STREAM урок для 5-7 класів на тему “Світ трикутників навколо нас”

Про матеріал
Метою даної розробки є донесення до учнів важливості математики в нашому житті. Пояснити дітям, що створення пірамід чи багато інших споруд, в яких є елементи трикутників, було б неможливим без елементарних математичних знань. В даній методичній розробці використано інтеграцію таких предметів: інформатика, математика, історія, географія, українська література.
Перегляд файлу

 

Тема: “Світ трикутників навколо нас”

Мета:

освітня: домогтися засвоєння учнями поняття трикутника, класифікації трикутників за сторонами і кутами, формули периметра рівностороннього трикутника; формувати первинні уміння виміряти сторони та кути за допомогою транспортира та лінійки.

виховна: :. Виховувати культуру спілкування в малих навчальних групах, культуру геометричних побудов, усного мовлення, працьовитість, вміння швидко і правильно приймати відповідальні рішення, патріотичні почуття до України.

розвиваюча: Сприяти розвитку просторової уяви, пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю.

 

Інтеграція предметів: інформатика, математика, історія, географія, українська література.

 

Тип уроку: комбінований (урок – казка з елементами дослідження)

 

Необхідні матеріали для проведення уроку: моделі трикутників, карточки настрою, креслярське приладдя, транспортири, презентація PowerPoint, медіа – програвач, картки із завданнями, Картка самооцінки, конструктор LEGO і звичайний конструктор, шнурок, скоч та ножиці.

Використані джерела:

1 Чему Учат в Школе?: Цікаві факти з історії математики.Єгипетський трикутник.Цікаві факти про видатних математиків.Народна лічба.Стародавні задачі прикладного змісту (poljakovaal.blogspot.com)

2 урок у 5 класі з використанням проектних технологій "Трикутник. Види трикутників" | Конспект. Математика (vseosvita.ua)

3 Трикутник і його види (5 клас. Математика) + Презентація | Шкільне життя (schoollife.org.ua)

 

Посилання на он-лайн програми:

1 https://www.menti.com/d8gdd2si6j рефлексія «Ваші враження »

2 https://create.kahoot.it/details/4f9d3a5c-9b0a-44fa-bf43-cc81c04fe530 - загадки

3 https://create.kahoot.it/details/1cb2d97e-c9fa-49b1-96db-cd1240a3d5a0 - пісумковий тест

4 https://forms.gle/U8zB99v4nDRkucbG7 - вхідне і вихідне опитування


Предмет

Тема згідно програми

Результати фото у презентації

Інформатика

«Пошук інформації в Інтернеті. Завантаження даних.» (5 клас)

«Використання інтернет ресурсів для спільної роботи» (7 клас)

Історія

«Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.» (6 клас )

Математика

«Трикутник, його периметр. Види трикутників» (5 клас)

«Трикутник і його елементи» (7 клас)

Українська література

«Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки)» (5 клас)

Географія

«Світовий океан та його частини. Острови в океані» (6 клас)

«Атлантичний океан. Клімат і води» (7 клас)

 Картка самооцінки

Прізвище та ім’я учня ______________________________

Вид завдання

Оцінка

Завдання №1 (1б.)

Вид трикутника

 

Завдання №2 (2б.)

Сума кутів трикутника

 

Завдання №3 (2б.)

Периметр трикутника

 

Завдання №4

Загадки

 

Дослідження №1 (2б.)

Піраміда з LEGO

 

Дослідження №1 (2б.)

Піраміда із конструктора

 

Дослідження №1 (2б.)

Паперова піраміда

 

Дослідження №2 (3б.)

Периметр Бермудського трикутника

 

Дослідження №2 (3б.)

Єгипетський трикутник

 

Дослідження №2 (3б.)

Трикутник Серпінського

 

Тести

 

 

 


Девіз:

Міркуй точно, відповідай чітко, будуй естетично, записуй правильно та швидко.

Епіграф:

Те, що незрозуміло, потрібно з’ясувати.

Конфуцій 

Структура уроку:

Вхідне опитування (за допомогою google forms)

Етап

Тривалість

  1.  

Організаційний момент

1 хв.

  1.  

Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми, мети уроку

Введення в казку

4 хв.

  1.  

Завдання №1 (1б.)

Вид трикутника

Завдання №2 (2б.)

Сума кутів трикутника

Завдання №3 (2б.)

Периметр трикутника

Завдання №4 Загадки у kahoot

15 хв.

  1.  

Фізкультхвилинка (Музична, відео)

1 хв.

  1.  

Закріплення знань. Формування первинних умінь

Подорож казкою:

Дослідження №1 (2б.)

Піраміда з LEGO

Дослідження №1 (2б.)

Піраміда із конструктора

Дослідження №1 (2б.)

Паперова піраміда

Дослідження №2 (3б.)

Периметр Бермудського трикутника

Дослідження №2 (3б.)

Єгипетський трикутник

Дослідження №2 (3б.)

Трикутник Серпінського

20 хв.

  1.  

Підсумок уроку. Закінчення казки 

Тест у kahoot

3 хв.

  1.  

Домашнє завдання

1 хв.

Вихідне опитування (за допомогою google forms)

Хід уроку

До уроку створюються 3 гетерогенні групи по 5 учнів, роздаються картки самооцінки.

І. Організаційний момент. ( 1 хв. )

Учитель. Всі у школі, всі здорові? (учні відповідають: «так»)

Навчальні групи до роботи готові? (учні: так)

На партах лежать 2 карточки: червона і синя. Покажіть, який у вас настрій на початок уроку. В групах за руки візьміться і друг другу посміхніться!

Запишіть у зошити дату, «Класна робота».

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності .( 4 хв. )

Учитель.  Я поведу вас в казку, а може і не в казку.

У світ для всіх незнаний і знаний поведу.

А ви в кінці розкажете на що ви сподівалися,

Чи дійсно все отримали в казковому краю?

Олівець. Десь колись в якійсь країні

Жив самітній Олівець.

Будував кути, прямі, відрізки,

Словом, справжній молодець!

Мандрувати полюбляв,

По всьому світу мандрував.

І цього разу не прошляпив

В країну трикутників потрапив.

Познайомитися захотів,

Але йому забракло слів.

 

Олівець. Проблема. Тут трикутників багато, хто їх зможе розпізнати?

Учитель. Сьогодні ми закріпимо свої знання з теми «Трикутник і його види». Допоможемо Олівцю навчитися розпізнавати трикутники.

А для цього ви повинні:

Повторимо:    Уміти:


- класифікацію трикутників за сторонами і кутами

 - правило знаходження периметра 

- формулу периметра рівностороннього трикутника;

 

  визначати вид трикутників 

-  будувати моделі з трикутних елементів

- знаходити периметри трикутників.

- знаходити суму кутів трикутника

 


Запишіть тему уроку у зошит.

Працювати будемо у групах  під девізом «Міркуй точно, відповідай чітко, будуй естетично, записуй правильно та швидко.» Бали, набрані кожним членом групи,  виставляються ним  у картку самооцінки в якій  вказана  максимальна кількість балів за кожне завдання.  А епіграфом до нашого уроку будуть слова Конфуція  «Те, що незрозуміло, потрібно з’ясувати». Отже, завдання уроку:

Учитель.  Ми сьогодні будемо визначати

Як трикутники за сторонами і кутами

Правильно назвати!

Групи всі отримають завдання:

Дати відповіді на мої питання.

ІІІ. Засвоєння нових знань. Дослідницька робота в групах. ( 15 хв. )

1. Дослідження №1. (Кожна група отримує набір з трьох різнокольорових трикутників (1-гострокутні, 2-тупокутні, 3-прямокутні та рівносторонні, різносторонні, рівнобедрені).  Учитель просить показати один із видів трикутник, а діти підносять відповідний трикутник вгору.

Учитель.  Приступайте групи й без вагання

Дослідіть трикутники за кутами та сторонами.

Це перше  завдання.

(Учні досліджують трикутники)

Завдання №2. Учитель. Молодці. Із першим завданням справилися. А зараз кожна команда вибирає трикутник одного кольору, так щоб у всіх команд були трикутники різних кольорів (один трикутник у команді). Ось наступне вам завдання: суму кутів записати (Учні кожної групи виміряють і знаходять суму кутів своїх трикутників.). (Учні називають одну суму, яка дорівнює 180°.) Сформулюйте висновок, який випливає з ваших досліджень. (Учні формулюють: Сума кутів трикутника дорівнює 180°).

 Завдання №3. Учитель. Групи слухайте завдання: Всім уважно працювати, периметр трикутника відшукати. (Учні виміряють сторони і обчислюють периметр трикутника).

Яка група найшвидше справилася із завданням і чому? (Група,  яка досліджувала рівносторонні трикутники). Як знайти периметр рівностороннього трикутника зі стороною а? (Записується формула в зошити учнів: )

ІV. Фізкультхвилинка (2хв.)

(Виконання вправ під відео - запис «Україно, ми твоя надія» .)

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

V. Закріплення знань. Формування первинних умінь (20 хв.)

Завдання №4.

Олівець.

1. Всі означення  сформулювали.

Перевірю як ви їх запам'ятали !

Відгадайте загадки (загадки демонструються у Kahoot).

1.)Рівних він сторін не має,

Як трикутник називаємо? ( Різносторонній )

2.)Цей трикутник особливий:
Має дві сторони рівні.
Серед інших виділяємо,

Як трикутник величаємо? ( Рівнобедрений )

3.)Всі три сторони у нього
Рівні як одна.

Про який трикутник мова? ( Рівносторонній )

4.) Всі кути він гострі має,

Як трикутник називаємо? (Гострокутний)

5.) Цей трикутник не простий,

В нього кут один прямий.

Легко вам його впізнати,

Як трикутник цей назвати? (Прямокутний)

6.) Щоб трикутника назвати,

Треба кут тупий вам мати.

То ж яку він назву має,

Як трикутник величаємо? (Тупокутний)

2. Учитель. Діти, давайте запитаємо Олівця, чи зрозумів він як відрізняти трикутники за сторонами і кутами?

 Олівець. Дуже це просте завдання, все вдалось запам’ятати.

Але це мені замало: навчитися хочу з трикутників щось  збудувати!

Учитель. Що ж будемо вчитися будувати моделі із трикутників уявляючи себе дизайнерами.

Дослідження 1. За допомогою конструктора ЛЕГО і паперових трикутних заготовок будуємо піраміди. З кожної команди один учень за комп’ютером у програмі Paint 3D малює результат групової роботи.

Дослідження 2 (1-ї групи). Побудувати із мотузки єгипетський трикутник. (На мотузці зав’язуємо вузли так щоб відстань між ними була однакова. Тоді одна сторона має мати 3 вузла, друга 4 вузла, а третя 5 вузлів і в результаті виходить прямокутний трикутник)

Дослідження 2 (2-ї групи). Обчислити скільки трикутників міститься у трикутнику Серпінського. (Весь трикутник складається із рівносторонніх трикутників)

Файл:Fractal serp.pngФайл:Fractal serp.png

Дослідження 2 (3-ї групи). Знайти периметр Бермудського трикутника.

Олівець.  Що ж, моделі із трикутників гарно вмієте будувати.

Пропоную вам з тестами попрацювати.

Візьміть гаджети у руки,

Покажіть, що не ледачі.

А тепер мерщій за діло,

Тести подолайте вміло!

(Учні працюють з тестами за посиланням на Kahoot.)

1 Якщо кути мають такі градусні міри 30, 55, 88 то такий трикутник називається гострокутним. (Так/Ні)

2 Якщо у трикутнику всі сторони рівні, то такий трикуник називають різностороннім. (Так/Ні)

3 Периметр трикутника зі сторонами 16см, 22см, 4см дорівнює 43см. (Так/Ні)

4 Периметр трикутника зі сторонами 16см, 15см, 15см дорівнює 46см. (Так/Ні)

5 Периметр трикутника зі сторонами 5см, 5см, 5см дорівнює 15см. (Так/Ні)

VІ. Підсумок уроку. (3 хв.) Олівець. Про трикутники все знаю.

Вас також я привітаю. Час ви дарма не марнуйте, бали в картках підрахуйте.

 Учитель. Підсумуйте бали в своїх картках самооцінки. Максимальна кількість балів - 20. Ділимо на 2 і визначаємо оцінку кожного члена групи.

( Учитель з учнями називають оцінки за урок.)

Та на цьому нашій казці не кінець.

Поведе вас далі в мандри Олівець.

Домашнє завдання гарно вивчайте,

Наступного уроку чекайте! А вас я запитаю, про враження від казкового краю? (Відповіді учнів демонструються у програмі menti.com).

Потисніть один одному руки і подякуйте за співпрацю! Бажаю всім успіху під час виконання домашнього завдання.

VІІ. Домашнє завдання. (1хв.) Створити презентацію на тему «Трикутники навколо нас».

 

Запитання для Вхідного і Вихідного опитування

Чи подобається Вам предмет математика?

Чи потрібні математичні знання у повсякденному житті людини?

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Світ трикутників навколо нас

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Поторити: Уміти:класифікацію трикутників за сторонами і кутами;правило знаходження периметра трикутникаформулу периметравизначати вид трикутників;знаходити периметри трикутниківзнаходити суму кутів трикутника. Завдання уроку

Номер слайду 4

«Міркуй точно, відповідай чітко, будуй естетично, записуй правильно та швидко»Епіграф «Те, що незрозуміло, потрібно з'ясувати» Девіз Конфуцій

Номер слайду 5

Визначити види трикутників. Завдання 1

Номер слайду 6

Суму всіх кутів знайти. Сформулюйте висновок, який випливає з ваших досліджень. Завдання 2

Номер слайду 7

Завдання 3 Периметр трикутників відшукати.

Номер слайду 8

Відгадайте загадку

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка

Номер слайду 10

За допомогою конструктора Лего і паперових трикутних заготовок збудувати піраміди. З кожної команди один учень за комп'ютером у програмі Paint 3 D малює результат групової роботи. Дослідження 1

Номер слайду 11

Завдання на знаходження периметру Бермудського трикутника на контурній картіДослідження 2 Побудувати із мотузки єгипетський трикутник. Порахуйте скільки трикутників міститься у трикутнику Серпінського.

Номер слайду 12

Підведення підсумків

Номер слайду 13

Рефлексія

zip
Додано
25 грудня 2021
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку