Цей сценарій стане в нагоді класоводам, які у кінці 4 класу проводять випускний. Тривалість свята триватиме до 1 години. Підготовча робота складатиметься із розучування пісень, як правило під час уроків з музики. Ведучими можна взяти дівчаток з попереднього набору.
Прощавай початкова школа
Термін проведення : травень.
Класовод:
Шановні гості, любі діти!
Дозвольте Вас оповістити,
Що готувались ми завзято
Провести тут веселе свято.
Під веселу шкільну пісню заходять 2 ведучих.
Ведучий 1: Доброго дня!
Ведучий 2: Доброго дня, дорогі наші вчителі, шановні гості, любі діти!
Ведучий 1: Ми безмежно раді сьогодні бачити всіх Вас у цій святковій залі, яка за мить наповниться веселим, дзвінким сміхом нашої гучної дітвори.
Ведучий 2: Через якусь хвилину сюди завітають школярі, які переступили першу, але дуже відповідальну сходинку шкільного життя, закінчили навчатися у школі першого ступеня.
Ведучий 1: Отже, наші випускники.(Ведучі називають прізвище та ім’я учня, ті в свою чергу заходять у клас по черзі)
(Під веселу музику заходять випускники.)
Добрий день вам, батьки й діти!
Гарне свято навідало нас.
Будемо разом радіти –
Для канікул настав час!
Чотири роки, мов чарівна казка,
Минули в перемогах і поразках
До школи ми щодня ходили,
За партами разом сиділи
І паростки дружби шкільної Зростили ми разом з тобою!
Закінчилися важкі уроки
І веселі перерви теж!
У дітей стало менше турбот
І свобода тепер без меж!
4 учень:
До школи прийшли малюками
З щоденниками ц олівцями
Тут літери перші вивчали
І перші книжки прочитали.
5 учень:
Середня школа нас вітає
Нехай же на святі лунає
Святкова, весела і трохи сумна
Пісня наша шкільна!
(Виконується пісня «Рідна школа»)
Ведучий 1: Ми щиро вітаємо Вас, наші дорогі друзі. Сьогодні - велике шкільне свято, бо незабаром ви станете учнями школи ІІ ступеня.
Ведучий 2: А пригадуєте, як декілька років тому, вас, зовсім ще маленькими , зніяковілими, школа зустріла на святі Першого дзвоника і гостинно відчинила свої двері, запросила у світлі просторі класи.
Ведучий 1: Здається, що ніби тільки вчора ти мандрував сторінками Букваря, старанно виводив перші слова… Сценка
(Дівчинка сидить за партою, чути нявкання)
Дівчинка:
Мурчику, годі нявкати,
Я літери буду вивчати!
(Чути кукурікання)
Не клич мене, Петю, облиш!
Я вчитися буду, ану киш!
(Хтось кличе дівчинку)
Я кинула ляльку, сиджу і мовчу,
Ой, ніколи гратись, бо літери вчу!
Учитель: Олександро, а скільки літер ти вже вивчила?
Дівчинка: Ой, багато! Аж 33.
Ведучий 2: І все-таки здорово почувати себе маленькими.
Ведучий 1: А от ти себе пам’ятаєш першокласником?
Ведучий 2: На жаль, не зовсім.
Ведучий 1: А от наші юні друзі про це частенько згадують. Навіть і сьогодні хочуть заспівати про перший рік шкільного життя.
(Хлопчики виконують пісню «Школяр»)
7 учень : Так, колись ми були маленькими.
8 учень: І називали нас кошенятами, крихітками, зайчиками, курчатами й навіть каченятами.
(Випускники виконують «Танок каченят»)
(Лунає дзвінок.)
Ведучий 1: А який зараз урок?
Випускники : Рідна мова!
(Виконується пісня «Рідна мова»)
(Лунає дзвінок.)
Ведучий 2: Показали ви нам граматику, а тепер покажіть математику.
(Випускники співають математичні частівки)
Ой, заграйте нам, музики,
Щоб почули всі навкруг,
Заспіваємо частівки
Про царицю всіх наук.
Дуже клопітно Наталці
До восьми додати п’ять,
На руках так мало пальців,
Треба чоботи скидать.
Ти чому питають, Васю, -
Приклади не розв’язав,
Калькулятор поламався, -
Тихо Вася проказав.
Розв’язав Андрій задачу
Тільки мінус не побачив,
От і вийшло, що лимон
Важить майже вісім тонн.
Каже вчитель: «Поділи,
Галю 60 на 3
Півуроку працювала
Ледве відповідь дістала.
Хай картоплі є десяток,
«Вчитель мову ще веде,-
Поділи на трьох дівчаток,
Скільки кожній припаде?»
( Лунає дзвоник.)
Ведучий 1: А зараз природознавство.
Галя каже: «Зайвий клопіт
І на що мені це знать,
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу, і хай їдять
Розв’язав задачу Петрик
Вийшла відповідь така:
Швидкість у велосипедиста
Більша, ніж у літака»
Кричить і гірко плаче Надя:
Ой, ти що?!
Та це ж частівка
Не математична!
Та зате вона, шановні,
Дуже симпатична!
Може, ви когось впізнали
В цих співаночках простих
Тож старайтеся не стати
На місця героїв цих.
Ми частівки проспівали,
Дуже ми старалися
Рахувати, діти, вчіться
І не помиляйтеся.
Сценка "На уроках природознавства"
Діючі особи: вчитель і учні класу
Вчитель: Хто може назвати п'ять диких тварин?
(Учень тягне руку).
Вчитель: Відповідай, .
Учень: Тигр, тигриця і ... три тигреняти.
Вчитель: Що таке дрімучі ліси? Відповідай, Євгеніє!
Учениця: Це такі ліси, в яких ... добре дрімати.
Вчитель: Дмитро, назви, будь ласка, частини квітки.
Учениць: Пелюстки, стебло, горщик.
Вчитель: Іване, яку книгу про знаменитих мандрівників ти прочитав?
Учень: «Жаба-мандрівниця»
Вчитель: Хто відповість, чим відрізняється море від річки? Будь Ласка, Катерино.
Учениця: У річки два береги, а біля моря - один.
(Учень тягне руку)
Вчитель: Що тобі, Микито? Щось хочеш запитати?
Учень :Олено Василівно, правда, що люди від мавпи походять?
Вчитель: Правда.
Учень Зайців: То-то я дивлюся: мавп так мало стало!
Вчитель: Ярику, відповідай, будь ласка, яка тривалість життя миші?
Учень : Ну, Олено Василівно, це цілком і повністю залежить від кішки.
(Учень тягне руку)
Вчитель: До дошки піде ... Олександра і розповість нам про крокодила.
Учениця (вийшовши до дошці): Довжина крокодила від голови до хвоста - п'ять метрів, а від хвоста до голови - сім метрів.
Вчитель: Подумай, що ти говориш! Хіба так буває?
Ученийя: Буває! Наприклад, від понеділка до середи - два дні, а від середи до понеділка - п'ять!
Вчитель: Вікторіє, скажи, для чого людям потрібна нервова система?
Учениця: Щоб нервувати.
Вчитель: Чому ти, Микито, кожну хвилину дивишся на годинник?
Учень : Тому що я жахливо турбуюся, як би не перервав дзвінок приголомшливо цікавий урок.
Вчитель: Хлопці, хто відповість, куди летить птах з соломинкою в дзьобі?
Учень Білків тягне руку вище всіх.
Вчитель: Спробуй, Білків.
Учень Білків: У коктейль-бар, Марь Іванна.
Вчитель: Теплякова, які зуби з'являються у людини останніми?
Учениця Теплякова: Вставні, Марь Іванна.
Вчитель: Зараз я поставлю вам дуже складне питання, за правильну відповідь відразу поставлю 12 балів. А питання таке: «Чому європейський час випереджає американське?»
Учень тягне руку.
Вчитель: Відповідай, Іване.
Учень : Тому, що Америку відкрили пізніше!
(Лунає дзвоник)
Ведучий 2: Але скільки б уроків щодня не було, всі із нетерпінням чекають на уроки фізкультури.
Учень :
Спасибі скажемо фізкультурі
За те, що в вас вже сила є,
Що нам, дівчаткам симпатичним
Красу і грацію дає.
Випускники виконують ритмічний танок.(Фізкультхвилинка «Райдуга»)
Ведучий 1:
Хоч сьогодні в нас і свято,
Тільки є одна печаль:
Вчителька не йде у п’ятий,
Розлучатися так жаль.
Учень:
Ми вас любимо так щиро!
Пам’ятайте й ви про нас
І в останнє ось цю пісню
Заспіваємо для вас.
(Учні виконують пісню Н.Май «Вчителі»)
Ведучий2:: Слово для привітання учнів – випускників надається класоводу ___________________
Класовод на фоні повільної мелодії читає.
Напутнє слово вчителя
Від рідної хати, дитино,
Тебе поведе у світ
Ота єдина стежина,
Що дарує красу і цвіт.
Красу блакитного неба,
Красу золотих ланів,
Красу пташиного щебету,
Красу людських почуттів.
Цвіт папороті і калини,
Цвітіння весняних садів,
Цвіт райдуги і шипшини,
Цвітіння мрій і надій.
Іди по стежці, дитино,
Даруй любов і тепло,
І пам’ятай, ти – людина!
Вчись, думай, твори добро.
Та де б не ходив ти світами,
Світ тебе приведе
До рідного дому, до мами,
Що завжди чекає тебе.
Життя тут твого колиска
Коріння тут є твоє
Родині вклонися низько – низько
І ніщо не здолає тебе.
(Класовод дарує вихованцям напутнє слово першої вчительки)
Ведучий 1: Шановні працівники школи, до вас звертаються наші випускники.
Учень:
Ви нам у школі умови створили,
Усе необхідне для нас робили
Завжди звертали велику увагу
на наші уроки, свята і розваги
За те, що уважні були ви до нас
Дуже вам вдячний 4 клас.
Учень 2:
І в день такий урочистий, святковий
Дозвольте вашу працю вшанувати,
І квіти ці , принесені сьогодні,
Від всього серця вам подарувати.
Ведучий 2: Цими скромними квітами учні 4 класу хочуть висловити подяку всьому колективу працівників школи. Адже педагоги створюють умови для навчання, а решта - комфортні умови.
.
(Випускники дарують квіти всім гостям – працівникам школи)
Ведучий 1: Все життя, починаючи з першої хвилини свого народження, вас, любі друзі, завжди супроводжує свята батьківська любов, помножена на доброту й терпіння. Світлий промінчик любові, тепло рідного батька і материнська молитва оберігають вас від життєвих негараздів.
Учень:
Рідні мами, рідні тата,
Ми вітаєм вас на святі
Ми вас любим щиро-щиро.
Вам бажаєм щастя й миру.
(Під аудіо запис «Пісні про рушник» батькам вручається подяка, яку читають по черзі ведучі, 1 учень дарує присутнім батькам квіти.)
Ведучі:
Подяка за щиру підтримку, сумлінну допомогу, за відчайдушне терпіння, силу наснаги, за « втрачене здоров’я» висловлюється ____________________
___________________(зазначаються батьки учня)
Ведучий 2: Так сталося, що основний тягар навчальних труднощів та подолання різних перешкод припав на плечі мам наших випускників.
Ведучий 1: Сьогодні у тісному крузі,
Згадаємо про мам ми, друзі
Ведучий 2: Ми любих мам із вашим святом
Повинні також привітати.
Учень 1: Спасибі, що нас пильно доглядали,
Змогли долати труднощі із нами,
Навчання – справа нелегка,
Ми всі бажаєм Вам добра!
Учень 2: Спасибі Вам і за роботу,
За руки Ваші і турботу,
За «пройдений» разом буквар,
Тепер стрибнем ми вище хмар.
Учень 3: За доброту, терплячість до нас,
Ми дуже вдячні Вам в цей час.
От тому увесь наш клас,
Хоче заспівать для Вас.
(Випусуники співають пісню Н.Май «Мама»)
Ведучий 2: Шановні дорослі – батьки, вчителі, гості, швидко промайнуло наше дитинство, побігло кудись і – не вернеться. Так само швидко промине воно і в наших діток
Учень:
Дні дитинства – наче плин води.
Проліта дитинство, та у спадок
Зостається пісня, повна згадок,
Пам'ять зостається назавжди.
(Випускниці виконують пісню «Чарівне дитинство»)
Учень:
Школа наша початкова,
Прощавай і будь здорова!
Нових діточок стрічай,
Та й про нас не забувай.
Ведучий 1:
Пригадайте, як бувало,
Ми до школи поспішали.
Хто нас кликав на урок?
Голосний шкільний дзвінок!
Кличе дзвоник цей до нас
Вже майбутній перший клас.
(Під аудіо запис пісні «Наташка – Первоклашка» заводить вихователь майбутніх першокласників)
Майбутні першокласники:
З цим веселим світлим святом!
Хочемо вам побажати
Щастя, радості й добра!
2.За свій клас ви не хвилюйтеся,
Все ми будем берегти.
До нових висот в науці
Будем впевнено іти.
3.Не забувайте, приходьте в гості до нас
У свій минулий четвертий клас.
Ми навчатися будем гарно,,
Щоб роки не тратить марно.
Разом:
А коли ми підростемо,
Теж у п’ятий клас підемо.
(Діти вручають квіти та медальки четверокласникам – випускникам.)
Ведучий 1: Наші випускники на згадку про себе вам також підготували у подарунок пісню із напутніми словами. Тож нехай вона залунає. (дівчатка беруть майбутніх первачків за руки та співають пісню «Вчать у школі», після співу випускники дарують невеличкі подаруночки на згадку про свято)
Учень:
Щастя і радість,
Наші тривоги-
Ми пам’ятаємо все.
Ось і весна!
А нас до порога
Заповідь людська веде:
Ведучий 2: Любі друзі! Робіть лише добро іншим, і буде добре вам. Несіть у світ із собою прекрасні, щирі, світлі почуття. І пам’ятайте, що
- Гордість може побороти
Усі: Щедрість!
- Бруд може побороти
Усі: Чистота!
Усі: Любов!
Усі : Стриманість.
- гнів задушить…
Усі : Терпіння!
- Лінощі переможе…
Усі: Працелюбність!
( під аудіо запис пісні «Дорогою добра» діти виходять із святкової зали)
1