Виступ
Система роботи класного керівника з формування громадянських компетентностей учнів
Свою роботу з учнівським колективом у 5-В класі розпочала із знайомства з батьками та вивченням індивідуальних особливостей характеру кожного учня , відносин дітей з батьками та однокласниками, рівня вихованості кожного учня,результатів навчальних досягнень учнів. І зрозуміла, що працювати мені буде не легко. Особливо важко мені було перший місяць навчання так як 5-В це об’єднання двох колективі в один. Головною метою було згуртування дітей та формування єдиного колективу. Організовувала у класі психологічні тренінги, диспути на різноманітну тематику «Як перемогти конфлікти», «Хто такий друг» та інші. Для розвитку психологічної культури учнів, як однією з складових форм громадянської компетентності залучаю психолога ліцею Гавриш С.І. Певну роль у формуванні громадянської компетентності, правової культури, профілактики правопорушень серед учнів відіграють тематичні години спілкування « Діти та кримінальна відповідальність», «Стоп боулінг», зустріч з представником правоохоронних органів. Формування громадянських якостей учнів неможливе без участі у пошуково-краєзнавчій роботі, однією із форм якої є екскурсії. Так ми осінніх канікулах відвідували місто Харків. Де познайомилися з історією та культурою міста. Однією з найпоширеніших , найчастіше використовуваних форм громадянського виховання є бесіда. Використовую групові, індивідуальні бесіди, бесіди з батьками. Найчастіше бесіди, щодо поведінки та бійок хлопців в класі. Задля формування громадянського відношення до здоров’я кожної особистості та нації в цілому проводжу роз’яснювальну агітацію щодо формування здорового способу життя. Так в класі проводився квест «Вітамінна скарбничка» , «Тиждень олімпійського руху» в школі, відвідування учнями спортивних гуртків.
Це лише перші кроки і далі моїм головним завданням буде виховання фізичної і морально здорової , духовно багатої та гармонійно розвиненої людини , яка поважає права, розуміє і виконує свої громадянські обов’язки , любить рідну землю та дбає про збереження культури свого народу.