Комунікація – процес обміну інформацією, спільна дія уміння розпочинати спілкування;розуміти і використовувати «мову жестів»;активно слухати; уникати непорозумінь. Людям необхідно розвивати навички комунікації, які ще називають навичками ефективного спілкування. Ті, хто вміє спілкуватися, почуваються менш самотніми, більш благополучними і щасливими,ніж ті, хто не має добре розвинених соціальних навичок. Найважливішими навичками комунікації є:
Секрети комунікаціїНе розмовляйте зверхньо. Із такою людиною ніхто не буде до кінця щирим і відвертим. Пам’ятайте про персоналізацію. Люди люблять увагу, більше уважне ставлення до окремої людини позитивно впливає на всю команду! Переходьте до суті. Говоріть небагато, але містко та структуровано. Навчіться відкривати свою свідомість. Люди різні, тому важливо бути відкритим до різних думок, прислухатися до інших. Замовкніть і слухайте. А ще аналізуйте те, що говорить команда.
Секрети комунікаціїЗамініть «его» емпатією. Співпереживайте й розумійте мотиви людей. Помічайте те, чого не було сказано вголос. Завжди знайте, про що ви говорите. Будьте експертом із теми та знайтеся на ситуації в команді. Звертайтеся до груп як до індивідів. Персоналізоване ставлення важливе, воно навіть здатне творити дива. Будьте готові змінити повідомлення, якщо цього вимагатиме ситуація. Лідери – гнучкі люди
Пам’ятай, що у спілкуванні важливими є і зміст — про що говоримо, і форма — як говоримо. Ситуація: Тарас ніяк не міг збагнути, чому інші не дуже хочуть з ним спілкуватися, і попросив допомоги у психологині Тетяни Едуардівни. Вона запитала хлопчика, як він спілкується, як ставить запитання і дає поради. Тарас відповів, що коли йому щось не подобається, він одразу про це каже і завжди наполягає на своїй думці — адже він краще знає, як має бути! Але співрозмовники його не слухають, а інколи навіть чомусь ображаються. Тетяна Едуардівна розповіла хлопчикові про вміння давати зворотний зв’язок так, щоб не ображати співрозмовника, а підтримувати його, допомагати уникати помилок і робити щось краще. Такий зворотний зв’язок називають конструктивним
Ситуація: ви заходите в клас. Звідки ви знаєте, як потрібно поводитися? Чому ви сідаєте за стіл, а не встаєте на нього і не починаєте співати пісні?Очевидно, ваша поведінка запускається розумінням ситуації. Бачачи знайому з дитинства обстановку (столи, стільці, дошка), ви розумієте ситуацію як "учбову". Ця ситуація вам знайома, і ви починаєте відтворювати ті моделі поведінки. Мета ситуації - навчальна діяльність. Правила поведінки: сісти за стіл, відкрити зошит, слухати урок, записувати, виступати, задавати питання."Спусковим гачком" для розуміння ситуації є певні слова, оформлення інтер'єру, місце і час спілкування, невербальні прояви партнера. Тому перш ніж їхати в якесь малознайоме місце або суспільство, ми намагаємося з'ясувати якомога більше інформації (а на запрошеннях зазвичай пишуть про дрес-код)
Знайди тему, яка об’єднує учасників спілкування. Чітко й повно висловлюй свою думку. Говори грамотно. Грамотну людину приємно слухати. Стався до співрозмовників із повагою, не перебивай і не коментуй їх образливо. Уважно слухай співрозмовників. Проявляй живий інтерес до бесіди і співрозмовників, адже спілкування — це обмін не лише думками, а й емоціями та енергією Правила ефективного спілкування
Віртуальне спілкування — це спілкування в мережі Інтернет з реальними людьми або з уявними персонажами. Спілкування може відбуватися по-різному. Наживо, коли люди бачать і чують одне одного, перебуваючи в одному просторі, наприклад, спілкування у школі. Або ж віртуально, за допомогою комп’ютера чи смартфона
Віртуальний простір Віртуальний простір створений за допомогою інформаційних технологій. Спеціальні комп’ютерні програми, ігри та соціальні мережі дають безліч можливостей для найрізноманітніших творчих проявів і діяльності людей. ПРИКЛАД: спілкування у фандомах (фендомах) — спільнотах прихильників (фанів) Гаррі Поттера, Наруто або інших відомих персонажів — є прикладом віртуального спілкування у віртуальному просторі
Правила спілкування у віртуальному просторіБудь пильним / пильною, спілкуючись у віртуальному світі. Нікому не повідомляй своє повне ім’я, адресу, номер телефону та іншу інформацію про себе та своїх близьких. Якщо відчуваєш, що спілкування стає небезпечним, одразу припини його. Заблокуй такого користувача і повідом службі безпеки соціальної мережі або адміністратору сайту про спроби на тебе тиснути (шукай кнопки “зв’язатися з нами”, “залишити повідомлення”, “зворотний зв’язок”, “contact us” або відповідні графічні позначки (піктограми). Повідом про таку ситуацію батькам або дорослим, яким ти довіряєш
Правила спілкування з дорослими. Складаємо правила спілкування з дорослими!Доброзичливо вітаємося, дякуємо, вибачаємося. Говоримо з повагою. Уважно слухаємо. Висловлюємося коротко, чітко, ясно. Якщо ви чогось не знаєте, так і говоріть: “Я не знаю”. Поважайте себе, говоріть спокійно, не підвищуйте голос
Повага до учителів. Видатний український педагог Василь Олександрович Сухомлинський радить, що «не можна заходити в суперечку із шанованими і дорослими людьми; не гідно людської мудрості й розсудливості поспішно висловлювати сумніви щодо істинності того, що радять старші; якщо в тебе просяться на язик якісь сумніви, придерж їх у голові, подумай, розміркуй, а потім спитай у старшого ще раз — спитай так, щоб не образити». Для того щоб порозумітися з учителями, спробуй зрозуміти, чому і для чого вони це роблять чи говорять
Опрацювати §27 Виконайте на окремому аркуші або використовуючи електронні засоби вправу “Моя сім’я”: У середині ромашок напиши імена усіх членів своєї сім’ї, розташуй довкола ромашки зі своїм ім’ям квіти із вписаними туди іменами членів сім’ї щодо близькості з ними, поміркуй, чому ти так зробив. Презентуємо на наступному уроціДомашнє завдання