Театралізована гра "Азбука дороги" допоможе закріпити уявлення дітей про транспорт, розвиває кмітливість, швидкість мислення і мовленнєву активність дітей.
Стане у нагоді у позакласній роботі з учнями початкових класів.
Театралізована гра «Азбука дороги»
Форма проведення: театралізована гра
Організатори: Центр творчості
Учасники: учні 3-х класів міських шкіл.
Матеріали: 6 дипломів, 6 пам'яток, олівці, ручки, 6 автомобілів, дорожні знаки,
Хід проведення
Виступ організатора: Ми з вами живемо у місті, тому щодня, перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося міським транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання. Головна наша мета - систематизувати та повторити матеріал з теми Правил дорожнього руху.
Але щоб це було водночас цікаво та відклалося приємним спогадом у пам’яті, формою нашого заходу буде театралізована гра.
А спостерігати за тим як ви володієте інформацією про правила дорожнього руху сьогодні будуть наші гості, а саме це:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Усі мають пам’ятати,
Що на дорозі не варто жартувати.
У грі повторимо ми правила дорожні
І будемо завжди всі обережні.
Але яка ж гра без учасників? А от їх в нас вдосталь. Тому ми пропонуємо нашим учасникам створити емблему вашої команди та презентувати.
(учні виконують завдання)
Нумо ж послухаємо хто сьогодні з нами буде грати.
(Представлення команд. Назва, капітан, емблема)
А тепер просимо вас переглянути лялькову виставу «Лисиччина наука»
(Перегляд вистави)
Щоб нагадати вам правила дорожнього руху пропонуємо вам пограти у гру «Крокуючий автомобіль».
(Гра «Крокуючий автомобіль»)
1. Ходіть по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.
2. Узбіччям ходіть тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йдіть тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.
3. Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу.
4. Перетинайте проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконуйте сигнали світлофора і регулювальника.
5. При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходьте дорогу, вулицю, залізничний переїзд під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка добре проглядається.
6. Ідіть, а не біжіть через дорогу.
7. Допомагайте в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).
8. Стримуйте тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.
9. Будь вихованим, культурним. Виконуй усі обов’язки пасажира.
10. Коли станеш велосипедистом, дотримуйся правил їзди на велосипеді.
11. У разі дорожньо-транспортної пригоди надавай можливу допомогу потерпілим і перебувай на місці до прибуття працівників поліції.
Наші гості перевірять, як ви запам'ятали правила дорожнього руху.
Бліц-опитування «Юні інспектори руху».
1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).
4. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).
5. Бігти через дорогу….(заборонено)
6. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках потрібно дотримуючись ….. (правої сторони.)
7. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).
Молодці! Наступне завдання «Країна дорожніх знаків». Вам потрібно з'єднати зображення дорожніх знаків з їхніми назвами.
(учні виконують завдання)
Гра «Ерудит»
Команди одержують завдання – карти із словами. Вони однакові для кожної команди. На розгадування дається 3 хвилини. Вам потрібно із окремих слів скласти речення – правило дорожнього руху.
(учні виконують завдання)
Відповіді: Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних переходах.
Перед тим як починати перехід через дорогу, треба зупинитись і приготуватись до переходу.
Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.
«Крокодил»
Всім знайома гра. Капітанам ( як варіант – просто представнику від команди) дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати своїй команді дані слова. Дається 1 хвилина.
Слова
- Водій
- Зебра (пішохідний перехід)
- Велосипедист
- Світлофор
- Пішоход
- Перехрестя
(учні виконують завдання)
Комікс «Безпечна дорога»
Потрібно розфарбувати малюнок, на якому зображене правило дорожнього руху та підписати як у коміксу, починаючи зі слів «Запам'ятай…..».
(учні виконують завдання)
Пісня «Безпечна дорога»
(учні виконують завдання)
Відкритий мікрофон «Азбука дороги»
Запитання: Пояснити «Хто такий, що таке»
1. Пішохід. (Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом).
2. Водій. (Учасник дорожнього руху, який керує транспортним засобом).
3. Дорожня розмітка. (Зображення на дорозі, бордюрі чи дорожніх спорудах).
4. Пасажир. (Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним).
5. Дорожній знак. (Інформація для учасників дорожнього руху).
6. «Зебра» на дорозі. (Горизонтальна дорожня розмітка).
7. Заборонний знак. (Запроваджує чи скасовує обмеження в русі).
8. Світлофор. (Пристрій для регулювання дорожнього руху).
9. Правила дорожнього руху. (Нормативний документ, що встановлює порядок дорожнього руху на певній території).
10. Пішохідний світлофор. (Пристрій, що регулює рух пішоходів).
11. Регулювальник. (Працівник ДАІ, що регулює рух на дорозі, з посвідченням та відповідною екіпіровкою).
12. Учасники дорожнього руху. (Водій, пасажир, пішохід).
13. Сигнали світлофора. (Зелений, жовтий, червоний).
14. Попереджувальний дорожній знак. (Попередження про небезпечну ділянку дороги).
15. Дорожньо-транспортна пригода. (подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.
(учні виконують завдання)
Підбиття підсумків. Вручення сертифікатів, пам'яток.
(виступ гостей)
Ну що ж закінчилася наша гра. Хочемо сказати велике дякую всім, хто приймав в ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. Дякуємо за увагу та співпрацю.
Мультфільм про важливість дорожніх знаків