Сценарій тренінгу з інформатики до дня безпеки

Про матеріал
сценарій тренінгу з інформатики до дня безпеки в інтернеті для 7-8 класів для будь - якої програми і підручника
Перегляд файлу

Сценарій тренінгу "Будь зміною-об'єднаймося для кращого Інтернету"

 Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернеті, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах. Провести психологічний тренінг «Інтернет-дерево», «Хто більше», «Моделюємо мережу» з метою виховання культури спілкування. Визначити правила безпечного використання Інтернету, провести анкетування та визначити залежність учнів від Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань.

Обладнання: презентація, відеоролик про безпеку в Інтернеті, ПК, проектор, стікери, фломастери, скринька для листів.

Хід тренінгу

Вступне слово вчителя: ознайомлення з темою заходу, метою:

Кожен рік в лютому місяці у світі відзначається День безпечного Інтернету. Інтернет є таким, яким ми створюємо його щодня: він є кращий і доброзичливий настільки, наскільки кожний з нас є ввічливим та позитивним онлайн. 

Давайте познайомимося із правилами проведення тренінгу. 

  1.                Цінувати час 
  2.                Говорити по черзі
  3.                Говорити коротко і не часто, по темі
  4.                Говорити тільки від свого імені 
  5.                Бути позитивними до себе та до інших (Бути  +) 
  6.                Правило додавання (Я + Ти + Ми)   
  7.                Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀ + ♂)
  8.                Правило добровільної активності
  9.                Правило конфіденційності  

Вправа 1: гра «Інтернет - дерево»

На дошці малюється дерево. Учасникам тренінгу  пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм».

Після виконання вправи порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет.

Вправа «Хто надіслав листа?» Написати позитивне побажання і приклеїти стікер до інтернет-дерева, поруч із їхніми нікнеймами. Власники нікнеймів відгадують, хто їм надіслав листа. В інтернет просторі важко зрозуміти, хто знаходиться по той бік комп’ютера. Висновок учителя: так само відбувається зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише вам листи, побажання, спілкується з вами. В Інтернет просторі не існує почерків, тому ніколи не здогадаєтесь, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону. То ж будьте завжди обережними під час користуванням Інтернетом.

Вправа 3:  Гра «Хто більше?»        Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?

Вам пропонується поділитися на команди. Кожна команда  за 3 хвилини повинна написати  якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна. Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово. Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.

Вправа 4: «Ситуації»

А тепер давайте з вами розберемо декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в інтернеті, та з’ясуємо що ж треба робити в таких ситуаціях.

Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте.

Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Переяславі-Хмельницькому. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

 

 

 

Лист 3.

Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.

(учні відповідають на листи, обґрунтовуючи)

Вправа 5:  Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

Виберіть, будь ласка, один із двох варіантів відповідей (А або Б) той, котрий найкраще підходить для опису вашої поведінки в Інтернеті й відзначте його галочкою. У цій анкеті немає правильних або неправильних відповідей.

Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

1. Коли вам сумно ви:

А)  заходите в Інтернет;

Б) не відчуваю необхідності в Інтернеті.

2) Коли Ви проводите в Інтернеті менше часу, ніж завджи…

А) відчуваю себе подавлено;

Б) емоційний стан не залежить від того, скільки часу я проводжу в Інтернеті

3. Моє захоплення Інтернетом…

А) заважає моєму навчанню, роботі, відносинам з людьми поза Інтернетом;

Б) не заважає навчанню, відносинам з людьми.

4. Більшість моїх знайомих…

А) не знають скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті;

Б) знають скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті.

5. Я намагаюся…

А) зменшити кількість часу, яку я проводжу в Інтернеті;

Б)  не зменшувати кількість часу, яку я проводжу в Інтернеті.

6. Коли я не в Інтернеті, то…

А) Часто думаю про те, що там відбувається;

Б)Я рідко думаю про нього.

7. Я надаю перевагу…

А) спілкуванню з людьми та пошуку інформації через Інтернет, а не в реальному житті;

Б) не завжди вдаюся до допомоги Інтернету, коли мені потрібно знайти інформацію або поспілкуватися.

Ключі. 

Вибір варіанта "А" оцінюється в 1 бал, вибір варіанта "Б" - 0 балів.

Від 0 до 3 балів  - не зловживаєте Інтернетом.

Від 3 до 5 балів - звичайний користувач, але інколи забагато часу проводите в Інтернеті.

Від 6 і вище Ви занадто багато часу проводити в Інтернеті. Озирніться навколо - на світі є стільки цікавого, поспілкуйтесь з друзями.

Вчитель.

Думаю, цей коротенький тест допоміг вам визначитися з рівнем поведінки та подумати над тим, добре це чи погано.

А зараз давайте разом сформулюємо правила розумного користувача Інтернету.

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  1.                Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2.                Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3.                Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4.                Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5.                Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6.                Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

Підсумок тренінгу.

Наш тренінг дійшов логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з тренінга. Давайте запакуємо наші валізи. Що ви в них покладете?

        (Учні висловлюють свої думки, що їм запам’яталось з проведенного тренінгу, що стане їм корисним у житті)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федорова Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
826
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку