Виховний захід екологічного напрямку.Змістовний,цікавий сценарій "Виступ екогічної бригади"допоможе розрити екологічні проблеми нашого світу.Цікаві вірші,пісні,інсценування допоможуть провести незабутнє свято.
Сценарій виступу екологічної агітбригади «Паросток»
Мета: поглибити знання про різноманітність та вичерпність природи рідного краю, розкрити екологічні проблеми села як складові в контексті екологічних світових проблем;
розвивати творчі здібності учнів, вміння аналізувати і синтезувати матеріал, зібраний шляхом досліджень;
виховувати почуття малої батьківщини, формувати активну громадську позицію.
Обладнання: відео- та аудіозаписи, плакати-заклики.
Учень: У Всесвіті є така планета:
Зветься вона Земля.
Люблять її дорослі й діти,
Хоч вона і мала.
Все навкруги цвіте й буяє,
Щедрий дає врожай.
І нам життя Земля дарує –
Це найдорожчий дар.
(Відео – мультфільм «Людина і Земля»)
Учень:- Вас вітає команда юних екологів Балаклійщини
Всі – - Наш екогурток, значить, “Паросток” зветься.
Корінчики пустим до вашого серця.
- Від нашого міста не далеко, не близько
Десь так: кинеш палку – попадеш в Шевелівку.
- Щоб ясніше було – це наше рідне село.
- Екологічна стежина через всю Україну
Дорогу проклала, друзів з’єднала.
- Може й краще є десь село,
Та тільки у нас “Шевелівське джерело”
Учень: - Наш девіз: Природа наш дім,
Всі - Ми господарі в нім!
Учень: – Наше кредо: Люби і знай свій рідний край!
Всі – МИ
Учень: Ерудовані, екологічно підковані
Учень: Креативні, комунікативні;
Учень: Обдаровані, організовані;
Учень: Сміливі, справедливі.
Учень: Подивіться навкруг, що з природою стало,
Нічим дихати нам, люди всі у печалі.
Може десь ще в лісах ще щебече пташина,
Але в селищі у нас сум мелодії лине…
(Відео - пісня «Давайте збережемо») Співають на мотив пісні «Одна калина…»
1-ИЙ КУПЛЕТ:
Сумно, сумно аж за край -
Землю забруднили, плаче рідний край.
Гірко, гірко на душі –
Все живе зникає, наче міражі
Приспів:
Одна земля у нас, одна,
Хай буде чистою вона,
Людська рука нехай не нищить рідний край!
В нас небувалої краси
Річки, і гори ,і ліси,
Одна земля в нас, ти її оберігай!
2-ИЙ КУПЛЕТ:
Плаче, плаче вся земля,
Захисту благає наче немовля.
За природу ти подбай,
В нас вона єдина, це запам’ятай !
Приспів:
Учень: Ми – сучасне молоде покоління, живемо в епоху бурхливого розвитку науки і техніки, . Дедалі більше забруднення атмосфери, гідросфери та літосфери, накопичення великих обсягів відходів людської діяльності при одночасному виснаженні майже всіх природних ресурсів призвели до розвитку глобальної екологічної кризи.
А в тім, у всіх людей планети одні й ті ж проблеми: люди хочуть бути здоровими, довго жити, ростити дітей. А для цього потрібно лише ясне сонце над головою, чиста вода й голубе небо.
(Відеофільм по екології 2.)
Учень: Моя маленька батьківщина,
Її річки,сади, поля,
Немов уквітчана дівчина,
Немов вечірняя зоря.
Усе в ній нам серцю миле,
За все душа болить,
Коли летять птахи у вирій
Й прощальна пісня їх дзвенить.
Чи ще повернуться в країну,
Де є чорнобильська земля?
Де йде руйнація на зміну
І сохнуть трави і гілля?
Учень: А скільки вражених рослинок
Хворіє, чахне, помира!
Звіря шука собі будинок,
Та знаймо, друзі, що дарма.
Людина нищить і вбиває
І для утіхи, для краси.
Закони, звичаї всі знає,
Проте брудні її шляхи.
Шляхи до лісу і до річки,
Де стільки мертвого добра!
Там просто нічим часто дихать;
Людина ж все перевела!
Учень: – наша маленька Батьківщина:
Учень: край родючих чорноземів;
Учень: край хліборобства;
Учень: край прекрасних хвойних та мішаних лісів;
Учень: край, де синьою стрічкою плине наша Сіверський Дінець.
Учень: Отож наш край малий, чудовий,
Ростуть кущі в нім калинові,
І, крім полів, ще є садки,
Рослини всякі й нагідки.
Учень: Заводів, фабрик в Шевелівці немає,
Та конденсату смак літає!
Нікому дихать не дає –
Він власникам авто іде!
Учень: В Україні високий рівень забруднення повітря. Щорічно в повітря надходить 20 мільйонів тонн промислових викидів, а в річки і водойми 1 мільярд кубометрів шкідливих відходів. Збільшується кількість бездітних сімей.
Екологічна криза все більше нівечить природу нашої країни. Таке становище змусило уряд України в 1992 році визначити всю територію держави зоною екологічного лиха.
Відео 3.»Крик Землі»
Учень: Хай минають століття
І не гинуть суцвіття.
Хімікатам об’явимо бій.
Хай усі зрозуміють
Що найкращий край - то є свій!
Учень: Не обминуло екологічне лихо й гідросферу – водну оболонку. Без неї немислиме існування не лише людини, а й усього живого. Якщо уважно подивитися на карту світу, то можна помітити, що всі столиці держав і великі міста розташовані або на березі моря чи океану, або ж на березі річки чи озера.
Учень: І це не випадково, тому що вода потрібна була не лише для життя й
побутових потреб, але й як природний захист від нападу ворога.
Біля нашого селища теж багато водоймів. Ставки,річки і наше джерело. Завдання сучасників – зберегти їх!!!
Учень: Найкраще наше джерело ще не вмерло,
Не вмре ще сотні й сотні літ;
Відоме буде, як Говерла,
Дзеркально – чисте, без боліт.
Без бляшанок і без мазуту,
Без браконьєрів і сміття.
Ніхто не литиме отруту
Й не буде кидати гілля.
І візьме джерело в обійми
У спеку літню і страшну, -
І спрагу серця миттю зніме
Порушить тишу мовчазну.
Учень: І бризки, чисті та іскристі
Такі жагучі й вогняні,
Над краєм хлюпнуться імлистим,
Порадять мрії запальні.
І ми надіємось на чудо,
Що наше рідне джерело
Завжди водою повне буде,
В віки не висохне воно!
Наше джерело відоме і популярне. Про чудовий смак та якість його води знають люди у всьому Балаклійському районі. Багато людей із задоволенням вживають воду, але не всі дбають про чистоту біля джерела.
Учень: Одна з найближчих і найпоширеніших екологічних проблем для нас усіх – це забруднення сміттям сіл, лісів,водойм яке набуло глобального характеру.
Тож ми вважаємо, що:
Учень: сміття має потрапляти туди де воно найменш завдаватиме шкоди людям і природі, на сміттєзвалище;
Учень: звалище не повинно бути диким, а спеціально обладнаним;
Учень: сміття в жодному разі не можна спалювати.
Учень: А в нас частенько повесні
Горять собі узбіччя.
В диму насадження рясні.
Де ж людськеє обличчя?
Бо ж там згорають квіточки,
Личинки і звіринки,
Майбутні їхні діточки
І рідкісні рослинки.
Про це не думає, хто палить.
Найлегше кинути сірник –
Й нехай усі дарева смалять,
Стоять-бо чорні, як смітник.
Учень: Природа – багатство, природа – краса.
Усе наше братство мовляє слова:
“Земля наша рідна дає нам усе.
Тож доленьки гідна без втрати й пожеж”.
Без всього, що душить й руйнує життя.
Проблеми всі зрушим, дійдем до кінця.
Учень: В основі – закони дієві для всіх,
Для нас, українців, дорослих й малих.
Хай можем ми мало – підем до громад.
Єднаємося в коло й наводимо лад.
У селах, щоб чисто і красно було,
Щоб все, мов намисто, і грало, й цвіло.
Учень: Щоб перш ніж зрубати, ти щось посади,
Паркани і хати фарбуй і біли.
Порядок підтримуй усюди й завжди.
“Не можна бездумно з природою жить.
Із нею розумно лиш треба дружить!
Не словом, а ділом її рятувать.
Вкраїнським законам від зла захищать!”
Учень: Не засмічуєм річки,
Береги і потічки;
Без води не існує життя!
Чистоту понаводим,
Нову еру заводим –
До старого нема вороття!
Починаємо з себе.
Я звертаюсь до тебе:
“Не руйнуй, не вбивай, не пали!”
Флора, фауна просить:
Чорних рук не виносить.
Неймовірну красу збережи!
Всі - МИ:
Учень: Захисники природи, бережем грунти і води,
учень: І несемо слово в люди, хай воно повчальним буде.
учень: Хай чиюсь зупинить руку, хай всім стане за науку.
учень: Хай навчить на світі жити, світ прекрасний захистити
- Від людських жорстоких дій
Всі - Стань і ти з нами в стрій.
учень: І на творчім нашім злеті допоможи своїй планеті
За нащадків ти подбай,
Всі – Зроби кращим рідний край!
Фінальна пісня.
(Пісня на мелодію «Ми бажаєм вам»:)
В селах, де поля вже пустирі,
Де води немає в джерелі,
Де хорошу воду в бочці ждемо вічність ми,
Щоб було нам легко в тяжкий час,
Дуже треба кожному із нас ( 2 р )
Природу берегти.
Ми бажаєм вам завжди чистого повітря і води
І сонця промені хай завжди йдуть сюди.
Ми бажаєм щастя вам, і воно повинно прийти,
Тож рук ви докладіть і природу збережіть.