"Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладенько"

Про матеріал

Сценарій проведення заходу у формі етичної бесіди на тему: "Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладенько". Мета - виховувати у дітей любов та повагу до батьків, турботу про них, шанобливе ставлення до їхніх настанов та порад, бажання щоденно піклуватися про їхнє здоров'я, не завдавати їм душевного болю негідними вчинками; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім. Даний матеріал розроблений для класного керівника середньої школи , тобто з 5 по 9 класи

Перегляд файлу

«Шануй батька і неньку, то буде тобі скрізь гладенько».

Мета: виховувати у дітей любов та повагу до батьків, турботу про них, шанобливе ставлення до їхніх настанов та порад, бажання щоденно піклуватися про їхнє здоров’я,не завдавати їм душевного болю негідними вчинка-ми; прищеплювати бажання бути гідними дітьми своїх батьків, прагнення приносити щастя в свій дім.

Форма заходу: етична бесіда.

Обладнання: комп’ютер,  картки,  відео та аудіо фрагменти

ХІД   ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

Слово вчителя:

-Доброго дня, всім! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались у такому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами  думках.

       І як завжди під час нашого спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них.

Правила:

  • думати швидко;
  • працювати творчо;
  • відповідати чітко;
  • запам’ятовувати міцно;
  • працювати дружно.

Класний керівник:

Серед усіх геніальних винаходів людства одне з провідних місць займає сім’я, родина.

Легенда «Сім’я»

 Мільйони років тому, коли Земля ще була зовсім юною, зустрілися двоє: чоловік і жінка. Вони покохали одне одного й вирішили жити разом. Це – Адам і Єва. (Звучить мелодія, під неї інсценізація легенди) 

Ніч. Тиша.

В тихім шелесті трав

Адам у Єви запитав:

- Кохана, люба, мила, чарівна,

Скажи мені, єдина,

Хто буде дарувать життя,

А потім доглядать дитя?

-  Я.

- Варити, прати, прибирати,

Сімейне вогнище оберігати?

- Я.

- Постійно радість дарувати,

Усіх теплом обігрівати?

- Я.

 

А ти, мій милий, неповторний,

Скажи мені, єдиний,

Хто буде рід наш берегти,

І множить покоління?

- Я.

- Хто дбатиме усе життя

Про щасливе майбуття?

- Я.

- Дітей навчати лиш добра,

І боронити від лиха й зла?

- Я.

- Кохати буде до забуття

І поруч буде все життя?

- Я.

Класний керівник:

І так сім раз Звучало я, я, я. Ось так створилась  сім’я.

  • ПРО ЩО ГОВОРИЛОСЬ  В ЛЕГЕНДІ? (відповіді учнів)

Класний керівник: Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ніжний голос мами, дбайливу

суворість батька. Сім’я – це святиня людського духу, благородних почуттів: кохання, любові, вірності та пік-лування.

Мозковий штурм.     

  • Скажіть  діти, А  ЩО ДЛЯ ВАС  ОЗНАЧАЄ   СІМ’Я? (відповіді   учнів)
  • А чи бувають у вас діти, конфлікти з батьками?

Проблемна ситуація «На прийомі у психолога»

Класний керівник. Сьогодні на прийом прийшла мама з донькою - шостиклассницей Танею. Наодинці з пси-хологом мама висловила наболіле. Отже уявіть ситуацію…

Мама. Допоможіть, я не знаю, що робити з дочкою. Вона нас з батьком зовсім не розуміє! Ну ладно: зачіска, голе пузо, куріння - це взагалі неприступна тема. Але в своїй кімнаті можна прибрати?! Там у неї - як після бомбардування. Скрізь все розкидано. У шафі на верхній полиці - підручники упереміш з колготками, під купою футболок можна знайти пачку сигарет і тюбик моєї найдорожчої помади! А на нижній полиці тарілки з залишками їжі, з'їденої тиждень тому. Вони так і будуть стояти, поки я не відчую запах! Сама не прибирає і мене не пускає - це, мовляв, її «територія дитинства». Про навчання вже не кажу - в школу соромно зайти. Іноді так і кортить взяти ремінь так добряче відшмагати! (Приречено.) Але я поки терплю, ковтаю образи.

Класний керівник. Виклавши ситуацію, що мама вийшла за двері. В кабінет увійшла Таня. Ось що вона роз-повіла.

Таня. Родаки конкретно дістали своїми наїздами: і те не так, і це не так. Їм взагалі начхати на мої справи: йду у ванну, а вони кажуть:«Винеси відро», тільки включу музику, одягну навушники: «Сходи за хлібом!». Тільки ві-зьму телефон, щоб побазарити з друзями: «Мий посуд!»

А головне - постійно хочуть керувати мною: туди не ходи, то не дивись, з тим не дружи, то не слухай.

Якщо починаєш відриватися, відразу обзивають невдячною А я все одно буду все робити по-своєму.Інакше во-ни так і не зрозуміють, що я вже доросла.

Інтерактивна бесіда

Класний керівник. Ось такі клієнти виявилися сьогодні на прийомі у психолога. Навіть не віриться, що вони жи-вуть в одній родині. Адже сім'я дає людині захист, спокій, впевненість в собі. Як ви вважаєте:

  • добре все відчувають себе в сім'ї у Тані?
  • чи можна назвати їх сім'ю щасливою?
  • що отруює відносини? Можна сказати, що між дочкою і батьками виник конфлікт?
  • А що таке конфлікт? Як ви розумієте це слово?

Класний керівник:

Так, конфлікт - це зіткнення ідей, поглядів, думок. Саме таке зіткнення ми і спостерігаємо. А яка причина кон-флікту? Із - за чого вихлюпується стільки емоцій, згадується стільки образ?

Відповіді дітей:

  • Важкий вік дочки.
  • Невихованість, упертість, поганий характер дочки.
  • Успішність, навчання.
  • Лінь, неакуратність.
  • Прискіпливість батьків.
  • Батьки вважають її дитиною, а вона вже доросла людина.

Класний керівник. Таня конфліктує з батьками, відстоюючи своє право на доросле життя  поведінка: шкідливі звички, вибір друзів, пізні гуляння, викликаєюча зовнішність і т, д.

  • Що значить, по - вашому, бути дорослою людиною?

Відповіді дітей:

  • Бути самостійною, заробляти на шматок хліба.
  • Отримати паспорт, брати участь у виборах президента.
  • Робити що тобі захочеться.
  • Робити не те, що хочеш, а те, що повинен.
  • Мати багато обов'язків.
  • Жити за правилами, виконувати всі закони.

Класний керівник.Бути дорослим - значить мати не тільки права, але і обов'язки. Батьки виконують свої обов'язки по відношенню до вас. Якщо Таня хоче бути дорослою, вона повинна взяти на себе частину сімейних обо-в'язків: миття посуду, прибирання квартири, винесення сміття і т. п. Вчені стверджують, що дві третини підліт-ків конфліктують з батьками. І тільки кожен третій вміє ладити з близькими.

  • До якої частини дітей відноситеся ви? (Діти висловлюються.)
  • На якому грунті найчастіше трапляються конфлікти?

Відповіді дітей:

  • Не допомагав по дому.
  • Навчання, поведінку.
  • Пізно приходив додому.
  • Шкідливі звички (паління).
  • З-за моєї компанії.
  • Зовнішній вигляд (зачіска, одяг).
  • Мої пізні повернення додому.
  • Поганий характер батьків.
  • З-за грошей, покупки речей.

Класний керівник. Як бачимо, причин конфліктів може бути багато, але результат один: конфлікти ускладнюють наше життя, заважають навчанню, отруюють існування.

Отже, конфлікт розгорівся. Які ж є способи виходу з нього?

Рольова гра «якби психологом був я...»

Класний керівник. Уявіть собі, що ви психолог і саме до вас на консультацію прийшла мама з Танею. Як би ви пояснили їм їх поведінку? Які б поради дали?

Відповіді дітей:

  • Таня вибрала найгірший спосіб поведінки - суперництво. Це поведінка перетворює її в егоїстка.
  • Мама теж вибрала поганий спосіб поведінки - пристосування. При такій поведінці вона позбавляється

поваги дочки втрачає повагу до себе.

  • Кращий спосіб поведінки для них - це знайти компроміс Мамі потрібно трохи послабити тиск на донь-

ку, а дочки потрібно піти назустріч мамі і допомагати по дому, поліпшити навчання, прислухатися до порад батьків.

Практичне завдання

Поділить аркуш паперу вертикальною лінією на дві частини. У лівій частині напишіть: «Це мої батьки зробили для мене» і перерахуйте, чим ви зобов'язані батькам. У правій частині напишіть: «Це я зробив для батьків». Перерахуйте, що для них зробили ви. Порівняйте отриманий результат. 

 

Слово вчителя з елементами бесіди

Питання до вас: за що ми любимо маму? За красу? Ні, мама може бути негарною. За доброту? Ні, мама може бути жорстокою і несправедливою, а ми її все одно любимо.

За що мама любить свого дитя? За те, що воно миле? Ні, воно може вирости під два метри і грубіянити, а вона його любить. Можна довго перераховувати, але так і не знайти межу або рису характеру, за якої ми любимо своїх близьких. І дійсно, її, цієї межі або такої риси характеру, — немає. Своє дитя люблять лише за те, що воно своє. Ось воно моє — і все! Погане, але моє!

Любов до ближнього має бути мудрою. Любов має бути жертовною, як любов Христа, Який полюбив нас таки-ми, якими ми є. Любов повинна приносити радість ближнім. Любов має бути абсолютною, але не повинна ви-магати у відповідь любові з боку ближніх. Любов не повинна перетворюватися в ревнощі, призводити до сва-рок і образ, обмежувати свободу ближніх, не має бути егоїстичною, не повинна згасати, якщо не знаходить взаємності.

От як визначає любов апостол Павло (заздалегідь написати на дошці): Любов – довготерпелива, любов ла-гідна, вона не заздрить, любов не чваниться, не надимається,  не бешкетує, не шукає свого, не поривається до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хтось чинить кривду, радіє правдою; все зносить, в усе вірить, усього надіється, все перетерпить. Любов ніколи не минає.

Підсумок.

Слово вчителя

  • Скажіть, а що потрібно робити, якщо наші батьки, як нам здається, не гідні поваги? (Відповіді дітей)

Перш ніж засуджувати за щось батьків, подумайте, а яким сином або дочкою є ви самі? Чи немає у вас недо-ліків? Чи вважаєте ви, що ваші діти краще відноситимуться до вас? Чому? Що ви особисто можете зробити, щоб ваша сім'я стала «сонячною»?

  • Чи замислювався хто-небудь з вас над тим, що мати батьків – це щастя. Проглянете, будь ласка, фільм

про тих, хто позбавлений такого щастя.

Пісня

Люба матуся і любий татусь,

Для Вас моя пісня лунає:

До Вас у молитві щораз пригорнусь

І щиро Вам в ноги вклоняюсь!

За мене ви Бога молили,

Мене від біди берегли,

Учили любити й раділи,

Мої найрідніші батьки.

 

Приспів:

Я дякую Богу за маму,

Що стільки ночей не доспала;

За доброго, вірного тата,

Що міг мені все пробачати.

Шануймо батьків наших рідних,

Щоб потім не шкодувати,

Допоки є батько і мати -

Старайтесь їм шану віддати!

 

Ви дали життя і турботу мені,

Зі мною раділи, й страждали,

Сердечна любов та опіка свята

Мене у недолі тримали.

Спасибі за віру й надію,

Щасливі дитинства роки.

Молюся за вас, мої рідні,

Даровані небом батьки.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Панкратова Альона Юріївна
    Дякую вам за цю розробку!!! Мене здивувала трох і дуже сподобалось ця розробка тим, що ви сміливо і відкрито говорите в ній про Христа та навіть привели цитату апостола Павла з Бібліі, яка є основою основ, в тому числі й родини. Сім'я - це святе і в очах Бога є дуже важливим, а зараз це стало ще більш актуальним, коли інстітут сім'ї, який забумав Творець, перестають шанувати. Нехай Господь наш вас рясно поблагословить і дарує сил, міцної віри та мудрості в усьому!!!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
2075
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку