Тема: “Світ трикутників навколо нас”
Мета:
освітня: домогтися засвоєння учнями поняття трикутника, класифікації трикутників за сторонами і кутами, формули периметра рівностороннього трикутника; формувати первинні уміння виміряти сторони та кути за допомогою транспортира та лінійки.
виховна: :. Виховувати культуру спілкування в малих навчальних групах, культуру геометричних побудов, усного мовлення, працьовитість, вміння швидко і правильно приймати відповідальні рішення, патріотичні почуття до України.
розвиваюча: Сприяти розвитку просторової уяви, пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю.
Інтеграція предметів: інформатика, математика, історія, географія, українська література.
Тип уроку: комбінований (урок – казка з елементами дослідження)
Необхідні матеріали для проведення уроку: моделі трикутників, карточки настрою, креслярське приладдя, транспортири, презентація PowerPoint, медіа – програвач, картки із завданнями, Картка самооцінки, конструктор LEGO і звичайний конструктор, шнурок, скоч та ножиці.
3 Трикутник і його види (5 клас. Математика) + Презентація | Шкільне життя (schoollife.org.ua)
Посилання на он-лайн програми:
1 https://www.menti.com/d8gdd2si6j рефлексія «Ваші враження »
2 https://create.kahoot.it/details/4f9d3a5c-9b0a-44fa-bf43-cc81c04fe530 - загадки
3 https://create.kahoot.it/details/1cb2d97e-c9fa-49b1-96db-cd1240a3d5a0 - пісумковий тест
4 https://forms.gle/U8zB99v4nDRkucbG7 - вхідне і вихідне опитування
Предмет |
Тема згідно програми |
Результати фото у презентації |
Інформатика |
«Пошук інформації в Інтернеті. Завантаження даних.» (5 клас) «Використання інтернет ресурсів для спільної роботи» (7 клас) |
|
Історія |
«Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.» (6 клас ) |
|
Математика |
«Трикутник, його периметр. Види трикутників» (5 клас) «Трикутник і його елементи» (7 клас) |
|
Українська література |
«Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки)» (5 клас) |
|
Географія |
«Світовий океан та його частини. Острови в океані» (6 клас) «Атлантичний океан. Клімат і води» (7 клас) |
Картка самооцінки
Прізвище та ім’я учня ______________________________
№ |
Вид завдання |
Оцінка |
Завдання №1 (1б.) |
Вид трикутника |
|
Завдання №2 (2б.) |
Сума кутів трикутника |
|
Завдання №3 (2б.) |
Периметр трикутника |
|
Завдання №4 |
Загадки |
|
Дослідження №1 (2б.) |
Піраміда з LEGO |
|
Дослідження №1 (2б.) |
Піраміда із конструктора |
|
Дослідження №1 (2б.) |
Паперова піраміда |
|
Дослідження №2 (3б.) |
Периметр Бермудського трикутника |
|
Дослідження №2 (3б.) |
Єгипетський трикутник |
|
Дослідження №2 (3б.) |
Трикутник Серпінського |
|
Тести |
|
|
Девіз:
Міркуй точно, відповідай чітко, будуй естетично, записуй правильно та швидко.
Епіграф:
Те, що незрозуміло, потрібно з’ясувати.
Конфуцій
Структура уроку:
Вхідне опитування (за допомогою google forms)
№ |
Етап |
Тривалість |
||||||||||||
|
Організаційний момент |
1 хв. |
||||||||||||
|
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку Введення в казку |
4 хв. |
||||||||||||
|
Завдання №4 Загадки у kahoot |
15 хв. |
||||||||||||
|
Фізкультхвилинка (Музична, відео) |
1 хв. |
||||||||||||
|
Закріплення знань. Формування первинних умінь Подорож казкою:
|
20 хв. |
||||||||||||
|
Підсумок уроку. Закінчення казки Тест у kahoot |
3 хв. |
||||||||||||
|
Домашнє завдання |
1 хв. |
Вихідне опитування (за допомогою google forms)
Хід уроку
До уроку створюються 3 гетерогенні групи по 5 учнів, роздаються картки самооцінки.
І. Організаційний момент. ( 1 хв. )
Учитель. Всі у школі, всі здорові? (учні відповідають: «так»)
Навчальні групи до роботи готові? (учні: так)
На партах лежать 2 карточки: червона і синя. Покажіть, який у вас настрій на початок уроку. В групах за руки візьміться і друг другу посміхніться!
Запишіть у зошити дату, «Класна робота».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності .( 4 хв. )
Учитель. Я поведу вас в казку, а може і не в казку.
У світ для всіх незнаний і знаний поведу.
А ви в кінці розкажете на що ви сподівалися,
Чи дійсно все отримали в казковому краю?
Олівець. Десь колись в якійсь країні
Жив самітній Олівець.
Будував кути, прямі, відрізки,
Словом, справжній молодець!
Мандрувати полюбляв,
По всьому світу мандрував.
І цього разу не прошляпив
В країну трикутників потрапив.
Познайомитися захотів,
Але йому забракло слів.
Олівець. Проблема. Тут трикутників багато, хто їх зможе розпізнати?
Учитель. Сьогодні ми закріпимо свої знання з теми «Трикутник і його види». Допоможемо Олівцю навчитися розпізнавати трикутники.
А для цього ви повинні:
Повторимо: Уміти:
- класифікацію трикутників за сторонами і кутами
- правило знаходження периметра
- формулу периметра рівностороннього трикутника;
визначати вид трикутників
- будувати моделі з трикутних елементів
- знаходити периметри трикутників.
- знаходити суму кутів трикутника
Запишіть тему уроку у зошит.
Працювати будемо у групах під девізом «Міркуй точно, відповідай чітко, будуй естетично, записуй правильно та швидко.» Бали, набрані кожним членом групи, виставляються ним у картку самооцінки в якій вказана максимальна кількість балів за кожне завдання. А епіграфом до нашого уроку будуть слова Конфуція «Те, що незрозуміло, потрібно з’ясувати». Отже, завдання уроку:
Учитель. Ми сьогодні будемо визначати
Як трикутники за сторонами і кутами
Правильно назвати!
Групи всі отримають завдання:
Дати відповіді на мої питання.
ІІІ. Засвоєння нових знань. Дослідницька робота в групах. ( 15 хв. )
1. Дослідження №1. (Кожна група отримує набір з трьох різнокольорових трикутників (1-гострокутні, 2-тупокутні, 3-прямокутні та рівносторонні, різносторонні, рівнобедрені). Учитель просить показати один із видів трикутник, а діти підносять відповідний трикутник вгору.
Учитель. Приступайте групи й без вагання
Дослідіть трикутники за кутами та сторонами.
Це перше завдання.
(Учні досліджують трикутники)
Завдання №2. Учитель. Молодці. Із першим завданням справилися. А зараз кожна команда вибирає трикутник одного кольору, так щоб у всіх команд були трикутники різних кольорів (один трикутник у команді). Ось наступне вам завдання: суму кутів записати (Учні кожної групи виміряють і знаходять суму кутів своїх трикутників.). (Учні називають одну суму, яка дорівнює 180°.) Сформулюйте висновок, який випливає з ваших досліджень. (Учні формулюють: Сума кутів трикутника дорівнює 180°).
Завдання №3. Учитель. Групи слухайте завдання: Всім уважно працювати, периметр трикутника відшукати. (Учні виміряють сторони і обчислюють периметр трикутника).
Яка група найшвидше справилася із завданням і чому? (Група, яка досліджувала рівносторонні трикутники). Як знайти периметр рівностороннього трикутника зі стороною а? (Записується формула в зошити учнів: )
ІV. Фізкультхвилинка (2хв.)
(Виконання вправ під відео - запис «Україно, ми твоя надія» .)
https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM
V. Закріплення знань. Формування первинних умінь (20 хв.)
Завдання №4.
Олівець.
1. Всі означення сформулювали.
Перевірю як ви їх запам'ятали !
Відгадайте загадки (загадки демонструються у Kahoot).
1.)Рівних він сторін не має,
Як трикутник називаємо? ( Різносторонній )
2.)Цей трикутник особливий:
Має дві сторони рівні.
Серед інших виділяємо,
Як трикутник величаємо? ( Рівнобедрений )
3.)Всі три сторони у нього
Рівні як одна.
Про який трикутник мова? ( Рівносторонній )
4.) Всі кути він гострі має,
Як трикутник називаємо? (Гострокутний)
5.) Цей трикутник не простий,
В нього кут один прямий.
Легко вам його впізнати,
Як трикутник цей назвати? (Прямокутний)
6.) Щоб трикутника назвати,
Треба кут тупий вам мати.
То ж яку він назву має,
Як трикутник величаємо? (Тупокутний)
2. Учитель. Діти, давайте запитаємо Олівця, чи зрозумів він як відрізняти трикутники за сторонами і кутами?
Олівець. Дуже це просте завдання, все вдалось запам’ятати.
Але це мені замало: навчитися хочу з трикутників щось збудувати!
Учитель. Що ж будемо вчитися будувати моделі із трикутників уявляючи себе дизайнерами.
Дослідження 1. За допомогою конструктора ЛЕГО і паперових трикутних заготовок будуємо піраміди. З кожної команди один учень за комп’ютером у програмі Paint 3D малює результат групової роботи.
Дослідження 2 (1-ї групи). Побудувати із мотузки єгипетський трикутник. (На мотузці зав’язуємо вузли так щоб відстань між ними була однакова. Тоді одна сторона має мати 3 вузла, друга 4 вузла, а третя 5 вузлів і в результаті виходить прямокутний трикутник)
Дослідження 2 (2-ї групи). Обчислити скільки трикутників міститься у трикутнику Серпінського. (Весь трикутник складається із рівносторонніх трикутників)
Дослідження 2 (3-ї групи). Знайти периметр Бермудського трикутника.
Олівець. Що ж, моделі із трикутників гарно вмієте будувати.
Пропоную вам з тестами попрацювати.
Візьміть гаджети у руки,
Покажіть, що не ледачі.
А тепер мерщій за діло,
Тести подолайте вміло!
(Учні працюють з тестами за посиланням на Kahoot.)
1 Якщо кути мають такі градусні міри 30, 55, 88 то такий трикутник називається гострокутним. (Так/Ні)
2 Якщо у трикутнику всі сторони рівні, то такий трикуник називають різностороннім. (Так/Ні)
3 Периметр трикутника зі сторонами 16см, 22см, 4см дорівнює 43см. (Так/Ні)
4 Периметр трикутника зі сторонами 16см, 15см, 15см дорівнює 46см. (Так/Ні)
5 Периметр трикутника зі сторонами 5см, 5см, 5см дорівнює 15см. (Так/Ні)
VІ. Підсумок уроку. (3 хв.) Олівець. Про трикутники все знаю.
Вас також я привітаю. Час ви дарма не марнуйте, бали в картках підрахуйте.
Учитель. Підсумуйте бали в своїх картках самооцінки. Максимальна кількість балів - 20. Ділимо на 2 і визначаємо оцінку кожного члена групи.
( Учитель з учнями називають оцінки за урок.)
Та на цьому нашій казці не кінець.
Поведе вас далі в мандри Олівець.
Домашнє завдання гарно вивчайте,
Наступного уроку чекайте! А вас я запитаю, про враження від казкового краю? (Відповіді учнів демонструються у програмі menti.com).
Потисніть один одному руки і подякуйте за співпрацю! Бажаю всім успіху під час виконання домашнього завдання.
VІІ. Домашнє завдання. (1хв.) Створити презентацію на тему «Трикутники навколо нас».
Запитання для Вхідного і Вихідного опитування
Чи подобається Вам предмет математика?
Чи потрібні математичні знання у повсякденному житті людини?
1