Стаття "Форми та методи роботи з молодшими школярами по превентивному вихованню"

Про матеріал
Проблема превентивності завжди була і є пріоритетною у різних країнах світу. Причиною цьому є те, що проблеми нашого суспільства гостро впливають на школу: дуже помітним стало падіння в учнів інтересу до навчання, кількість важковиховуваних учнів значно зросла. Тому дуже важливо саме з дитинства прищепити дітям основні знання, навики і звички з охорони здоров’я, які згодом перетворяться на важливий компонент загальної культури людини і вплинуть на формування здорового способу життя всього суспільства. Саме у віці 6-9 років закладається майбутній потенціал здоров’я, це сенситивний період для виховання здорового способу життя. Діти молодшого шкільного віку вже здатні розуміти й усвідомлювати залежність стану здоров’я від способу життя.
Перегляд файлу

Форми та методи роботи з молодшими школярами по превентивному вихованню

Якими діти народжуються –

ні від кого не залежить, але

в наших силах зробити їх

хорошими через правильне

виховання.

Плутарх

Проблема превентивності завжди була і є пріоритетною у різних країнах світу.  Причиною цьому є те, що проблеми нашого суспільства гостро впливають на школу: дуже помітним стало падіння в учнів інтересу до навчання, кількість важковиховуваних учнів значно зросла. Тому дуже важливо саме з дитинства прищепити дітям основні знання, навики і звички з охорони здоров’я, які згодом перетворяться на важливий компонент
загальної культури людини і вплинуть на формування здорового способу життя всього суспільства. Саме у віці 6-9 років закладається майбутній потенціал здоров’я, це сенситивний період для виховання здорового способу життя. Діти молодшого шкільного віку вже здатні розуміти й усвідомлювати залежність стану здоров’я від способу життя.

        Як бачимо, превентивне виховання набуває сьогодні особливої значущості. Превентивне виховання в школі – це система підготовчих та профілактичних дій педагогів, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки  та організацію належного догляду за діяльністю школярів.

      Тому, що сучасне суспільство не стоїть на місці. Воно розвивається, воно змінюється, воно вдосконалюється. Змінюються і наші діти. Вони живуть у світі, де гаджети – це продовження їхнього тіла, а Google знає все. Тому, в першу чергу, змінитися має вчитель початкової школи. Адже саме там формується мислення наших дітей, які згодом візьмуть на себе відповідальність за нашу державу.

     Сучасний вчитель початкової школи має: застосовувати активні форми і методи виховного впливу на дитину;

-стимулювати та зацікавлювати учнів;

-системно планувати превентивне виховання у класі;

-займатися самоосвітньою діяльністю;

-брати учать у м/о класних керівників та педрадах.

         Основні напрямки діяльності класовода у вихованні молодших школярів:

-індивідуальна робота з учнями;

-організація роботи з батьками;

-виховання здорового способу життя.

       Форми роботи з учнями: ранок, свято, ситуаційна гра, подорож, усний журнал, сюжетно-рольова гра, виховні години, години спілкування, бесіди, круглі столи, екскурсії, конкурси, ділові ігри.

       Форми індивідуальної роботи: обмін думками, виконання доручень, задушевна розмова, консультація, бесіда, анкетування, конкурси малюнків, індивідуальна бесіда з дитиною, індивідуальна бесіда з батьками.

       Форми роботи по вихованню здорового способу життя: ранкова гімнастика, фікультхвилинки, рухливі перерви, дихальна гімнастика, уроки серед природи, ігри.

      Форми роботи з батьками: батьківські збори, індивідуальні бесіди, профілактичні бесіди,  робота батьківського комітету, анкетування, консультації, поради.

      З метою превентивного виховання молодших школярів я використовую такі рольові ігри, метою яких є інсценізація незвичних для учнів ситуацій та подій юридичного характеру. Також великий виховний вплив на молодших школярів щодо превентивного виховання здійснюють ситуативні вправи на тему ,,Мені в собі не подобається", ,,Риси, яких я хочу позбутись".

      Велике значення у превентивному вихованні молодших школярів мають години спілкування, під час яких можна визначити негативні аспекти паління, вживання алкоголю і наркотиків, проаналізувати рекламу тютюнових та алкогольних виробів, вказати на її приховані аспекти. Крім зазначених вище видів роботи, можна підготувати прислів’я, приказки про алкоголь, тютюнопаління, наркоманію. Наприклад: "Ні рак, ні жаба, а п’яна нахаба", "Вино й горілку полюбив – честь загубив", "Де чарка, там і сварка", "Цигарку запалив – 5 хвилин життя згубив" тощо.
         Серед форм виховної роботи з превентивного виховання молодших школярів у навчальній діяльності можна використати наступні: відкриті та інтегровані уроки, різні форми роботи з книгою, написання творів на превентивну тематику, розгадування кросвордів, пісенні конкурси, ігри, розваги, інсценізація оповідань, казок, віршів.

docx
Додано
12 травня 2019
Переглядів
2323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку