Сценарій виховного заходу
«Наша славна
УКРАЇНА!»
Тема: «Наша славна Україна!»
Програмовий зміст: продовжувати вчити розуміти зміст понять Батьківщина, Мала Батьківщина, Україна. Формувати у дітей узагальнені уявлення та елементарну систему знань про козацтво. Закріпити знання про символи українського народу.
Розвивати зв’язне мовлення, почуття любові до художнього слова; морально-патріотичні емоції та почуття; стійкий інтерес та позитивно-емоційне ставлення до історичної спадщини народу.
Виховувати любов до рідного краю, матері та відчуття елементарної відповідальності за майбутнє України.
Обладнання: музичний супровід «Віночок українських пісень та таночків», тематичні ілюстрації, матеріал для художньої праці.
Вчитель: Добрий день вам, добрі люди.
Хай вам щастя й доля буде.
Не на день, не на рік,
А на довгий, довгий вік!
Вчитель: З прадавніх часів до нас дійшов звичай зустрічати гостей хлібом на рушнику. Ось і сьогодні ми вітаємо наших гостей хлібом і сіллю.
Вчитель: Ну що ж мої любі діти, шановні гості, час розпочинати нашу телепередачу.
Вчитель: На землі великій є одна країна – неповторна, гарна, як ота калина. І живуть тут люди добрі, працьовиті і скажу до речі ще й талановиті. Землю засівають і пісні співають. На бандурі грають і вірші складають: про ліси і гори, і про синє море, про людей і квіти, ріки-полонини. То скажіть же діти, що це за країна?
Діти: Наша славна Україна.
Вчитель: Сьогодні наша телепередача присвячена Україні.
Діти: Розповімо ми вам сьогодні билини
Про минуле та сучасне нашої України.
І буде жити наша слава
У серцях та добрих справах.
Вчитель: Діти, а що ви знаєте про нашу Батьківщину?
Діти: Ми є діти українські,
Хлопці та дівчата.
Рідний край наш – Україна,
Красна та багата.
Діти: Ми малі, та всі ми друзі,
Ми – одна родина.
Та найбільша наша мати –
Ненька Україна.
Діти: Хоч про тебе, Україно,
Ми ще мало знаєм,
Та чомусь серденьком щиро
Ми тебе кохаєм.
Вчитель: Дякую. Дійсно кохаєм, бо слово України – дороге для кожної людини, яка живе на Україні. І ми всі вимовляємо його з гордістю та любов’ю. Бо нема без кореня рослини, а нас, людей, – без Батьківщини. І сьогодні ми з вами ще більше дізнаємося про нашу країну.
Вчитель: Діти, а з чого почалась Україна для кожного з вас?
Діти: Із маминого слова – колискової пісні.
Вчитель: Пісня колискова –
То найперша мамина розмова.
Пахне вона м’ятою і літом,
Чебрецевим і суничним цвітом.
Пісня в мандрівку нас закликає.
Чуєте? Десь колискова лунає.
– Малята, давайте згадаємо колискову та й заспіваємо.
(Діти співають колискову)
Вчитель: Ось і кожен з вас згадав свою маму – скільки тепла, ніжності в цьому слові. Це найдорожча людина, якій ми завжди будемо вклонятися і не забуватимемо говорити теплі слова.
Діти: Мамо, тобі низесенько вклонюсь.
Діти: Мамо, за тебе Богу помолюсь
Діти: Мамо, прийду я знов на твій поріг
Діти: Мамо, ти найдорожча за усіх.
Вчитель: Ой, малята, подивіться – до нас гості прибули (танок).
Діти: Це ж хлоп’ята-козачата. Ми раді вас вітати.
Вчитель: А хто з вас знає, хто такі козаки?
Діти: Це вільні люди. Це далекі наші пра-пра родичі, а ми їх пра-пра внучата. Вони захищали наші землі від ворогів.
Діти-козаки: Щоб більше ви знали, ми зараз вам розповімо.
Діти (1): За Дніпровськими порогами,
За південними дорогами,
За степами за широкими
Наші прадіди жили.
Діти (2): Мали Січ козацьку сильную,
Цінували волю вільную,
Україну свою рідную,
Як зіницю, берегли.
Діти (3): Будем, хлопці-запорожці,
Завжди пам’ятати:
Хто безсилий – той безкрилий,
Тому не літати.
Діти (4): Гей, ви, хлопці-запорожці,
А де ж ваша сила?
Чи свою козацьку силу
Ви не розгубили?
(Народна гра)
Вчитель: Дякуємо вам. Залишайтеся на передачі.
Вчитель: Давайте поглянемо на карту України. Скільки тут великих міст і маленьких містечок, селищ, сіл. А от найбільша українська річка. Знаєте, як вона називається?
Діти: Дніпро.
Вчитель: Так, Дніпро. А по берегах Дніпра розкинулося старовинне місто – столиця нашої України. І зараз ви скажете його назву.
Діти: Київ.
Вчитель Звідки взяла початок наша держава? А кожна держава має свою символіку. А чи знаєте ви, яку?
Діти: Прапор, Герб, Гімн.
Вчитель: Якого кольору прапор? Що означають ці кольори?
Діти: Жовтий – це колір хліба, зерна, життя. Блакитний – небо, вода, мир.
Синьо-жовтий прапор маємо,
Синє небо, жовте жито.
Прапор свій оберігаємо.
Він – святиня, знають діти.
Вчитель: Що вам відомо про Герб? Чому він має форму тризуба?
Діти: Наш герб – тризуб.
Це воля, слава, сила.
Це батько, мати і дитя.
Це сила, мудрість і кохання.
Вчитель: Який третій символ?
Вчитель: Державний гімн України – урочиста пісня «Ще не вмерла України…» (слухання гімну).
Вчитель Крім національних символів є ще й народні. Та спочатку ми з вами пограємо в гру: я починаю прислів’я, а ви продовжуєте.
1. За рідний край – життя віддай.
2. Та земля мила – де мати народила.
3. Рідний край – земний рай.
4. Людина без Вітчизни – як соловей без пісні.
5. Рідна земля – і в жмені мила.
6. Без верби та калини – немає України.
(Заходить українка. Загадує загадки про калину)
Калина: Що ви про мене знаєте?
(Діти відповідають)
Вчитель : Червона калина є символом отчого краю, усієї неньки України.
(Калина запрошує на хоровод)
Калина: Пучечки калинки беремо,
Хоровод свій почнемо.
Вчитель: Дякуємо тобі, Калинко. Залишайся з нами.
Вчитель: Батьківщина для кожної людини починається з найближчого оточення – з рідного селища, рідної вулиці, рідного садочка, школи. Це наша «Мала Батьківщина».
Вчитель: А як називається селище, в якому ми живемо? Що ви знаєте цікавого про нього? (Історія назви селища)
Діти (разом): Золочів.
Вчитель: А яка річка протікає?
Діти: Уди.
Вчитель: Ми всі з вами дуже любимо своє селище і завжди цікавимося його життям.
Вчитель: Ми все любимо в своїм краю.
Найбільше – матінку свою
Ласкаву, радісну, єдину.
Разом: Любимо свою Золочівщину.
Вчитель: Діти, я гадаю, що для вас рідним куточком є наша школа, наш клас, наша родина. Наша маленька батьківщина має свою пісню.
Ми – маленькі школярики
Веселі, сміливі.
Хочем жити і зростати
В своїй Золочівщині,
Бо вона для нас єдина,
Тут ми народились.
Хай завжди тут світить сонце,
І будуть всі щасливі.
Вчитель Я пропоную створити свій герб.
(Сонце – пшоно, голуб – манка, квіти – кукурудза, гречка…)
Вчитель: Щоб сонце світило,
Щоб мир був завжди.
І поряд, тримаючись за руки,
Добро і дружба йшли.
Вчитель: Ось ми маємо і свою пісню, свій герб, і обов’язково створимо прапор. Хоча ми й маленькі, але ми дуже важливі для своєї Батьківщини. Ми всі її діти і дуже любимо її. І від нас залежить її майбутнє.
Від люблячого серця кожної дитини
Пісня лине про рідну Україну.
(Пісня «Наша Україна»)
Вчитель: Ось і закінчилася наша передача. Настав час попрощатися з нашими гостями.
Діти: Хай добро панує у вашому домі.
І мир нехай буде завжди.
Здоров’я міцного і щедрої долі
Бажаєм на довгі роки.