Скінчиться урок - і дзвінок у життя продзвенить

Про матеріал
Розробка останнього уроку в 11 класі "Скінчиться урок - і дзвінок у життя продзвенить"
Перегляд файлу

ОСТАННІЙ УРОК В 11 КЛАСІ

Тема: Скінчиться урок – і дзвінок у життя продзвенить

(заставка – Презентація 1)

 

Мета: Закріпити моральні ідеали особистості учня, виховувати культуру почуттів, повагу до батьків, учителя, родини. Активізувати потребу у знаннях, самоосвіті, самоудосконаленні, здоровому способі життя.

 Тип уроку: урок-бесіда.

 

ХІД  УРОКУ

 

Вчитель: Дорогі мої діти! Ось і настав той довгожданний хвилюючий момент, для вас продзвенів останній дзвінок, який повідомив, що закінчився учбовий марафон з усіма його уроками, перервами, контрольними роботами і домашніми завданнями, відповідями з місця і біля дошки, який поставив крапку у великому розділі під назвою «Школа». Я хочу вас всіх запросити сьогодні в невелику подорож по шкільному всесвіту і зробити зупинки на найважливіших планетах-пунктах вже пройденого шляху, іншим словом, пропоную ненадовго повернутися в минуле. Адже сьогодні все можливо!

Слово вчителям надавати!

1. Перша наша зупинка - планета ДИТИНСТВО.

Вчитель:  У кожної людини, як стверджує легенда, два береги - від одного людина відпливає, до іншого неодмінно причалює. На його шляху зустрічаються труднощі, перешкоди, є зупинки надії, юності, любові. Але де б ви не були, вам завжди далеким теплим вогником сяятиме берег чудесної планети Дитинства.

Презентація 2 (презентація діточок до школи)

Ось погляньте!!  Такими маленькими, кумедними, гарненькими ви були до школи, у дитячих садочках. Це чудовий час, коли ви читали вірші на святкових ранках, а батьки зі сльозами радості і гордості дивилися на своїх артистів .

                    Країна дитинства, країна казкова.

                    Так часто дорослих вона вабить знову.

                    І часто дорослі літають у мріях –

                    Вернутись в дитинство у наших надіях.

 

 

 

 

2. Наступна наша зупинка - планета ПОЧАТКОВА.

Перше вересня 2008 року... Маленькі діти за руку з мамою чи татом вперше  прийшли до школи і разом з першою вчителькою вийшли на урочисту лінійку – свято першого дзвоника. Їм присвоїли відповідальне звання “учень, учениця, школярик”. І з цього пам’ятного дня у наших сьогоднішніх випускників почався важливий етап їхнього життя, особливого життя, яке зветься шкільним. Життя, про яке складають жарти (значить життя веселе), життя зі своїми традиціями (значить стабільне), життя, яке постійно вирує (значить рухається вперед), життя, де ти сам стаєш його режисером, вносиш зміни і доповнення, яке збагачує тебе і ти збагачуєш його (тобто життя багатогранне).

Учень:

Давайте пригадаєм разом,

Як вперше тут ми всі стояли,

Розгублені, малі, кумедні,

З-за квітів ледве виглядали.

Учень:

Нас вчителька взяла за руку

І повела у перший клас.

Терпляче нас всього навчала...

Як швидко пролітає час.

Вчитель: Ваше дитинство лишається з вами у фотографіях, старих зошитах, альбомах, аплікаціях, речах, десь там далеко у шафі, у ваших спогадах. І не тільки. Воно живе у серці вашої першої вчительки, яка вас знає і пам’ятає, її пам’ять зберігає навіть більше ніж ви думаєте.

Ваші перші вчителі прийшли сьогодні до нас на останній урок – Інна Вікторівна, Олена Анатоліївна,  Наталя Володимирівна. Надаємо їм слово.

Презентація 3  (вчителів початкової школи)

Слово першим вчителям

Учні вручають подарунки першим вчителям

 

3. Наступна наша зупинка - планета СЕРЕДНЯ ЛАНКА.

Презентація 4

 

Вчитель: Переступили ви наступну сходинку і потрапили у “велику школу” з великою кількістю класів і кабінетів. Як легко можна було б загубитись у цьому шумливому шкільному морі, якби вас не підтримали класний керівник, учителі, завуч, директор. А тепер із цього моря ви віллєтеся у бурхливий океан дорослого життя. Цей океан людей і їх стосунків не дозволить нікому розслабитися. То ж будьте пильними, уважними, корегуйте свої дії із життєвою погодою і живими та здоровими повертайтеся у свою гавань, якою для вас є і буде рідний дім та рідна школа.

 

 

 

Веселим, різноманітним, безтурботним, цікавим було життя в період з 5 по 9 клас. У 9 класі до нас приєдналися нові учні -  Олійник Ярослав, Ничипоров Михайло. І лише хвилюючим моментом була державна підсумкова атестація у 9 класі, яку всі ми успішно пройшли. А чи так само успішно ви пройдете сьогоднішній іспит. Давайте перевіримо, наскільки добре ви знаєте школу, в якій навчалися, своїх однокласників і учителів, що були поряд з вами усі 11 років.

У мене є 19 білетів, у кожному з яких 2 запитання. Хто сміливий і розпочне наш іспит? Хто зможе відповісти без підготовки?

На столі розставлені екзаменаційні білети. Кожен учень обирає білет, зачитує його номер і запитання, після чого дає на нього відповідь.

 

Вчитель:Наш урок можна назвати по-різному: 

Урок спогадів

Урок настанов

Урок мрій

Урок прощання з дитинством

Але всі ці поняття об'єднує одне – останній урок вашого шкільного життя

Для батьків – це нервовий шок, усвідомлення того, що діти вже дорослі, і тепер їх чекають нові клопоти.

Для самих 11-класників – це прощання з дитинством, з дивовижним шкільним світом.

А для вчителів  – частка їхнього життя, яку вони  прожили разом з вами віддаючи свої знання, досвід, любов…

 

Слово присутнім вчителям

 

4. Наступна наша зупинка - планета СТАРШОКЛАСНИКИ.

Презентація (шкільні роки)

 

Вчитель: 1 вересня 2017року ви із свідоцтвами за основну школу, прийшли в 10 клас. Справжні старшокласники: серйозні, цілеспрямовані, дорослі, та все ж діти… Учителі із задоволенням йшли до вас на уроки, де не тільки навчали вас, а дечому вчилися самі. 

А в 10 класі наш клас поповнився  новою ученицею Невінчаною Валерією,а також до нас приєдналися учениці з паралельного класу Тарасова Анастасія, Кучанська Вікторія, Шулятьєва Марія,  які вдало вписалася в наш  учнівський колектив. Загальною атмосферою класу залишалися щирість, чесність, відкритість…

За роки шкільні вам чимало вдалося пізнати:

Кохання і дружбу, і радість, і відчаю тиск.

Гадаю, хоч трохи навчилися ви відрізняти,

Де щирість і вірність, а де тільки зовнішній блиск.

 Вчитель.А зараз продовжимо наш останній шкільний екзамен. Хто хоче продемонструвати свої знання рідної школи ?

 

(Учні дають відповіді на запитання білетів)

 

Вчитель: Підведемо підсумки екзамену: кожен з вас сьогодні отримує почесних 12 балів. Із такими складними запитаннями ви справилися бездоганно.

 

Учень: В школі солідними старожилами стали.

Так відчували себе поміж всіх.

Хоча в основному старанно навчались,

Та десь дозволяли собі суперечки і сміх.

Учень: Уроки, свята, заліки й бали

І дискотека у залі гучна.

Учнів ми ролі свої вже зіграли,

Тепер новий сценарій нам доля дала.

Учень:

Не стане в списках і журналах нас

Тривога випаде в житті чи свято.

І в пам’яті спливе і школа й клас.

Приємно нам про це буде згадати.

 

 

5.  Наступна наша зупинка - планета ПРОЩАЛЬНА.

 

Вчитель:

Було насправді, чи наснилося

В ці дні наприкінці весни?

І в тому, що усе скінчилося,

Немає вашої вини.

Дорослі учні по дитячому

У пам’яті моїй стоять…

Додати ніби то нема чого,

Та все ж ще раз хочу сказать.

Я хочу вам подякувати за те, що саме ви були моїми учнями, моїм класом. Знаєте з нами, вчителями, відбувається цікава річ, дещо зворотня по відношенню до вас. Коли ви прийшли до нас у 5 клас: малі, рухливі, безпосередні, я відчувала себе достатньо дорослою, старшою, вашою мамою. Та ви росли, мужніли, ставали самі старшими, хлопці всі вже вищі мене: статні, красиві юнаки, дівчата: могли б виграти будь-який конкурс краси, але вони в мене скромні і поки що на таке не зазіхають. Так от, пройшло 7 років нашого спільного життя у школі, і тепер я відчуваю себе вже не вашою мамою, яка старша за вас, а вашим  другом, правда трохи старшим.

Усі ці роки я старалася вас захистити, вберегти від чогось поганого, недоброго слова чи вчинку. Тепер мене не буде поруч і цього робити я не зможу. Тому я хочу на згадку про себе подарувати вам ось такі ангелочки, щоб вони берегли вас і приносили щастя.

Вчитель: Закінчуючи школу, мені хотілося б звичайно згадати тих, хто стояв за вашими спинами, підтримуючи у важку хвилину, розв’язував за вас задачі, писав твори... повторно вивчав шкільну програму. Це – ваші батьки. Ваші батьки, разом з учителями готували вас до дорослого життя і вивели на цей поріг – шкільний, останній поріг у доросле життя. На ньому і закінчиться ваше навчання  у школі.

Учень:

Ми всі сюди прийшли сім’єю.

Батьки з сльозами нахиляються.

Вони страдають думкою однією:

Скінчилося, чи може починається?

У дні сумні та в дні на щастя щедрі

Батьки хай будуть у житті моїм.

Отож  живімо, друзі, щиро й чемно,

І як наші батьки добро творім.

Вчитель: Дорогі випускники! Є у світі одне слово, перед яким усі народи низько схиляють голови. Це слово – мама... Мамина пісня, батьківська хата, дідусеві казки, бабусині вишиванки – все це родовідна пам’ять, наша історія. Слово “берегиня” – це поєднання найсвятішого: МАТЕРІ, ВІТЧИЗНИ, БОГОРОДИЦІ. Це символ надії, віри, любові.Знайте, доки живі ваші батьки – доти їх любов, тепло супроводжуватиме і оберігатиме вас  по житті. Живіть, любіть, даруйте добро і тепло іншим.

Класний керівник:

Весняний сад. Пора цвітіння,

І ви, як квіточки на нім.

Це зрілість ваша, це змужніння.

Вам далі йти… Та вже самим.

Приймати рішення самому,

Труднощі в житті долати.

Та впевнена я вже в одному:

Вам розуму не позичати.

Вчитель: Ось і перегорнули ми сторінки нашого шкільного життя довжиною в 11 років. Результатом вашої копіткої праці стане ЗНО і атестат зрілості. Що порадити, які слова-дороговказ дати вам в майбуття? Благословляючи вас в щасливу путь, я хочу, щоб ви пам’ятали: що ви принесете у цей світ, таким він і буде. Тож принесіть в нього ЩАСТЯ, ДОБРО, МУДРІСТЬ І СПРАВЕДЛИВІСТЬ. І знайте, що щастя – це не гроші, не влада, це – стан душі, шукати його треба в собі. Добро – це вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати  нікому того, що не бажаєш сам. Мудрість – це не вказівки комусь, яким треба бути, а здатність змінюватись самому. Справедливість – це уміння не оцінювати інших за своїми мірками.

Матір Тереза – лауреат Нобелівської премії миру, залишила духовний заповіт. Давайте ми згадаємо його положення.

Учні  по черзі кажуть:

·  Люди бувають нерозумними нелогічними і егоїстичними. І все ж люби їх.

·  Коли ти робиш добро, то люди будуть звинувачувати тебе у затаєній особистій користі і самолюбстві. І все ж виявляй доброту.

·  Якщо ти досягнув успіху, то в тебе може з’явитися багато фальшивих друзів і справжніх ворогів. І все ж досягай успіху!

·  Якщо ти чесний і відвертий, то люди будуть обманювати тебе. І все ж будь чесним і відвертим!

·  Те, що ти будував роками, може бути зруйноване в одну мить. І все ж будуй!

·  Люди потребують допомоги, але вони згодом дорікатимуть тобі за неї. І все ж допомагай людям!

·  Якщо ти досягнув безмежного щастя, тобі будуть заздрити. І все ж будь щасливим!

·  Добро, яке ти зробив сьогодні, люди забудуть завтра. І все ж твори добро!

·  Ділись з людьми кращим, що в тебе є і цього ніколи не буде достатньо. І все ж ділись найкращим.

Вчитель: Ось ці основні цінності, якими ви маєте запастися, вирушаючи у життєву дорогу, якщо ви візьмете цей багаж із собою у життя, то перемога буде з вами!

Хай дійсно ваше людське щастя буде осяяне життєвою мудрістю і всеперемагаючим сяйвом духовності.

У мене в руках ви бачите конверт, на якому написано «Мої мрії, мої сподівання 2019 -2024 рр» напишіть свої мрії і вкладіть у цей конверт.   Зустрінемось через 5 років і побачимо, що ж склалося у вашому житті, які мрії здійснилися

Діти пишуть листа в майбутнє в супроводі ліричної спокійної музики

Що ж, наш урок закінчується і дзвоник, який продзвенить буде дзвінком у життя. І голос дзвіночка сьогодні незвичайний. Він продзвенить різними кольорами.

Жовтим кольором (подзвонити, і так кожен раз) – кольором сонця, світла і тепла. Хай життя ваше буде світле, повне хліба, багатства і достатку!

Червоним кольором – кольором любові і кохання. Хай по ваших життєвих шляхах поруч йде тільки любов!

Зеленим кольором – кольором життя, оновлення. Залишайтеся завжди молодими, повним сил, прагнення до кращого!

Блакитним кольором – кольором мрії і надії. Саме з мрією люди досягають найбільших вершин.

Сьогодні цей різнокольоровий дзвінок звучить саме для вас.

(Довгенько подзвеніти)

6.  Наступна ВАША зупинка - планета ДОРОСЛЕ ЖИТТЯ.

Презентація (майбутнє)

 

 

 

 

 Білет № 1

1.Скільки вікон у шкільній їдальні?

2. Розкажи про смішний випадок, що стався у класі, і найбільше тобі запам’ятався

 

Білет № 2

1. Коли день народження у Інни Вікторівни?

2. На уроці іноземної мови я завжди думав(ла) про…

 

Білет № 3

1. Хто з однокласників святкує день народження 13 лютого?

2. Хто із вчителів добирається на роботу трамваєм№5 або №7

 

Білет № 4

1. Хто найстарший з учнів у нашому класі?

2. Скільки у наші школі працює чоловіків?

 

Білет № 5

1. Скільки учнів проживають на вулиці Салтиківскій?

2. Як звати  доньку вашої вчительки?

 

Білет № 6

1. Скільки учнів у класі по батькові Вікторович або Вікторівна?

2. Хто із вчителів живе у Центрально-міському районі

 

Білет № 7

1. Скільки всього учителів працює у нашій школі.

2. Пригадай однокласника (-цю), з яким ти сидів (-ла) у першому класі

 

Білет № 8

1. Скільки комп’ютерів в кабінеті інформатики? 

2. На уроках математики я запамятав (-ла) теорему, формулу,…яку саме?

 

Білет № 9

1. Скільки сходинок на шкільному ганку?

2. Як найчастіше до вас звертався ваш класний керівник?

 

Білет № 10

1. Дочка якого вчителя працює у нашій школі?

2. Хто у 11 класі пропустив найменше навчальних днів

 

Білет № 11

1. Скільки букв в українському  алфавіті?

2. Скільки тут учнів класу навчаються з 1-го класу?

 

Білет № 12

1. У кого з однокласників день народження влітку?

2. Твоя улюблена фраза з уроку англійської мови…

 

Білет № 13

1.Хто наймолодший у класі?

2. Скільки парт у нашому кабінеті?

 

Білет № 14

1. Сільки всього дверей на 2-му поверсі?

2. Який колір шпалер нашої класної кімнати?

 

Білет № 15

1. Скільки сходів ви долаєте зранку, піднімаючись до свого капбінету?

2. Хто у нашому класі найвеселіший?

 

Білет № 16

1. В якому місяці у нас найбільше іменинників ?

2. На якій вулиці знаходиться наша школа?

 

Білет № 17

1. Сільки у нашій школі кабінетів початкових класів?

2. Кому з вчителів належить фраза : Молодець! Сідай, 7

 

Білет № 18

1. Скільки у нашому класі дітей, батьки яких вчителі?

2. Хто у нашому класі найбалакучіший?

 

Білет № 19

1. Назвіть вчителя, у кабінеті якого є кран з водою?

2. У яку сторону відчиняються двері у кабінет директора?

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку