Підготувала:
Вчитель початкових класів
Євдокименко Ю. М.
Тема. Бережи красу природи
Мета:
залучати батьків до природоохоронної діяльності
Обладнання: Малюнки та фото птахів, звукозапис голосів птахів, фото дітей з батьками, стінгазета «Збережемо красу природи».
Форма проведення: літературно-музична композиція
Хід заходу
Вчитель. Добрий день і в добрий час,
Завітали ви до нас,
Всіх гостей вітаємо,
Подивіться, що ми знаємо!
(подивіться, як ми птахів зустрічаємо)
Вчитель. З року в рік ми з нетерпінням чекаємо весну. Ми лічимо дні, коли птахи на своїх крилах з далекого вирію принесуть весну красну.
Учениця. Надійшла весна прекрасна.
Многоцвітна, тепла, ясна.
Ніби дівчинка в вінку.
Ожили луги, діброви,
Повно гомону, розмови,
І пісень в чагарнику.
Учениця. Вже весна прийшла в оселі,
Розквітла земля та рясний
садок,
І летять веселі зграї
Радісних пташок.
Швидше любі прилітайте,
Ми вас бачимо здаля,
І з весною привітайте,
І лісочки і поля.
Ми вже хати збудували
На деревах з гілочок,
Щоб ви нам пісні співали
І ловили комашок.
Загадка. У садочку, біля школи
Ми зробили їм будови
Птахи навколо обдивились,
Засміялись й оселились.
- Діти, хто це? (Шпаки)
- Вірно, молодці!
- ось послухайте спів цього чудового птаха.
Звучить спів шпака.
Учень. Прилетіли шпаки,
Дорогі співаки,
Поселились у теплі квартири.
Скрізь лунають пісні - -
То співці голосні
За шпаківні нам дякують щиро.
Шпачок. Прибув я весну зустрічати.
З далекого теплого краю
Невтомно летів я сюди.
Я знаю, я знаю,
Що найкращі – це рідні сади.
- Ми оглянули шпаківні, виготовлені вами. Залишилися задоволені.
Дякуємо за роботу. Влітку знищимо всіх шкідників саду та звеселимо своїми піснями.
Вірш «Суперечка на шпаківні»
Цей випадок був у квітні
З півдня птиці прилетіли
Танув сніг
А горобця виганяли із житла.
Появився ти тут звідки?
Чорний шпак питає спритний
-Забирайся геть, нахабо!
- Не піду, моя це хата.
-Я всю зиму тут ховався
Від морозу рятувався
А тепер гніздо будую-
Процвірінькав горобець.
Але шпак не відступає
Горобцю відповідає:
-Дім від батька я здобув
Я господарем тут був.
Геть! Скоріше забирайся
І на очі не з’являйся!
Але тут з’явився Вова
Він зробив шпаківню нову.
Горобець переселився
І з сусідом помирився.
Учениця. Вірш «Перекинута шпаківня»
Вчитель. Я гадаю, що наші діти разом із батьками міцно прикріпили до дерев свої шпаківні. Шпаки тільки дякуватимуть їм за це.
Шпачок. А що ви, діти, знаєте про нас, шпаків?
Вчитель. Наші юні орнітологи приготували інформацію про шпаків.
Учень 1. Шпаки – невеликі птахи з густим жорстким пір’ям,
Яке нерідко має металевий блиск.
Учень 2. Довжина тіла приблизно 23 см, вага коливається від 68 до 79 грам., шия коротка, розмах крил до 39 см.
Учень 3. Шпаки можуть влаштовувати гнізда у різноманітних місцях: у дуплах дерев, під дахами, у норах берегових ластівок, і навіть використовувати гнізда інших птахів., але охоче вони заселяються у шпаківні.
Учень 4. Шпаки частіше розселяються окремими сім’ями, але цілком можуть утворювати цілі колонії.
Учень 5. Пара шпаків наносять 5-6 яєць. А через 14 днів з’являються шпаченята. Шпаки до 250 разів на день приносять їжу своїм пташенятам.
Учень 6. За час гніздування сім’я шпаків поїдає 7800 жуків і личинок. Тільки за сніданок шпак з’їдає 50-60 комах. Та найбільше полюбляє сарану.
Учень 7. Шпаки – чудові пересмішники. вони відтворюють голоси інших птахів.
Гриць дивується, питає:
Що за пташка так співає:
Як горобчик цвіриньчить,
Мов сорока скрекотить,
а ще інколи бува,
що кричить, немов сова!
Хто ж виспівує отак?
То ж звичайно співає шпак.
Учень 8. У зоні АТО шпаки навчилися імітувати звуки падаючих мін, чим створюють серйозну проблему для терористів.
Вірш «Відлетів шпачок у вирій»
Відлетів шпачок у вирій
Є що їсти в чужині
Та йому в журбі й замрії
не співаються пісні
лине в рідний край думками,
де вродився, де зростав,
де уперше слово «мама»
по шпачиному сказав.
Сняться йому гай і поле
І шпаківня біля школи
Де він літо літував.
Навіть кіт рудий, вусатий
Що на нього полював.
Вчитель. То яка ж користь від шпаків і взагалі від птахів?
Вчитель. Наш клас працює над програмою «Бережи красу природи»
Програма має екологічне і соціальне значення.
Діє постійно: осінь – зима-весна-літо
На протязі року ми створювали різні проекти, проводили акції.
Мета: підтримка чистоти та порядку на території школи та мікрорайону, допомога пташкам, озеленення. Формування у громади екологічної свідомості.
Результати: виготовили годівнички, посадили дерева та квіти, повісили шпаківні, залучили батьків та громаду.
Вчитель. У нашому класі навчається творча дитина, це-Гусак Крістіна, яка до кожного завдання вчителя відноситься творчо і відповідально. Ось представлені її роботи. А у цьому їй допомагають дідусь з бабусею.
Вчитель.
- Краса природи- справжнє диво.
Все неповторне і живе,
Де не поглянь: скрізь так красиво!
Учень. Краса у небі голубому,
Де білі плавають хмарки.
Краса у сонці золотому,
У полі та біля ріки.
Учениця. Краса у кетягах калини,
Що червоніють край вікна.
Краса і в томує, дитино,
Що в світі ти така одна!
Учень. Краси у лісі є багато,
та й в кожній квіточці вона.
де росте сосна крилата,
і павутинка, мов струна.
Учениця. Поглянь на синє-синє небо,
На листя, квітку й на росу,
Уважно глянь навколо себе
І вчися бачити красу!
Учениця. Ми, учні нашої школи, урочисто обіцяємо:
Всі: Станемо дружно на захист природи.
Хай у наших глибоких криницях
буде чиста джерельна водиця.
Хай там рибка по волі гуляє.
Не стріляти у нього з рогатки.
Будем пильно його доглядати.
Бо вони є Землі легені.
І нехай все містечко йде за нами.
Краще хай цвітуть квітки.
Зацвіте, як червона калина!
Звучить пісня « Одна калина»
Вчитель проводить підсумок.
Ось і закінчився наш виховний захід, але робота над екологічним проектом разом з батьками продовжиться й надалі. А його результати будемо підводити щороку разом.