Матеріал до Дня гідності і свободи. Метою є громадянське виховання школярів у процесі формування інтегрованого якості особистості, що містить в собі внутрішню свободу і повагу до держави, любов до Батьківщини, почуття власної гідності і гармонійне прояв патріотичних почуттів; розвиток кругозору школярів.
Виховний захід до Дня гідності і свободи
Мета: громадянське виховання школярів у процесі формування інтегрованого якості особистості, що містить в собі внутрішню свободу і повагу до держави, любов до Батьківщини, почуття власної гідності і гармонійне прояв патріотичних почуттів; розвиток кругозору школярів.
Обладнання. Комп’ютер, проектор, роздатковий матеріал
Хід уроку
І. Початковий етап
Заплющіть очі і уявіть собі яскраве, тепле сонечко. Нехай промені його зігріють Вас своїм теплом. Уявіть, що сонячний промінь наповнив ваше серце енергією доброти, ніжності, і любові. Пошліть світло любові Вашим рідним і друзям. Посміхніться своїм товаришам. Даруйте радість людям, будьте самі джерелом світла, добра і любові.
Цього року Україна вперше відзначає День Гідності і Свободи, присвячений подіям відразу двох революцій - "Помаранчевої революції" (2004 г.) і "Революції гідності" (2013-2014 рр.).
Вперше День Свободи в Україні відзначили 22 листопада 2005 згідно з указом Президента України Віктора Ющенка. З 2012 по 2014 рік, з ініціативи Президента Віктора Януковича, він відзначався одночасно з Днем Соборності 25 січня. Президент Петро Порошенко своїм указом призначив День Гідності і Свободи на 21 листопада, день початку "Євромайдану".
Згідно з указом Президента, свято засновано з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження і донесення до нинішнього і майбутніх поколінь об'єктивної інформації про доленосні події в Україні початку XXI століття, а також поваги патріотизму і мужності громадян, які восени 2004 року і в листопаді 2013 - лютому 2014 років стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів держави та її європейського вибору.
Учень:
"Україна – це територія гідності й свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції – наш Майдан 2004 року, який був Святом Свободи, і Революція 2013 року, Революція Гідності. Це був надзвичайно важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи. Ми пишаємось нашими героями, які віддали своє життя задля кращого майбутнього і хочемо бути гідні їхнього подвигу.
(просмотр відеокліпа+ хвилина мовчання)
ІІ. Основний етап
1. Оголошення теми і мети уроку. Мозковий штурм
Які слова ви уявляєте, коли чуєте слово «свобода»? Давайте разом спробуємо їх визначити.
2) Робота в групах
Робота зі словом «свобода» за різними словниками.
Свобода - це відсутність обмежень у чому-небудь, можливість робити все, що не завдає шкоди іншому.
Свобода - це можливість прояву своєї волі на основі усвідомлення законів природи і суспільства.
Свобода - стан того, хто не перебуває в ув'язненні, в неволі.
Свобода - здатність людини діяти у відповідності зі своїми інтересами і цілями, здійснювати вибір.
3) Робота із притчею
Так, діти, ви праві, свобода- це великий дар, але також це й відповідальність. Ми маємо зобов’язання перед тими, хто від нас залежить. Я пропоную вам прослухати стародавню притчу і спробувати дати відповідь на її головне питання.
Давним-давно в старовинному місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здатний з них одного разу задумався: «А чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?» Він пішов на квітучий луг, спіймав найкрасивішого метелика і сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки, і учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
- Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Як ви гадаєте , що саме відповів учневі Майстер?
(Усе у твоїх руках)
4) Спонукання до висловлювання. Обговорення
Що означає бути вільним?
Що таке гідність?
Чи завжди добре, коли у тебе є свобода?
Поясніть висловлювання:
- Гідність держави залежить зрештою від гідності особистостей, які створюють її.
- Безмірне самолюбство і зарозумілість не є ознакою почуття власної гідності.
- Гідність людини є дорогоцінним камінням, яке грає яскравіше в оправі скромності.
5) Фізхвилинка. Вікторина
1. У якій казці і хто порушив право на свободу, тримав ляльок в рабстві? («Буратіно», Карабас Барабас)
2. У якій казці «хлібобулочний» герой кілька разів піддавався спробам посягання на його життя, загрозам бути з'їденим? («Колобок»)
3) У якій казці порушено право на особисту недоторканність, життя і свободу? («Дюймовочка», «Червоний капелюшок»)
4) Які літературні герої постійно користувалися правом на свободу думки, слова, а також на безперешкодне висловлювання своїх думок і переконань?(«Капітан Врунгель», «Барон Мюнхаузен»)
5) У якої відомої казкової героїні порушено право на відпочинок і дозвілля, обмеження робочого дня? («Попелюшка»)
6) КТД «Якою я уявляю свободу». Представлення проектів
Діти мають ватман, олівці, фотокартки і висловлювання:
-Люди, прикрашені достоїнствами, відразу дізнаються, виділяють, вгадують один одного; якщо ви хочете, щоб вас поважали, майте справу тільки з людьми, які заслуговують на повагу.
- У кого є свідомість і почуття власної гідності, той не боїться, що інші розумніші , освіченіші або красивіші ...
- Живи як хочеш - будь вільним, щоб мріяти не про свободу, а про звершення...
- Свобода схожа на гірське повітря. Слабкому вона непосильна.
- Свобода не в тому, щоб не стримувати себе, а в тому, щоб володіти собою.
ІІІ. Заключний етап
1) Рефлексія
Ось і добігає кінця наш захід. Чи сподобався він вам? Щоб визначитись, підніміть картки із зображенням емоцій, які вас наповнюють.
2) Підбиття підсумків
Діти, я сподіваюсь, що наш урок став для вас корисним. Будьте гідними громадянами України. Своїм навчанням, своєю працею, своїми справами зміцнюйте авторитет і добре ім'я нашої школи, нашої Батьківщини.
Фотозвіт