СЦЕНАРІЙ ДО СВЯТА КВІТІВ
Ведучий: Добрий день, дорогі друзі.
Ведуча: І знову ми всі разом ...
Ведучий: Сьогодні ми хочемо запропонувати вам свято квітів.
Ведуча: Коли ми хочемо привітати найріднішу нам людину, ми несемо їй квіти...
Ведучий: Коли вперше юнак іде на побачення, він також дарує дівчині квіти.
Ведуча: Квіти, квіти, квіти... Як багато про них можна сказати. І, водночас, досить подарувати квітку, і в тих очах, які дивляться на тебе, спалахне щасливий вогник.
Ведучий: Та вони ж чарівні!
Ведуча: Так, про них можна говорити досить багато. Про те, скільки приємних хвилин вони приносять нам - людям.
Ведучий: Ой, подивіться (показує на квіти) скільки довкола багато різних квітів.
Ведуча: Так, дійсно. Цікаво, а які квіти краще вибирати, адже кожна квітка щось символізує, щось говорить про себе.
Ведучий: Напевно, так, як ви гадаєте?
Ведуча: А давайте запитаємо про це самих квітів!
(На сцену виходять дівчатка з фотографіями квітів і розповідають віршики)
Ромашка – ДЗЕБЧУК ХРИСТИНА
Я ромашка скромна і біленька,
На полях і в квітнику росту,
В мене серце жовте, золотеньке,
Ціле літо я цвіту, цвіту...
Всюди я своїх сестричок маю:
І на грядці, в лузі і в гаю —
Від Землі я сік живий приймаю,
Людям щедро все передаю.
Мир несу до хати і кохання,
В кольорі — невинність, чистоту.
Тож в букет ромашку без вагання
Ставте скромну, ніжну і просту.
Троянда – ДЗЕБЧУК АНАСТАСІЯ
Я квітка чарівна, чудова, незвичайна —
Відтінків, форм і різних кольорів,
Червона, біла, голуба і чайна,
Ну хто б всі кольори перелічив!
Але колючки завжди виставляю —
Це захисна реакція моя,
Так пелюстки тендітні захищаю,
Так честь і ніжність захищаю я.
Я радість, щастя і любов дарую
Завжди на святі і в буденний день,
Слова найкращі від людей я чую,
А скільки про троянду є пісень!
Гвоздика – ХОМАНЕЦЬ ДІАНА
До мене всіх прикована увага.
А я — Гвоздика, квітка-дивина.
Це мужність, стійкість і сама відвага —
Чоловікам призначена вона.
Як в гості ви йдете до чоловіка,
Найкраще з того, що б хто не приніс, —
На довгій ніжці чарівна гвоздика
Як визнання його найкращих рис.
Лілія – БЕРТАШЕВСЬКА ЛІЛІЯ
Я біла Лілія — це чистота і свіжість,
А ви зайдіть під час цвітіння в сад.
В нас грація підкреслена, і ніжність,
І дивний, тонкий, чистий аромат!
Тому то так дівчаток називають:
Дають дитині Лілія ім’я.
Дівчатка теж, як квіти, розцвітають,
Красунями стають такі ж, як я!
Айстра – ЖМУРКО РУСЛАНА
Я Айстра, хоч сумна, але багата
На різні форми, різні кольори,
Мене з любов’ю прийме кожна хата,
Мене так гріє сонечко згори.
А сум за тим, що літо догорає
І хмари насуваються сумні.
Та й холод аж до серця допікає
І обпікає пелюстки мені.
І кажуть люди, схожі ми з зірками,
Із самоцвітів народились всі.
Як диво-зорі, що вгорі над нами, —
Ми стоїмо у вранішній росі.
Жоржина – ІВАНОВА СНІЖАНА
Тепло і ніжність сонце віддавало —
Я кольори ввібрала геть усі.
І від тепла сама, як сонце, стала
Й пелю́сточки скупала у росі.
Я гарна квітка, квіточка-жоржина,
Про осінь нагадала вам, мабуть.
Тому я людям розказать повинна:
За мною скоро холоди прийдуть...
(Дівчатка-квіти виходять)
Ведучий: Мова квітів зародилася давно, кілька століть тому на Сході. Букет, як лист, приносив звістки, призначав зустрічі, висловлював почуття. Символіка квітів і на сьогодні збереглася. Айстра символізує сум, волошка - простоту і ніжність, мак красу і молодість, мальва - красу, дзвоник польовий - вдячність, троянда - кохання і здоров'я, ромашка - кохання і мир.
Ведуча: А ще з рослинами пов'язано багато прикмет. Нині доведено, що понад 400 представників флори по-своєму реагують на зміну погоди. Їх так і називають - рослини-барометри. Візьмімо, для прикладу, звичайну папороть. Якщо у неї скручене донизу листя - сподівайся на сонячний день, а випростане не забудь захопити з собою дощовика.
Ведучий: Придивіться і до жовтої акації: якщо її квіти сильно пахнуть і над ними в'ються комахи — бути негоді. Чи таке: вранці не розпустилися білі квіточки зірочника, мокришника або мальви - на дощ. Це ж саме віщують опущені долі й стулені листочки конюшини та квасениці, згорнуте суцвіття кульбаби, сплюснуті пелюстки паничів.
Ведуча: Квіти не тільки у вінок вплітають. На Україні віддавна поширився звичай класти у першу купіль дитина різні ароматичні рослини, промовляючи при цьому побажання. Використовували для цього квіти, які, за народними розуміннями, давали силу, здоров'я, доброту.
Ведучий: Так, у купіль хлопчика клали любисток (щоб любили), гілочку дуба, (щоб був міцний), барвінок (щоб довго жив), чорнобривець (щоб був чорнобривий).
Ведуча: А в купіль дівчинки - ромашку (щоб була рум'яна), калину (щоб красива була), любисток (щоб люб'язна була), яблуко (щоб була червоненька).
Ведучий: На Землі сила силенна квітів! Але у кожного народу є найулюбленіші — це квіти рідного краю.
Ведуча:
Пахне мальвами та любистком,
Свіжим сіном і листом м'яти.
І рум'яняться срібним блиском
Ружі біля старої хати.
Ведучий:
Полину сохнуть сизі віники,
Бузина одягнула шати.
Чорнобривцями пахнуть «півники»
І долоні рідної матері.
Ведуча:
І жоржини у сріблі-золоті
Знов приносиш ти лиш для мене...
Пахне айстрами моя молодість,
Матіолою та роменом.
Ведучий:
Є багато квітів запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у Рідному Краю.
Ведуча:
Є багато пташок голосних,
Любі-милі нам співи пташині.
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у Рідній Країні.
Ведучий:
Як багато різнобарвних квітів
Розцвітає на нашій землі.
Їх так люблять всі люди на світі,
І дорослі, і діти малі.
Ведуча:
Ніжні квіти дарують нам радість –
Радість серцю, душевне тепло.
Земля б стала сумна, як могила,
Якби квітів на ній не було.
Ведучий:
Нема жита без колосся,
Нема ночі без роси,
Якби в нас не було квітів,
То не знали б ми краси.
Ведуча:
Квіти ввібрали промінчики сонця
І веселкові палкі кольори.
Тішачи душу, цвітуть під віконцем.
Сонце всміхається квітам згори.
Ведучий:
Руки ласкаві ці квіти плекали,
Добрі серця їм любов віддали.
Гляньте, які композиції склали -
Диво букети на свято прийшли.
Ведуча:
А зараз запрошуємо кожен клас зайняти місце біля своїх композицій і захистити їх.
Ведучий:
Але спочатку я повинен представити наше журі, яке буде оцінювати ваші виступи і композиції. Це:
Ведуча: Отож розпочинаємо з _____ класу.
……………………………………………….
(Журі підводить підсумки, ведучі говорять)
Ведучий: Поки журі підводить підсумки, давайте відгадаємо загадки про квіти. Переможці отримають чарівні квіти.
Ведуча:
Хто красується на лузі
В золотому капелюсі?
І чекає на обнову —
Білу шапочку чудову? {Кульбаба)
Ведучий:
А ось ще одна загадка для вас!
Цвіте синьо, лист зелений,
Квітник прикрашає.
Хоч мороз усе побив —
Його не займає. (Барвінок)
Ведуча:
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не буде влітку! (Пролісок)
Ведучий:
Про яку квітку йдеться у цьому вірші?
На стрункій, високій ніжці
Біля річки, на лужку,
У косинці-білосніжці
Стрів я квітоньку таку.
Ясним оком жовтуватим
Усміхається мені.
Я хотів її зірвати,
А бджола сказала: ні! (Ромашка)
………..
(Журі оголошує результати конкурсу)
Ведуча: На цій щасливій ноті наше свято підходить до закінчення!!!
Ведучий: А зараз на нас чекає святкова ярмарка і дискотека!!! Запрошуємо всіх!!!
1