СТРОЙОВІ ПРИЙОМИ І РУХ БЕЗ ЗБРОЇ
М Е Т А: Навчити учнів руху стройовим і похідним кроком.
Тренувати учнів у виконанні вивчених стройових прийомів.
Сприяти формуванню у учнів правильної осанки при виконанні повсякденного кроку.
Виховувати в учнів дисциплінованість, охайність, уважність та наполегливість.
Метод проведення: розповідь, демонстрування нового прийому, відпрацювання його виконання за елементами, тренування.
Місце проведення: стройовий майданчик.
Матеріальне забезпечення:
Міжпредметні зв’язки: фізична культура.
Х І Д У Р О К У
Дії викладача: Звертає увагу на одночасне та якісне виконання, виправляю помилки
Систематизація опорних знань зі стройової підготовки з питань: (провести у формі бесіди)
Дії керівника : розповідь – стройовий крок – це один із найскладніших стройових прийомів, виконання якого вимагає від учнів особливої зібраності, підтягнутості, координації рухів рук і ніг.
Стройовий крок застосовується:
Похідний крок застосовується в усіх інших випадках.
Правильне виконання елементів стройового та похідного кроку вимагає від юнака міцної фізичної підготовки, сприяє правильної осанки.
Нормальна швидкість стройовим кроком – 110-120 кроків за хвилину. Довжина кроку - 70-80 см.
Рух стройовим кроком починається за командою: стройовим кроком – РУШ! За підготовчою командою слід подати корпус трохи вперед,перенести вагу тіла більше на праву ногу,зі збереженням рівноваги; за виконавчою командою почати рух з лівої ноги повним кроком. Під час руху стройовим кроком голову та корпус тримати прямо, дивитись вперед.
Дії учнів: Учні в одно шеренговому строю слухають розповідь і виконують команди.
Після розповіді учителя про стройовий крок треба показати виконання стройового кроку по елементам.
Перша підготовча вправа:
За рахунком – роби – раз учні згинають руки в ліктях, рухаючи ними від плеча вздовж тіла так, щоб кисть руки піднімалась вище застібки поясу на ширину долоні й були на відстані долоні від тіла; водночас ліва рука відводиться назад до упору в плечовому суглобі. Пальці рук мають бути напівзігнути, а лікоть правої руки ледь піднятий.
За рахунком - роби - два учні роблять рух лівою рукою вперед, а правою, починаючи від плеча, назад до упору.
Друга підготовча вправа:
За попередньою командою -- Кроком -- учні подають корпус тіла трохи вперед, переносячи вагу тіла трохи більше на праву ногу і утримуючи рівновагу. За командою для виконання -- РУШ—та за рахунком -- РАЗ – вони починають рух з лівої ноги повним кроком, виносячи ногу з відтягнутим носком ( при цьому ступня розташована паралельно до землі ) на висоту 15-20 см від землі. Робиться пауза, щоб учитель виправив помилки. За рахунок –ДВА—учні ставлять ліву ногу твердо на всю ступню. Одночасно з кроком учні роблять рух правою рукою вперед, а лівою назад. За наступним рахунком –РАЗ—рух повторюється з правої ноги і так далі.
Показ руху стройовим кроком у цілому, потім окремо відпрацювання прийому з елементами : подання команди -- рух руками, роби – раз! Роби – два! З метою відпрацювання в цілому додання кроку на місці. Подання команди: --- Рух руками з кроком на місці, роби –раз, роби---два. Звертати під час тренування особливу уваги на правильний рух, положення рук , положення тіла та голови ( плечі розвернути, груди підняти, живіт втягти, голову тримати високо й прямо, не виставляючи підборіддя, дивитися перед собою )
Після відпрацювання вправ окремо відпрацьовується вправа на два рахунки, для чого подається команда – строєним кроком, роздільно, на два рахунки, кроком—РУШ!, що супроводжується рахунком -- Раз, два,раз,два—із паузою після руху на – РАЗ—кожному учню вказую на помилки. Після цього – подання команди для руху стройовим кроком на кожен рахунок без паузи. Початок вивчення руху стройовим кроком із темпом 60 – 70 кроків за хвилину із подальшим збільшенням темпу руху до 110 – 120 кроків за хвилину.
Питання для закріплення: