Урок " Механічний рух. Експериментальне визначення параметрів механічного руху"

Про матеріал

SТЕМ урок " Механічний рух. Експериментальне визначення параметрів руху"

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Примітка: частина уроку проводиться на вулиці, на шкільному стадіоні

Перегляд файлу

Тема: Поступальний механічний рух. Експериментальне визначення параметрів руху.

Мета:

Навчальна:  узагальнення і систематизація знань з теми : «Механічний рух», дослідницька діяльність: вимірювання швидкості велосипедиста і бігуна, визначення часу, необхідного для подолання заданої дистанції.

Розвиваюча:  розвивати вміння: пояснювати; встановлювати закономірності;самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки (робити висновки); розвивати творчі здібності.

Виховна:сприяти формуванню пізнавального інтересу до фізики; виховувати гармонійно розвинену особистість, ,виховувати уважність, зібраність, спостережливість.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, STEM урок.

Обладнання: комп’ютер з додатком googlmaps, проектор, вимірювальна стрічка, секундомір, крокомір.

Хід уроку.

  1. Актуалізація опорних знань

Відкриваємо на комп’ютері додаток googlmaps, будуємо маршрут з нашого місця знаходження до заданої точки (адресу обираємо довільно). Учні роблять це на своїх смартфонах. Знайомимося з додатком, аналізуємо отриману інформацію.

Питання до учнів:

  1.      Яким терміном ми можемо назвати синю лінію, яку ми бачимо на карті? (траєкторія)
  2.      Яким буде наш рух до місця призначення за формою траєкторії (криволінійний)
  3.      Чи можна буде вважати на рух рівномірним? (ні)
  4.      Чи можна розглядати наш рух як рух матеріальної точки? (так)
  5.      Якщо ми будемо долати наш маршрут на шкільному автобусі, вкажіть відносно яких тіл ми будемо рухатися, а відносно яких перебувати в стані спокою (відносно автобуса в стані спокою, відносно дороги в стані руху)
  6.      Відстань, яку ми бачимо на карті є шляхом чи переміщенням? (шляхом)
  7.      Що нам потрібно зробити, щоб на карті побудувати переміщення? (з’єднати прямою лінією початкове і кінцеве положення і вказати напрямок руху)
  1. Постановка проблеми:
  1.      Яким чином додаток визначає час маршруту? (у програмі закладені середні значення швидкості для автомобілів та пішоходів)
  2.      Як ми можемо визначити ці швидкості? (за формулою ϑ= )
  3.      Обчислимо цю швидкість. Переведемо її в систему СІ.

ϑ=5,4 км/1,25 год=4,32 км/год= =1,2 м/с

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\карта.png

  1.      Звертаємо увагу, що додаток не рахує час руху для велосипедиста. Пропонуємо це зробити. Додатково визначимо час для бігуна. Для того, щоб це зробити, скористаємося формулою t= Довжина маршруту нам відома з додатку, швидкість велосипедиста і бігуна визначимо дослідним шляхом.
  2.      Як це зробити? (на стадіоні будемо спостерігати за рухом бігуна і велосипедиста і за допомогою секундоміра визначимо час їхнього руху)
  3.      Пропонуємо дітям придумати способи, як можна визначити довжину кола на шкільному стадіоні. Обговорюємо різні варіанти.
  1. Дослідницька діяльність.

Виходимо на шкільний стадіон, спочатку один учень пішки проходить одне коло, крокомір вимірює кількість кроків, рулеткою заміряємо довжину одного кроку і визначаємо довжину дистанції:

ℓ=ℓ0N

ℓ - довжина кола

0 – довжина кроку

N – кількість кроків

Потім спостерігаємо за рухом велосипедиста і бігуна і визначаємо за допомогою секундоміра час їхнього руху. Результати заносимо до таблиці.

Досліджуваний

об’єкт

ℓ,м

t, с

ϑ, м/с

ϑ, км/год

1

Велосипедист

 

 

 

 

2

Бігун

 

 

 

 

 

Питання до учнів під час проведення експерименту:

  1.      Як ми можемо охарактеризувати тип руху бігуна та велосипедиста (криволінійний, нерівномірний)
  2.      Чи можна вважати бігуна та велосипедиста матеріальними точками? (так)
  3.      Чи можна вважати матеріальною точкою учня, який вимірює довжину дистанції? (ні)
  4.      Чому дорівнюють шлях і переміщення учнів? (шлях – довжині кола, переміщення 0)
  5.      Відносно яких тіл велосипедист здійснює механічний рух, а відносно яких залишається нерухомим? (відносно нас рухається, відносно велосипеда – ні)
  6.      Як повинні рухатися велосипедист і бігун, щоб велосипедист був нерухомим відносно бігуна? (з однаковою швидкістю)
  1. Обробка результатів:
  1.      Обчислюємо швидкості бігуна і велосипедиста, переводимо їх у км/год.
  2.      Користуючись формулою t=  обчислюємо час, який ми повинні витратити для подолання даного маршруту.
  1. Підведення підсумків.
  2. Домашнє завдання:

Користуючись додатком googlmaps побудуйте маршрут до свого будинку. Заміряйте час, протягом якого ви подолаєте дорогу, порівняйте цей час з тим, що пропонує додаток, визначте дійсну швидкість, з якою ви будете йти додому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Поступальний механічний рух. Експериментальне визначення параметрів руху.

Мета: узагальнення і систематизація знань з теми  «Механічний рух», дослідницька діяльність: вимірювання швидкості велосипедиста і бігуна, визначення часу, необхідного для подолання заданої дистанції.

Обладнання: комп’ютер з додатком googlmaps, проектор, вимірювальна стрічка, секундомір, крокомір.

Хід уроку.

  1. Визначення руху пішохода googlmaps.

 

ϑ= =

  1. Визначення довжини  дистанції:

0=

N=

ℓ=ℓ0N=

  1. Визначення швидкості  бігуна і велосипедиста

Досліджуваний

об’єкт

ℓ,м

t, с

ϑ, м/с

ϑ, км/год

1

Велосипедист

 

 

 

 

2

Бігун

 

 

 

 

 

Велосипедист: ϑ= =

Бігун: ϑ= =

  1. Визначення часу, необхідного для подолання маршруту:

Велосипедист:   t==

Бігун: t==

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку