Сценарій "Ярмарок професій"

Про матеріал
Сценарій може бути використано при ознайомленні дітей молодшого шкільного віку з професіями
Перегляд файлу

Ярмарок професій

Мета: розширити знання учнів про різноманітні професії, які існують у наш час;

розвивати мислення, уяву, пам'ять, кмітливість, вчити бути спостережливими, вміти аналізувати інформацію;

виховувати повагу до праці людини, толерантність.

Корекційна мета: корекція сенсорного розвитку (розрізнення предметів, що стосуються певної професії), розвивати фонематичний слух, формувати правильну вимову звуків, зв’язного мовлення, корекція предметно – практичної діяльності, особистісного розвитку (створення ситуації успіху, підтримка)

Обладнання: презентація, дидактична гра «Хто де живе», малюнки учнів, сімейні фото, що показують професії членів родини, предмети, що стосуються різних професій.

Хід виховної години

І. Підготовчий етап:

1. Завдання дітям намалювати малюнки на тему: «Професії»

2. Принести родинні фото

ІІ. Змістовний матеріал виховного заходу

  1. Вступне слово вихователя

1-й учень. Давно усе в цьому світі прекрасному.

Є лиш мить між минулим і майбуттям

Саме вона зветься просто життям.

Тут живемо, тут самі обираємо

Стежку життя, по якій нам іти.

Ти став здоровий, молодець,

 Сміливим і умілим,

А чим порадуєш людей,

Яким хорошим ділом?

Вчитель. І щоб вибрати для себе ту чи іншу професію до душі, ми сьогодні прийшли на ярмарок професій

 Вправа «Мікрофон»

  • А як ви думаєте, чи можна прожити без професії?

1-й учень. Я вважаю, що без професії людині прожити не можна, бо в усі часи славилися хороші майстри своєї справи.

2-й учень. Я теж думаю, що не можна, бо улюблена праця надихає людину.

3-й учень. У кожного з нас є заповітна мрія. Щоб вона стала реальністю, потрібен план, процес, персонал, наполегливість, терпіння і бажання.

 

«Мозковий штурм»: Діти, а що таке професія?

Професія — це вміння добре виконувати певну роботу, виготовляти різні речі, надавати послуги.

 

ІІІ. Гра: «Загадки»

1. Працює в лікарні,

Слідкує, щоб діти були здорові та гарні.

Призначає правильні нам ліки,

Щоб не хворіли ми довіку. Хто це? (лікар)

2. Чаклує в перукарні, усім зачіски робить гарні. Хто це?(перукар).

3. Він з комп’ютером на ТИ,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер…(програміст)

4. Професії (це кожен знає)
Важливішої немає!
Він — наставник і навчитель,
Мудрий, приязний… (учитель)

ІV.  Робота над темою.

 1.  Бесіда про професії.

-Як ви думаєте, чи багато професій існує в нашому суспільстві?(так)

-Чи є такі професії, які притаманні тільки чоловікам або жінкам? Але, перш, ніж відповісти на це питання, послухайте вірш.

Вихователька всміхнулась

І до діточок звернулась:

«Всіх професій – не назвати,

Про усі не розказати.

Кожна з них потрібна дуже,

Будь-яка почесна, друже.

Необхідно мати хист

Чи ти кухар, чи юрист.

Інженер чи будівельник,

Медик, штукатур, сантехнік.

Кулінар чи перукар,

Водолаз, касир, шахтар.

Слюсар, металург, кравець,

Риболов, таксист чи швець.

Агроном чи тракторист,

Фермер, менеджер, артист.

Гончар, клоун, програміст,

Фармацевт, економіст.

Хлібороб чи машиніст,

  Мабуть, годі рахувати.

Неможливо всі назвати!

Ви швиденько виростайте

Й будь-яку з них обирайте.

Краще ту, що вам цікава…

За роботу добру – слава.

Як старанними будете,

Користь скрізь ви принесете.

Шана всім трудівникам,

Що добробут творять нам.»

Робота з родинними фото

(показ слайдів на екрані з фотографіями батьків, діти впізнають своїх рідних, розповідають про професії батьків)

І жінки, й чоловіки – всі працюють залюбки

І будинок будувати

І на літаку літати

Прати, шити, вишивати,

Підмітати, прибирати

Підстригати, малювати,

Усіх хворих лікувати

Ти також не лінуйсь і професії навчись

  1. Дидактична гра (для відпочинку очей, (корекція дотиково – практичної діяльності) ).

 Діти із заплющеними очима виймають предмет зі скриньки, вгадують до якої професії відноситься (необхідні предмети готуються раніше)

 

 

  1. Гра «Хто де живе». На дошці два будиночки. Діти повинні поселити туди картинки людей певної професії і предмети, які до них відносяться

5. Гра «Відгадай професію».

-Давайте спробуємо відгадати професії. Кожній з них притаманні якісь предмети або знаряддя праці. Ваше завдання дати назву професії для жінки та для чоловіка.

1. Дошка, крейда, зошит- вчитель, вчителька.

2. Білий халат, ліки – лікар, лікарка.

3. Ножиці, дзеркало, гребінь – перукар, перукарка.

4. Літак, кермо – пілот, пілотеса.

5. Складає вірші – поет, поетка.

6. Пензель, картина, фарби – художник, художниця.

7. Ноти, складає музику – композитор, композиторка.

6. Робота в групах. Вправа «Знаряддя праці».

-А тепер ми з вами будемо самі вибирати знаряддя праці, інструменти. Ваше завдання розказати, до якої професії відноситься цей інструмент, а також, чи може в цій професії працювати чоловік або жінка.(кожній групі на парту кладеться предмет. Двоє дітей через 1 хвилину виходять на середину класу і доповідають).

V. Рефлексія.

-Наше заняття підходить до кінця. Чи сподобалось воно вам?

-Що запам’яталось найбільше?

-Що нового ви дізнались?

-Скажіть, чи може кожна людина вибирати будь-яку вподобану професію?

--Ви сьогодні дуже активно працювали. Молодці!

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
Інкл
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку