Сценарій квесту "Стежками неповторної України" для початкових класів
Тема заходу: Стежками неповторної України
Форма проведення: гра-квест
Мета заходу:
· закріпити знання вихованців про рідну Батьківщину, про її культурні звичаї, традиції;
· розвивати пам'ять, увагу, фантазію, творчі здібності, вокальні, хореографічні навички, уміння працювати у групах; сприяти згуртовуванню колективу;
· виховувати повагу до рідної держави.
Обладнання: маршрутний лист «Стежками неповторної України»; ілюстрації до оформлення кожної станції, аудіозаписи пісень, рушники, кросворд «Батьківщина».
ХІД ЗАХОДУ
Виходить ведуча:
Доброго дня! Ми з вами сьогодні зібралися, щоб перевірити свої знання про нашу Батьківщину та все, що з нею пов’язане. Ви матимете змогу продемонструвати знання українських пісень, віршів, загадок, казок. На вас чекають завдання на 5 станціях. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте частиночку українського прислів’я. І якщо ви успішно впораєтеся з усіма завданнями, то в кінці квесту зберете прислів’я і зможете дати відповідь на запитання: за що ми повинні з вами любити нашу Батьківщину… Ви переконаєтеся в тому, що наша Україна – дійсно неповторна і багата на таланти держава.
Зараз вам видається маршрутний лист, за яким ви будете рухатися і виконувати усі завдання.
Готові? Отже, на старт! Увага! Почали!
Учасники квесту за маршрутним листом проходять завдання на станціях:
Станція «Кмітлива Україна»
Дівчинка: Ви прибули на станцію «Кмітлива Україна». Я пропоную взяти участь у нашому конкурсі:
Вікторина (для учнів 1 ,2 А і 2 Б класів)
Якщо відповісте на всі питання, отрмаєте стрічку, на якій буде записана частина прислів’я .
Ви готові?
1. Назва нашої держави? (Україна)
2. Державна мова України … (українська)
3. Основні кольори нашого Прапора? (Синій і жовтий)
4. Що символізують кольори українського Прапора? (Блакитний – небо,жовтий – пшеничне поле.)
5.Яка пора року настає після зими? (Весна)
6.спортивна командна гра з шайбою. (Хокей)
7.Польовий гризун з великими щічками. (Хом'як)
8.Хто першим зустрівся Колобку? (Зайчик)
9. На яке світло треба переходити дорогу? (На зелене)
10. Літо, осінь, зима, весна - (пори року).
Для учнів 3-4 класів:
Відгадати кросворд:
X |
X |
X |
X |
X |
1 в |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
і |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
н |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
2 т |
о |
3 п |
о |
л |
я |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
к |
и |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
с |
X |
X |
X |
X |
X |
4 в |
X |
X |
X |
5к |
а |
л |
и |
н |
а |
X |
е |
X |
6 п |
X |
X |
н |
X |
X |
X |
X |
X |
7 р |
у |
ш |
н |
и |
к |
X |
X |
X |
X |
X |
б |
X |
е |
X |
X |
а |
X |
X |
X |
X |
X |
а |
X |
н |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
и |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
ц |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
я |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
1.Головний убір з листя, бадилля, гілок і квітів у вигляді обруча (вінок)
2.Високе дерево, оспіване в українських піснях та віршах. (тополя)
3.Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
4 Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
5. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. Народний символ України. (Калина)
6 Ця рослина – символ жовтого кольору на прапорі.
7.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу., дівчата вишивають собі на весілля. (Рушник)
За правильне виконання завдань з цієї станції ви отримуєте частинку прислів’я, яке потім складете в одне ціле. Дивимось на карту та вирушаємо далі!
Станція «Музична»
На станціі чекає дівчинка з завданням
Завдання І: «Вгадай мелодію» (учасники вгадують).
Пісні / мульфільми:
1 «Крижане серце» («Отпусти и забудь)
2. «Вінні Пух та його друзі», пісенька Вінні Пуха.
3. «Качинні історії»
4. «Зима в Простоквашино», пісенька кота Матроскіна.
5 «Сімейка Адамсів»
6. «Барбоскіни»
7. «Ну погоді!», пісенька Снігуроньки.
8. «Леді Баг та Супер-кіт»
9. «Чип та Дейл»
10. «Король Лев», пісенька «Акуна Матата».
Діти вгадують музику і отримують за це ще одну частинку прислів’я.
А ми рухаємось за нашою картою далі!І наступна зупинка це…
Станція «Казкова»
Завдання 1 : відповісти на питання.
- В чий будиночок забралася Коза-Дереза? – Будинок зайчика.
- Чим пригощала лисичка Журавля? – Кашою.
- Кого зробив дід із соломи? – Бичка.
- Кого купив дід на базарі за три копійки? – Козу-Дерезу.
- Який казковий герой народився з горошини? – Котигорошко.
- Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? – Лисичка.
- Хто викрав Івасика-Телесика? – Змія.
- Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? – Рак.
- У якій казці битий небиту везе? – «Лисичка-Сестричка та Вовчик-Братик».
Завдання 2: намалювати портрет Колобка (тільки для 3-4 класів)
За виконання завдань з цієї станціі ви отримуєте наступну частинку прислів’я
І скоріше на наступну станцію
Станція «Загадкова»
Щоб отримати частинку прислів’я, вам потрібно на цій станціі відгадати загадку і підняти картинку з відгадкою.
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.
(Калина)
Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Згодом стало біле-біле
І за вітром полетіло.
(Кульбаба)
Стоїть собі літечком
На городі тіточка,
Світлокоса, білочуба,
а на ній зелена шуба.
(Кукурудза)
Я на сонце дуже схожа –
Золотиста, ніжна, гожа.
Рано-вранці розквітаю.
Відгадати вам неважко,
Що за квітка я ?
(Ромашка)
На дубочку я вродився,
На дубочку й оселився.
Восени я упаду
Та дубочком проросту.
(Жолудь)
На городі нога стоїть,
На нозі голова висить.
Куди сонце повертається,
Туди голова нахиляється.
(Соняшник)
Діти з варіантів картинок показують правильну картинку відповідь.
За це ведуча віддає їм частинку прислів’я .
І вони вирушають далі за картою.
Станція «Танцювальна Україна»
На станції гравців зустрічає дівчинка .
Ви здогадуєтеся, що на вас чекає? Звичайно! Ми з вами будемо танцювати!
Завдання на станції – повторювати танцювальні рухи під музичний супровід .
Пісня «Арам – зам – зам»
Після таночку діти отримують останній шматочок прислів’я і по карті прямують до фінішу.
Ведуча на фініші: Молодці! Бачу, ви успішно пройшли випробування і тепер можете скласти прислів’я; (діти склеюють прислів’я , в одну лінію, і отримується стрічка з віночку. Цю стрічку діти разом з вчителем клеять на віночок.
Коли збираються всі діти і на віночок приклеєні всі прислів’я, діти по одному з класу читають своє прислів’я .
Ведуча: Я думаю, ви погодитеся зі мною, що ми любимо нашу державу саме тому, що вона наша – єдина та неповторна. Спасибі за участь у квесті! І до нових зустрічей!
Прислів’я
Будь-кому мила своя країна. 1 кл
Без верби і калини немає України. 2 А кл
Та земля мила, де мати родила. 2 Б кл
Всюди на світі добре, а вдома найкраще. 3 А кл.
Рідна земля — мов колиска золота. 3 Б кл.
Людина без рідної землі, як соловей без гнізда 4А кл
Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти. 4 Б кл.