Автор: Алла Шевченко
Тема: "Самоменеджмент як основа ефективного професійного самовизначення"
Перебування дитини в школі,на нашу думку, має стати своєрідним проектуванням дорослого життя. Учень уже за шкільною партою має знати : чого він хоче в житті, ким він хоче бути,яким він мріє стати, щоб відбутися тим, чим він є потенційно. Тому ми вважаємо, що самоменеджмент має стати тією відправною сходинкою, яка допоможе розвивати особистості побудувати стратегію свого життя,професії і своєї долі
Самоменеджмент — це послідовне і цілеспрямоване використання ефективних методів роботи в повсякденній практиці,з оптимальним використанням своїх ресурсів для досягнення своїх цілей.
Навчання дітей в школі передбачає не просте накопичення знання і фактів, а розвиток елементарного вміння користуватися тим,що пізнав; приміняти знання на практиці,щоб відбутися професійно і стати конкурентоспороможним на ринку праці. Перебування дитини в школі,на нашу думку, має стати своєрідним проектуванням дорослого життя. Учень уже за шкільною партою має знати: чого він хоче в житті, ким він хоче бути,яким він мріє стати, щоб відбутися тим, чим він є потенційно. Тому ми вважаємо, що самоменеджмент має стати тією відправною сходинкою, яка допоможе розвивати особистості побудувати стратегію свого життя,професії і своєї долі
КРОКИ самоменеджменту у виховній роботі з учнями класу
Реалізацію кроків скеровує класний керівник у співпраці з психологом
Крок 1.Учні вирішують,чого вони хочуть досягти в житті.
Крок 2.Створюють своє бачення успіху,використання методу «великих кроків».
Крок 3. Вироблення віри в те,що успіх прийде.
Крок 4.Зосередження на цілях.
Крок 5. Моделювання ситуацій.
Під час проходження кроків в учнів :
На рівні життєвої практики здібність до самоменеджменту забезпечить:
На рівні розвитку емоційно- вольової сфери в учнів розвивається:
впевненість, яка додає солідності і вишуканості професійним зусиллям;
На шляху самоменеджменту учням пропонуються поради:
Наскільки получається дітям керувати своїм життям вони дізналися на основі тесту ( Н. Петрова «Тренінг для переможця.Самомененджмент для переможця. Самомененджмент епохи Інтернету. (СПб, Речь, 2002)
Тест на визначення навички керувати життям
Оцініть по шкалі « Зазвичай», «Час від часу», «Рідко» нижче перераховані твердження.
Ітак, ви:
Поставте собі 2 за кожну відповідь «Зазвичай»; 1- «Час від часу»; 0-за відповідь «Рідко»
0-10- у вас великі проблеми з самоменеджметом
11-20- ви справляєтесь у звичайних ситуаціях,але не вистачає успіху, якого гідні.
20-32 - ви досягли багато і можете прагнути до ідеалу.
Скільки б балів не вийшло, необхідно повернутися до списку і вибрати ті твердження,які, як ви відчуваєте. Буде важко забезпечити. Почніть роботу по вдосконаленню собою з складного. Якщо проблеми взагалі із самомененджментом - почніть із слабкої сторони Вашого керування собою. І, повірте, Ваше життя отримає серйозний фундамент для ривка вперед.