Урок інформатики для 5-го класу НУШ на тему: "Пошукові системи"

Про матеріал
Урок інформатики для 5-го класу НУШ на тему: "Пошукові системи" Мета: ● навчальна: ввести нові поняття: ключові слова, пошукові системи; сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет; попередити про наявність в Інтернеті неякісної інформації; ● розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати та аналізувати; ● виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.
Перегляд файлу

Тема уроку: Пошукові системи. Пошук інформації в мережі інтернет.
Мета.

  • навчальна: ввести нові поняття: ключові слова, пошукові системи; сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет; попередити про наявність в Інтернеті неякісної інформації;
  • розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати та аналізувати;
  • виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.

Завдання уроку:

  • навчити учнів використовувати браузер для навігації Інтернетом;
  • відкривати у вікні браузера вебсторінку із заданою адресою;
  • здійснювати пошук на вебсторінці.

 

Учні повинні знати:

-         браузери для навігації Інтернетом;

-         пошукові системи для знаходження інформації в Інтернеті;

 

 

 

 Учні повинні вміти:

-         відкривати у вікні браузера вебсторінку;

-         знаходити в Інтернеті інформацію на задану тему.

Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань та формування практичних умінь і  навичок)

 

Методи навчання: словесні, наочні, практичні.

 

Засоби навчання:

1.Технічні: комп’ютери, підключені до локальної мережі, мультимедійна дошка.

2. Програмні: програми-браузери.

3. Наочність: навчальна  презентація вчителя, інструкції для виконання практичної роботи.

4. Дидактичні: воркшити для учнів, завдання ПР, картаки для перевірки домашнього завдання,

 

 

 

 

 

 Перебіг уроку

 

І. Організаційний етап

Привітання, перевірка відсутніх.

Вправа “Обійми метелика”
Ця вправа нас заспокоює. Увага стає більш гнучкою.

Діяльність

Матеріали

5-А, щоб дізнатися у якому форматі пройде наш урок, то вам потрібно розгадати ребус.

(КВЕСТ)

Супер!!!
Ви любите квести? А чи знаєте ви, що означає це слово?

Вас чекає захоплюючий квест, давайте ознайомимося зі станціями:

Квест  (від англ. questпошук, пошуки пригод) — аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Перша зупинка “Наші правила” + оцінювання

Перша зупинка “Наші правила”

Діти, як ми виражаємо емоції в електронному світі, коли спілкуємося з друзями у месенджерах?
-так, за допомогою (смайлів, емоджі).

Я пропоную вам пригадати, що означають вони на наших уроках. Давайте зробимо це  разом!

 

 

 Оцінювання
на минулих уроках ми разом розробили критерії оцінювання з теми Інтернет. Сьогодні ми їх будемо використовувати на уроці.

Друга зупинка “Перевірка д/з”

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Відтворення і коригування опорних знань.

РОБОТА В ГРУПАХ

На минулому уроці ми познайомилися з поняттям «комп’ютерна мережа», ще раніше ми вивчали поняття «інформаційна система» ті “Інформаційні процеси”.  Давайте пригадаємо вивчене.

 

 

Третя зупинка “Вправа «Закінчи речення»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА

+ взаємоперевірка
Вправа «Закінчи речення».

 

V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

Четверта зупинка  "Відкриваємо тему"

Кожна книжка в бібліотеці має своє місце на полиці, щоб її можна було швидко знайти. А як знайти потрібний сайт? (Треба знати адресу).

Але що робити, якщо забули адресу потрібного сайту або не знаєш цієї адреси?

Я розповім вам, як вийти з цієї ситуації. Ми дізнаємось, як можна шукати щось в Інтернеті та як правильно  це робити.

Отже,  тема нашого уроку сьогодні “Пошукові системи”.

Таблиця “ЗНАЮ-ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ-ДІЗНАВСЯ”

VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Для доступу до Інтернету потрібні програми, що встановлюються на комп'ютер. Однією з таких програм є браузер.

Назва браузер походить від англ. to browse — переглядати.

---------

Огляд популярності різних пошукових систем у світі та Україні.

 

 

Руханка

 

https://www.youtube.com/watch?v=QAgVZC7GsFE

П’ята зупинка

"Професійні шукачі інформації"

У наш час пошук інформації у мережі інтернет ціле мистецтво. Давайте разом відкривати секрети.

Але в  першу чергу потрібно дбати про безпеку. Давайте разом повторимо правила техніки безпеки у комп”ютерному класі

А за допомогою чого ми вводимо цей пошуковий запит? (ключових слів)

https://www.google.com/search?

пошук за такими критеріями:

  • усі
  • зображення
  • відео
  • новини
  • карти

 

 

 

https://wordwall.net/uk/resource/32006896

 

Шоста зупинка "Практична робота"

Змінні пари повторення правил ТБ

 

 

 

 

Завершуємо роботу з комп”ютером.

Завдання. Використовуючи програму для пошуку Google знайти відповіді на питання у мережі Інтернет.

Сьома зупинка

“Підсумки”

Заповнюємо останню колонку в табличці “ЗХдД”

 

 

 

Домашнє завдання

Підготувати інформацію про українські пошукові системи на вибір:

  • I.ua.
  • Ukr.net.
  • Meta.ua.
  • Poshukach.com.
  • Shukalka.com.ua.

Обсяг роботи - від двох сторінок А4.

Критерії оцінювання:

  • 1 сторінка титульна (тема+хто виконав роботу)
  • може бути представлена текстова та графічна інформація
  • мають бути покликання на джерела інформації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

docx
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку