2. September …3. pen …

Station 6: “Riddles”

Teacher: Solve the riddles. Correct answer 2 points.
Відгадайте загадки.

1. A lot of spots. A long, long neck A funny scarf. It ‘s a … GIRAFFE.

2. Green and long With many teeth. Beautiful smile - It`s … A CROCODILE.

3. A very long nose. It grows and grows. Не is huge and likes fun. It is … AN ELEPHANT.

4. So colorful and bright, Is fond of talking much. Likes eating carrot It is … A PARROT.

5. I can be red and yellow. I also can be green. I may be the home of a hungry worm, so make sure I am clean. (Answer: APPLE)

6. Monkeys eat me, kids do too. Gorillas love me, how about you? It’s fun to tug my yellow peel, my creamy insides to reveal. (Answer: BANANA)

Station 7: “Conversation

Teacher: Look at the picture and describe the animal. Mind your grammar. You can get 10 points.
Складіть розповідь за малюнком.  
Наприклад: “I see a dog. Its name is Rex. Rex is big and good. It is red. Its nose is black. It’s a good dog. Rex is happy. I like the dog.

 

 

 

 

Team 1                                           Team 2

 

 

 

 

 

Station 8: “Crossword”

Teacher: Solve the crossword. The first team should find 9 colors, the second 9 animals.
Знайти 9 слів, що позначають кольори та тварин (можна використати будь-який кросворд за темою).

k

r

e

d

a

j

l

a

y

d

b

b

r

o

e

k

s

g

r

e

y

l

r

f

g

r

e

e

n

m

l

c

a

o

k

i

g

a

t

b

v

l

p

c

w

b

l

u

e

n

n

b

o

i

k

n

i

g

z

j

n

g

y

w

n

i

f

q

c

w

h

i

t

e

o

k

p

 

A

N

T

D

E

S

R

O

H

V

B

X

V

T

I

G

E

R

F

H

J

M

D

G

T

R

A

A

E

V

W

O

S

A

R

M

W

E

F

I

G

I

C

D

C

W

A

O

K

T

U

L

P

O

P

E

X

C

T

P

S

S

Q

E

L

I

O

N

I

K

B

A

E

A

I

H

F

G

K

E

S

C

A

T

C

N

E

H

A

D

S

Y

H

O

R

S

E

R

F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Teacher: Lets count the points and congratulate the winners! Thank you for your work. Good luck!

doc
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Павліченко О.М., Доценко І.В., Євчук О.В.)
Додано
15 вересня 2020
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку