"Основна ціль навчання
не знання, а дії."
В умовах істотних перетворень в соціальній, політичній, економічній і духовній сферах суспільного життя основним завданням є створення життєздатної системи освіти, її демократизація та гуманізація. Це, у свою чергу, має на меті забезпечення для кожного громадянина можливостей постійного духовного самовдосконалення, творчої самореалізації, задоволення інтелектуальнокультурних потреб особистості.
Державною національною програмою «Освіта» (Україна XXI століття) визначені основні шляхи відродження національної системи навчання, серед яких пріоритетного значення набувають: постійне духовне самовдосконалення, творча самореалізація, задоволення інтелектуально-культурних потреб особистості, підвищення професіоналізму педагогічних кадрів, формування здатності вчителів динамічно реагувати на запити громадського життя, забезпечення оволодіння ними передовими освітніми технологіями, які сприяють всебічному розвитку особистості школяра.
Окреслення цих перспектив і нових завдань освіти потребують модернізації діяльності вищих педагогічних навчальних закладів. Нова концепція вищої освіти передбачає формування у студентів уміння самостійно, свідомо і відповідально вчитися, а також створення у навчальних закладах необхідних умов для формування в студентів творчих здібностей, виховання особистості, здатної до саморозвитку як під час навчання у вищій школі, так і в подальшій професійній діяльності. Це викликає необхідність науково обґрунтованого проектування підготовки молоді до професійної педагогічної діяльності, спрямовує пошуки дослідниками ефективних шляхів покращення підготовки фахівців у вищому навчальному закладі, створення умов, що стимулюють фахове зростання студентів.
Науково-технічний прогрес кінця XX початку XXI століття зумовив технологізацію не тільки багатьох галузей виробництва, а й упевнено увійшов у сферу культури, гуманітарних галузей знань. Сьогодні термін «технологія» застосовується й у сфері освіти.
Аналіз широкого кола різних джерел показав, що в педагогічній науці приділяється значна увага проблемі фахової підготовки майбутніх учителів, в тому числі і формуванню в нього технологіних умінь.
Останніми роками інтерес дослідників, зазначав І. Горбаченко, викликали і такі дидактичні аспекти застосування інновацій як розробка інтерактивних навчаючих курсів, педагогічні умови застосування інтерактивних форм навчання в педагогічному вузі розглядалися науковцем Т. Добриніною. Окремі аспекти підготовки студентів викладені у працях дослідників С. Балашова, В. Борисова, Г. Кловак, С. Кучеренко, в яких акцентується увага на формування готовності вчителя до дослідницької педагогічної діяльності, В. Зінкевічуса, Н. Сушик в своїх роботах надавали переваги педагогічним технологіям формування гуманістично-професійних якостей майбутніх фахівців, Т. Бельчевої, Д. Мельника, Г. Тарасенко, О. Федій, М. Шведа, З. Шевців досліджували формування естетико-екологічної освіти вчителя, Т. Волобуєвої, А. Гончарук, П. Перепелиці, В. Рибалки, Ю. Їрофімова, К. Дусавицького, Д. Іванова, Н. Кічук, С. Сисоєвої - присвячені дослідження проблемі формування творчої особистості вчителя та ін.
Стрімкий розвиток навчальних технологій зумовлює появу нових завдань, що потребують перегляду змісту освіти, форм, методів, прийомів навчання. Серед основних інновацій у галузі освіти вирізняються інтерактивні технології навчання, які учителі початкових класів використовують у практиці початкової школи, тому майбутнім учителям необхідно оволодіти інтерактивними технологіями навчання. Учитель початкової школи повинен не тільки знати про інтерактивні технології навчання, а й уміти застосовувати їх на практиці, а для цього необхідно, щоб мета, зміст, форми і методи професійної підготовки були зорієнтовані на використання студентами цих технологій. Важливо підготувати вчителя з творчим науково-педагогічним мисленням, з певною системою особистісних, професійних якостей, необхідних знань, умінь і навичок, що сприятиме формуванню готовності майбутніх учителів початкових класів до зазначеного виду діяльності.
Тому учителям початкової школи до застосування інтерактивних технологій навчання передбачає наявність спеціально
організованого освітнього процесу, який інтегрує всі
будується на застосуванні інтерактивних технологій, націлений на самовдосконалення, саморозвиток, самореалізацію майбутніх учителів у галузі застосування інтерактивних технологій навчання.