Дванадцять стільців або У пошуках скарбів
(сценарій випускного вечора)
Сцена святково прикрашена. Звучить мелодія шкільного вальсу.
Вірш у запису:
Ось між майбутнім і минулим,
Дитинством і безмежжям мрій
Неначе міст ми протягнули –
Чарівний вечір випускний!
Знайомтеся з випускниками ( назва закладу) ______ року!
Музика змінюється на більш ритмічну. Випускники виходять на сцену. Звучать їхні імена.
Вітаємо випускників (назва закладу) _____ року на урочистостях з нагоди вручення їм атестатів про повну загальну середню освіту!
Звучить Гімн України
Вип: Травневий день відлунює святково,
І сміх, і квіти, й гомін голосний…
Зібрало нині свято нас чудове –
Прощальний вечір, вечір випускний!
Вип: Ми сьогодні зібралися в залі
Проводжати дитинство своє.
Відлітає в замріяні далі
Сьогодення твоє і моє.
Вип: На атестат здали останні іспити,
У світ дорослий ми прийшли творить і мислити.
Ще вчора діти, а тепер – птахи на вильоті,
І свою долю хоче нам Вітчизна ввірити.
Вип: В далеку путь сьогодні вирушаймо,
Минулому не буде вороття.
З червоними вітрилами чекає
Нас корабель під назвою «життя»!
Вед. (за лаштунками): для вручення атестатів про повну загальну середню освіту випускникам (назва закладу) на сцену запрошуються: директор (назва закладу) (ПІБ) та заступник директора з навчальної роботи (ПІБ)!
Вручення атестатів
Після вручення випускники виходять за лаштунки.
Ведучий за лаштунками читає текст:
Зазвичай сценаристи випускних вечорів беруть за початок історії про випускників рік і день, коли ті прийшли до 1-го класу. Наша історія розпочалася раніше, коли трирічний (ім'я випускника) випадково побачив на екрані домашнього телевізора Остапа Бендера – героя відомого літературного твору «Дванадцять стільців». Екранізований Остап заполонив уяву малого і він почав уявляти себе таким же мачо.
На екрані – кадри з фільму – образ Остапа, а потім - випускник в образі Бендера
Пізніше, переглядаючи вкотре популярний фільм, хлопець щиро переймався пошуком скарбів із меблевого гарнітура (фото), а потім все частіше його стала переслідувати думка, що, можливо, не всі скарби ще знайдено, і, хто знає, може саме йому судилося їх знайти?
Хлопчик підростав, пішов до школи, у нього з’явилися однокласники, шкільні друзі і подруги, з’явилися нові захоплення і пристрасті, але щороку на екрани виходив улюблений фільм, не даючи згаснути надії на незліченні загадкові скарби, які ще можна знайти.
Одного весняного дня, коли у вікна класної кімнати лагідно заглядало сонечко, Сергійко поклав на парту портфеля, на портфеля – голову, і сам незчувсь, як задрімав (починається інсценування)
Ось звідси і починається наша історія - «Дванадцять стільців або у пошуках скарбів» (назва – на екрані, завіса закривається)
Завіса відкривається. На сцені – О. Бендер і Кіса. Вони дивляться на дорожній знак
( назва населеного пункту). Фото знака на екрані.
Кіса: Товаришу Бендер, а ви упевнені, що тут можуть бути скарби?
О.Б.: Ех, Кісо, у наш час не можна бути ні в чому упевненим. Але перевірити треба. Уперед!
Бендер співає:
Ні, я не плачу, і не ридаю,
На всі питання сам собі відповідаю:
Життя – це просто гра,
І доля в тім моя,
Що захопивсь цією грою я!
І в чому ж маю я вибачатись?
Від послуг ваших я не смію відмовлятись.
Хіба ж і мій талант,
Й душі моєї жар
Не заслужили скромний гонорар?
Хай біситься вітер жорстокий
В тумані житейських морів!
Біліє мій парус такий одинокий
На фоні стальних кораблів.
О.Б.: Так, а ось і об’єкт нашої пильної уваги (на екрані – табличка (назва закладу)
Кіса: Дивуюсь я вам, товаришу Бендер. Ну звідки у школі скарби?
О.Б.: Кісо, тут у деяких класах меблі ще дореволюційні, а тому потребують нашої пильної уваги!
Кіса: Ви впевені?
О.Б.: Слухайте, ми маємо випробувати цей шанс!
Дзвенить дзвінок. Мимо Кіси і О.Б. пробігають учні.
Хлопчик: Дядь, слухай, дядь, дай кепку поносити! Ну дай кепку поносити!
О.Б.: Може, тобі ще ключ від учительської, де журнали лежать? (до Кіси): О, молодь пішла!
Кіса і Бендер оглядають приміщення школи. Назустріч їм випускники: з портфелями, щось обговорюють, жестикулюють. Побачивши О.Б. і К., вітаються
Бендер: Молоді люди, дозвольте відрекомендуватися: кореспондент незалежної профспілкової газети «Меблі України» Остап Бендер, а це – ведучий рубрики «Меблі освіти» Іпполіт Матвійович.
Кіса піднімає капелюха на знак привітання.
Бендер фамільярно бере під руки дівчат, проходиться по сцені, говорячи:
Бендер: Нас цікавить питання еволюції шкільних меблів та їхній вплив на засвоєння знань учнями.
Випускники переглядаються. Бендер до Кіси, роздратовано
Бендер: Працюйте, ви, журналіст…
Кіса: Е-е-е… ( Бендер дає йому блокнот і ручку. Кіса з готовністю бере.) Ось ви, наприклад, пам’ятаєте, за якими партами сиділи у першому класі? Які стільці були під вами, за яким столом і на якому стільці сиділа ваша перша вчителька?...
Вип: Ну звичайно, ми пам’ятаємо і наш перший клас, і нашу першу вчительку, і те, за якими партами ми сиділи.
Кіса з Бендером непомітно зникають. Випускники співають
"Сторона моя" з репертуару О. Білозір)
Наче в небі птах з вирію
Поворотний шлях міряю,
Йшли у перший клас з вірою у справжнє чудо.
Все тоді було перший раз,
Посмішки усі лиш для нас.
Ті щасливі дні, радісні, я не забуду.
Засумую я, вчителько моя,
Пригадаю клас,
І, звичайно, Вас.
Хай в житті щастить Вам у кожну мить,
Буде все гаразд, пам’ятайте нас!
Тут зустріла нас вчителька,
Повела у клас вчитися,
З добротою зустрітися,
Здійснити мрії.
Пам’ятає нас – знаємо,
Вчительку свою вітаємо!
Нас її любов лагідно
В житті зігріє.
Під час пісні на екрані – фото чи відео випускників у першому класі.
Випускник спускається до зали, запрошує на сцену першу вчительку.
Вона вітає учнів.
Вип: Вчителько найперша, рідна,
Ну як не дякувать в цей час
За те, що розум, щедрість, вміння –
Все віддавали Ви для нас!
Вип: Сьогодні Вам – найкращі побажання
І найтепліші сонячні слова.
Нехай здійсняться всі Ваші бажання –
Хай любить Вас і береже сім’я.
Вип: Хай Бог охороняє Вас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита.
Щасливі будьте і завжди здорові!
Усі: Вам многії і многії літа!
Випускники дарують першій вчительці квіти, проводжають до зали і залишають сцену.
Виходять Бендер і Кіса
Бендер: Кісо, я сподіваюся, ви не витрачали даремно часу? Які трофеї?
Кіса: Ніяких, командоре. Ці випускники ходили до першого класу в іншому корпусі. Зараз там ніяких меблів немає (на екрані – фото приміщень старого корпусу)
Бендер: Не нийте, Кісо! Нічого! У нас ще є новий корпус, так що засідання продовжується! (критично оглядає Кісу) Кісо, ви розбираєтеся в сучасній музиці? А в електронних ґаджетах? Кісо, ви хоча б знаєте, що таке блютуз? (Кіса ніяково посміхається. Бендер безнадійно махає рукою)
На сцену виходить класний керівник 11 класу із журналом в руках; заклопотана – поспішає на урок
Бендер: Шановна, якщо не помиляюся – класний керівник 11 класу?
А.О: Так, а у чому справа?
Бендер: Хочу до Вашого класу записати хлопчика.
А.О.: Чудово, ідіть до директора, пишіть заяву, приносьте документи - і просимо до нас!
Бендер: Та ні, я не назовсім хлопчика хочу до вас записати, а тимчасово – хоча б на день.
А.О.: Як це – на день?
Бендер: Ну просто дозвольте йому один день побути у вашому класі, він дуже подружився з вашими випускниками, а завтра ми мусимо їхати, він не переживе розлуки!
А.О. (вагаючись): Ну коли вже він у вас такий вразливий… А де хлопчик?
Бендер (підхтовшуючи Кісу) Ось, ось хлопчик!
А.О.: Це хлопчик?!
Бендер: Звичайно, хлопчик1 Хто скаже, що це дівчинка, нехай першим кине у мене камінь!
А.О.: Не морочте мені голову! (іде)
Бендер (до Кіси) Знаєте, як це називають сучасні діти?
Кіса: Як?
Бендер: Облом! Ех ви, темнота! Ну добре, ходімо! Хлопчика із вас не вийшло, придумаємо що-небудь інше!
Виходять
Випускники у класі. Заходить кл. кер. із журналом
Кл. кер.: Добрий день!
Вип: Добрий день!
Кл. кер.: (дивиться в журнал, робить помітки): Так, таблицю всі заповнили?
Вип: (разом):Я не встиг(ла)!
Кл. кер.: Чому?
Вип: Я фізику вчила!
Вип: А я біологію!
Вип: А я твір писала до ночі!
Вип: А я тести з української!
Кл. кер.: То, виходить, ви всі уроки вчите, окрім історії? Вона для вас така неважлива?
Вип: Та ні, просто ми знаємо, що ви нас завжди зрозумієте, ви ж наша класна мама!
Вип: А історію – ми ж стільки років вчимо її разом!
Випускники співають «Синяя птица»
Ми історію з вами вчили,
В нас і тиша була, і шквал,
З Вами разом її творили,
І сьогодні – її фінал.
Ця історія залишиться
У серцях наших назавжди,
Бо вона вже не повториться,
Ти не клич, не гукай, не жди.
Хоч, бувало, події й дати
Не вкладались до голови,
Та історію треба знати,
Бо її викладали Ви!
Ми цінуємо стиль сучасний,
І до Вас кожен серцем звик,
Бо ми знаємо, що Ви класний,
Дуже класний Ви керівник!
Класний керівник вітає випускників із закінченням школи
Випускники дарують їй квіти, проводжають до зали і йдуть за лаштунки
Виходять О.Б. і Кіса
О.Б. : Кісо, ви знаєте, що таке школа?
Кіса (ображено): Звичайно, знаю!
О.Б.: Ні, Кісо, ви не знаєте! Школа – це місце, де вчителі вимагають від учня знань з усіх предметів, у той час, як самі знають лише один!
Кіса: Яке відношення це має до наших скарбів?
О.Б.: Маєте рацію – ніякого! Здається, Кісо, нам потрібен помічник, бо ми з вами уже засвітилися у цій школі. Ви готові поділитися скарбами з третьою особою?
Кіса: (сумніваючись): Ну, якщо, відсоток невеликий…
О.Б.: Фе, Кісо, не будьте таким дріб’язковим! (співає)
Ні, я не плачу, і не ридаю,
Скарби шукати, друзі, я не припиняю!
І буде все о’кей, і точно знаю я:
Це не остання пісенька моя!
Я буду з вами цілком відвертий,
Що у досягненні мети я дуже впертий!
Я знаю – мій талант,
Душі моєї жар
Від вас заслужать скромний гонорар!
Хай біситься вітер жорстокий…
На сцені з’являється Асистент. Роззирається довкола.
А: Вибачте, я правильно потрапив - це (назва закладу)?
О.Б.: Абсолютно точно! Чим можу служити?
А: Я з інституту мистецтв, з профорієнтацією до випускників.
О.Б.: (до Кіси): Нам щастить! (до А.): Чудово, чудово! Ми проведемо вас до випускників! (до Кіси): І це буде абсолютно безкоштовно, Кісо! (заходять до класу; у класі стоїть м’який стілець)
О.Б.: Ось наші випускники!
А: Дуже приємно. Я – з інституту мистецтв, асистент. Запрошую на навчання молодих, талановитих, стильних, амбітних!
Вип: Ми із задоволенням!
А: Чудово! Запишемо ваші анкетні дані!
Асистент хоче сісти на стілець, але Бендер не дає, жестами показуючи К., щоб той зайнявся стільцем
О.Б.: Ні-ні-ні! Навіщо так поспішати? Треба ж прослуховування влаштувати!
Бендер шикує випускників у ряд, стає, як диригент
О.Б.: Виступає зведений зразковий ансамбль випускників (назва закладу)! Варіації симфонічної оди, яка виконується в мінорі і мажорі, дієзі і бемолі з виходом у крещендо! Арія із опери «Чому учать в школі».
- Розспів. (фонограма вокалізу Вітаса, випускники роблять вигляд, що співають);
- Математика! (співають: «Зумієм: раз, два, три - додати,
Раз, два, три - відняти,
Математика навчить!»);
- Зоологія! («Олені, олені, небриті і неголені»);
- Українська мова! («Реве та стогне»);
- Фізкультура! («Звеличені спортом»);
- Географія! («У кожного моря є свої хвилі»);
- Астрономія! («У кожного неба є свої зорі»);
- Музика! («Ой заграйте, музиченьки, заграйте, заграйте!»);
- Історія! "Буде й нам з тобою що згадати..."
- Загальний настрій! ( "І все буде добре у кожного з нас")
Асистент знімає усіх на відео.
Кіса тим часом виносить стілець за лаштунки.
Бендер схвально киває головою
А: Чудово, чудово! Це відео можна одразу до приймальної комісії! Ви готові артисти! Хто вас готував?
Випускники говорять на фоні ліричної мелодії
Під час монологу на сцені з’являються Кіса і Бендер. Кіса весь час хоче щось сказати, але Бендер відмахується від нього,зацікавлено слухаючи випускників
Вип: - Усе, що ми уміємо і знаємо – це заслуга наших учителів.
На екрані – фото учителів, уроків. Випускники дивляться на екран, перемовляються між собою, усміхаються
Кіса нарешті говорить
К: Командоре, стілець порожній!
О.Б.: Кісо, голова у вас порожня! Ви тільки погляньте на цих дітей, у них такі обличчя, неначе вони знайшли справжній скарб! Як вони про учителів говорили! (до випускників) Браво, молоді люди! Цікаво, а ваші учителі такої ж думки про вас?
Вип: Ми упевнені, що наші учителі нас люблять, незважаючи ні на що!
На екрані – відеозапис вітання від учителів
Кіса і О.Б. виходять
Вип:
Спасибі, що усіх ви нас любили,
Хоч і суворими були не раз,
За те, що ви нас думати навчили,
Вам дякує увесь наш дружний клас!
Вип:
За вашу ласку, чуйність і турботу,
За те, що підняли нас на крилі,
За повсякденну копітку роботу –
Спасибі, дорогі учителі!
Музичне вітання для учителів
Виходять Кіса і Бендер
О.Б.: Кісо, я стаю сентиментальним. Ще один такий удар по мої вразливій душі – і я відмовлюся від золота і діамантів і вступлю до педагогічного вузу!
Кіса (до глядачів:) Хоч би швидше!
О.Б.: Ви щось сказали, Кісо?
Кіса: Кажу, справді гарні дітки! Напевно, у гарних родинах виховуються, у гарних батьків…
О.Б.: Кісо, я бачу, ви хочете побувати у них у гостях?
К: (змовницьки): Я упевнений, що десь у якомусь гаражі чи сарайчику є старенькі, нікому не потрібні стільчики!..
О.Б.: Ви – голова! Ну що ж, спробуємо познайомитися з батьками випускників! Так, я – інспектор відділу освіти, ви – головний бухгалтер?
Кіса: Чому бухгалтер?
О.Б.: Ну, голова профспілки! Яка різниця? Терміново оголошуємо батьківські збори за темою: «Підготовка до ЗНО»! (телефонує): Алло, Вікторіє Леонідівно? Запрошую вас на збори! Алло, Наталю Іванівно! Сьогодні о 15.00 – батьківські збори! Світлано Анатоліївно! Ваша присутність на зборах обов’язкова!
Все, Кісо, чекаємо! (сідає за парту)
Вихід батьків
О. Б.: Доброго дня, сідайте, будь ласка! Радий познайомитися – інспектор відділу освіти Остап Бендер! А це – Іпполіт Матвійович, головний бухгалтер!
(Батьки переглядаються)
О.Б.: Так, які проблеми з дітьми?
Мама: Та які проблеми? Школу б закінчили нормально… Я питаю свою Настю : « Доцю , у тебе є надія, що ти добре складеш математику ?» А вона говорить: «Надія є, шансів немає…»
Мама: А я запитую свою : що ти збираєшся робити після школи? Відповідає: - Якщо пощастить, то нічого!
Заходять випускники. Бачать Бендера і Кісу
Вип: О, старі знайомі!
О.Б.: Кісо, засідання продовжується без нас! (до батьків): Термінові справи, вибачте! (виходять)
Вип: А ви чому такі серйозні?
Мама: Нас на збори викликали.
Вип: Сьогодні не збори, сьогодні випускний! І ми дуже раді, що ви, як завжди, з нами! Адже у нас за ці роки стільки всього було!
Вип: Мамо, а пам’ятаєш, я сказала татові: я заміж виходити не буду – буду з вами жити!
Мама: А він тобі відповів: - Не смій погрожувати батькові!
Мама: А мій (обіймає): патріотом росте! Я питаю: синку, що ти знаєш про нашу країну? А він: я нічого не знаю, і ворог нічого не взнає!
Мама: Дорогі наші діти! Ми давали вам багато різних порад. Ви їх сприймали, як гіркі ліки. Але сьогодні ми знову звертаємося до вас:
- Життя – це шанс! Використайте його.
- Життя – це виклик! Прийміть його!
- Життя – це скарб! Бережіть його.
- Життя – це таємниця. Пізнайте його.
- Життя – це пісня! Співайте його!
- Життя – це обов’язок! Виконайте його.
- Життя прекрасне!
- Усі: Бо це – ваше життя!
Батьки і випускники співають
(«Надежда»)
Б:Вже сьогодні вечір випускний,
Вам уже вручили атестати.
Світить вам промінчик золотий,
Треба вас із дому відпускати.
В:Ти, матусю, тільки, не журись,
Не сумуй, татусю мій рідненький,
І у вас цей вечір був колись,
Ваше хвилювалося серденько.
Б:Є думка єдина у нас:
Щоб справдились ваші надії.
В:Як будуть долари у вас,
То збудуться всі наші мрії.
Б:Ви так швидко, діти, підросли,
Нас про це, звичайно, не спитали.
Вчора ще маленькими були,
Спати нам із татом не давали.
В:Ви тепер треновані усі,
Обіцяєм – ніде правди діти,
Скоро ви – бабусі й дідусі
Будете із внуками сидіти.
Б: Є думка єдина у нас:
Щоб справдились ваші надії.
Хай буде у вас все гаразд –
І збудуться всі наші мрії!
Батьки читають вірші:
Дорогі наші діти, найкращі для нас,
Ми бажаєм вам щастя і долі.
Вам сьогодні з дитинством прощатися час,
А життя – не стежина у полі.
А життя – це дороги тернисті не раз.
А життя – це не сміх і не жарти…
Та не бійтесь нічого, у добрий вам час,
Світ чарівний і жити в нім варто!
Все здолати потрібно вам буде не раз,
Не впадайте у відчай, боріться!
Йдіть сміливо, у добрий вам, діточки, час!
Мрія кожного з вас хай здійсниться!
Хай вам ляжуть під ноги щасливі путі,
Горе й лихо хай всіх обминає.
Хай вам буде удача і щастя в житті,
І хай серденько ваше співає!
Батьки ідуть зі сцени
Вип: Дорогі наші батьки! Це ви дали нам наше життя – нашу пісню, наш скарб, наш шанс і наш найбільший обов’язок перед вами!
Наші серця завжди з вами, для вас – усе, чого ми досягнемо у житті і для вас – наша пісня!
Пісня для батьків
Виходять Кіса і Бендер:
Кіса: Мені здалося, чи я почув слово «скарб»?
О.Б. (задумливо): Не почулося, Кісо, але це не той скарб, про який ви думаєте. Виявляється, Кісо, на світі є ще й інші скарби!
К: Ну, не знаю, які ще можуть бути більші скарби за діаманти! Де ж мої діамантики? Слухайте, а може, звернутися до екстрасенсів? Я вже готовий поступитися маленьким процентом…
О.Б: На жаль, Кісо, наш час уже вийшов. Ми з вами - всього лише сон, ви забули? (до глядачів) Признайтеся, ви теж забули? А між тим, Сергійко прокидається. Тепер він точно знає, де шукати справжні скарби.
К: А як же ми?
Б: Кісо, ми з вами вічні, тому що вічні людські мрії про незліченні скарби, які десь обов’язково сховані. Ходімо, може, ще комусь приснимось!
Кіса і Бендер виходять
На сцену виходить заспаний Сергій
Сергій: Який дивний сон. Цікаво, а скільки часу я проспав?
Виходять дівчата
Сергій: Дівчата, давайте ваші портфелі донесу до класу!
Д: Що це з тобою? То навіть фотографуватися разом не хотів, а це – портфелі донесу!
С: Просто я дещо зрозумів недавно.
Д: І що саме? Що ми тобі допоможемо скарби шукати?
С: А ви мені вже допомогли їх знайти. Бо справжній скарб – це не золото і не діаманти, а щира шкільна дружба, яка була між нами цілих одинадцять років! І я буду берегти її усе своє життя.
Д: А ще справжній скарб – ті знання, які ми отримали у школі;
Д: Та любов, яку дарували нам учителі, батьки, наші шкільні друзі.
Вип: Однокласники, однокласниці,
Не забуду друзів ніколи.
На вітрилах життя не погаситься
Світлий вогник рідної школи!
ВАЛЬС
Вип: Дитинство наше – пісенька завзята,
Прийшла прощатися з тобою нам пора.,
І візьме на маленькі рученята
Тебе тепер прийдешня дітвора.
Вип: Пливи ж, кораблик наш дитинства милий,
В дзвінкий, чарівний, неповторний світ.
І прощавай! Тебе ми так любили!
Неси з років далеких нам привіт!
ФІНАЛЬНА ПІСНЯ