Сценарій виховного заходу " УКРАЇНА-ЄДИНА КРАЇНА"

Про матеріал

Цей урок має на меті формування в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави.

Перегляд файлу

УРОК

для учнів 7-8 класів

Тема: «Україна – єдина країна»

                                                        Хоменко Тамара Миколаївна,

                                                                            вчитель української мови та літератури,

                                              вчитель вищої категорії

    спеціалізованої школи №200 ім.В.Cтуса м.Києва

На Виноградівщині перший урок 1 вересня буде на тему "Україна - єдина країна"

Мета: формування в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави.

ЗАВДАННЯ: 

  •                               ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;
  •                               формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
  •                               формувати готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни;
  •                               виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.

Обладнання: зображення державних символів, географічна карта України, портрети відомих українців, афоризми про патріотизм, боротьбу за свободу тощо.

Епіграф до уроку: «Людина без Вітчизни, як соловей без пісні».

 

Хід уроку:

(На столі  учителя вишиті рушники, колоски, калина.

 Учні  та вчитель одягнуті у вишиванки)

  На дошці записано слово громадянин, а учні по черзі висловлюють свої думки щодо значення цього поняття. Якщо визначення підходять, то вони записуються на дошці одним із учнів класу.

Учитель:  Отже, робимо висновок,що громадянин України — це ти і я, це люди, які постійно живуть в Україні, люблять її і є патріотами своєї Вітчизни, готові захищати її територію, ідеали, працювати на її розвиток і процвітання, вчитись, удосконалювати свою майстерність, шанувати традиції, бути законослухняними, знати права і обов’язки, добре знати історію Батьківщини, традиції, мову, культуру, бути добрими, чесними, милосердними, працелюбними.

Патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій. ПАТРІОТИЗМ-. Слово прийшло з грецької πατρίς, що означає земля батька, предка.

Ведучий 1: Ми любимо нашу Україну, бо тут ми народились, вперше стали на ноги і пішли у світ тими стежечками, які простягаються від рідного порога у широкий світ. Для кожної людини наймиліша та земля, де вона народилася і виросла. Недарма ж у народі кажуть: «Де рідний край, там і рай, а де чужина — там домовина». «Добре тому, хто в своєму дому». Бо в своєму рідному краю кожна травинка людині допомагає, кожна квіточка дарує усмішку, кожна пташечка співає тільки для тебе

 

Виступ учнів:

1 учень:

 Тепло своїх долонь і розуму, і серця
Я Україні милій віддаю.
Люблю твої ліси, степи, річки й озерця,
Й ліричну пісню лагідну твою.

2 учень:

І українську мову чарівну й багату,
Та рушники у квітах на стіні.
Люблю наш щедрий рід, в садочку білу хату,
Й розлогий кущ калини при вікні...

 

3 учень:

Й криниці чисті при дорозі з журавлями,
І верби, що схилились до води.
До тебе, рідна, я горнуся, як до мами,
Ти серце полонила назавжди.

4 учень:

Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна і рідна, і єдина,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

 

5 учень:

Я — твій громадянин, я прагну підростати,
Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.
Моя свята і рідна, Україно - мати,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

 

Історична довідка становлення державності України

   Учитель:Становлення Української держави було тривалим процесом.

Після нападу татаро-монголів на Київську Русь українська державність деякий час ще зберігалась на заході країни. Уособленням її стало Галицько-Волинське князівство на чолі з Данилом Галицьким. Та в середині XIV ст. Українська держава повністю розпалась. Її землі потрапили в залежність від Литви, а потім увійшли до складу Польщі.
Наприкінці XV ст. виникла Запорозька Січ – козацька республіка, якою правили обрані більшістю гетьмани. Вона стала центром боротьби українського народу за визволення з-під гніту польської шляхти. У XVII ст. ця боротьба переросла в національно-визвольну війну на чолі з Богданом Хмельницьким, що привело до відродження Української держави.

    7 листопада 1917 р. в Києві було проголошено Українську Народну Республіку (УНР), до якої увійшли землі Центральної і Східної України. На противагу цьому акту 25 грудня 1917 р. у Харкові був проведений І Всеукраїнський з'їзд Рад, який проголосив Україну Республікою Рад. 13 листопада 1918 р. у Львові патріотичні демократичні партії проголосили   Західно - Українську Народну Республіку (ЗУНР).
22 січня 1919 р. відбулося об'єднання (злука) Західно - Української Народної Республіки і Української Народної Республіки в єдину державу під прадавніми українськими символами – знаком тризуба як державного герба і жовто-синього прапора.

    Зважаючи на спільність економіки, територіальну близькість, історичне минуле, тісні господарські і культурні зв'язки, рішенням Верховної Ради СРСР у 1954 р. Кримська область була передана до складу УРСР. Цим закінчилося формування території України. За Гельсінськими угодами 1975 р. державні межі в Європі визнані непорушними

Ведучий 2: Конкретним, реальним змістом наповнювався суверенітет України, що у кінцевому рахунку призвело до проголошення у серпні 1991 p. незалежності України.

Здобувши незалежність, народ України розпочав активну діяльність по створенню своєї демократичної правової держави. Ця розбудова розпочиналась в дуже складних умовах. Необхідно було перш за все здійснити перехід від статусу союзної республіки з обмеженим суверенітетом до статусу самостійної держави. Тому законом Верховної Ради УРСР від 17 вересня 1991 р. до Конституції були внесені зміни і доповнення, які мали на меті зміцнити державний суверенітет республіки. В розділі Конституції про зовнішньополітичну діяльність і захист Вітчизни розвивалися положення про підвищення ролі України як рівноправного учасника міжнародних відносин. Міжнародне співтовариство з розумінням поставилося до виникнення нової незалежної держави. Україну визнали понад 130 країн світу.

 

 

Виступ учнів:

1 учень:

Ось сивий замок над рікою,
Йому багато літ.
Він дивиться на світ з журбою,
Бо й сам старий, як світ.

 

2 учень:

 

Увесь у шрамах і руїнах:
Важкі були бої.
Подряпини від куль на стінах,
Автографи чиї?. .

 

 

3 учень:

 

Тож не брудніть священні стіни,
А квіти принесіть.
Це дорогі для всіх руїни.
Історію учіть.

Державні символи України

(на дошці вивішений плакат із державними символами України)

 

 Учитель: Згідно з Конституцією України, державними символами України є Державний
Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. Вони є важливим атрибутом сучасної держави, складовою її конституційного ладу

 Учень 1:Державний Прапор України

Прапор — це певного кольору чи кольорів і форми полотнище з емблемами та іншими прикрасами, яке є символом країни, території, організації, партії, навіть однієї особи. Залежно від ритуалу прапор кріпиться до древка, піднімається на щоглі, просто вивішується чи розстеляється.

Українські національні кольори — синій і жовтий. З давніх-давен українська земля була хліборобським краєм. Блакитне небо над золотою нивою — ось який прекрасний зміст нині вкладає у національні кольори кожен українець-патріот. Отже, наш прапор — блакитно-жовтий. А чи можна сказати, що він жовто-блакитний? Ні, оскільки за правилами геральдики (наука, що вивчає герби) кольори «читаються» згори донизу. До прапора виявляють пошану, схиляючи голову чи вклоняючись, а часом і стають на одне коліно. Військові віддають прапорові честь.

 Учень 2:Державний Герб України[

Великий Державний Герб України, згідно зі статтею 20 Конституції України, встановлюється з урахуванням малого Державного Герба, як його головного елемента, і герба Війська Запорізького, і затверджується не менше як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України.

Верховною Радою України ухвалена постанова "Про Державний Герб України", якою було затверджено «Тризуб, як малий герб України» i, відповідно, головний елемент великого герба. З найдавніших часів тризуб шанується як магічний знак, свого роду оберіг. Його зображення археологи зустрічали у багатьох пам'ятках культури, датованих першими століттями нашої ери. Перша згадка у літописах про такі знаки належить до Х століття. За часів Київської Русі тризуб стає великокнязівським знаком. Після київського князя Ігоря (912—945 рр.) при укладанні договору з візантійцями мали свої печатки з тризубами. Київський князь Володимир Святославович (980—1015 рр.) карбував тризуб на монетах, де з одного боку зображувався портрет володаря, а з іншого — тризуб.

Учень 3:Державний гімн України[

Державний гімн України — один з головних державних символів України поряд з прапором і гербом. Державним гі́мном є перший куплет та приспів пісні «Ще не вмерла України і Слава, і Воля»слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького. Офіційно його «Музичну редакцію» ухвалила Верховна рада України 15 січня 1992 року; слова гімну затверджено законом «про Гімн України» 6 березня 2003 року

 

Учитель: А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, її громадянином?

 Ведучий1:Добре вчитись, щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити користь.

 

 Ведучий 2:Брати активну участь у житті своєї школи.

 Учень1:Освіта — світло! Це запам’ятай!
У школі добре вчись.
І різні труднощі долай,
Лети до світла — ввись! ть у житті класу і школи, відчувати свою причетність до шкільного життя і до життя країни.

Учень2:Як будеш ти активним в школі, друже,
То з легкістю підеш в своє життя.
За все берися і старайся дуже,
То цікавішим буде майбуття.

 Ведучий1:Любити природу, берегти і примножувати її багатства: садити сади, ліси, квіти, розчищати джерельця, щоб не міліли річки. Турбуватись про майбутнє нашої держави.

Учень4:Чарівний світ, неначе казка!
В нім стільки дива є!
А ти вивчай його, будь ласка,
Усе довкіл — твоє!

Учень5:І небо чисте волошкове,
Та шепіт ніжних квіт.
Вербички листячко шовкове, —
Весь дивовижний світ!

 Ведучий 2:Берегти історичні і духовні пам’ятки нашого народу, не руйнувати, а вивчати і творити нову історію рідного краю.

 Учень6:Нехай ніхто не половинить
Твоїх земель, не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу й до Сходу,
Володарка земель і вод –
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ!

 

Учитель: Любов до Батьківщини народжується у той самий момент, коли народжується сама людина. Це святе почуття всмоктується із молоком матері, потрапляє у душу разом із повітрям, яким ти дихаєш. Саме слово «Батьківщина»  бринить якось тепло, зігріває тобі серце. Що б не трапилося у твоєму житті, які б негаразди й нещастя не переслідували тебе, завжди стає легше, коли подумаєш, що є в тебе твоя рідна Батьківщина. Рідна країна-ненька. На рідній землі, серед рідних людей, які розмовляють однією з тобою мовою, тобі легше дихати. Ти відчуваєш себе серед своїх, тобі вже не так самотньо й важко.

Виступ учнів:

 

Учень 1:Чудовий день у нас настав,

Сьогодні стала вільною країна,

І весь народ виходить на майдан,

Щоб привітати Батьківщину.

 

 

 

Учень 2:Ми здобули,ми волю здобули,

Як заповів колись Тарас Шевченко!

Кайдани скинули,порвали ланцюги

І знову стала вільна наша ненька!

 

 

Учень 3:З неї знущались,рвали вороги

На західну та східну поділили.

Та вже загоїлися рани і  всі ми

Один народ,одна сім'я єдина.

 

Учень 3:Знов сонце сяє і сади цвітуть,

І нашу землю вічну і єдину

Батьки нащадкам хай передадуть-

Квітучу ,вільну,незалежну Україну.

 

 

(На завершення кожному учню роздається конверт у якому знаходиться розрізаний макет мапи України. Потрібно відновити усю карту України. Після того, як діти складуть «свою маленьку Україну» на парті, вивішується величезна мапа України і учні порівнюють свої макети з оригіналом.

 

Учитель:Ви нашу землю,бережіть сини,

Хай вас ніщо не зможе роз'єднати,

Бо Україна в нас всього одна,

Одна на всіх,одна єдина мати!

 

                             (Учні  стоячи  виконують Гімн України)

Завантаження...
doc
Додано
11 липня 2018
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку