Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Сценарій виховної години "Що таке дружба і вміння дружити?"

Про матеріал

Сценарій виховної години, презентація "Що таке дружба і вміння дружити?" для 5 класу. Розширить та поглибить знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі.

Перегляд файлу

 

 

Мета:

  •     Навчити розрізняти справжню дружбу і товаришування, слідкувати за культурою міжособистісного спілкування. Розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі.
  •     Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, сприяти створенню дружнього дитячого колективу
  •     Виховувати звичку уважно ставитися до товаришів, чемне ставлення учнів одне до одного; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.

Обладнання: аудіозапис сучасної розважальної музики, плакати з прислів'ями та приказками на тему дружби («Друга шукай, а знайшов — тримай», «Дружба та братство дорожчі за багатство та ін.), аркуші паперу, олівці,  паперові листя дерева.

 

Дерево міцне корінням,

а людина — друзями.

Народна мудрість

 

Учитель оголошує тему уроку, план та епіграф. Наголошує, що наприкінці уро­ку учні повинні пояснити слова епіграфу — розв'язати проблемне завдання.

Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

У Святому письмі є багато посилань на дружбу. Наприклад: «Правдивий друг любить за всякого часу, в недолі ж він робиться братом», «Є товариші на розбиття, та є й приятель, більше від брата прив’язаний».

Зараз  усі ви – школярі. Основна ваш праця – навчання. Воно вимагає вміння жити в колективі, довіряючи одне одному, організованості, дисципліни, відповідальності за свої слова та вчинки. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу, шанувати старших, довіряти й поважати товаришів.

Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним.

Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч – о – пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви принесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Щоб дискусія була відвертою створити в класі атмосферу довіри і взаємоповаги. Досягти цього можна, зокрема, посилаючись на «Правила дискусії».

  • Якщо хтось говорить – слухай. Слайд 2
  • Кожний говорить по черзі, а не всі водночас.
  • Якщо хочеш висловитись, підніми руку.
  • Не перебивай того, хто говорить.
  • Не смійся, коли хтось говорить (за винятком, якщо хтось жартує!)

 

Завдання № 1 Слайд 3

 

Гра «Кошик»

Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.)

Після обговорення відповідей учні або вчитель підбивають підсумки.

Висновок. Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

  • Завдання № 2 Слайд 4

 

З чого починається дружба і вміння дружити.

Робота в групах.

Учні повинні записати по три ознаки початку дружби.

(Можливі відповіді: ходили разом у дитсадок; поряд живуть; познайомилися у школі, на вулиці, святі, у спортивній, музичній чи школі мистецтв, на занятті гуртка; разом відпочивали в санаторії, таборі відпочинку та ін.)

Завдання № З

Чи всі ми вміємо дружити?

Групам необхідно навести приклади того, чи вміють вони дружити і що, на їх думку, головне у дружбі.

(Можливі відповіді: допомагати одне одному; не видавати секрети друга, бути відвертим, щирим з другом, не ображати, ділитись, вміти пробачати, довіряти дру­гові, мати спільні справи та інтереси та ін.).

Завдання № 4

Складання правил товаришування.

  1. Бути щирим, відвертим.
  2. Не видавати секретів інших.
  3. Ділитися з друзями (другом).
  4. Не ображати друзів.
  5. Не боятися попросити пробачення.

Завдання №5

Кого ми називаємо другом.

Гра «Мій друг (подружка)».

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

Завдання № 6

За що ми цінуємо своїх друзів?

Учні повинні проаналізувати свої виступи під час гри. «Мій друг (подруга)» і назвати головні риси, притаманні справжнім друзям.

Колективна робота: учні по черзі називають риси, які, на їхню думку, притаманні справжньому другові, не повторюючи вже названі.

(Можливі відповіді — вірність, взаємодопомога, взаємоповага, відвертість, щирість, поступливість, щедрість, прихильність та ін.)

 

Гра «Я почну, а ти - закінчуй» Слайд 6

  • Друг – це той, хто …
  • Мого кращого друга я ціную за …
  • Справжній друг ніколи не …
  • Я можу бути гарним другом, тому що …
  • Дружити – це значить …

Завдання № 7 Слайд 8

Практична робота

(І, ІІ Варіант)

Практична робота

І - Варіант

Розфарбуйте запропоновані Вам предмети одягу.

 

Відтінків якого кольору вийшло найбільше?

_______________

 

Практична робота

ІІ - Варіант

Розфарбуйте запропоновані Вам предмети одягу.

Відтінків якого кольору вийшло найбільше?

_______________

 

Червоному кольору надають перевагу люди з альтруїстичними схильностями. Як правило, одяг, в якому переважає такий колір, носять сміливі, вольові, рішучі й товариські люди. Тим часом ті, кому цей колір не подобається, швидше за все, страждають комп­лексом неповноцінності й не прагнуть бути в центрі уваги.

 

Жовтогарячому кольору надають перевагу ті, у кого добре роз­винена інтуїція, або невиправні мрійники.

 

Жовтому кольору надають перевагу ті, хто любить спокій і мир; як правило, з такими людьми завжди легко спілкуватися. Шану­вальники цього кольору впевнені в собі, своїми діями вони прино­сять задоволення тим, хто їх оточує; вони швидко знайомляться з новими людьми, дають слушні поради, не зосереджують увагу на своїх невдачах.

 

Зелений колір приваблює того, хто бажає якомога швидше до­сягти мети, є надзвичайно наполегливим і не схильним до комп­ромісів. Як правило, таким людям важко перебувати в колективі через свою прямолінійність і критичність.

 

Синій колір — це колір скромних і м'яких людей. Зазвичай, ті, хто надає перевагу цьому кольору, легко знаходять собі приятелів у будь-якому колективі, схильні йти на компроміс, не дратівливі й завжди готові допомогти у важку хвилину.

 

Рожевий колір виказує емоційних і вразливих людей. Ці люди аж ніяк не прагматики, вони готові любити увесь світ і прагнуть зробити його добрішим.

 

Коричневий колір полюбляють шанувальники норм, правил та традицій. Зазвичай, це статечні люди, з гарним матеріальним становищем, вони чітко знають, що добре, а що погано.

 

Білий колір виказує охайних акуратистів. Але, на жаль, він дає обмаль інформації, за допомогою якої можна розкрити психологію людини.

 

Чорному кольору надають перевагу ті, хто не дуже впевнений у сьогоднішньому дні й у своєму становищі, для шанувальників цього кольору життя розфарбоване в похмурі тони.

 

Сірому кольору надають перевагу обережні люди; вони готові сто разів подумати, перш ніж прийняти якесь рішення, але й від нього можуть відмовитися в останню мить. Як правило, ці люди надзвичайно обережно налагоджують стосунки й не схильні заво­дити нові знайомства.

 

Завдання № 8

Підібрати по три прислів'я та приказки про друж­бу, друзів.

  • Дружба та братство – дорожче багатства.
  • Друзі пізнаються в біді.
  • Дружний табун і вовків не боїться.
  • Дружба – найбільший скарб.
  • При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.
  • Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.
  • Життя без друзів неповноцінне.
  • Людина без друзів, що дерево без коріння.
  • Без друзів погано жити, іноді – неможливо.

Завдання № 9

Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння. Аналіз ситуацій.

 

Ситуація 1 Слайд 12

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».

  •   Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це?
  •   Чи правильно вчинив учень?
  •   Хто має вимити парту?

 

Ситуація 2 Слайд 13

Тарас дружив з Андрієм і дуже пишався цією дружбою. Андрій добре вчився, відповідально ставився до виконання домашніх завдань. Тарасові ж часто було ліньки сидіти над уроками. І тоді він звертався до друга з проханням дати списати розв'язані задачі і виконані вправи. Одного разу Андрій йому рішуче відмовив. Між друзями спалахнула суперечка.

  •   Чи правильно вчинив Андрій?
  •   Чи можна взаємини між хлопцями назвати дружніми?
  •   Чи відомі вам приклади такої «дружби» між людьми, в основі якої лежить користолюбство?

 

Ситуація 3 Слайд 14

До Ігоря додому прийшов Володя.

Володя. Вмикай телевізор, наші грають!

Ігор. Не можу. На завтра не підготував українську літературу.

Володя. Облиш ти свої уроки, пропустимо ж перший період!

Ігор. Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

Володя. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.

  •   Чи правильно вчинив Ігор?
  •   А що б ви зробили на його місці?

Тарас дружив з Андрієм і дуже пишався цією дружбою. Андрій добре вчився, відповідально ставився до виконання домашніх завдань. Тарасові ж часто було ліньки сидіти над уроками. І тоді він звертався до друга з проханням дати списати розв'язані задачі і виконані вправи. Одного разу Андрій йому рішуче відмовив. Між друзями спалахнула суперечка.

  • Чи правильно вчинив Андрій?
  • Чи можна взаємини між хлопцями назвати дружніми?
  • Чи відомі вам приклади такої «дружби» між людьми, в основі якої лежить користолюбство?

Завдання № 10

Розв'язання проблемного питання.

Учні на основі здобутих на уроці знань роблять висновки щодо епіграфу уро­ку, прислів'я — «Дерево міцне корінням, а людина –  друзями».

 

Творча робота «Дерево дружби». (слайд №15)

- Діти, як ви думаєте, а чи може дружба розпастися? Із яких причин вона може розпастися?

- Давайте з вами спробуємо відкрити секрети дружби. Попрацюйте в групах і створіть правила дружби. Напишіть ці правила на листочках.

Кожна дитина виходить, зачитує своє правило і прикріплює до дерева.

 

Підсумок.

Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

Наш сьогоднішній урок про дружбу закінчений. Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння. Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди. Дотримуйтесь прислів’я: «Один за всіх і всі за одного».

Молодці діти! Ви з усіма завданнями впоралися добре! Я вами задоволена.

1

 

doc
Додав(-ла)
Кравченко Інна
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку