Спілкування в Інтернеті. Етикет спілкування в мережах. Безпечне використання Інтернету
Номер слайду 2
Наше життя «Немає більшої радості в житті, ніж радість живого спілкування». Антуан де Сент – Екзюпері
Номер слайду 3
Актуальна тема. Сьогодні, безумовно,одним із лідерів засобів спілкування є Інтернет.
Номер слайду 4
Відомості про ІнтернетІнтернет був створений не для розваги, як ви поки що переважно його використовуєте, а для полегшення співпраці, обміну інформацією.
Номер слайду 5
Використання Інтернету. Для пошуку інформації. Для навчання. Для купівлі товарів та послуг. Для спілкування.
Номер слайду 6
нагадування: Сьогодні в Інтернеті існує безліч можливостей для творчості, самовираження і спілкування, але електронна пошта є першою «ластівкою», першим за технологічністю засобом комунікацій.
Номер слайду 7
Електронна пошта — це служба Інтернету, призначена для пересилання комп’ютерними мережами повідомлень (електронних листів) від деякого користувача одному чи групі адресатів.
Номер слайду 8
Перевагиелектронної пошти є її швидкість: електронний лист потрапляє в «поштову скриньку». І це займає менше хвилини, навіть якщо адресати знаходяться на різних кінцях планети.
Номер слайду 9
Програми для користування службами інтерактивного спілкування називають месенджерами (англ, message — повідомлення).
Номер слайду 10
Обмін текстовими повідомленнями, що відбувається в реальному часі, називають чат (англ. chat — бесіда).
Номер слайду 11
Соціальні мережі в Інтернеті — це служби, які забезпечують спілкування людей, представлення власної творчості та досягнень, пошуку друзів і знайомих, поширення ідей, поглядів, розміщення цікавих матеріалів тощо. Відеоконференція — це сеанс спілкування в мережі, організований з використанням систем, що можуть передавати відео.
Номер слайду 12
Інтерактивні онлайн-дошки — це сервіси Інтернету, які надають спільний простір користувачам для розміщення в режимі реального часу текстових нотаток (наліпок), зображень, відео, аудіо и інструменти для коментарів та оцінювання публікацій.
Номер слайду 13
Системи керування навчанням — служби Інтернету, призначені для організації навчальної діяльності та обміну повідомленнями між учасниками/учасницями освітнього процесу: вчителями/вчительками, учнями/учениць, батьками або опікунами учнів/учениць.
Номер слайду 14
Потрібно запам’ятати Під час спілкування за допомогою електронної пошти діють певні негласні правила поведінки, як і при особистому спілкуванні. Їх називають поштовим етикетом, мережевим етикетом.
Номер слайду 15
Етикет – норми й правила гідної поведінки людей у суспільстві.
Номер слайду 16
Правила мережного етикету не відрізняються від загальноприйнятих норм людського спілкування: Будьте ввічливими та доброзичливими, вітайтесь із співрозмовниками, дякуйте за допомогу. Намагайтеся уникати фраз, які можуть бути причиною конфлікту. Перевіряйте текст на відсутність граматичних помилок. Не пишіть увесь текст повідомлення великими літерами — його важко читати, це сприймається як крик. Супроводжуйте повідомлення смайлами (англ. smile — посмішка) для передавання емоцій , але майте почуття міри.
Номер слайду 17
Це важливо Користувачам Інтернету може загрожувати:спілкування з небезпечними людьми (шахраями, збоченцями);отримання неправдивих, небезпечних або образливих повідомлень;розголошення персональних (конфіденційних) даних;псування особистої репутації (негативний «цифровий слід»); виникнення залежності (ігрової або інтернет-залежності);зараження комп’ютера шкідливими програмами.
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Для безпечного користування Інтернетом варто дотримуватися правил: Ніколи під час спілкування в мережі не наводьте приватні дані про себе та свою родину, якщо особисто не знайомі з адресатом. Не викладайте в мережі ваші фото та повідомлення, які можуть зіпсувати вашу репутацію або розкрити приватну інформацію. Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам. Повідомляйте дорослим про дописи, отримані в Інтернеті, які вас непокоять (погрози, повідомлення з неетичним або протиправним вмістом, небезпечні пропозиції). Ніколи не погоджуйтесь на особисту зустріч з особами, знайомими вам тільки через онлайн-спілкування. Не відповідайте на рекламні повідомлення, не відкривайте вкладені файли та не переходьте за посиланнями, отриманими від невідомих осіб. Не повідомляйте свої паролі від онлайн-сервісів стороннім особам. Завжди виходьте зі свого облікового запису в онлайн- сервісах, якщо працювали не на власному комп’ютері.
Номер слайду 20
Спілкуючись з незнайомцями в мережі, будьте уважними і обережними, щоб розпізнати, якщо ваш співрозмовник намагається «втертися» в довіру, видає себе не за того, ким він є насправді.