Інтегроване заняття "Вовк і семеро козенят"
Програмовий зміст:
Вчити дітей слухати і розуміти мову вихователя, повторювати слова потішок, хороводів, правильно вимовляючи звуки; відповідати на запитання,
Розвивати інтонаційну виразність мовлення, дрібну моторику рук, сенсорні відчуття, творчий потенціал, уяву, фантазію, пізнавальні процеси, тактильно – кінестетичну чутливість ,
стабілізувати емоційний стан, засобами кольоротерапії,
розвивати мислення дітей, вчити встановлювати причинно-наслідкові зв`язки, любити і поважати традиції рідного краю, розуміти і розрізняти поняття «добре» і «погано», «можна» і «не можна»,
закріпити правила поводження з чужими людьми,
виховувати почуття поваги і любові до рідних людей, товариськість, естетичний смак.
Програмовий зміст:
Вчити дітей слухати і розуміти мову вихователя, повторювати слова потішок, хороводів, правильно вимовляючи звуки; відповідати на запитання,
Розвивати інтонаційну виразність мовлення, дрібну моторику рук, сенсорні відчуття, творчий потенціал, уяву, фантазію, пізнавальні процеси, тактильно – кінестетичну чутливість ,
стабілізувати емоційний стан, засобами кольоротерапії,
розвивати мислення дітей, вчити встановлювати причинно-наслідкові зв`язки, любити і поважати традиції рідного краю, розуміти і розрізняти поняття «добре» і «погано», «можна» і «не можна»,
закріпити правила поводження з чужими людьми,
виховувати почуття поваги і любові до рідних людей, товариськість, естетичний смак.
Обладнання і матеріали: тісто, макет печі, хатинки в українському стилі, музичний супровід, серветки, дощечки для ліплення, ілюстрації злого та доброго вовка, роздатковий матеріал для дидактичних ігор, пазли, прищипки, рушники, скатертини.
Рецепт тіста: 2 склянки борошка, 1 склянка дрібної солі, 1 склянка води (з додаванням ванільного цукру або ваніліну, для запаху), 2 ст.ложки олії. Змішати муку з сіллю і поступово додаючи воду та олію, в отриману суміш, замісити тісто. Готове тісто добре вимісити
Вовк і семеро козенят
Вихователь:
Добрий ранок, діти! Погляньте скільки до нас сьогодні завітало гостей! Давайте з ними привітаємось!
Діти:
Добрий ранок!
Вихователь:
Ми Вам раді, люди добрі
І вітаєм щиро Вас
Всіх запрошуємо ласкаво
На гостину у цей час.
Малята, а ви полюбляєте казки? А які саме? А хто вам їх читає? А хотілося б вам самим потрапити у казку і перетворитися на казкових героїв? Ну от і добре!
Стаємо у коло і повторюємо за мною такі слова:
Обернулись, покрутились
Та із малят на козенята перетворились!
(Діти під музику одягають маски козенят).
( Виходить мама-коза).
Коза:
Де мої малята, веселі козенята?
Козенята:
Ось ми малята, веселі козенята!
Коза:
Ви у мене слухняні малята?
Козенята:
Так!
Коза:
Молодці, а тепер послухайте мене. Зараз я збираюся до магазину, щоб купити овочів для приготування обіду та фруктів на киселик. А ви сидіть у будиночку тихенько. Нікому дверей не відчиняйте, з чужими людьми не розмовляйте!
Чим ви будете займатися поки мене не буде вдома?
Козенята:
Матусю, не хвилюйся! Ми будемо слухняними: співатимемо, танцюватимемо в веселі ігри гратимемо та пазли цікаві складатимем!
Коза:
Зараз перевіримо як ви вмієте складати пазлики. Дидактична гра «Добре – погано».
Давайте подивимось, який малюнок у вас вийшов? Що роблять діти?
Козенята:
Б`ються, сваряться….
Давайте поглянемо на зворотній бік складеного пазлу. Який колір ви бачите? (Чорний). Які почуття у вас викликає цей колір?
Козенята:
Страх, біль, тривога.
(Обговорення другого пазлу на якому зображено дітей які танцюють).
Коза:
Що роблять діти? Вам подобається те, чим вони займаються? Чому? Ви будете себе так поводити?
(Відповіді дітей).
(Перевертає пазл, на звороті діти бачать жовтий колір.) Які почуття у вас викликає цей колір?
Козенята:
Любов, радість, щастя.
Бо гратися і танцювати разом весело. Давайте і ми з вами затанцюємо.
( Хоровод Кози та козенят).
Коза:
Ну добре, мені вже час вирушати в дорогу! Не забувайте про мій наказ! Коли я повернусь додому, то заспіваю вам ось таку пісеньку.
( Коза йде до магазину, а козенята заходять до будиночку. Виходить Вовк і грубим голосом співає пісеньку Кози.)
Вовк:
Козенятка, ви малятка, відчиняйте, відкривайте, ваша мама прийшла, овочів та фруктів вам принесла!
Козенята:
Ти не наша матінка! Ти Вовчисько! Ми не відчинемо тобі! Ти злий та страшний. Мама не дозволяє впускати в дім незнайомців!
Вовк:
Відчиняйте, а то я закидаю вас сніжками у мене їх ціла жменя!!
Козенята:
Іди вовче геть! А як не підеш, ми ніжками затупаєм, ручками заплескаєм, ріжками забодаєм і тебе злий вовчисько здолаєм!
(Діти тупають ніжками, плещуть в долоньки та показують ріжки під музику).
Вовк:
Тупотіть я все рівно вас не боюсь. Продовжує кидати сніжки і розбиває вікно. (Музичний супровід битого скла. Вовк злякано тікає).
( Приходить Коза з кошиком в руках і співає пісеньку)
Козенята:
( Вибігають з хатинки). Мамо, мамо, до нас приходив вовк і розбив шибку.
Коза:
Ой лишенько!( Кошик випадає з рук, все розсипається). Ви всі цілі? Здорові?
Об скло не поранились?
Козенята:
Ні, матусю!
( Виходить Вовк. Коза закриває собою козенят).
Вовк:
Ви не бійтеся мене. А ще пробачте за те, що я розбив шибку. Я тому такий сердитий, бо друзів не маю. Ніхто зі мною дружити не хоче! (Плаче). А ще я чув, що ви збираєтеся варити борщ та киселик. А я таких страв ще ніколи не куштував.
Коза:
Ми тебе пригостимо, якщо ти нам допоможеш їх приготувати.
Вовк:
Ви навчите мене?
Козенята:
Навчимо!
Коза:
Ой, всі мої овочі та фрукти змішались! Як же мені тепер обід готувати? Козенятка, ви допоможете відібрати до червоної мисочки овочі, а до зеленої – фрукти! Дидактична гра « Знайди та склади».
Коза:
Ой, які ви молодці! Тепер можна вже борщик та киселик варити!
(Коза місить тісто.)
Вовк:
А чим це ще у вас так смачно пахне?
Коза:
Ще наші козенятка полюбляють виготовляти з тіста бублички та колобочки до чаю.
Вовк:
А можна і мені з вами?
Коза:
Звичайно! Тісто в мене вже готове. Діти, підходьте до столиків. Давайте навчимо Вовчика ліпити бублики. Та спочатку треба підготувати наші пальчики до роботи. Пальчикова гра «Козенятка».
Мама коза зернятко знайшла,
І на млин віднесла.
Намолола там борошна,
Спекла козенятам пиріжки:
Першому - з капустою,
Другому - з картоплею,
Третьому - з морквою,
Четвертому - з морошкою.
Для великого товстуна -
Аж чотири пиріжка:
З капустою, з картоплею, з морквою, з морошкою.
Елементи нагадування.
Діти бублички ми з вами вже ліпили давайте пригадаємо як ми це робили і Вовчику розкажемо. Відриваємо шматочок тіста, скочуємо ковбаску, скріплюємо кінці ковбаски між собою.
( Діти з Вовком та Козою підходять до столиків. Під музичний супровід діти ліплять бублики.)
(Зліпивши і поклавши їх на рознос Коза несе їх до печі).
Вовк:
Так може ми тепер станемо друзями і будемо товаришувати? Я обіцяю вам, що більше ніколи не буду їсти козенят. Мені тепер смакуватимуть ті страви, які ви навчили мене готувати.
Коза:
От і добре. Поки наші вироби ще в печі ми запрошуємо тебе до хороводу примирення. ( хоровод «Посварились- помирились» під музичний супровід).
Вовк:
Дякую вам малята! Так добре мені у вас, але час вже додому повертатися: піч топити та обід варити. До нових зустрічей!
Всі:
До побачення!
Коза:
Ну що мої любі козенятка, мабуть уже і бублички наші спеклися (виймає з печі). Тепер і нам час повертатися до садочку.
( Коза знімає ріжки, діти маски.)
Оберніться, покрутіться знову на малят перетворіться!
Вихователь:
Ось ми знову в садочку! Вам сподобалась наша подорож?
Діти:
Сподобалась!
Вихователь:
Кого ми там зустріли?
Діти:
Вовка!
Вихователь:
Ось погляньте яким був вовк спочатку? (Голодним, злим, страшним, зубастим)
Діти:
Злим, страшним, голодним, зубастим!
Елементи кольоротерапії
Закрийте свої оченята, який колір ви уявляєте, подивившись на такого вовка. (Чорний, темно-синій….) Прикрасьте зображення вовка прищепками відповідних кольорів.
Вихователь:
А потім вовк став ось таким.(Показ зображення привітного вовка).
Діти:
Добрим, привітним, працьовитим, лагідним, веселим! (Прикріплюють прищепки світлих кольорів).
Вихователь:
Запам`ятайте малята, до всіх треба ставитися з повагою та любов`ю і тоді злий стане добрим, сердитий – привітним.
А гостей ми хочемо пригостити нашими смачними виробами. До побачення! До нових зустрічей!