Сценарій виховного заходу для учнів 3-5 класів "Людина починається з добра"

Про матеріал

Цей сценарій розроблени для того, щоб створити в учнів уявлення про морально-етичний зміст їхніх стосунків з навколишнім світом, формувати почуття чуйності і доброзичливості, вчити виявляти шанобливе ставлення до оточуючих; узагальнити знання учнів про правила поведінки; виховувати людяність, милосердя в душах дітей.

Перегляд файлу

Виховний захід

для учнів 3 – 5 класів.

Людина починається з добра.

Мета: створити в учнів уявлення про морально-етичний зміст їхніх стосунків з навколишнім світом, формувати почуття чуйності і доброзичливості, вчити виявляти шанобливе ставлення до оточуючих; узагальнити знання учнів про правила поведінки; виховувати людяність, милосердя в душах дітей.

                              Хід заняття                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

  1.                Організація заняття.

Розташувати стільці по колу.

  1.            Представлення теми заняття.

( На дошці запис: людина починається з 

Вчитель. На дошці записано тему сьогоднішньої розмови, але ви бачите, що останнє слово теми закрите. Подумайте і напишіть на аркуші, яке слово на вашу думку слід дописати.

(Робота в групі „Велике коло”)

Призентація роботи в групі. (Кожен учень зачитує своє слово, вчитель найбільш повторюване слово записує на дошці).

Висновок: отже на сьогоднішній виховній годині ми знову вернемось до того слова, на якому можна з впевненістю сказати тримається світ. Це слово - добро. Прочитайте, діти, запис на дошці: „Людина починається з добра.”

Очікувані результати.

То про що ж ми сьогодні будемо вести розмову?  Про добро.  Ця розмова не буде першою на тему добра, вона просто буде продовженням наших попередніх бесід.

Щоб ви, діти, хотіли з’ясувати для себе під час сьогоднішньої виховної години? Подумайте хвилинку і дасте свої відповіді (застосовується інтерактивна гра „Мікрофон”).

На дошці запис. З’ясувати:

  1. Що ж таке „добро”?
  2. Де воно живе?
  3. Яка родина у слова „добро”?
  4. В чому суть слова „добро”?
  5. Для чого потрібно творити добро?
  6. Чи в змозі ми творити добро у 8-9 років?

ІІІ. Основна частина.

 А для того щоб відповісти на дані запитання ми об’єднаємось у групи і надалі так працюватимемо.

  1.              Прошу всіх порадитись; зробити висновок і приготуватись до презентації спільної думки на питання „То що ж таке добро?”

(Робота в групах)

  1.              Презентація думок.

Одже добро це: добре слово, лагідна усмішка, допомога, підтримка. (На дошці - висновки дітей).

  1.              Вчитель. Кожна група висловила свою думку, але згадайте, як на уроках крім розповіді я використовую і наочність. Ось і сьогодні я також приготувала певні предмети. (Показую пігулку). Що це таке?

А скажіть, чи пігулка має відношення про добро?

Мабуть багатьом із вас подобається професія лікаря. Це саме вони виписують рецепти від хвороб. У мене в руках картки з людськими хворобами:

Адже саме ці хвороби заважають добру. Ваше завдання: придумати засіб, який допоможе позбавитись людям негативних якостей і стати добрим.

Гра  „Рецепти доброти”

(Діти працюють у групах)

  1.                 група виписує рецепт від злості;
  2.                 група – від грубості;
  3.                 група – від ліні;
  4.                 група – від егоїзму.

Презентація спільної думки.

Висновок: добро переможе зло.

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від звіра.

Хай оживає істина проста:

Людина починається з добра

 Кажуть діти, що коли народжуються дитина, Бог запалює на небі зірку і посилає до дитини ангела-охоронця. У вісні ангел цілує немовля тричі: в чоло – щоб росло розумним, в руки – щоб було трудолюбимим, в серденько – щоб було добрим.

 В руках у мене запалена свічечка, вона спалахнула ніжним полум’ям. Я підійду до вас і ви скажете, що вона дає для вас означає? (тепло).

Так, полум’я свічечки, як і душа людини тягнеться вгору. Свічечка – це неживий предмет і та дає нам тепло, то що ми повинні давати тим, хто поруч біля нас? Мабуть, набагато більше, ніж може дати неживий предмет.

 Дискусія наша продовжується і зараз кожна група складе невеличкий твір-міркування до нашої теми (робота в групах).

 Презентація творів-міркувань „Чому людина починається з добра?”

 З першим ранішніми промінчиками сонце посилає дітям свою посмішку. І не раз ми замислюємось „ Який день у нашому житті найкраще запам’ятався?”

Мабуть той, коли вам люди, що поруч вас, сказали щось приємне, коли вам допомогли, підказали, зробили подарунок. А це все, як можна назвати? (Добро!) Людина без добра немислима. Від одного доброго слова стає краще на душі і вже на краплинку радіснішим стане життя зі своєю найвищою наукою – мудрістю, в якій панує доброта.

 Кожна людина має свій дім, птахи – гніздо, лисиці – нору, а як на вашу думку, де ж місце доброти, де живе добро? (Використовується інтерактивна вправа  „Мікрофон”).

Але ж добро живе не саме. Воно має свою родину. Подумайте, діти,  і назвіть мені родичів добра.

ІV. Рефлексія.

  1.               Що ж цінного ви взяли з нашої дискусії? (Відповіді учнів. Що добро творити просто. Що людина без добра це не людина. Що якщо і захворіла людина негативними рисами, то її можна вилікувати. За добро ніколи не треба чекати нагороди.)
  2.               Давайте поглянемо на дошку. Чи виконали ми завдання, чи в змозі дати відповіді на поставлені питання?
  1. Людина починається з добра, тому що ...
  2. Суть слова добро…
  3. Чи зрозуміли ви, прослухавши оповідання, як можна помітити добро.
  4. Для чого творити добро?
  1. А ще одним із завдання було: виробити в собі бажання творити добро. Хіба не в змозі ви уже зараз твороти добро?

 І на закінчення виховної години давайте переконаємось чи правильно ви зрозуміли, що людина і добро крокують поруч. Розкажіть, яку добру справу ви виконали за цей тиждень?

 Перед вами скарбничка. Ви напишете на аркуші паперу, яку добру справу ви вже вирішили зробити після нашої бесіди. (Діти кидають аркуші в скриньку.) Через тиждень на наступній виховній годині ми відкриємо і дізнаємось, чи дотримуєтесь ви свого слова.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, 5 клас, Сценарії
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку