Студія «НВК+» представляє: зйомка рубрики «Я люблю країну, де є право на ім’я і на родину»
для учнів 8 класу
Мета: вчити дітей оперувати поняттям «право», формувати розуміння особистістю своїх прав, свобод і обов’язків, вміння визначати свою унікальність та індивідуальність; розвивати логічне мислення, інтерес до правових знань, вміння застосовувати знання в повсякденному житті. Виховувати пошану до законів України, бажання бути свідомим громадянином своєї країни.
Наочне оформлення: плакат «Я люблю країну, де є право на ім’я і на родину»,
національна символіка: Державний прапор та маленькі прапорці (6шт), карта України по областям, макет будинку, макет «Чарівного годинника», надувні кульки з українською символікою, глобус-скринька, булава, бейджики з іменем дитини та його значенням, паспорти-муляжі, робочий зошит по правам дітей (6), «Конвенція ООН по правам дітей», вишитий рушник, напис на дошці словника.
Музичне оформлення: запис співу птахів, пісні: «Воїни Світу» Ляпіс Трубецькій, «Пісня про Україну» О.Пономарьов.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, мікрофон, відеокамера на стойці, стелаж виставковий.
Допоміжні матеріали: фотокартки, ручки, таблички, малюнки дітей.
Словник: право, документ, свідоцтво про народження, паспорт, Конвенція ООН, інтерв’ю, рубрика, журналіст.
Хід зйомки рубрики.
Ведучий студії (вчитель):
Привітання(Слайд1)
Нумо, діти, підведіться,
Один одному всміхніться.
У нас сьогодні в класі
Гостей зібралося багато,
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько так всміхніться,
І всі разом скажіть їм:
- Добрий день!
Ведучий студії: (Слайд2) Вітаю усіх, друзі, в нашій студії «НВК+». Я буду ведучим, а ви діти – журналістами. Будемо знімати рубрику(Слайд3): «Я люблю країну, де є право на ім’я і на родину. Спочатку проведемо таємничо-чарівну хвилину. У мене в руках чарівний глобус-скринька, де знаходиться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки не розповідати, кого він там побачив і мовчати, поки всі не зазирнуть на дно глобуса-скриньки.
Під щебетання птахів учні по черзі заглядають у глобус.(Слад4)
Ведучий: Кого ви побачили у чарівному глобусі?
Учень-журналіст: Я побачив себе.
Діти називають кожен себе, бо на дні « чарівного» глобуса – дзеркало.
Ведучий(Слад5): Так, ви побачили в «чарівному» дзеркалі кожен себе. Людина-найцінніший скарб. (Слайд6) Відомий поет України В.Симоненко, який прожив життя-спалах (28 років), написав вірш: «Ти знаєш, що ти-людина?».(Слайд7) Я почну, а мої журналісти продовжать.
Під час виховної справи на екрані демонструється презентація зйомки рубрики «Я люблю країну, де є право на ім’я і на родину». Учні декламують вірш
Ведучий: Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя єдина,
Очі твої – одні.
1 учень: (Слайд8)Більше тебе не буде
Завтра на цій землі.
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві і злі.
2 учень: (Слайд9) Сьогодні усе для тебе:
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба –
Гляди ж, не проспи.
3 учень: (Слайд10) Бо ти на землі – Людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Ведучий: (Слайд11) У своєму вірші поет говорить про те, що кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною та унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте, мирно живете, іноді сперечаєтесь, але завжди повинні пам’ятати, що всі люди на Землі мають однакові права. Так що таке право?
Учні разом читають на слайді та дактилюють
Учні: Право – це система обов’язкових для всіх правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.
Ведучий: Запитання журналістам: яке перше найголовніше право, хто знає? Підказка, коли дитина тільки народилася (Слайд 12)
Учениця: Право на життя.
Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття.
Бо мають право вік світити,
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.
Ведучий: Правильно. Життя кожної людини є самим цінним. І ніхто не може бути насильно позбавлений життя.
Вправа «Знайомство»(Слайд13)
Ведучий: Зараз ми проведемо вправу: «Знайомство», де кожен назве своє ім’я і розкриє його значення. Але спочатку я пропоную вам оселитися у цьому триповерховому будиночку.
Учні підходять до макету будинку і беруть свої фотокартки. Будинок розфарбований та ілюстрований.
Ведучий: (Слайд14) Запам’ятайте, що на 1-му поверсі живуть діти слухняні, розумні, сміливі. На 2-му поверсі живуть діти, які люблять битися, голосно кричати, які люблять сваритися і не хочуть знати багато нового і цікавого. На 3-му поверсі живуть діти, які можуть бути добрими, але не хочуть, які можуть вчитися, але не хочуть, які можуть бути слухняними, але все одно не хочуть. Вам потрібно обрати той поверх, на якому вам хотілося жити.
Діти заселяють кімнати будинку, називаючи своє ім’я, та прикріплюючи свою фотокартку на обраний ними поверх
Ведучий: Я рада, що ви зробили свій вибір і оселилися у нашому будиночку. Яке право кожна дитина має?
Учень: Кожна дитина має право на житло.
Ведучий: Ви вже «познайомилися» друг з другом, тобто ви всі маєте яке право?
Учениця: (Слайд 15) Право на ім’я.
Ми маємо право на ім’я.
І ти, і він, і ми, і я.
У кожного воно своє,
До того ж зміст у нього є.
Діти по черзі називають ім’я, його значення і прикріплюють бейджики з ім’ям та малюнком. Починає вчитель
Анжеліка – ангел; (Слайд 16)
Софія – мудрість; (Слайд 17)
Анастасія – переселення; (Слайд 18)
Олександр – захисник; (Слайд 19)
Дарина – подарунок; (Слайд 20)
Сергій – усіма шанований; (Слайд 21)
Тетяна – засновниця, упорядниця(Слайд 22)
Ведучий: Всім подобаються власні імена? А що таке ім’я? (Слайд23)
Учень: Це слово, яке дарують дитині при її народженні.
Ведучий: А ви знаєте, який документ отримує дитина при народженні?
Учениця: Свідоцтво про народження.(Слайд24)
Ведучий: Що записане у свідоцтві про народження?
Учні відповідають за допомогою слайда (Слайд25)
Учень: Ім’я по батькові, прізвище дитини, число, місяць та рік народження, ім’я по батькові батьків та їхні прізвища, місце народження.
Ведучий: Ви знаєте, діти, що разом з вами «росте» й ваше ім’я. А для того, щоб трохи «підрости», я пропоную пройти крізь «Чарівний годинник» і потрапити у майбутнє. (Слайд 26)
Уявна подорож у майбутнє. Учні проходять крізь «Чарівний годинник». Виходячи з нього, діти розправляють плечі та тримають у руках паспорт громадянина України, промовляючи своє ім’я та по батькові
Ведучий: Скажіть, що за документ ви тримаєте в руках?
Учениця: Паспорт громадянина України.
Ведучий: Що таке паспорт?
Учень: (Слайд 27,28) Паспорт – це посвідчення особи, якій виповнилося 14 років, це діловий папір.
Ведучий: Що пишуть у паспорті?
Учениця: (Слайд 29) Прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, місце народження, адресу.
Ведучий: І зараз ми перевіримо, як ви знаєте своє велике ім’я і заповните графи у паспорті самостійно.
Діти вписують свої дані самостійно в маленький макет паспорту, де розграфлено
Ведучий: Ім’я змінити можна, але не можна змінити людей, які дали тобі життя. Хто це?
Учні: Батьки, наша сім’я.
Ведучий: Правильно, ви маєте право виховуватися в сім’ї.
(Слайд 30) Стук у двері. Поява Пєчкіна з Простоквашино
Ведучий: Хто там?
Пєчкін: Це ви там. А я вже тут.
Ведучий: Доброго дня, любий Пєчкін.
Пєчкін: Доброго, доброго! У мене до вас важлива справа!
Показує бандероль
Пєчкін: Тільки я вам її не віддам! Тому що у вас документів немає, ви знаєте, що таке документи?
Учні: Документ – це діловий папір, посвідчення особи, письмове свідоцтво про що-небудь.
Пєчкін: То ж то. А у вас є посвідчення?
Учні: Є, паспорт.
Учні показують паспорт. Пєчкін перевіряє дитячі паспорти. Ведуча пропонує дітям назвати свої імена, по батькові, прізвища, адресу, дату народження; звертає увагу на правильну, чітку вимову звуків
Пєчкін: Все, все досить! Вірю я вам, тримайте свою бандероль.
Ведучий: Дякуємо тобі, Пєчкін!
Звучить музичний твір «Родина». Учні дістають з бандеролі малюнки про свою сім’ю.
Інтерв’ю «Моя родина»
З мікрофоном ведучий підходить до кожного учня-журналіста і просить коротко розповісти про свою сім’ю
Ведучий: Я, як господар студії «НВК+», зараз проведу інтерв’ю. (Слайд 31) Скажіть мені, будь ласка, кого ви намалювали?
Учні: Своїх рідних, свої родини. (Слайд 32)
Учні розповідають за сюжетом власних картин про свої родини
Ведучий: Молодці! Зараз зробимо вправу: «Встав слова та закінчи речення». (Слайд 33) Треба в прислів’я про родину вибрати та вставити потрібне слово.
На слайдах демонструються прислів’я, де пропущені слова. У дітей на столах лежать таблички з потрібними та зайвими словами. Учні читають прислів’я, пояснюють зміст, вибирають потрібне слово та вставляють.
Ведучий: Сподобалися тобі, Пєчкін, мої журналісти? В тебе ще є одна книга в бандеролі?
Пєчкін: Це головна книга дітей. Як вона називається?
Учень: (Слайд 44) Книга прав дитини – це закон.
Вона називається Конвенція ООН.
Ведучий: (Слайд 45) Вірно, конвенція це головний міжнародний документ захисту дітей. У 1989 році всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію прав дитини». Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами. Подивіться, яку бандероль подарував нам Пєчкін, насправді він дуже добрий і говорить так: «Кожна дитина має бути щасливою». Тож беріть подарунки, які подарував Пєчкін і будьте щасливі, бо кожна дитина має право бути щасливою. А саме головне, щоб бути щасливим треба головне, щоб на Землі і в нашій країні не було війни, а був мир. У нас з вами є робочі зошити по правам дітей, де ми з вами попрацюємо пізніше і запишемо все нове і головне, що сьогодні дізналися. Зйомка нашої рубрики «Я люблю країну, де право на ім’я і на родину закінчилася.
Звучить пісня «Це моя Україна»( Слайд 46 – 48)
Ведучий: (Слайд 49) Будьте всі щасливі, діти,
З усмішкою в світ ідіть,
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими ростіть.