Сценарій виховного заходу
Тема: «Природничий КВК»
Мета: формувати в учнів пізнавальний інтерес; поглибити,розширити знання дітей про природу, про вплив поведінки людини на природу; сприяти розвитку уваги, інтелекту, ерудиції, пам'яті; вчити помічати прекрасне навколо себе; розвивати пізнавальну активність учнів, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку, навички міжособистісного спілкування; виховувати бережливе ставлення до природи та навколишнього середовища; культуру спілкування під час роботи в групі.
Обладнання: демонстраційний матеріал: ребуси, зображення птахів, тварин; звукозапис голосів птахів, відеоролики до пісень, відеоролик «Бережіть природу», схеми правил поведінки у природі; кольорові квіточки, назви зупинок,надруковані слова назви тварин у конвертах.
Хід гри
І. Організаційний момент
Старайся, пробуй, живи,
Розум, увагу прояви.
Активним і уважним будь.
І про природу незабудь!
Сьогодні ми проведемо з вами КВК на природознавчу тему. Дві команди змагатимуться за звання НАЙЕРУДОВАНІШИХ та НАЙВИНАХІДЛИВІШИХ знавців природи, а глядачі їм у цьому допоможуть і підтримають.
Учасники всі наші
Кмітливі та відважні.
Знайомтеся, будь ласка,
З командами і ви.
(Представлення команд)
Бажаю я командам
Всі рифи обминати
І швидко перемоги
Знайти координати.
Пливіть собі сміливо
Через моря наук!
Знання вам допоможуть,
Як рятувальний круг.
А щоб змагання було чесним,
Ми запросили журі почесне.
(Представлення журі.)
Ще непроста є справа:
Хто буде визначати,
Яка команда перша
Почне відповідати?
Капітани підходять і вибирають квіточки з номерами, в якому порядку будуть грати команди. Звучить фрагмент пісні «Я і природа» проводиться жеребкування. На обговорення завдань вам надається 1 хв.
ІІ. Основна частина
Перший конкурс традиційний - «Привітання команд» (5 балів)
Команда 1
В КВК ми бажаєм хай суперник програє,
А як ми щось не знаєм — не біда.
Ми кмітливі і завзяті,
Тож не будем програвати,
Хай веселою буде ця гра.
Ми «тваринки» яскраві і веселі.
Грати будем без зупину з вами залюбки.
Команда 2
В КВК зіграти хочем ми,
Побажайте нам в змаганнях перемоги,
А команда наша «Птахи»,
Гарний настрій ми візьмем на допомогу.
Хоч завдання не легкі –
Їх ми зробим залюбки.
А програєм, то не будем сумувати.
Хай ніхто не програє,
Дружба лише виграє,
І веселим й незабутнім буде свято.
Команди займають свої місця за столиками.
Другий конкурс – «Розминка» (7 балів)
Послухайте уважно вірш:
Є в півника червоні чобітки,
А в котика м’якенькі рукавички,
Картузик є у кротика такий,
Що затуляє від проміння вічки.
У песика є м’ячик надувний,
У коника є золоте сідельце,
Є кожушок у білочки пухкий,
А в зайчика під кущиком кубельце.
Кожна команда отримує аркуш паперу, на якому зліва надруковані назви тварин, а справа – назви предметів, які у них є.
Третій конкурс - «Посади клумбу» (5 балів)
На столі розкладені квіти в яких містяться надруковані запитання. Учасники команд по черзі підходять, беруть квітку з запитанням і дають на них відповідь. Якщо відповідь правильна – беруть квітку і «садять» в кошик (на парті стоїть кошик в який діти застромлюють квіти). Кожна квітка в клумбі – 1 бал для команди.
Всім знайомі ці гілки
Й шишки довгі , мов свічки. (Ялинка).
І оспіваний в піснях,
Дрібне листячко на нім,
Що й казати - гарний дім! (Береза).
Але кажуть що, вродлива.
Я стою у срібнім листі,
У червоному намисті. (Калина).
А осінню опадає.(Листя).
Четвертий конкурс - «У світі тварин»
Вихователь: Тварини – невід*ємна частка нашої природи. Це невичерпна різноманітність форм, способів та місць існування. Кожна тваринка необхідна для гармонії і взаємного існування.
Відгадайте загадки:
Хвіст у неї як в лисиці.
Хаточка в дуплі –
Височенько від землі. (Білка)
На бесіду із нашим півником.
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід. (Лисичка)
Охоче йде на полювання.
Ви відгадали, хто такий?
Кажіть відразу, без вагання! (Вовк)
бо нерівні ноги маю.
Довгі вуха, куций хвостик.
І не кличу вовка в гості. (Зайчик)
Влітку - вулики ворушить. (Ведмідь)
Діти а давайте пограємо з вами в гру можна не можна!
Охорона природи
(Діти грають у гру “Можна – не можна”. діти називають “можна” чи “не можна” так робити)
- Кричати голосно в лісі… ( не можна).
- Ламати гілочки дерев… (не можна).
- Садити дерева… (можна).
- Годувати в лісі птахів… (можна)
- Руйнувати мурашники …(не можна).
- Вішати в лісі шпаківні …(можна).
- Залишати в лісі сміття …( не можна).
- Розпалювати в лісі багаття …(не можна).
- Рвати в лісі квіти оберемками… ( не можна).
Фізкультхвилинка з музичним супроводом.
П’ятий конкурс – «Ягідний»
Вихователь: Кожна команда отримає кошик, в якому розміщені різнокольорові кружечки з літерами. З кружечків кожного кольору потрібно викласти назву лісової ягоди.
МАЛИНА
СУНИЦЯ
ОЖИНА
ЧОРНИЦЯ
ШИПШИНА
ЖУРАВЛИНА
Звучить музика, діти складають слова!
Шостий конкурс – «Заморочки із бочки»
- Діти, ви довели, що багато чого можете, але ваші знання про природу ми ще перевіримо.
Ця торбинка незвичайна
Зовні вона дуже гарна
У ній є маленькі бочки,
А в тих бочках - заморочки.
По одному представнику від кожної команди дістають із торбинки по дві бочечки із завданнями: дати відповідь на питання, або продовжити речення. Про готовність відповідати команди сигналізують картками.
Сьомий конкурс – «Буду я природі другом»
Вихователь: А зараз я попрошу усіх вас, діти, стати в коло. Робіть те, що я скажу.
1. Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів, то сплесни у долоні над головою.
2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то тупни ногою.
3. Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то підстрибни.
4. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руки.
5. Якщо тобі подобаються квіти –– посміхнися.
6. Якщо до твоєї кімнати залетів джміль або інша комаха і ти намагаєшся випустити її на волю, то змахни руками.
7. Якщо ти підібрав приблудне кошеня, то простягни руки вперед.
8. Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе –– простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.
Вихователь: Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу природу – матінку.
Підсумок заняття.
- Сьогодні було багато сказано і почуто про ставлення людей до природи.
Пам’ятайте, діти, що тільки ваше добро збереже чарівний світ природи, а отже, і життя на землі. Нехай ними будуть сповнені ваші серця. Творіть добро скрізь і завжди. Перемогла дружба!
1