Шпаргалка для класного керівника: " Самоменеджмент як основа ефективного професійного самовизначення"

Про матеріал

Автор: Алла Шевченко

Тема: "Самоменеджмент як основа ефективного професійного самовизначення"

Перебування дитини в школі,на нашу думку, має стати своєрідним проектуванням дорослого життя. Учень уже за шкільною партою має знати : чого він хоче в житті, ким він хоче бути,яким він мріє стати, щоб відбутися тим, чим він є потенційно. Тому ми вважаємо, що самоменеджмент має стати тією відправною сходинкою, яка допоможе розвивати особистості побудувати стратегію свого життя,професії і своєї долі

Перегляд файлу

 

 

tGFprLhg3m8

 

425838_html_48f7b6ee           Замість передмови

Самоменеджмент — це послідовне і цілеспрямоване використання ефективних методів роботи в повсякденній практиці,з оптимальним використанням своїх ресурсів для досягнення своїх цілей.

    Навчання дітей в школі передбачає не просте накопичення знання і фактів, а розвиток елементарного вміння користуватися тим,що пізнав; приміняти знання на практиці,щоб відбутися професійно і стати конкурентоспороможним на ринку праці. Перебування дитини в школі,на нашу думку, має стати своєрідним проектуванням дорослого життя. Учень уже  за шкільною партою має знати: чого він хоче в житті, ким він хоче бути,яким він мріє стати, щоб відбутися тим, чим він є потенційно. Тому ми вважаємо, що самоменеджмент має стати тією відправною сходинкою, яка допоможе розвивати особистості побудувати стратегію свого життя,професії  і своєї долі

КРОКИ самоменеджменту  у  виховній роботі з учнями класу

Реалізацію кроків скеровує класний керівник у співпраці з психологом

Крок 1.Учні вирішують,чого вони хочуть досягти в житті.

Крок 2.Створюють своє бачення успіху,використання методу «великих кроків».

Крок 3. Вироблення віри в те,що успіх прийде.

Крок 4.Зосередження на цілях.

Крок 5. Моделювання ситуацій.

 

 Під час   проходження кроків   в учнів :

  • розвивається пізнавальна активність, виробляється мотивація досягнення мети, здійснюється великий стимул розвитку інтерес до навчальних дисциплін, помітно росте рівень навчальних досягнень;
  • великий крок здійснюється у самовихованні , а саме: розвивається здатність керувати собою,в повній мірі використовувати свій час, здібності;вміння керувати стресами;
  • виробляються реалістичні цілі: чіткі і конкретні;
  • корегується постійний особистісний ріст:  сприйняття нових ситуацій і можливостей;

 

  • виробляються навички вирішувати самостійно проблеми;
  • відкриваються нові можливості творчого підходу і здатності генерувати ідеї;
  • розвивається вміння впливати на людей,забезпечувати їх підтримку;здібність навчати і керувати;вміння формувати і розвивати ефективні робочі групи.

 

425838_html_48f7b6ee

На рівні життєвої практики здібність до самоменеджменту забезпечить:

  • здорове тіло,в тому числі відсутність шкідливих звичок;
  • енергійність і життєдіяльність;
  • спокійний і збалансований підхід до навчання, життя;
  • здатність керувати стресами;
  • ефективне використання часу;

 

На рівні розвитку емоційно- вольової сфери  в учнів розвивається:

  • співпереживання;оскільки воно робить спілкування гуманним;
  • зацікавленість,оскільки людина прагне йти вперед;
  • допитливість,яка допомагає засвоювати нові теми;

 

впевненість, яка додає солідності і вишуканості професійним зусиллям;

  • позитивне хвилювання, яке стимулює активність.

На шляху самоменеджменту  учням пропонуються поради:

  • вивчайте себе;
  • висловлюйте свої почуття в безпечній обстановці,змінюйте себе;
  •  будуйте тісні довірливі стосунки з оточуючими;
  • шукайте виклик:успіх збільшує здатність використовувати свою енергію;
  • спокійно сприймайте свої невдачі,вчіться на них;
  • оцініть, чого ви варті, реалістично і оптимістично;змінюйте,що в ваших силах.

 

Наскільки получається дітям керувати своїм життям вони дізналися на основі тесту ( Н. Петрова «Тренінг для переможця.Самомененджмент для переможця. Самомененджмент епохи Інтернету. (СПб, Речь, 2002) 

Тест   на визначення навички керувати життям

Оцініть  по шкалі « Зазвичай», «Час від часу», «Рідко» нижче перераховані твердження.

 Ітак, ви:
 

  • постійно піклуєтеся про своє здоровя;
  • обмежуєте свій навчальний час ( не засиджуєтеся довго за виконанням домашньої роботи);
  • слідкуєте за рівновагою в особистому і шкільному життя;
  • плануєте і влаштовуєте собі перерви;
  • ефективно організовуєте свій день;
  • вільно висловлюєте свої емоції;
  • прагнете до самопізнання;
  • ефективно використовуєте свій час;
  • знаходитеся в ладу зі своїми почуттями;
  • відчуваєте свою енергію і життєздатність;
  • розвиваєте розумне спілкування з оточуючими
  • ефективно використовуєте уроки з невдач
  • здатні переносити нелюбов до себе;
  • уникаєте  надмірних стресів;
  • берете на себе тільки ті завдання,що виконуються, а не кожний виклик;
  • зазвичай відчуваєте себе повними сил.

           Поставте собі  2 за кожну відповідь «Зазвичай»; 1- «Час від      часу»; 0-за відповідь «Рідко»

0-10- у вас великі проблеми з самоменеджметом

11-20- ви справляєтесь у звичайних ситуаціях,але не вистачає успіху, якого гідні.

20-32 - ви досягли багато і можете прагнути до ідеалу.

Скільки б балів не вийшло, необхідно повернутися до списку і вибрати ті твердження,які, як ви відчуваєте. Буде важко забезпечити. Почніть роботу по вдосконаленню собою з складного. Якщо проблеми взагалі із самомененджментом - почніть із слабкої сторони Вашого керування собою. І, повірте, Ваше життя отримає серйозний фундамент для ривка вперед.

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку